cure-real
Page 1 of 9 123456789 LastLast
Results 1 to 15 of 126

Thread: Praat in Vreemde Tale

Praat in Vreemde Tale

Ek is seker baie van julle het al gedink oor die saak van Spreek in Tale. Hoeveel van julle het dit al probeer?

Hoeveel van julle self, of het vriende en familie wat in gemeentes dien waar die pastoor en gemeentelede aangemoedig word om in Tale (Tongues) te praat?

1. Is dit Bybels om in Tale te praat?

2. Is dit Geoorloof om in Tale te praat?

3. Waar pas nou juis tale in die prentjie in en nie iets anders nie?

Hier is 'n boekie, wat julle kan uitdruk en lees oor die onderwerp.

Laai Af
    Anton VS

Slegs beskawings wat hulle wortels skiet in die Christelike Geloof kan werklikwaar as beskawing bestempel word.

-- Abraham Kuyper --

www.collegia.blogspot.com

Anton

'n Bekende pinksterkerk verkondig amptelik dat as jy nie in tale kan spreek nie, jy nie met die HG vervul is nie. Daarmee verskil ek hewig. Daar is nog baie ander Gawes van die HG.

my God; in Him I will trust (Psa 91:2).

If you have not accepted Jesus Christ as your Savior, NOW is the time.

Persevere, pray and be ready for the Return of Christ.

Anton,
    Of dit bybels is, het ek nie eers 'n kwessie mee nie - dit is, maar hiervan word (soos Roelof 'n voorbeeld van genoem het) misbruik gemaak.

Ek glo nie dat almal wat beweer dat hulle in tale praat, dit wel doen nie, maar slegs die skyn verwek - en dis gevaarlik, want vir wie probeer jy nou eintlik bedrieg - en belangriker nog, hoekom? As Paulus in 1 Korinthirs 14 s dat "twee of hoogstens drie" dit moet praat, laat dit my ernstig wonder hoeveel mense daar is wat werklik in tale praat.

Om in 'n vreemde taal te kan praat, het Paulus al duidelik gemaak, is nie 'n voorvereiste om in die hemel te kom nie. Dankie tog, want ek het nie daardie gawe van die Heilige Gees ontvang nie. Ek het wl die gawe ontvang om met syfers te kan werk en om ontvanklik te wees, sodat mense 'n kussing kan h om teen te huil, of net iemand te h om mee te kan praat as dit nodig is.

Ek dink dit moet fantasties wees om jou gees by God s'n in te skakel by wyse van taal, maar dit het nog nie met my gebeur nie - Hy praat nog altyd Afrikaans met my.

Op jou vraag of dit geoorloof is, sou ek s: beslis. Weer eens kom dit met bepaalde voorwaardes wat Paulus in die bybel vir ons uitgespel het. As iemand in die openbaar in tale praat, moet iemand dit kan uitl, anders is dit nutteloos (1Kor 14:27 & 28). Daaruit vloei vir my ook dat dit 'n persoonlike ervaring met God is wanneer jy alleen is.

Ek glo ons sal almal saamstem dat die spreek in tale Bybels is. Dit het beslis in die vroe kerk voorgekom en dit word in die Skrif bevestig.

Ons moet egter oplet dat daar in Handelinge 'n oorgang beskryf word. Die idee van oorgang behoort nie vreemd te wees vir enige Bybelstudent nie. Sedert Christus se geboorte tot en met die end van die apostoliese era het daar vele veranderinge plaasgevind. Die belangrikste is seker die evangelie van die koninkryk na die evangelie van die genade van God. By Jesus se geboorte is net die koninkryks evangelie verkondig (en vir 'n hele tyd daarna). Die blye aankondiging by Jesus se geboorte was dat Israel van sy vyande verlos gaan word. Vandag vorm dit nie meer deel van ons evangelie nie. Ons verkondig nou die kruis waarvan daar toe nog niks geweet is nie.

Ander aspekte van die oorgang is volop. Eers is die dissipels uitgestuur om net na Jode te gaan. Niemand anders nie. Eers in Matt. 28 is daar vir hulle ges om na heidene toe te gaan. En het hulle dit toe begin doen? Nee hulle het nie. Petrus moes in die middel van Handelinge gedwing word en stap vir stap gelei word om na die 'n heiden toe te gaan.

Handelinge beskryf die val van Israel en die opkoms van die kerk onder die nasies. Handelinge is 'n boek van oorgang. Let egter op dat Paulus se vroe bediening soos in Handelinge beskryf word, ook al die spesiale tekens en wonders vertoon wat in die Jerusalem gemeente, wat Joods en tempelgesentreerd was, voorgekom het. Die Jode het 'n teken vereis (1 Kor. 1) en Paulus het ook die mag ontvang om dit vir hulle te kon gee. Hy moes kon bewys dat hy van God gestuur is en dat hy die waarheid praat. Maar om nou alles wat Paulus in die tyd van Handelinge gedoen het te gaan interpreteer as die permanente opdrag vir die kerk vandag, kan baie gevaarlik wees. Dit is ook waar die grootste verwarring en dispuute tussen Christene vandag ontstaan. Die feit dat iets in die Handelinge-tyd bestaan het, beteken nie vanself dat dit die opdrag en die eiendom van die kerk is nie.

As ons al die praktyke van die vroe kerk vandag vir ons opeis, dan moet ons besny (Paulus het Timotheus besny), Joodse geloftes afl (Hand. 18:18), bloedoffers bring, in tale spreek, mense gesondmaak (nee, nie net vir siekes bid nie, siekes direk oprig), visioene en boodskappe van engele ontvang ens. Baie van die goed is in die sendbriewe verbied en andere het duidelik opgehou en is uitgefaseer. Let op, al die goed wat ons hier noem is Bybels en ook Nuwe Testamenties, maar ons moet 'n bietjie meer weet van die oorgang wat in die NT beskryf word voor ons sondermeer een van die praktyke vir onsself wil vat en voortsit.

Blog Entries
    10
    Ek was op 'n dag vir berading by 'n vrou, toe sy vir my bid, gaan sy in 'tale' oor, en wat 'n perfekte gebruik van Hebreeus!! Toe sy klaar is, s ek vir haar :"Ek het nie geweet jy kan Hebreeus praat nie" ..... waarop sy antwoord :"Nee, ek ken glad nie Hebreeus nie" ...

Hierdie vrou se bid-taal / tong is Hebreeus!! Sy kan dit andersins nie praat of verstaan nie.... en omdat ek Hebreeus bestudeer, kon ek verstaan wat sy s
    The LORD is my Miracle

G_d was gracious He has shown favor

Hope is a seed
    God plants in our hearts
    to remind us
    there are better things ahead.
    -Holley Gerth

Blog Entries
    10
    Quote Originally Posted by ACCM View Post
    Ek was op 'n dag vir berading by 'n vrou, toe sy vir my bid, gaan sy in 'tale' oor, en wat 'n perfekte gebruik van Hebreeus!! Toe sy klaar is, s ek vir haar :"Ek het nie geweet jy kan Hebreeus praat nie" ..... waarop sy antwoord :"Nee, ek ken glad nie Hebreeus nie" ...

Hierdie vrou se bid-taal / tong is Hebreeus!! Sy kan dit andersins nie praat of verstaan nie.... en omdat ek Hebreeus bestudeer, kon ek verstaan wat sy s
    Ek moet ook s dat daar al 'n "Tong" in die kerk gebring is wat ek nie vestaan het nie, omdat die interpretasie aan iemand anders gegee is, dit was nie in Hebreeus nie... so alle "Tonge" is nie die dieselfde taal nie
    The LORD is my Miracle

G_d was gracious He has shown favor

Hope is a seed
    God plants in our hearts
    to remind us
    there are better things ahead.
    -Holley Gerth

Anton, ek het 'n hele paar negatiewe ervarings van in tale praat gehad. Alhoewel ek glo dat dit wel "bestaan" het dit nog nooit met my gebeur nie. Ek gaan beslis ook die boekie aflaai en bietjie meer daaroor lees.

Ek was 12 jaar terug by 'n Agapai Kerk in Klerksdorp betrokke. Een aand by 'n selgroep het hulle ges dat hulle nou vir my ook gaan bid om in tale te kan praat. Een ou het my eenkant toe gevat en ges ek moet onthou dat ek net in tale sal kan praat as ek regtig wil, en as my lewe "skoon" is, so as ek enige iets het om nog te belei moet ek dit eers doen. Hy het ook ges ek moet enige geluid begin maak, oor en oor, dan sal die Heilige Gees oor my kom en ek sal my "taal" ontvang. Hulle het 'n kringetjie om my gemaak, hande op my gel en begin bid, ek het begin giggel omdat ek nie geweet het wat om te s nie. Almal het toe 'gehallelua' want die Gees van Lag het oor my gekom. My emosies het op en af gegaan, ek was half benoud, nog baie jonk en bang - ek het begin huil . Toe was dit weer "Prys die Here" want die Heilige Gees was my skoon.
    Ek was nog nie gereed om die gawe van spreek in tale te ontvang nie. Miskien dalk te "sondig." Nodeloos om te s ek het nie terug gegaan nie.

En nie baie lank terug nie terwyl ek besig was met 'n beradingskursus (wat gaan oor die uitdryf van Demone o.a.) het 'n pastoor vir my ges mens kan net Demone uitdryf as jy in Tale kan praat, sodat Satan nie kan verstaan wat tussen jou en God ges word nie.
    Ek wou regtig so graag in tale praat - maar toe is dit weer 'n stukkie verder gevat deur te s as jy nie groot gedoop is nie - kan jy nie!

Ons (ek en my man) was in 'n AGS kerk waar 'n man ook in tale gepraat het, my man het ook dadelik verstaan wat ges is omdat dit ook in Hebreeus was.

Ek sou regtig graag in Tale wou praat, maar dit gebeur mos nie vreeslik baie in die NG Kerk nie. (met my tong in my kies)

Vergewe my asb. as ek ietwat pessimisties daaroor klink.

Quote Originally Posted by LienQ View Post
    Ek was nog nie gereed om die gawe van spreek in tale te ontvang nie. Miskien dalk te "sondig." Nodeloos om te s ek het nie terug gegaan nie.

.... het 'n pastoor vir my ges mens kan net Demone uitdryf as jy in Tale kan praat, sodat Satan nie kan verstaan wat tussen jou en God ges word nie.
    Ek wou regtig so graag in tale praat - maar toe is dit weer 'n stukkie verder gevat deur te s as jy nie groot gedoop is nie - kan jy nie!

Ek sou regtig graag in Tale wou praat, maar dit gebeur mos nie vreeslik baie in die NG Kerk nie. (met my tong in my kies)
    LienQ

Wat jy hier vertel is wat my de $^&*@ in maak van sekere Pinksterkerke. Hulle dink jy het geestelik ge-arriveer as jy in tale kan praat en beskou dit as 'n soort van "ere-kleure"

Ekself kan nie in tale bid of praat nie, maar die Heilige Gees het my ander Gawes van die Gees gegee on tot Sy eer te gebruik. Daar is minstens 9 gawes (1 Kor 12:7-11 en Rom 12) en bid dat die Gees vir jou 'n gawe(s) gee wat by jou pas.

Ongelukkig word alle Gawes van die Gees erg verwaarloos in die NGK

Ja, ongelukkig moet ek s dat ek nogal met jou saamstem dat die Gawes van die Gees veral in die NG Kerk nogal verwaarloos word. Maar daar is gelukkig al tekens van "herlewing" vir al in die stede.

Ek het vier baie goeie vriendinne, almal charismaties, wat in tale kan bid. Ek het nog nooit gevoel, en kan ook nie dit van een van hulle glo, dat dit nie eg is nie. Wat ek net nie lekker kan verstaan nie is hoekom daar so vreeslik daarop klem gel word. Hoekom die vreeslike begeerte om dit te kan doen. Dalk om 'n meer sigbare of hoorbare bewys te h dat jy wel met die Heilige Gees vervul is? Waarvoor anders kan dit vir jou nodig voel om in tale te kan spreek of bid? Ek persoonlik het nog nooit die begeerte gehad om dit te kan doen nie. Ek weet mos die Heilige Gees is in my, ek het nie nodig om 'n bewys daarvan te h nie. Dalk is daar iemand wat my kan verduidelik hoekom hierdie manifistering van die Gees vir hulle so belangrik is.......
    The fallen human will is free the way a sky diver is free until he discovers he has no parachute. - John Piper

Dit is verseker so dat 'n oordrewe klem op spreek in tale nie bybels is nie, en dat dit ook nie die enigste bewys is van die vervulling met die Gees nie. Die studie wat Anton hier plaas is myns insiens ook eensydig in di sin dat dit selektief tewerk gaan met die bybelse getuienis oor spreek in tale. Na my mening is dit van uiterste belang om in diepte eksegese van die hele 1 Kor 12-14 te maak om 'n verantwoordelike standpunt oor spreek in tale te h.

Een van die beste kommentare op 1 Kor na my mening is di van Gordon Fee. Nie noodwendig omdat hy een van die dikker kommentare is nie (in volume), maar omdat hy na my mening baie goeie eksegetiese beginsels toepas. Gordon Fee is in my jare as 'n A-reeks kommentaar beskou volgens die kweekskool se indeling. Wat vir my daarvan merkwaardig was, was juis die feit dat Gordon Fee nie 'n tipies of tradisioneel gereformeerde siening voorgestaan het nie, maar verantwoordelik positief geskryf het oor die rol van gawes in die gemeente, waarvan spreek in tale maar net een is.

Na my mening is een van die gevaarlikste sienings di van "streepteologie." Dit kom basies daarop neer dat spreek in tale opgehou het tydens die Handelinge tydperk. Maar ek wil nie nou daaroor uitwei nie.

Daar is verseker twee modusse van spreek in tale wat albei voorkom in die NT, nl. spreek in verstaanbare wreld-tale (soos op Pinksterdag in Hd 2), en "glossolalie", waar die 1983 die Griekse "glssa" vertaal vertaal met "ongewonde tale of klanke". Dis onverstaanbare geestes-taal wat uitgel moet word. Dit is spontane geestelike "utterance" (wat ook 'n akkurate vertaling is van die griekse "glssa"). Dit vind uiting as iemand met die gawe van spreek in tale uiting gee (yield) aan die drywing (prompting) van die Heilige Gees. Dit vind dikwels ook uitdrukking in aanbidding. Daarom s Paulus in 1 Kor 14:15 "Hoe staan die saak dan? Ek sal met die gees bid, maar ek sal ook met die verstand bid. Ek sal met die gees psalmsing, maar ek sal ook met die verstand psalmsing."

Ek sou s 'n goeie riglyn is om die hele 1 Kor 14 te bestudeer in terme van spreek in tale, want die hele 1 Kor 14 gaan basies oor spreek in tale.

Ander belangrike tekste in 1 Kor 14:

1 Kor 14:2 "Want hy wat in ‘n taal spreek, spreek nie tot mense nie, maar tot God; want niemand verstaan dit nie, maar deur die Gees spreek hy verborgenhede." Dit kan nie na 'n wreldtaal verwys nie, want niemand verstaan dit nie. Dit is wel moontlik (soos ACCM s) dat iemand wat in tale spreek (dalk by geleentheid) in 'n verstaanbare wreldtaal kan praat sonder dat hy/sy dit besef.

Volgens die teks hierbo is dit onverstaanbare talespraak. Dit geskied in 'n geestelike dimensie, nie 'n verstandelike dimensie nie, en moet in die gemeente-opset uitgel word om tot stigting van die gemeente te dien. Dit verhinder egter nie 'n gelowige om in sy persoonlike geestelike lewe gereeld in tale te spreek nie want dit stig homself (1 Kor 14:4).

Sien ook:

1 Kor 14:14 "Want as ek in ‘n taal bid, dan bid my gees, maar my verstand is onvrugbaar."

1 Kor 14:18 "Ek dank my God dat ek meer in tale spreek as julle almal;"

Paulus s dus nie dit is verkeerd of "uitgedien" om in tale te spreek nie, maar in die gemeente-opset is dit belangrik om te bedien tot stigting van almal. Sien vers 19. Hy verwys in vers 18 waarskynlik na die feit dat hy gereeld by homself in tale spreek vir persoonlike stigting.

1 Kor 14:26-27 "Hoe staan die saak dan, broeders? Wanneer julle saamkom, dan het elkeen van julle ‘n psalm of ‘n lering of ‘n taal of ‘n openbaring of ‘n uitlegging—laat alles tot stigting geskied. (27) En as iemand in ‘n taal spreek, laat dit dan wees twee of hoogstens drie, en by beurte; en laat een dit uitl."

Hier gee Paulus praktiese riglyne vir die spreek in tale in die gemeente-opset.

1 Kor 14:39-40 "Daarom, broeders, beywer julle om te profeteer en moenie verhinder dat daar in tale gespreek word nie. (40) Laat alles welvoeglik en ordelik toegaan."

Talespraak moet nie verhinder word nie, maar alles moet ordelik geskied, en in die gemeente-opset moet alles tot stigting wees.
    Joh 8:32 "And you shall know the truth, and the truth shall make you free."

Sjoe, Phillip, jammer om dit te s, maar julle ouens gebruik partykeer sulke groot woorde......eksegese............en ekke het nie 'n woordeboekie nie....

Ek's jammer julle, maar ek verstaan nog steeds nie hoekom spreek in tale spesifiek partykeer so belangrik geag word nie. Ek verstaan in daardie tyd van Korintiers was dit nodig om die evangelie te verkondig maar watse doel het dit vandag. As dit net is om in 'n "geestestaal" te KAN praat maak dit nie vir my sin nie. Ons God is mos nie aan taal gebonde nie.
    The fallen human will is free the way a sky diver is free until he discovers he has no parachute. - John Piper

Nogal 'n bye-nes

1. Ek sien uit baie van julle ervarings met spreek in tale "negatief" en "onstellend" was. Glo julle dit is hoe die Heilige Gees werk?

2. ACCM se ervaring van iemand wat in Hebreeus bid, wel na aanleiding van my studie op die onderwerp is dit duidelik dat "Tale" = Algemene bekende tale en dialekte soos Afrikaans, Engels, Duits en Hebreeus (Sien Handelinge 2)

3. Philip dt ek wil ook net vir jou noem dat Gordon Fee wel Pentacostal is, en sal ook uit daardie "vooroordeel" kom na die Skrif.

4. Uit Paulus se ervaring lyk dit of "Tale" oorbeklemtoon was in gemeentes in Asie en vir hom 'n geweldige kopseer was, meer as enige ander gawe.

Slotsom

Iets wat so baie kopseer vir die Apostel Paulus was, en duidelik nog vir baie mense vandag is - oorbeklemtoon word en misbruik word en baie beslis tot hoogmoed lei.

Want dit blyk in baie kringe, as jy nie in "tale" kan praat nie dan het jy nie die H.G. in jou nie --ek dink dis loutere snert.
    Anton VS

Slegs beskawings wat hulle wortels skiet in die Christelike Geloof kan werklikwaar as beskawing bestempel word.

-- Abraham Kuyper --

www.collegia.blogspot.com

Quote Originally Posted by Antonvs View Post
    Want dit blyk in baie kringe, as jy nie in "tale" kan praat nie dan het jy nie die H.G. in jou nie --ek dink dis loutere snert.
    Anton

Jy is presies reg. Ek kwoteer uit die Geloofsartikels van 'n bekende Afr. Pinksterkerk:

17: Die aanvangsbewys van die doping in die Heilige Gees soos die Skrif se' met die spreek in ander tale.

Soos ek reeds vertel het is daar minstens 9 gawes van die HG wat almal as "bewys" dien dat die persoon die HG ontvng het. Die HG deel gawes uit om God te verheerlik, dis nie "geestelike erekleure" nie !!!

Hallo Anton vs. Ek stem saam met jou dat daar nie 'n oordrewe klem op spreek en tale moet wees nie, maar ek stem nie saam dat dit nie meer bestaan of dat dit slegs wreldtale is nie. Dit is nie na my mening 'n eksegeties verantwoordbare standpunt nie.

2. ACCM se ervaring van iemand wat in Hebreeus bid, wel na aanleiding van my studie op die onderwerp is dit duidelik dat "Tale" = Algemene bekende tale en dialekte soos Afrikaans, Engels, Duits en Hebreeus (Sien Handelinge 2)
    Dit is wel die geval met Hd 2, maar wat van 1 Kor 14? Hoe verantwoord jy hierdie siening eksegeties vanuit 1 Kor 14? Het jy gekyk na die tekste wat ek in my vorige pos aangehaal het?

bv.

1 Kor 14:2 "Want hy wat in ‘n taal spreek, spreek nie tot mense nie, maar tot God; want niemand verstaan dit nie, maar deur die Gees spreek hy verborgenhede."
    Last edited by Philip dT; Aug 4th 2008 at 08:19 AM.
    Joh 8:32 "And you shall know the truth, and the truth shall make you free."

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)