PDA

View Full Version : Definieer "Uitleg Prediking"

Antonvs
Jan 26th 2008, 11:45 PM
Twee vrae:
1) Ek is opsoek na 'n difiniŽring van die konsep - Expositional / Expository Preaching
2) Hoeveel van julle predikante preek 'n Bybel boek van voor tot agter?

Hiermee glo ek ons almal oor saamstem, so glo ek : Meeste Afrikaanse Kerke ken nie "Expository Preaching" want hulle weet nie van beter nie!

Hier is my redes

1) "Uitleg" of "Expository Preaching" geheel en al afwesig van die kansels meeste predikante preek "tematies" of "topical"
2) Predikers se Minagting vir die gesag en onfeilbarheid v/d Woord lei toe dat hulle nie krag en nut van die Expository Preaching sien nie.
3) Toepassing v/d Skrif in daaglikse lewe is grootliks afwesig
4) Gebrek aan "Expository Preaching" of Vers vir Vers/ Boek vir Boek / Uitlegging v/d Skrif.

Die Afrikaanse Kerkganger -eet 'n gebalanseerde diŽet van afval kos. Dis vergelykbaar met die Sjef wat glo hy sit goeie
bord kos voor as hy in die asblikke van die beste hotelle gaan krap. Dit voorsit met 'n heerlike room sous.

Sondag op Sondag gaan sit mense voor predikers wat hulle ore streel -- eerder as om te sÍ: Bekeer vandag is die dag van Redding...!

Sondag op Sondag hoor mense preke of eerder Motiverings Praatjies wat meer in gemeen het met die Huisgenoot as die Bybel. Dis soos borrelgom, jy kou en kou oor die preek maar by Woensdag is daar geen geur of smaak meer oor nie.

Hier is die algemene preek en dit is nie "Expository Preaching" nie.
1) Lees 'n Bybel vers en bid
2) Vertel 'n storie -
3) Aanhaling uit Joel Osteen / Joyce Meyers of selfs Steve Hoffmeyer
4) Nog 'n versie (uit konteks gewoonlik)
5) Nog 'n staaljie - motivering storie
6) Trane trekker storie
7) Aanspreek van Sosiale Kwessie (en nie Geestelike kwessies)
8) Oproep om die samelewing te verander en by Sosiale-Kwessies soos Vigs en Armoede betrokke te raak.
9) Gebed

Manne hier is ons vyand: Die kansel met die prediker wat nie akuraat handel met die Woord van God nie, die predikant want nie kan onderskei tussen Calvyn, Bultmann, of Karel Barth of Oprah Winfrey nie.

Gideon88
Feb 1st 2008, 07:53 PM
Antonvs,

Jy vertoon 'n jammerlike gebrek aan kennis, sowel as 'n gesindheid wat dit moeilik maak om enige waarde aan jou stellings te heg - nog minder om jou daarop te antwoord. Ek vermoed jy het dit spesifiek teen Afrikaanse predikers, vir wie jy blykbaar jou eie reŽls en voorskrifte wil neerlÍ. As ek 'n vrot appel ontdek, gooi ek nie die hele krat-vol weg nie.

Miskien kan jy antwoord deur een of twee van jou preke hier te plaas sodat ons 'n goeie voorbeeld kan kry van uitlegprediking met 'n oproep tot bekering?

David2
Feb 2nd 2008, 04:09 AM
Anton
Ek dink ons grootste probleem wanneer dit by uitlegprediking kom is dat die prediker gekniehalter word deur die belydenis van die kerk waarin hy optree. Wanneer jy in 'n Pinkster of Charismatiese kerk preek dan mag jy nie wanneer jy oor die spesiale gawes preek aantoon dat dit eintlik "tekens" was wat gegee is in 'n tyd toe die gesag van die Bybel nog nie in die gemeente gefunksioneer het nie. As jy in 'n Gereformeerde kerk preek mag jy nie wanneer jy uit die profesie preek die teken van die herstel van die volk Israel aanhaal nie, jy mag ook nie preek daaroor dat God wil hÍ dat alle mense gered sal word nie. As jy in byna enige kerk preek mag jy nie uit Rom. 6 aantoon dat die doop waarvan daar gepraat word, suiwer skriftuurlik beskou, nie 'n ritueel is nie maar 'n geestelike werklikheid. Is dit reg dat predikers in al hierdie kerke gemuilband word deur 'n kerklike belydenis wat sÍ wat jy mag preek en wat nie? Ek stem 100% met jou saam dat uitlegprediking wat al die gesag van interpretasie in die hande van die Bybel laat, die weg is om te gaan. Maar as ek dit wil doen word ek oral aan bande gelÍ. Oral is daar 'n belydenis wat vir my voorsÍ wat ek mag sÍ en wat nie. Uitlegprediking is dus vandag eintlik uitleg van die kerk se belydenis en nie uitleg van die Bybel nie.

Groete
David

CFJ
Feb 2nd 2008, 06:56 AM
David,

Moontlik mag dit vreemd klink, maar wat jy hierbo geskryf het is presies my eie siening ook. Mens wonder soms hoekom mens kan verskil met iemand wat dinge skryf wat 100% mens se eie waarneming ook is..., ek sal dit nooit kan verstaan nie, maar ek is oortuig ons lees mekaar iewers verkeerd... :) :rolleyes:

Moontlik erken ek die feit dat mense wat in hierdie kaders tot bekering kom, as volkome gered, sou hulle die pad van volharding en heiligmaking stap. Die redding van die siel is die mees fundamentele begrip en miskien mag ek vra, hoe fundamenteel glo iemand wat wedergebore raak, hoe fundamenteel is die kruis in so iemand se lewe?

Ek kan bepaald Gideon se reaksie verstaan, sou hy 'n getuie wees van geredde siele in sy eie bediening, want moontlik het Anton homself te kripties uitgedruk, om hierdie reaksie te ontlok, tog maak hy 'n baie goeie punt, wat miskien nie veralgemeen moet word nie, maar meesal is dit waar vandag.

Phil Fourie
Feb 3rd 2008, 08:25 PM
Ag julle, ek wil nou nie altyd die vlieg in die salf wees nie, en wil he ons moet oor alle dinge gemoedelik kan gesels. Ek wil nie drade toemaak of skuif nie, want dan strem ons die gesprek.

Tog wil ek twee dinge vra.

1. Dat ons met mekaar sal praat op 'n gemoedelike en vriendelike manier.
2. Dat ons in ag sal neem en sal onthou dat hierdie bord nie "church bashing" toelaat nie, so, hier gaan ons nie vir mekaar probeer vertel om uit die kerke te kom of watookal nie, ons kan gesels oor probleme en tekortkominge, maar veralgemenings is gevaarlik en glad nie stigtend nie.

Dankie vir julle aandag in die verband.

Groete
Phil

Antonvs
Feb 4th 2008, 12:34 AM
Ek sal Gideon vinnig antwoord - Nee, ek het nie 'n ander standaard nie.
Prediking is in 'n laagtepunt in die Suid Afrikaanse konteks.
Afrikaanse predikers het ongelukkig 'n groter probleem a.g.v. die stand van plaaslike skole die knie gebuig voor liberalisme / pragmatisme.

Ek weet wel van predikant in die Vrystaat en 'n paar in Pretoria wat 'n goeie werk doen en ek sal hulle prys gee as 'n Expositor, so ek skeer nie almal onder een kam nie

Betreffende my eie preke - ek het nog 'n lang pad te gaan voor ek my preke as 'n standaard sal gebruik maar as Gideon aandring sal ek dit plaas. Sou Gideon daarop aandring sal ek dit huiwerig doen wie is ek "after all"

Manne ek dink daar is eenheid oor die saak - "Expository Preaching" ontbreek oor die algemeen van ons kansels

- Berei ons predikante genoeg voor (het hulle tyd) of is hulle teveel besig met Bazaars en rade en vergaderings en s.g. dinge?

- Preek ons predikante die Woord - of word hulle gebind deur bv. Beleidenis Skrifte, Gebind deur wat geleer en gehoor het by Kweekskool - en geen kweekskool sedert die 1950's leer meer "Expository Preaching" nie. (Snaaks daar was nog nooit herlewings na die 1950's in SA nie.)

Ek vra weer die vraag hoeveel predikante ken julle wat die Bybel oop maak by Bv. Romeine Hoofstuk een vers Een - en preek sistematies deur die boek?

Expository Preaching is soos 'n ui wat jy laag vir laag afskil - dit neem nie net baie voorbereiding om die Konteks / Agtergrond / Grammatieka / Taal ens.

Vriende soos die gesegde as mens nooit self 'n diamant bestudeer het nie sal mens nooit weet waarneer jy te doen het met 'n zirconia. So ek dink min kan onderskei.

Hier is my uitnodiging - ons moet verenig staan op hierdie saak - Prediking moet God-gesentreerd - Bybel Fundeerd wees- Expository

Ek nooi julle bv. na John MacArthur (vergeet die teologiese verskille,vir eers) lluister op radio kansel - 08h00 (00h00) op Dinsdae AM657 KHZ of julle kan na hierdie webwerf gaan

http://www.oneplace.com/ministries/grace_to_you/

of
http://www.gty.org/Products/AudioSeries/274

Dan kan ons dit dalk bespreek later wat was ons waarnemings

Die Woord van God is skerper as enige tweesnydende swaard. . .

Laat ons die Swaard gebruik as ons wapenrusting om die Skanse v/d Satan aftebreek.

Laat ons toelaat dat "Expository Preaching" weer "Revival" bring - sonder dit sal die "volk vergaan a.g.v. 'n gebrek aan kennis.

CFJ
Feb 4th 2008, 05:16 AM
Anton,

Ek kan saamstem met hierdie siening, veral oor herlewings wat afwesig is in die Suid-Afrikaanse konteks sedert die 1950's. Net interessant dat die 2 grootste herlewings in Suid-Afrika juis in die NGK was.

VÍrder maak dit ook sin om 'n boek op 'n slag te hanteer, want dit is hoe God dit gegee het. Ons moet 'n volledige boek bestudeer. Daar is werklik geen beter en sinvoller manier om met die Bybel om te gaan nie. Hoofstukke en teksverse is nie werklik deel van die oorspronklike Bybel nie en dit is nuttig, maar konteks kan totaal verdwyn as mens boeke in tekse en hoofstukke opdeel.

Daar word meesal op onderwerpe gekonsentreer, wat goed is per geleentheid, maar om bybelboeke in volheid deur te werk, is die kruks van mens se behoud oor skrifkennis. Genadiglik het die Here beskik dat die volle Bybel beskikbaar is, vir diegene wat belangstel. Ekself het 'n reeks van David Pawson (http://www.truthtotell.co.za/) (45 DVD's), waar hy die hele Bybel hanteer van Genesis tot Openbaring. Dit kan saam met 'n boek deurgewerk word en dit is baie leersaam en fokus veral op die agtergrond en struktuur van elke boek.

Phil Fourie
Feb 4th 2008, 05:57 AM
Anton

Nee, ek kan nie met jou saamstem nie, ek kan nou net vir jou hier uit my kop uit dink aan 4 predikante wat ek ken wat so preek.

Daar is baie predikante wat nog uiters behoudend is, selfs in die NGK ook, meeste predikante wat ek van weet in die EGK is erg behoudend, om die waarheid te sÍ, ek vind die EGK een van die Skrifgetrouste kerke in ons land. En in hierdie geledere is daar baie predikante wat boek vir boek preek, 'n boek wat vandag veral nogals baie gepreek word is Openbaring, dit is baie belangrik, want Openbaring is juis vantoepassing op die dag en tyd waarin ons leef.

So, weereens nee, ek verskil met jou, daar is nog predikers wat getrou bly aan die evangelie en die Woord.

Ek vra asseblief weer dat ons nie die kerk aanval nie, veralgemenings is uiters gevaarlik. As jy 'n saak op die tafel wil bring, noem hom op sy naam, dit is hoe ons nog altyd hier gekommunikeer het, maar om te sÍ al wat Afrikaanssprekende prediker is, is vrot in sy leering is onvanpas en uiters onakkuraat.

Groete
Phil

Antonvs
Feb 4th 2008, 05:40 PM
CFJ - Amen jy sien die prentjie aan die simptome in kerk en samelewing --> Gebrek aan Bybelering --> CFJ jy het dit gesmaak en daarom het jy onderskeiding oor die saak, gaan "treat jouself" gaan download 'n preek by die websites in my plasing # 6 Jy bewys ook vir my die saak jy moes by David Pawson gaan aanklop (by die Britte) vir "expository preaching" -
Jy weet die grootste herlewings het gekom in die wereld deur expository preaching - George Whitefield, Jonathan Edwards, Andrew Murray, Spurgeon, Martyn L. Jones -- vandag sien ons John MacArthur (8000 lidmate + 6 miljoen CD's verkoop en 'n internasionale bediening).

Phil F- ek bespreek nie die saak "ad hominum" i.e. teen die persoon of sekere kerk nie maar eerder ek spreek die toestand & simptome aan. Die toestand is te prominent en wyd om individue uitesonder dis soos misdaad / Vigs probleem.
So,daar is kerke en ek glo jou wat "expository preach" maar kom ons kyk na die algemene toestand - en dis beroerd. Jy sal 'n lang soektog moet ondervat om 'n expository preacher te vind.
Help gee vir my 'n definisie van "expository preaching" sodat ons kan kyk of ons van dieselfde dinge praat
Niemand het nog vir my 'n definisie kon gee nie van "Expository Preaching"

Phil Fourie
Feb 4th 2008, 06:11 PM
Anton, ek vra net mooi dat jy sal oppas om nie te veralgemeen nie, want dit is nie regverdig nie, ek wil regtig nie hierdie draad ook kontroverse sake toe skuif nie, anders gaan ons later net drade daar he.

Ek het my eie idees oor expository preaching en om heel eerlik te wees is dit nie vir my so ingewikkel nie, maar ek is nie 'n teoloog nie, daarom maak dit seker nie vir my so baie saak watter terme gebruik word nie, vir my bly konteks net van uiterste belang, so ek voel die Woord moet as geheel gepreek word en dus ook die evangelie as geheel, veral sou jy 'n plasing soos die van Die Filadelfieer oor Genesis in ag neem, waar ons kan sien hoe die Woord absoluut 'n eenheid is.

Anton, in jou opinie, is daar 'n ooreenkoms tussen expository preaching oftewel uitleg predeking en sistematiese teologie?

Groete
Phil

Antonvs
Feb 6th 2008, 07:22 AM
Dankie Phil

Ek dink ons moet oppas dat verkil nie verwar word met konfrontasie of dalk sondige redenasie nie . . .ons mag verskil en daaroor gesels. . . mits ons liefdevol is.
1. Expository Preaching is die sistematiese ontrafeling van een vers op die volgende.
2. Die "Expository Preacher" word gelei deur die teks en sy taak is om te ontdek wat die oorspronklike outeur soos Paulus ens. wou oordra.
3. Expository Preaching en Sistematies teologie is twee uiteenlopende wysbegeertes

Sistematiese Teologie - kombineer verse met 'n gesamentlike onderwerp bv. "uitverkiesing"

Expository Preaching / Exegetical Preaching - neem 'n vers(e) / perikoop in 'n bepaalde konteks. En hanteer die konteks as 'n geheel. So kan ons "kennis" opbou oor 'n bepaalde stuk teologie bv. Ef 1:3-14 (Een sin in die Grieks) leer ons van "uitverkiesing" / "verordenering" / "Verseeling"

Die Expository Preaching werk met die teks en laat hom nie lei deur Sistematiese Teologie nie, hoewel hy sy afleidings laat "double check" of dit in lyn is met sistematiese teologie net soos wat hy homself double check deur na 'n Skrifverklaring (Commentary) gaan kyk en ook laat double check deur kruisverwysings.

So die wegspring punt vir Ex Preaching is die teks en die prediker preek die boodskap van die teks nie die boodskap van sistematiese teoloe soos Calvyn / Dabney / Hodge / Luther ens nie.

Ek hoop ek is nie verwarrend nie.

Phil Fourie
Feb 6th 2008, 08:09 AM
Anton

Dankie vir die antwoord, ek wil dan net bevestig met jou, uitleg prediking staan dus nie sistematiese teologie teen nie?

Groetnis
Phil

Antonvs
Feb 8th 2008, 08:10 PM
Definition of Expository Preaching

Elemente van Uitleg / Exp Preaching

Die Prediker se taak is om eerste:

1. Die "oorspronklike" doel / rede / bedoeling van die Teks te ondek

2. Die prediker moet deur middel van die proses van Eksegese die oorspronklike bedoeling van die teks te ondek- dit sluit in
a. Studie van die LiterÍre Konteks
b. Studie van die Historiese agtergrond
c. Studie van die Taal en grammatika
d. Studie van die Woordeskat

3. Die prediker moet na die eksegetiese / navorsings proses die teks oordrae d.m.v. 'n preek sodat mense kan ontdek waarom God daardie spesifieke teks in die Bybel geplaas het.
a. Eers nadat die God-gestuurde boodskap aan oorspronklike lesers en tweedens aan kontemporere lesers geformuleer is dan kan die prediker die boodskap preek. (Elke teks het slegs EEN hoofboodskap) kan die preek geformuleer word

b. die formulasie van ondergeskikte punte word ontwikkel

Opsomming

1. Boodskap van die Prediker begin by die Teks (nie vice versa nie)

2. Boodskap van die Prediker word uit die teks gehaal deur Eksegese

3. Boodskap van die Prediker interpreteer die Teks deur die eenvoudige-normaale (Plain-Meaning), sonder om die teks te "vergeestelik"

Antonvs
Feb 15th 2008, 04:06 AM
Hierdie is die mees omvattenste Studie Bybel -
Dis Skrif getrou
Dis Logies uitgelÍ
Dis Inspireerend
Dis Konsistent

Luister "positief-krities-oplettent" na hierdie clip (druk Ctrl+Left Click)
http://www.youtube.com/watch?v=ZJqfCuqXY9k&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=ZJqfCuqXY9k&feature=related

Antonvs
May 14th 2008, 09:09 PM
Ek het besluit om vir julle die voorbereiding wat voorafgaan vir die lewering van 'n "Expository Sermon" of Uitleg preek.

Hierdie binder bevat slegs Ephesiers 1:3-14 se voorbereiding

Laai hier af (http://cid-ae4774f56733d422.skydrive.live.com/self.aspx/Ephesians/Exegetical%20Project%20Ephesians.pdfhttp://)

protea
May 16th 2008, 11:55 AM
Ek het besluit om vir julle die voorbereiding wat voorafgaan vir die lewering van 'n "Expository Sermon" of Uitleg preek.

Hierdie binder bevat slegs Ephesiers 1:3-14 se voorbereiding

Laai hier af (http://cid-ae4774f56733d422.skydrive.live.com/self.aspx/Ephesians/Exegetical%20Project%20Ephesians.pdfhttp://)

Anton , die skakel wil nie oopmaak nie. Dit se net " This page cannot be found"

Die Filadelfieer
May 16th 2008, 12:48 PM
Die kansel met die prediker wat nie akuraat handel met die Woord van God nie, die predikant want nie kan onderskei tussen Calvyn, Bultmann, of Karel Barth of Oprah Winfrey nie.

..........of moeder Theresa nie. I kid you not, ek was nou die dag in 'n kerk waar daar meer uit die moedertjie owerste se memoires aangehaal is as uit die Bybel. My vrou moes net keer of ek het my kop ritmies teen die bank voor my begin kap. So : :B:B

Antonvs
May 16th 2008, 04:46 PM
Fila dis ongelooflik snaaks (met trane in my oŽ)

Is dit nie net so gemaklik om 'n staaltjie oor Moeder T. of Lady Diana of gou deur die Huisgenoot te blaai vir preek voorbereiding. Ek dink meeste predikante kom nie eens naby die voorbereiding wat hulle behoort (soos die voorbeeld hieronder) wat hulle is soms so besig met administratiewe sake (en Bazaars / fondsinsamelings) dat hulle preke laaste in die lyn staan (Miskien moet ons Handelinge 6:1-8 weer besoek)

So hier is 'n voorbeeld van die narvorsing wat ter voorbereiding was van 'n reeks preke oor Ephes 1:3-14 - "Die Drie-Eenheid se Meesterplan vir die WÍreld"

Laai notas af:
(http://cid-ae4774f56733d422.skydrive.live.com/self.aspx/Ephesians/Exegetical%20Project%20Ephesians.pdf)

Skakel herstel

protea
May 17th 2008, 12:21 PM
Fila dis ongelooflik snaaks (met trane in my oŽ)

Is dit nie net so gemaklik om 'n staaltjie oor Moeder T. of Lady Diana of gou deur die Huisgenoot te blaai vir preek voorbereiding. Ek dink meeste predikante kom nie eens naby die voorbereiding wat hulle behoort (soos die voorbeeld hieronder) wat hulle is soms so besig met administratiewe sake (en Bazaars / fondsinsamelings) dat hulle preke laaste in die lyn staan (Miskien moet ons Handelinge 6:1-8 weer besoek)

So hier is 'n voorbeeld van die narvorsing wat ter voorbereiding was van 'n reeks preke oor Ephes 1:3-14 - "Die Drie-Eenheid se Meesterplan vir die WÍreld"

Laai notas af:
(http://cid-ae4774f56733d422.skydrive.live.com/self.aspx/Ephesians/Exegetical%20Project%20Ephesians.pdf)

Skakel herstel

Die skakel wil nog steeds nie oopmaak nie.

Antonvs
Jun 9th 2008, 06:46 PM
Sistematiese Teologie neem 'n sekere onderwerp en maak 'n reeks logiese afleidings oor 'n bepaalde saak. Dus word soort gelyke teks verwysings oor 'n sekere onderwerp saam gestring om so oor 'n saak te spreek.

Sistematiese teologie neem nie altyd in ag die volgende:
a) Die onderwerp in 'n groter konteks
b) Die onderwerp in die noue konteks
c) Die onderwerp se ontwikkeling oor die geskiedenis van openbaring nie
d) Die onderwerp se kronologiese en kontektuele raamwerk

Daar is dus 'n plek vir Sistematiese Teologie maar nie as die uitstluitlike metode vir Preddking.

Uitleg Prediking is nie Sistematiese teologie nie- Uitleg predeking besit unieke eienskappe:

a) Uitleg predeking begin by die begin van 'n Bybel boek en ontleed die boek in sy geheel
b) Uitleg predeking werk sistematies een vers op die volgende van 'n spesifieke boek deur
c) Uitleg predeking werk verse deur in die raamwerk van grammatieka en geskiedenis.
d) Uitleg predeking ontraffel die Bybelse boodskap beide in die onmiddelike konteks maar beweeg na die bree raamwerk om 'n geheel beeld te kry
e) Uitleg predeking se doel is om die bybelse outeur se kern boodskap te ontleet.

Probleem (tong in die kies) met uitleg prediking:

a) Dit neem lank om deur 'n boek te werk (Lukas b.v. 7 jaar vir ouens soos Calvyn, John MacArthur ens)
b) Die predeker moet soms 20-30 ure per week bestee om 'n gegewe teks te ontraffel a.g.v. tegniese / komplekse uitdagings van die teks.
c) Die predeker word geforseer om die volle boodskap v/d Bybel te preek - en kan dus nie verse oor b.v. "Homoseksualiteit" en "Politiese onvanpaste" net uit te laat nie.
d) Die uitleg predeker moet opeenvolgende verse- en kan dus net preek wat die Bybel oor 'n saak uitspreek. Hy kan dus nie na wille keur hier en daar 'n versie kies om te preek nie wat toetaal en al buite konteks is nie

Probleem met 'n willekeurige predeking (werklike probleem)

a) Mense leer nie die Bybel ken nie deur rond-en-bont rond te spring nie
b) Mense kry nie 'n geheel beeld van 'n Bybel boek nie.
c) Mense kry nie die volle boodskap van God nie
d) Mense word soms gedwing om die Predikant se beperkinge t.o.v. "Belydenis-Skrifte" aantehoor en dus kry nie die volle boodskap nie.
e) Mense moet soms (meestal) 'n gebrekkige interpretasie van 'n Skrif gedeelte aantehoor - aangevul met staaltjies en praatjies (Huisgenoot en Oprah Winfrey).

Waarom Uitleg Predeking (Expository Preaching)

a) Uitleg predeking is die enigste hoop vir die Kerk en die Christendom, dit het immers die Kerk uit die donker eeue geruk.

b) Uitleg predeking is wat die vals-leering v/d Vage-vuur en Afkoop briewe uitgedaag en verkeerd bewys het.

c) Uitleg predeking se her-ondekking (16de eeu) deur mense soos Luter / Zwingli en Calvyn sou ons dalk vandag nog voor 'n priester moes bieg, en voor afgode kerse brand, en met goeie dade ons tyd uit die vage-vuur (purgoratory)

d) Uitleg predeking leer mense om die Skrif te leef en toetepas

e) Uitleg predeking leer mense om die Skrif self te bestudeer en te ontleed

f) Uilteg predeking leer mense om met die Swaard vaardig te wees

g) Uilteg predeking hou vals leeraars op hul tone of eerder uit die bedienning