Your Advert here
cure-real
Page 6 of 17 FirstFirst 1234567891011121314151617 LastLast
Results 76 to 90 of 248

Thread: Doping met die Heilige Gees

Antonvs.

Dankie vir jou skakel na die dokument. Ek neem aan jy het dit gedoen as deel van jou teologiese opleiding (?). Ek noem dit bloot omdat ek foto's op daardie ruimte gesien het waar jy saam met mede-studente afgeneem is.

Die onderskeid wat jy tref tussen die vol wees van die Heilige Gees en die buitengewone toerusting / vervulling van die Heilige Gees verstaan ek in nou verband met mekaar, veral in die konteks van Handelinge. Die buitengewone toerusting of vervulling met die Gees wat ons veral sien in Hand 2;8;10;19 is wanneer God se Gees op 'n besondere manier mense vervul, en mense bv. in tale praat, profeteer, of die woord met vrymoedigheid verkondig. Dit gebeur bo en behalwe die feit dat mense reeds bekeer en wedergebore is. Dit kan mens veral sien by die vervulling van die Gees by die mense in Samaria (Hand 8). Die mense in Samaria het reeds tot geloof gekom [en is dus wedergebore uit die Gees] en is gedoop. Die vol wees van die Heilige Gees beskryf die toestand van iemand wat hierdie vervulling met die Gees beleef het. Dit staan dus in verband met mekaar.

Ef 5:18 moet verstaan word in terme van sy onmiddelike konteks. Dit word in kontras gestel met die dronk word van wyn. Dit kan dus nie dui op die ontvangs van die Heilige Gees met wedergeboorte nie, maar dui op 'n besondere vervulling van die Gees, waarin die Heilige Gees as't ware oor / op jou kom - om Christo Nel se onderskeiding te gebruik (vgl. Hd 10:45; 19:6). Dit gebeur op so 'n manier dat jy as't ware bedwelm word daardeur (net soos wat mens bedwelm kan raak van wyn). Ek sou persoonlik nie so 'n sterk onderskeid wil tref tussen vervulling / doop met die Gees en die Gees wat op / oor ons kom nie, veral as mens kyk na Hd 2, waarin dit duidelik blyk dat hulle "vervul is met" die Heilige Gees (Hd 2:4), maar dat die manifestasie in noue verband staan met die manier hoe die mense bv. in Hd 10:45 en Hand 19:6 die werking van die Gees ervaar het. Die mense in Hd 2 is inderdaad beskuldig daarvan dat hulle soetwyn gedrink het (Hd 2:13). In al hierdie gedeeltes in Hd (bv. Hd 2;8;10;19) het mense God verheerlik, in tale gespreek, geprofeteer en die woord met vrymoedigheid verkondig, ens. Ek is dus versigtig om op grond van bepaalde voorsetsels (bv. op, in, deur) of selfs spesifieke terme (bv. vervul, vol, gekom oor), afgebakende teologiese konsepte daaraan op te hang. Ek dink skrywers gebruik dikwels verskillende terme om dieselfde gedagte uit te druk.

Hoe mens in elk geval die werk van die Gees teologies verstaan of daaraan uitdrukking gee in terme van wedergeboorte en die ervaring daarvan later in 'n gelowige se lewe, dink ek almal van ons stem saam dat:

1. Ons moet onsself ondergeskik stel aan Sy leiding elke dag
    2. Ons moenie vanuit vlees lewe nie maar vanuit Gees
    3. Die Gees rus ons toe m.b.t. wat nuttig is vir die liggaam
    4. Ons kan nie uit ons eie krag en op grond van ons eie insig lewe nie, maar het die volheid van die Gees nodig in ons eie lewens om ons te bekragtig vir Sy werk, en om ons te leer om Sy wil te doen.

Ek verstaan werklik nog nie waarom jy meen "my teologie" impliseer verskillende klasse of grade van Christene nie. Ek dink dit is net billik teenoor my om vir my aan te toon waarom jy so sê met verwysing na wat ek daaroor skryf.

Ek wil egter nie met jou baklei of jou anders oortuig nie. Ek wil net hê dat jy met my kommunikeer soos iemand wat saam met jou na die waarheid soek, en nie soos 'n opponent nie.

Ferdi,

Dankie vir jou opmerkings en ook die manier hoe jy oorkom, en ook die insig wat jy toon in beide van ons se standpunte.

Groete
    Philip
    Joh 8:32 "And you shall know the truth, and the truth shall make you free."

Blog Entries
    10
    Ek vind dit jammerenswaarding dat wanneer 'n persoon 'n 'slegte' ervaring gehad het met mense wat met die dinge van die GEES speel... dan alle andere gebeure daarom nie vertrou nie...
    Fenris: "There are two ways to shoot an arrow into a bulls-eye You can shoot the arrow into the bulls-eye or you can shoot the arrow and paint the bulls-eye wherever it hits"

Romans 12:19 Don't seek revenge ... give place to God's wrath. For it is written "Vengeance belongs to me; I will repay, says the Lord"

Isa. 30:32
    And every blow of the rod of punishment, which the Lord will lay on him, will be with the music of tambourines and lyres; And in battles, brandishing weapons, He will fight them

G_d was gracious He has shown favor

What are you willing to die for? Now live for it!

Quote Originally Posted by ACCM View Post
    Ek vind dit jammerenswaarding dat wanneer 'n persoon 'n 'slegte' ervaring gehad het met mense wat met die dinge van die GEES speel... dan alle andere gebeure daarom nie vertrou nie...
    Persoonlik dink ek dit is 'n goeie ding ook ACCM, want daar is geweldig baie naïwiteit in ons dag en my eie ondervinding is dat mense wat skepties staan, soms nie so gekant is teen byvoorbeeld die werking van die Gees, as wat sulkes mense net wil waarsku teen die geweldige misleiding wat wel bestaan nie. Ek glo mens moet hierdie dinge in balans probeer sien, want mense praat maklik verby mekaar.
    The Lord is our Shepherd
    die Here sal voorsien
    it’s the only method
    glo dit en jy sal sien

The power of His glory
    is the punch line of this story,
    ek staan verwonderd en tog
    het U alles volmaak besorg

Doop met die Heilige Gees

Quote Originally Posted by Gene View Post
    Mens hoor dikwels van "doping met die Heilige Gees?" Wat beteken dit presies om met die Heilige Gees "gedoop" te wees? Is dit 'n Bybelse beginsel, en indien wel, waar in die Skrif word daarna verwys?

Ek praat nou nie van vervulling met die Heilige Gees nie. Soos ek verstaan, is dit nie dieselfde om met die HG gedoop te wees as om met die Heilige Gees vervul te wees nie. Of het ek die kat aan die stert beet?
    Dit is nie vir my om te se of jy die kat aan die stert beet het of nie maar ek sal my bietjie hier gee.

Kom ons begin by Jesus se opdrag aan Sy apostels (dissipels) in Mat 28:18 tot 20 waar Hy aan hulle gese het: "Gaan dan heen, maak dissipels van al die nasies, en doop hulle in die Naam van die Vader en die Seun en die Heilige Gees........."
    Hierdie doop is nie net die doop met water nie maar ook die Heilige Gees. In Handelinge 2 kan ons lees waar die Apostels die Helige Gees ontvang het. Die woord se hulle was vervul met die Heilige Gees. Die vuur tonge was die teken dat hulle met die Heilige Gees gedoop is. Ek dink nie, vir my in elk geval, dat daar 'n verskil is tussen vervulling met die Heilige Gees of die doop met die Heilige Gees. Verder, ek het 'n paar poste gelees, dink ek ook nie 'n mens hoef flou te val as jy die Heilige Gees ontvang nie. Dit laat my ook nogal ongemaklik voel.
    Ek wil ook vir julle laat met nog 'n teks laat. In Handelinge 8 kan ons lees waar Apostels die hande opgele het en die mense die Heilige Gees ontvang het (Doop met Heilige Gees). Net een ding oor die praat van tale. Dit is 'n gawe van die Heilige Gees en was nodig in die begin na die eerste uitstorting van die Gees en was gewone tale soos Grieks, Hebreeus en ander nasies sodat hierdie mense in hulle eie tale geleer kon word aangaande die evangelie.

Die aksie

Quote Originally Posted by paidforinfull View Post
    Sover ek die Skrif verstaan, word mens met die Heilige Gees vervul as jy werklik die Here Jesus as jou Verlosser en Saligmaker aanneem. Dus is elke ware kind van God ook Geesvervuld.
    As dit wel die geval is dat ons met die Gees vervul is wanneer ons Jesus as Verlosser en Saligmaker aanneem dan vra ek hoekom het Paulus die mense die hande opgele toe hulle se hulle was net met Johannes se doop gedoop soos Eben verwys het?
    Act 19:3 En hy vra hulle: Met watter doop is julle dan gedoop? En hulle antwoord: Met die doop van Johannes.
    Act 19:4 Daarop sê Paulus: Johannes het met die doop van bekering gedoop en aan die volk gesê dat hulle moes glo in die Een wat ná hom kom, dit is in Christus Jesus.
    Act 19:5 En toe hulle dit hoor, is hulle gedoop in die Naam van die Here Jesus.
    Act 19:6 En Paulus het hulle die hande opgelê, en die Heilige Gees het op hulle gekom, en hulle het met tale gespreek en geprofeteer.

Blog Entries
    1
    Quote Originally Posted by Antonvs View Post

Die "anointing" of "salwing" sien met die Heilige Gees sien ek glad nie in die NT as iets vir die algemene Christen nie.

My enigste bekommernis is dat daar "klasse" of "grade" van Christenskap is wat gepaard gaan met hierdie teologie. En Philip vergewe my vir my sarkasme - maar dit is die bottom line vir my - "Geestelike-Klasse-stelse"

.... Anton...

... wie sou jy dan beskou as "algemene" Christinne, en wie sou dan as nie-algemeen of spesiaal klassifiseer ???...

m
    Ps 139 Klim ek op na die hemel, U is daar; en maak ek die doderyk my bed, kyk, U is daar! Neem ek die vleuels van die dageraad, gaan ek by die uiteinde van die see woon, ook daar sou u hand my lei en u regterhand my vashou.

Quote Originally Posted by mari View Post
    .... Anton...

... wie sou jy dan beskou as "algemene" Christinne, en wie sou dan as nie-algemeen of spesiaal klassifiseer ???...

m
    Dankie M

Ek tref geen onderskeid tussen Christene - jy is 'n Christen of jy is 'n ongelowige - hierdie 'grade' of 'klasse Christen' - soos "gedoopte" "gesalwde" "dedicated" "non-dedicated" "fleshly" "surrendered" Christene is alles net mens gemaakte klasse onderskeiding voortgebring deur juis hierdie beweging wat ons bespreek.

Word sekere mense meer effektief deur God gebruik, en ander minder gebruik beslis - ons is nie almal Spurgeons nie. Spurgeon het nie gedoen wat hy moes doen, hy het heilig en Gees vervuld geleef (soos alle Christen behoort) en God het die vrug en seën gebring.
    Anton VS

Slegs beskawings wat hulle wortels skiet in die Christelike Geloof kan werklikwaar as beskawing bestempel word.

-- Abraham Kuyper --

www.collegia.blogspot.com

Blog Entries
    1
    Jammer, Anton....... in jou skrewe stel jy dat :

" Die "anointing" of "salwing" sien met die Heilige Gees sien ek glad nie in die NT as iets vir die algemene Christen nie. "

.... nou wil ek net weet :

1) wie is "algemene" Christinne

2 ) vir wie is die salwing wel dan beskore ?

... en oor jou vraag van die woord "salwing" :

by gebrek aan 'n ander term, word die woord "salwing" gekoppel aan die Ou testamentiese idioom met die salwing van die priesters, ens , en word gebruik vir besondere, amper fisiese, vulling met die Gees vir spesiale take in die bediening, bv profisie, genesing, gawe van insig, en ander Geestelikke gawes..... dit kan ook in 'n groep gebeur wanneer die Gees in vreugde, lofprysing, en selfs in hartseer oor 'n gelowiges kom met die doel tot stigting van geloof......

ongelukkig het 'n paar groepe die storie ( soos gewoonik ) oorboord geneem en 'n amperse kommersieele foefie daarvan gemaak - met die omstotery ens....... maar net omdat sommiges dit misbruik, beteken nie elke manifestasie van hierdie vervulling is "duiwelswerk / onBybels" nie - selfs in die NT tyd het ander gedink die Christinne is dronk van wyn wanneer dit gebeur !

in die meer "tradisionele" formele kerkdenominasies ( RK ) is dit onderdruk weens "kerkorde" ( wanneer mense beheer neem oor mense, pleks van die Gees in beheer te he ! ) .... maar dit het nog altyd in informele groepe en veral in die sendingveld, voorgegaan...... oor die laaste paar eeue het dit teruggekom soos "gewone" gelowiges die Woord aangegryp het en hulself oopgestel het vir die Here......

( vir lank het "kerk orde" impliseer dat die lees en interpretasie van die Bybel slegs aan 'n sekere elite groep beskore was, en daarom wat manupulasie van interpretasie algemeen...... maar met die drukkuns het daardie "beheer" stadig maar seker tot nuut gegaan soos die Bybel aan "algemene" gelowiges beskikbaar gestel is .....

Die "protestantse" kerke het weggebreek van 'n uiterste menslike beheerstelsel na 'n mindere menslike orde, maar is nou nog huiwerig om die Gees terug te laat tussen die kerkmure..... gemeentelede het nog staat gemaak op interpretasies volgens kerkdogma van die kansel, en nie soveel persoonlikke Bybelstudie nie........ maar dit stuit nie die werking van die Gees nie, want soos "algemene" gelowiges dit nou waag om die Woord self bestudeer en nie meer net staat maak op dit wat vir hulle gepreek word nie, laat dit al meer en meer plek vir die "salwing" om tot volheid te kom in die bruid van Christus, die Gesalfde !

die voorbeeld van groepe wat met die Pinkster herlewings heeltemal uit die menslike beheer van tradisionele kerke weggebreek het, het ook baie se oee ( wat oop was om te sien ) oopgemaak tot die werking van die Gees .... dit is ongelukkig waar dat van die groepe maar weer net verval in 'n Pinkster "tradisie" met emosioneel opgesweepte namaaksels.... maar dis mos maar ons mensekinders .......

die naam " Christus" beteken ook " gesalfde", met salwing wat dan 'n metafoor is vir die fisiese - Gees in vlees gemanifesteer - teenwoordigheid van God ........ fisiese "salwing" met olie word ook voorgeskryf saam sekere handoplegging vir genesing, as simbool..... ( maar dis 'n ander draad )....

( aai, wens ek het PhillipdT se mooi woorde gehad om te verduidelik )

.... m
    Ps 139 Klim ek op na die hemel, U is daar; en maak ek die doderyk my bed, kyk, U is daar! Neem ek die vleuels van die dageraad, gaan ek by die uiteinde van die see woon, ook daar sou u hand my lei en u regterhand my vashou.

Blog Entries
    6
    .... maar dit het nog altyd in informele groepe en veral in die sendingveld, voorgegaan......
    Hi mari, voorspoed vir die jaar, hoop julle het 'n rustydjie gehad

Ek wil graag na aanleiding van hierdie stelling wat jy hier maak vir jou vra of jy vir ons voorbeelde hiervan kan gee, ware gebeure onder sendelinge deur die eeue wat dien as stawing ten opsigte van hierdie stelling wat jy hier maak.

Ek praat natuurlik nie van die menslike tale wat deur die apostels gepraat is in Handelinge nie, ek praat van enige spesiale "geestelike" gebeure in geskiedenis na hierdie wonderlike tyd van handelinge, iets wat nie net toegeskryf is as 'n beweging van die Heilige Gees nie, maar wat werklik 'n volhoubare gebeurtenis is gedrywe deur die Heilige Gees.

Groete
    Phil

Blog Entries
    1
    Phil.....

... welkom terug, hoop jy het jou vakansie geniet ... ( hoeveel pyle het toe die korrel getref en hoeveel bokkies het darem oorleef ? )

.....die voorbeelde is veel en volop, maar dis nie waaroor dit gaan nie..... dit gaan om die Woord wat Ewig is, Lewend is en nog steeds net so werkend is onder ware gelowiges wat God se waarheid soek ..... nou, net soos toe........ aan die eenkant het die denominasies meestal sulke bewegings afgemaak as "sektes", juis oor streepteologie, en aan die anderkant was daar maar altyd die wat daarmee oorboort gegaan het en in 'n ander tipiese wettiese tradisie daarom verval het...... iewers tussenin het die Waarheid maar altyd bly staan..... en ons sien dit al meer deurbreek waar gelowiges werklik God se aangesig soek in ons deurmekaar wereld......

( eintlik het ek mos besluit om my uit hierdie geselsie te hou, want PdT stel die Woord so duidelik, daar is nie aan te twyfel nie )

groetnis
    m

Blog Entries
    7
    Sommer iets wat ek die afgelope tyd geleer het.

In Efesiërs 5:18 staan daar ‘n duidelike opdrag vir elke gelowige - om die Gees toe te laat om ons lewens te vervul en te beheer. Dit is nie ‘n aanbeveling of ‘n versoek nie, maar ‘n opdrag!
    God gee ons dieselfde opdrag op verskeie plekke in die Bybel, net in ander woorde. God roep ons op om die Gees toe te laat om ons lewe te beheer. Hy beveel ons om te wandel onder die leiding van die Gees. Hy praat van die belangrikheid om gedoop te word met die Gees. Ons moet die Gees toelaat om ons te bekragtig. God wil ons deur Sy Gees salf. Hy wil ons deur Sy Gees toerus. Hy wil deur Sy Gees oor ons kom. Dis wonderlik hoe God deur en in ons kan werk, as ek Hom net toelaat!
    Saved by Grace!

Praying for Mieke and Charles
    Cor 5:17 Therefore, if anyone is in Christ, he is a new creation ; old things have passed away; behold, all things have become new.

My testimony
    http://bibleforums.org/forum/showthread.php?t=149096

Kom ek "challenge" jou 'n bietjie

Jammer, Anton....... in jou skrewe stel jy dat :

" Die "anointing" of "salwing" sien met die Heilige Gees sien ek glad nie in die NT as iets vir die algemene Christen nie. "

.... nou wil ek net weet :

1) wie is "algemene" Christinne - {Daar was apostels in die NT wat wel 'n besondere kragtige werking van die H.G. ervaar het= preek en 5000 kom tot bekering}

2 ) vir wie is die salwing wel dan beskore ? {Jesus was gesalf = Messias = Gesalfde van God - ek weet nie van ander gesalfdes nie}

... en oor jou vraag van die woord "salwing" :

by gebrek aan 'n ander term, word die woord "salwing" gekoppel aan die Ou testamentiese idioom met die salwing van die priesters, ens , en word gebruik vir besondere, amper fisiese, vulling met die Gees vir spesiale take in die bediening, bv profisie, genesing, gawe van insig, en ander Geestelikke gawes..... dit kan ook in 'n groep gebeur wanneer die Gees in vreugde, lofprysing, en selfs in hartseer oor 'n gelowiges kom met die doel tot stigting van geloof...... { die gebrek aan die regte term is "filled with the Holy Spirit of "the Holy Spirit came upon him} hierdie OT salwings was God wat dit gegee het, en mense kon as te ware niks daaraan verander nie - dit was ook tydelik van aard - slegs vir 'n spesifieke aard, die salwings van priesters en konings het geensins verband hiermee nie - en die woorde het geen ooreenkoms semanties nie}

ongelukkig het 'n paar groepe die storie ( soos gewoonik ) oorboord geneem en 'n amperse kommersieele foefie daarvan gemaak - met die omstotery ens....... maar net omdat sommiges dit misbruik, beteken nie elke manifestasie van hierdie vervulling is "duiwelswerk / onBybels" nie - selfs in die NT tyd het ander gedink die Christinne is dronk van wyn wanneer dit gebeur ! {Efesiers 5:18 se woord het geensins verband met die "super/bo natuurlike" manifestasie van die Heilige Gees nie - Ef 5:18 praat maar net van wat Col 3:16 van praat van om jou lewe geestelik te orienteer}

in die meer "tradisionele" formele kerkdenominasies ( RK ) is dit onderdruk weens "kerkorde" ( wanneer mense beheer neem oor mense, pleks van die Gees in beheer te he ! ) .... maar dit het nog altyd in informele groepe en veral in die sendingveld, voorgegaan...... oor die laaste paar eeue het dit teruggekom soos "gewone" gelowiges die Woord aangegryp het en hulself oopgestel het vir die Here...... {Hierdie beweging is nog nooit onderdruk in "Gereformeerde tradisies nie, want dit is 'n beweging wat so 35 jaar terug eers begin het deur 'n katolieke priester in Los Angeles"}

( vir lank het "kerk orde" impliseer dat die lees en interpretasie van die Bybel slegs aan 'n sekere elite groep beskore was, {niks met die saak te doen nie - strooi man argument - dis in elk geval die resultaat van 'lui-lidmate' wat 'n TV mentaliteit het - } en daarom wat manupulasie van interpretasie algemeen...... maar met die drukkuns het daardie "beheer" stadig maar seker tot nuut gegaan soos die Bybel aan "algemene" gelowiges beskikbaar gestel is .....

Die "protestantse" kerke het weggebreek {kan jy vir my die geleentheid in Kerk geskiedenis uitwys? as jy nog vewys na die saak van Salwings} van 'n uiterste menslike beheerstelsel na 'n mindere menslike orde, maar is nou nog huiwerig om die Gees terug te laat tussen die kerkmure..... gemeentelede het nog staat gemaak op interpretasies volgens kerkdogma van die kansel, en nie soveel persoonlikke Bybelstudie nie.......{dis baie waar ek wonder hoeveel predikante doen persoonlike Bybelstudie} .{ maar dit stuit nie die werking van die Gees nie, want soos "algemene" gelowiges dit nou waag om die Woord self bestudeer en nie meer net staat maak op dit wat vir hulle gepreek word nie, laat dit al meer en meer plek vir die "salwing" om tot volheid te kom in die bruid van Christus, die Gesalfde !

die voorbeeld van groepe wat met die Pinkster herlewings heeltemal uit die menslike beheer van tradisionele kerke weggebreek het, het ook baie se oee ( wat oop was om te sien ) oopgemaak tot die werking van die Gees .... dit is ongelukkig waar dat van die groepe maar weer net verval in 'n Pinkster "tradisie" met emosioneel opgesweepte namaaksels.... maar dis mos maar ons mensekinders .......{dalk die mederheid}

die naam " Christus" beteken ook " gesalfde", met salwing wat dan 'n metafoor is vir die fisiese - Gees in vlees gemanifesteer - teenwoordigheid van God ........ fisiese "salwing" met olie word ook voorgeskryf saam sekere handoplegging vir genesing, as simbool..... ( maar dis 'n ander draad )...{dit maak geen sin nie, kan jy verwysings hiervoor kry}

Mari, ek probeer nie hardkoppig wees nie, ek het al talle kere myself oopgestel, en leerbaar probeer maak t.o.v. hierdie saak - ek het ongelukkig nog nooit iets gesien wat naby Bybels was nie.

( aai, wens ek het PhillipdT se mooi woorde gehad om te verduidelik )

.... m
    Jy doen nog steeds 'n goeie "job" maar ek moet jou "challenge" - ja ek stem saam PhilipDT is uitstekend met sy woorde - ek wonder of die man 'n kerk bedien, ek sal graag mense soontoe stuur.
    Anton VS

Slegs beskawings wat hulle wortels skiet in die Christelike Geloof kan werklikwaar as beskawing bestempel word.

-- Abraham Kuyper --

www.collegia.blogspot.com

Blog Entries
    6
    Hi mari

Ek voel tog ons moet daardie voorbeelde waarvan jy praat hier bespreek, ek glo ons kan daaruit baie leer en dalk agter die kap van die byl kom hier. Dus wil ek tog vra dat jy voorbeelde na vore sal bring sodat ons dit saam kan ondersoek en bespreek.

Ons moet kyk of herlewings geskied het vanuit 'n beweging van die Heilige Gees en of dit 'n skepping was van mense, bewegings van die Heilige Gees is volhoubaar, menslike geskepte herlewings is nie volhoubaar nie, ek dink hier aan Lakeland en Toronto Blessing.

Kom ons ondersoek dit a.s.b. saam hier, ek glo dit is uiters relevant tot die besprekings op hierdie draad.

Groete
    Phil

As ek mag, gaan ek sommar twee tekste hier ingooi wat na my mening daarop dui dat die "salwing" van die Heilige Gees vir elke gelowige bedoel is.

1 Joh 2:20 "En julle het die salwing van die Heilige en weet alles."
    1 Joh 2:27 "En die salwing wat julle van Hom ontvang het, bly in julle, en julle het nie nodig dat iemand julle leer nie; maar soos dieselfde salwing julle aangaande alles leer, so is dit ook waar en geen leuen nie; en soos dié julle geleer het, so moet julle in Hom bly."

Wie is hierdie "julle"? 1 Joh 2:21 "Ek het nie aan julle geskrywe omdat julle die waarheid nie ken nie, maar omdat julle dit ken en omdat geen leuen uit die waarheid is nie."

Die "julle" is dus die mense aan wie Johannes skryf. Die salwing van die Heilige Gees is dus nie net vir spesiale Christene nie, maar vir alle Christene.

Die Griekse woord vir "salwing" is "khrismah", en beteken:

Strongs:
    "an unguent or smearing, that is, (figuratively) the special endowment (“chrism”) of the Holy Spirit: - anointing, unction"

Thayer:
    1) anything smeared on, unguent, ointment, usually prepared by the Hebrews from oil and aromatic herbs. Anointing was the inaugural ceremony for priests

Dit verwys in die konteks van 1 Joh 2 na die ontvangs/uitstorting/doop van/met die Heilige Gees, wat hierdie gelowiges ervaar het.

Interessant is ook die feit dat die salwing met olie volledig Nuwe Testamenties is:

Jak 5:14 "Is daar iemand siek onder julle? Laat hom die ouderlinge van die gemeente inroep, en laat hulle oor hom bid nadat hulle hom in die Naam van die Here met olie gesalf het."

Die salwing met olie is m.i. 'n simbool vir die teenwoordigheid en salwing van die Heilige Gees.

groete
    Joh 8:32 "And you shall know the truth, and the truth shall make you free."

Blog Entries
    6
    Hi Philip

Is dit so dat die olie wat gebruik is om siekes te salf verskil van die olie wat gebruik word om priesters, konings ens te salf?

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)