PDA

View Full Version : Drie-eenheid van God

EngelHart
Oct 10th 2008, 01:52 PM
Is God drie Persone in Een? Ek praat hier van aparte Persone.
Of is God een wat Homself openbaar deur drie, Vader, Seun en Heilige Gees.

Philip dT
Oct 10th 2008, 02:04 PM
Hallo Engelhart. Jy vra 'n vraag waarmee die kerk al vir 20 eeue mee worstel.

Die verstaan van die drie-eenheid sÍ iets soos dit:

"God is een in wese, in drie Persone."

Ek stem basies daarmee saam, maar ek dink egter enige formule in mensewoorde wat die aard van God probeer saamvat is gebrekkig.

Die woord "persone" is gebrekkig omdat ons verwysingsraamwerk en die taalreikwydte waarin hierdie begrip verstaan word, onderhewig is aan 'n menslike verwysingsraamwerk. Ons is ten diepste geneig om ons verstaan van God te sien as analoog tot ons eie, beperkte menslike denke.

Mense het al in plaas van "persone," begrippe soos "modusse" of "funksies" van God probeer.

Maar tog dink ek die woord "persone" en die verstaan van "drie persone in een wese" is steeds die beste wat ons het om sin daarvan te probeer maak. Die wese van God styg egter uit (transendeer) bokant ons menslike verstaansvermoŽ.

Sonia Smit
Oct 10th 2008, 02:21 PM
Is God drie Persone in Een? Ek praat hier van aparte Persone.
Of is God een wat Homself openbaar deur drie, Vader, Seun en Heilige Gees.

Hi EngelHart,
Ek het nie so lank terug 'n studie gedoen oor die Drie-eenheid. Ek het ongelukkig nie op die stadium al my leer materiaal by my nie, maar ek kan vir jou solank 2 verse gee :

1Joh 5:7 Want daar is drie wat getuig in die hemel: die Vader, die Woord en die Heilige Gees, en hierdie drie is een
1Jn 5:8 en daar is drie wat getuig op die aarde: die Gees en die water en die bloed, en die drie is eenstemmig.

Joh 1:1 In die begin was die Woord, en die Woord was by God, en die Woord was God.

Die Woord wat na verwys word is Jesus wat gestaaf word in:

Joh 1:14 En die Woord het vlees geword en het onder ons gewoonóen ons het sy heerlikheid aanskou, Ďn heerlikheid soos van die Eniggeborene wat van die Vader komóvol van genade en waarheid.
Joh 1:15 Johannes getuig van Hom en roep en sÍ: Dit was Hy van wie ek gesÍ het: Hy wat nŠ my kom, het voor my geword, want Hy was eerder as ek.
Joh 1:16 En uit sy volheid het ons almal ontvang, ja, genade op genade.
Joh 1:17 Want die wet is deur Moses gegee; die genade en die waarheid het deur Jesus Christus gekom.
Joh 1:18 Niemand het ooit God gesien nie; die eniggebore Seun wat in die boesem van die Vader is, diť het Hom verklaar.

Ek het nie nou al my goedjies by my nie, maar ek sal graag die ander se siening ook hieroor wil sien want ek glo die Drie is een. Ons as mens se verstand is te klein om God se almal te verstaan of te ontleed.

EngelHart
Oct 10th 2008, 02:48 PM
Hallo Philip,

Kom ek vra so. As ek hemel toe gaan .. gaan ek God op die troon sien met Jesus langs hom? ... of gaan ek God sien wat ook die Seun en Heilige Gees is?

EngelHart
Oct 10th 2008, 02:52 PM
Ek het nie nou al my goedjies by my nie, maar ek sal graag die ander se siening ook hieroor wil sien want ek glo die Drie is een. Ons as mens se verstand is te klein om God se almal te verstaan of te ontleed.

Dit is presies hoe ek dit verstaan. God openbaar Homself in drie, naamlik die Vader, Seun en Heilige Gees. Ongelukkig stem ons dominee vriend nie saam nie.

EngelHart
Oct 10th 2008, 03:01 PM
Die feit dat God Homself kan openbaar in drie en oral teenwoordig kan wees maak van Hom 'n Almagtige en enige God. (Ek vind dit moeilik om dieselfde te dink as God drie afsonderlike Persone is.)

Sonia Smit
Oct 10th 2008, 03:08 PM
Ek gaan al my goedjies bymekaar kry en dan vir jou hier post, ek moet ongelukkig nou gaan, ek weet dat dit vir jou 'n pressing matter is, maar dat ek net my papiertjies agtermekaar kry dan post ek dit - ongelukkig eers Maandag :(

CFJ
Oct 10th 2008, 03:23 PM
Engelhart,

Die beste verduideliking aan my bekend oor God wat drie is maar ook net een is, is die voorbeeld van water. Water is bekend as H2O, dit is twee dele suurstof en een deel waterstof, wat dit drie dele maak. Water kom vÍrder in drie vorms voor, naamlik ys, water en waterdamp.

God die Vader kan met ys vergelyk word wat 'n vastestof is en vanwaar alle lewe uitvloei. God die Seun kan met water vergelyk word as die lewende water en God die Heilige Gees kan met waterdamp vergelyk word en is dan ook alomteenwoordig soos wat waterdamp alomteenwoordig is. Ongeag of dit ys, water of waterdamp is, dit bly H2O. Dus, ongeag of dit die Vader, die Seun of die Heilige Gees is, dit bly God en Hy vloei deur ons en in ons en oor ons. Hierdie volgende gedeelte is vir my die beskrywendste deel, wat God se drieheid in die eenheid betref.

Efe 4:4-6 (Heilige Gees) Dit is een liggaam en een Gees, soos julle ook geroep is in een hoop van julle roeping; (5) (Seun) een Here, een geloof een doop, (6) (Vader) een God en Vader van almal, wat oor almal en deur almal en in julle almal is.

Willem
Oct 10th 2008, 08:47 PM
God die Vader kan met ys vergelyk word wat 'n vastestof is en vanwaar alle lewe uitvloei. God die Seun kan met water vergelyk word as die lewende water en God die Heilige Gees kan met waterdamp vergelyk word en is dan ook alomteenwoordig soos wat waterdamp alomteenwoordig is. Ongeag of dit ys, water of waterdamp is, dit bly H2O. Dus, ongeag of dit die Vader, die Seun of die Heilige Gees is, dit bly God en Hy vloei deur ons en in ons en oor ons. Hierdie volgende gedeelte is vir my die beskrywendste deel, wat God se drieheid in die eenheid betref.

Efe 4:4-6 (Heilige Gees) Dit is een liggaam en een Gees, soos julle ook geroep is in een hoop van julle roeping; (5) (Seun) een Here, een geloof een doop, (6) (Vader) een God en Vader van almal, wat oor almal en deur almal en in julle almal is.

Regtig Nice ! H2O. :idea:

Lanie
Oct 11th 2008, 06:12 AM
Die H2O verduideliking het goed vir ousus gewerk maar kleinsus het nie lekker verstaan nie. Toe vat ek 'n appel en skil hom af en haal die stronk uit. Een appel wat uit 3 dele bestaan, 'n skil, vleisgedeelte en stronk. Ek weet dis erg simplisties maar dit werk om 'n baie moelike begrip aan kleintjies te verduidelik.

CFJ
Oct 11th 2008, 06:38 AM
Net na ek by Bibledatabase aangesluit het in 2002, het ek iets oor sneeuvlokkies en die Drie-eenheid van God raak gelees (nogal in Afrikaans), maar dit toe in Engels vertaal. Die webbladsy waar ek dit gekry het bestaan nie meer nie en ek plaas die artikel ongelukkig in Engels..., mens kan dit regtig aanbeveel, dit is verstommend!

Hi,

Found this on an Afrikaans site and translate (sorry if there is any uncertainties, but bear with me). Trust that the author (Mike Vorster) won’t mind, because this is absolutely astonishing!

Wilson J Bentley an expert on micro photography studied snow-flakes over a period of 3 decades and discover the following;
1. Not one single flake is identical to the other
2. Each snow-flake consist of an unique and beautiful pattern
3. They are all 6-angular

When AJ Pace ask him about this phenomenon, he answered as follows;
Not one of us know God, but I’ve got the following theory; Snow-flakes are formed from water vapour at temperatures below zero. H2O consist of 3 molecules – 1 hydrogen and 2 oxygen. The figure 3 is there from the beginning, when each molecule tend to polarize on opposite sides due to positive and negative electricity.
A further question were; How would you explain the perfect symmetrical designs of spots, curls and delicate chiseled sides?
He answered that “only the artist that have produced them, would know how”

AJ Pace meditate on these answers and conclude that God’s signature was on each snow-flake to confirm the Trinity! The geometrical design of each snow-flake is in the form of a hexagon (6 angular). The radius of the hexagon in length, is exactly the same as the length of each of the sides of the hexagon. This adds up to 6 equilateral triangles, joined in a central nucleus (core). All the corners of the triangle were 60 degrees and exactly one third of the area on the same side of the straight lines in the hexagon. The equilateral triangle, is the perfect symbol of the Trinity! …the unity is one triangle, but the three lines is essential in the existence of the triangle!

To test his theory he explore the Bible and makes the following amazing discovery!

There are 21 (7 x 3) verses in the Old Testament which contains the noun, snow! In the New Testament 3 verses contains nouns with the word snow, accumulating to a total of 24!
3 of the verses talks of “Leprosy as white as snow”
3 verses talks of “the forgiveness of sins, that will become as white as snow”
3 verses refers to “clothing as white as snow”
3 verses compare “the Son of God who’s appearance will be as white as snow”

The most astonishing is that the Hebrew word for snow “sheleg” is made up by the figure 3. The Hebrew language don’t have numerical values, the letters are used as numbers. Also no vocals are found in the Hebrew language (SHLG for sheleg). The numeral value of the Hebrew letter that represent “SH”, is 300. For the letter “L” it is 30 and for the last letter “G” it’s 3, for a cumulative total of 333!!!

What more can we expect of a God as great as the God we serve!

Job 37:5 God thundereth marvellously with his voice; great things doeth he, which we cannot comprehend.
Job 37:6 For he saith to the snow, Be thou on the earth; likewise to the small rain, and to the great rain of his strength.

AJ Pace proclaimed that it took him 2 days to sketch one single snow-flake. However, God command snow-flakes to fall in a single action and the snow-flakes fall in their billions!

Psa 139:6 Such knowledge is too wonderful for me; it is high, I cannot attain unto it.

For more see these (24) scriptures;
Ex 4:6 (KJV) Mt 28:3 (KJV)
Nu 12:10 (KJV) Mk 9:3 (KJV)
2 Sa 23:20 (KJV) Re 1:14(KJV)
2 Ki 5:27 (KJV)
Job 6:16 (KJV)
Job 9:30 (KJV)
Job 24:19 (KJV)
Job 37:6 (KJV)
Job 38:22 (KJV)
Ps 51:7 (KJV)
Ps 68:14 (KJV)
Ps 147:16 (KJV)
Ps 148:8 (KJV)
Pr 25:13 (KJV)
Pr 26:1 (KJV)
Pr 31:21 (KJV)
Is 1:18 (KJV)
Is 55:10 (KJV)
Je 18:14 (KJV)
La 4:7 (KJV)
Da 7:9 (KJV)

(Author: Mike Vorster)

AMAZING!!!

Philip dT
Oct 11th 2008, 07:33 AM
Hallo Philip,

Kom ek vra so. As ek hemel toe gaan .. gaan ek God op die troon sien met Jesus langs hom? ... of gaan ek God sien wat ook die Seun en Heilige Gees is?

Hallo. Baie mense dink aan die drie-eenheid in die vorm van "constraints" of grense.

Eerste grens:

God die Vader is nie God die Seun nie
God die Seun is nie God die Heilige Gees nie
God die Heilige Gees is nie God die Vader nie

Tweede grens:

Al drie Persone is God / God is al drie Persone

Derde Grens:

God is een.

Ek dink menslike taal en verstaan is peperk om hierdie drie grense te verwoord in 'n sistematiese, verstaanbare skema.

Trouens, ek is van mening dit is nie 100% moontlik om dit in menslike taal uit te druk nie, juis omdat ons nie God as't ware in 'n blik kan druk nie. Hy bly God en Hy bly "awesome"!

Ta-An
Oct 12th 2008, 07:41 PM
God is een.! Dit beteken dat hulle nie van mekaar in denke, werke of oortuiging verskil nie.... bv. as jy 'n vraag sou vra, sou al drie jou dieselfde antwoord gee.

Sonia Smit
Oct 13th 2008, 06:14 AM
Ek het nog 'n verduideliking. Vat 'n eier. 'n Eier bestaan uit 3 dele, die dop, die eierwit en die eiergeel.

Jy kan die eier van mekaar skei, maar voor jy dit skei is dit een eier. Sien die dop as God, die eierwit as Jesus en die eier geel as die Heilige Gees. Die dop het 'n werk, dit beskerm die inhoud en dit hou die 3 eenhede bymekaar. Die eierwit kan van die eiergeel geskei word en het dan verskillende gebruike. So werk dit met die Vader, die Seun en die Heilige Gees. Hulle is een maar dien elkeen 'n verskillende doel.

Die Vader is ons DisiplinÍr, ons Hemelse Pappa wat lief is vir ons daarom het Hy sy Seun vir ons gestuur, Jesus is ons Verlosser en Persoonlike Saligmaker en Hy staan vir ons in by die Vader en ons kan nie na die Vader toe gaan sonder om eers deur Jesus te gaan nie en die Heilige Gees is ons Vertrooster en Helper.

Daar is baie verse in die Bybel waar daar gepraat word van Here God, Here ons God, Here julle God en Here die God. Indien julle dit wil hÍ kan ek dit vir julle gee, maar dis baie verse (AOV).

Wynand Prinsloo
Sep 4th 2011, 11:40 PM
Die is dikwels een onderwerp waaroor mense struikel, maar Hy het gesÍ dat hy dit aan die eenvoudiges geopenbaar het. Soms dink ek mense wil te diep na die antwoord soek terwyl dit so eenvoudig is. Indien u 'n kind sal vra wie sy pa is, dan sal hy vinnig kan uitwys. Christus is die Middelaar tussen ons en God die Vader, maar is gegenereer as die Seun van God. Hy het vir ons gebid dat ons ook een mag wees soos wat Hy en die Vader een is. Indien ons glo dat Hy en die Vader en die Heilige Gees een in persoon is, dan moet ons ook glo dat daar net een persoon eendag in die Hemel sal wees, aangesien ek glo dat Christus se gebed verhoor sal word. So nee in daardie tyd het Sy dissipels nie in een verander nie en nog niemand het verander in die "een appel, eier" of watter voorbeeld vir ons ook gegee word nie. Daar is drie afsonderlike persoonlikhede asook persone.

Die eenheid waarna die Woord verwys is die eenheid in die Godheid en die primere doel wat God met ons as Sy kinders het.

Joh 17:21 dat almal een mag wees net soos U, Vader, in My en Ek in U; dat hulle ook in Ons een mag wees, sodat die wÍreld kan glo dat U My gestuur het.

Wynand Prinsloo
Sep 5th 2011, 12:37 AM
Dit beteken dat hulle nie van mekaar in denke, werke of oortuiging verskil nie.... bv. as jy 'n vraag sou vra, sou al drie jou dieselfde antwoord gee.

Ek stem 100% saam met jou mening en dit is juis in Denke, Werking en Uitvoer waarin hulle een is en waartoe ons ook as 'n eenheid geroep is in Christus.

Ta-An
Sep 5th 2011, 05:29 PM
Welkom hier by ons Wynand Prinsloo :)

Wynand Prinsloo
Sep 5th 2011, 06:36 PM
Baie dankie. Dis goed om lekker geselskap op die net te kan geniet.:pp