PDA

View Full Version : Wat beteken dit om te "Onthou" ??

Ta-An
Jul 14th 2008, 06:59 PM
Nie 'onthou' soos in onthouding nie maar soos in 'gedink'

Bv. : Maleagi 4:4 Dink aan die wet van Moses, my kneg, wat Ek hom beveel het op Horeb vir die hele Israel--insettinge en verordeninge.
Mal. 4:4 Remember ye the law of Moses my servant, which I commanded unto him in Horeb for all Israel, with the statutes and judgments.

Gen 8:1 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=48&BOOK=1&CHAP=8&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=1) And God remembered Noah, and every living thing, and all the cattle that was with him in the ark: and God made a wind to pass over the earth, and the waters assuaged;
1 En God het gedink aan Noag en aan al die wilde diere en al die vee wat saam met hom in die ark was; en God het 'n wind oor die aarde laat waai, sodat die waters gesak het.

Gen 9:15 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=48&BOOK=1&CHAP=9&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=15) And I will remember my covenant, which is between me and you and every living creature of all flesh; and the waters shall no more become a flood to destroy all flesh.
15 dan sal Ek dink aan my verbond wat daar bestaan tussen My en julle en al die lewende wesens, in alle vlees. En die waters sal nie meer 'n vloed word om alle vlees te verdelg nie.

Phil Fourie
Jul 15th 2008, 06:49 AM
Hierdie is groot vanuit 'n Nuwe Testamentiese oogpunt, ek sal net eers bietjie moet gaan besin oor die volle implikasie daarvan :hmm:

Ta-An
Jul 15th 2008, 04:33 PM
Ja Phil hier : Lukas 23:42 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=42&CHAP=23&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=42) En hy sÍ vir Jesus: Dink aan my, Here, wanneer U in u koninkryk kom.

Wat beteken dit :hmm:

Optimis
Aug 14th 2008, 01:33 PM
In 'n seker taal beteken die wood "man" ook: om te onthou.

Son of the South
Aug 14th 2008, 01:47 PM
En dan die Sewendedag Adventiste se gunsteling:

Gedenk die sabbatdag, dat jy dit heilig.

(Exo 20:8)
Dankie e-Sword!
Wat behels hierdie gedenk? Julle slim mense sal moet help; ek is 'n ingenerd, nie 'n domenis nie!

Ta-An
Aug 14th 2008, 02:42 PM
En dan die Sewendedag Adventiste se gunsteling:
Dankie e-Sword!
Wat behels hierdie gedenk? Julle slim mense sal moet help; ek is 'n ingenerd, nie 'n domenis nie!
Kom ons maak dit nou nie 'n Sabbat Dag draad nie :rolleyes:

Dit gaan oor "Onthou" :idea:

Dankie
:hug:

Elimelek
Aug 14th 2008, 03:57 PM
Beste ACCM

In Maleagi 4:4 [3:22 in die Hebreeus] begin die Hebreeus met: ... זִכְרוּ תּורַת משֶׁה עַבְדִּי = "Oordink die Wet van Moses, my dienskneg..."

Die woord זכר [zachar] word in Koehler & Baumgartner se The Hebrew and Aramaic Lexicon of the Old Testament volume 1 (Leiden: EJ Brill, 2001) soos volg beskryf:
1. to name, mention ... Jr 23:36 (according to Blau VT 11:83f also 20:9 31:20 Ps 63:7 77:4); - 2. to remember, to call to mind tech. expression in legislation... In 'n ouer woordeboek, Gesenius's Hebrew and Chaldee Lexicon to the Old Testament Scriptures (London: Samual Bagster & Sons, 1885) word die volgende van die woord gesÍ:
meminisse. recordari, reminisci, TO REMEMBER, TO RECOLLECT, TO BRING TO MIND ... - (a) to remember, to be mindful, i.e. retain memory, Ps 8:13; 136:23... - (b) to bear something in mind, to account, to consider (bedenken) - (c) to contemplate things called back to memory, i.e. recordari Ps. 119:55 ... - (d) to recollect, reminisci, ,,, size: 21cm 29.7cm; margin: 2cm } P { margin-bottom: 0.21cm } --> άναμιμνήςκειν, in memorium revocare, to call back to memory, - (e) Followed by a dative of the person and an acc. of the thing, to remember something either for the advantage or disadvantage of another, jemandem etwas gedenken - (f) It is also referred to future things, like reputare, and respicere, meminisse, in the common expressions respice finem, memento mori.

Dieselfde woord word in Genesis 8:1 en 9:15 gebruik, ook Eksodus 20:8.

Die Septuaginta (antiek Griekse vertaling van die OT, deur die vroeŽ Christene gebruik) se lesing van Maleagi 4:4 [3:24] is: μνήσθητε νόμου Μωυσῆ τοῦ δούλου μου = "Herinner/ bedink die wet van Moses, my dienskneg."

Dit is inderdaad dieselfde woord wat in Lukas 23:42 voorkom. Louw & Nida se woordeboek Greek-English Lexicon of the New Testament based on Semantic Domains (2 vols) (Kaapstad:Bybelgenootskap van Suid-Afrika) skryf die volgende betekenisse aan die woord toe:
a. remember b. remember and respond
a. to recall information from memory, but without necessarily the implication that persons have actually forgotten - 'to remember, to recall, to think about again, memory, remembrance. Voorbeelde wat hulle voorsien is 1 Tess 2:9, HebreŽrs 13:7, Joh 2:17, 2 Petrus 1:15, 1 Timoteus 3:6 en Filippense 1:3.
In some languages the process of remembering is expressed idiomatically, for example, 'to find one's thoughts again' or 'to see again in one's heart' or 'to have one's liver repeat words.'

b. to recall or be aware of information, and as a result to respond in an appropriate marre (for example, punishing, helping, honoring, etc, depending upon the context) - 'to recall, to remember.' Voorbeelde wat deur hulle aangehaal word is Openbaring 18:5, GalasiŽrs 2:10 en 1 KorintiŽrs 11:2.

Hopelik help dit jou in jou poging om te "onthou."

Vriendelike groete
;)

Elimelek

Ta-An
Aug 14th 2008, 06:50 PM
Elimelek, Dankie,,, ek dink ek hou van die een :
. a. remember b. remember and respond

:ppOm spesifiek te wees, en om iets daaromtrent te doen

Dankie
:)

Ta-An
Aug 16th 2008, 10:26 AM
SOS , nou kan ons iets doen aan die geliefkoosde vers in die Bybel....

Dit sÍ: Onthou en doen iets daaromtrent :idea:

Son of the South
Aug 18th 2008, 05:39 AM
ACCM, Elimelek se antwoord help my baie, maar iemand moet dit nog vir my 'huis toe bring'. Die vierde gebod was gegee vir Israel wat onder die wet was. Hulle moes 'rember and respond' op hierdie gebod. Die SDA wil dit graag net so op ons van toepassing maak.

Wat beteken hierdie 'gedenk' vandag vir ons wat nie-Jode is en onder die nuwe testament is? Moet ons net 'remeber' of moet ons ook 'remember and respond'? :confused

Ek is van mening dat die SDA die DAG reg het, maar die BEGINSEL mis. Elimelek, mag ek vra dat jy ons hier ook probeer help?

Ta-An
Aug 18th 2008, 09:56 AM
Ek is van mening dat die SDA die DAG reg het, maar die BEGINSEL mis. Elimelek, mag ek vra dat jy ons hier ook probeer help?Ek dink ons as Christene is so gekant teen die SDA, dat ons die baba saam met die badwater uitgooi :rolleyes:

Ta-An
Aug 18th 2008, 10:03 AM
.

Wat beteken hierdie 'gedenk' vandag vir ons wat nie-Jode is en onder die nuwe testament is? Moet ons net 'remeber' of moet ons ook 'remember and respond'? :confused
Aan die Eng, kant is daar 'n bespreking wat vinnig loop, gaan kyk bietjie wat sÍ die ouens http://bibleforums.org/showthread.php?t=135926

Son of the South
Aug 18th 2008, 10:09 AM
Ek stem heelhartig saam. Ek het onder andere 'n hele paar DVDs deur hulle in die hande gekry wat die waarheid oor 'n hele paar dinge vir my wyd oopgevlek het.

Ja, dit is deurspek met hulle teologie. Ek dink persoonlik nie hulle is verder van die waarheid af as byvoorbeeld ons eie geliefde NG kerk nie, maar laat ons nie nou daardie byenes oopsteek nie. Ek dink dit is 'n geval van balk in eie oog vs. splinter in 'n ander ou se oog. LW, daai gedeelte beteken nie dat ons mekaar se foute mag miskyk nie; dit beteken net dat jy eerste voor jou eie deur moet vee.

As ek mag terugkom by die onderwerp van hierdie draad: wat beteken hierdie 'onthou' (gedenk) binne konteks vandag vir jou en my wanneer ons spesifiek praat van die vierde gebod.

Ek slaan my oe op na die berge (tong in die kies); waar sal ons hulp vandaan kom? :help:

Son of the South
Aug 18th 2008, 02:05 PM
Daar is 'n goeie artikel oor die Sabbat hier (http://www.truthexposed.co.za/index.php?option=com_content&task=view&id=32&Itemid=15). Lekker lees, dit is in Afrikaans!

Elimelek
Aug 18th 2008, 02:12 PM
Beste Son of the South

Ek is nie seker wat jy vra nie Son of the South. Jy weet seker reeds dat die vroeŽ Christene die Sabbat van die sewende dag na die eerste dag geskuif het, omdat Jesus die eerste dag uit die dood opgestaan het. Hierdie motief is selfs in die agt hoeke van doopbaddens herhaal. Sewe is die volmaakte getal van God, maar agt dui daarop dat Hy nuut handel met die persoon wat gedoop word.

Die Sabbat het vir die Christen ander betekenis as vir die Jood, daarom vier ons dit op die Sondag. Christus ons Nuwe Begin.

Groete
;)

Elimelek
[n.s. Ek het ongelukkig nie die skakels gevolg wat julle hier geskryf het nie. Ek sal dit later doen, so jammer as ek iets wat reeds te lese is herhaal het.]

Ta-An
Aug 18th 2008, 05:36 PM
Elimelek..... eintlik, as mens dieper gaan krap, sal ju vind dat Jesus op die Saterdag dag uit die doop opgestaan het, en nie op die Sondag nie ;) Sondag, omdat die son reeds onder gegaan het en die Sabbat oor was, maar nog steeds Saterdag...

Son of the South
Aug 19th 2008, 05:45 AM
Beste Son of the South

Ek is nie seker wat jy vra nie Son of the South. Jy weet seker reeds dat die vroeŽ Christene die Sabbat van die sewende dag na die eerste dag geskuif het, omdat Jesus die eerste dag uit die dood opgestaan het. Hierdie motief is selfs in die agt hoeke van doopbaddens herhaal. Sewe is die volmaakte getal van God, maar agt dui daarop dat Hy nuut handel met die persoon wat gedoop word.

Die Sabbat het vir die Christen ander betekenis as vir die Jood, daarom vier ons dit op die Sondag. Christus ons Nuwe Begin.

Groete
;)

Elimelek
[n.s. Ek het ongelukkig nie die skakels gevolg wat julle hier geskryf het nie. Ek sal dit later doen, so jammer as ek iets wat reeds te lese is herhaal het.] Die artikel waarna ek verwys het is bietjie lank, maar heeltemal die moeite werd. Soos ek dit nou verstaan, na aanleiding van die artikel, was Jesus Christus nog al die tyd die Sabbatsrus gewees wat ons moet binnegaan (vanuit Hebreers). Die sewende dag is 'n skaduwee hiervan. Die een Dag is dus nie vervang met 'n ander dag nie; die Dag het vooruitgewys na die Persoon.

Wat ek dan nou eintlik steeds vra is, met hierdie kennis in ons agterkoppe (met hierdie Bril op) wat beteken GEDENK die Sabbat dat jy dit heilig vandag vir my? Sou jy kon saamstem as ek sou sÍ dit beteken: onthou en reageer op Jesus Christus?

Ironies dan: die kerk het in Jesus se tyd die Dag aangegryp, maar die Een na wie dit vooruitgewys het verwerp.

PS Maar gebeur dit dan nie vandag nog NET SO nie? Sondag Christene, pleks van Christus Gelowiges?