PDA

View Full Version : Apokriewe boeke

mari
Nov 20th 2008, 10:10 AM
onlangs het ek 'n kopie van die Apokriewe boeke ( Ou en Nuwe Testamente ) van Jan van der Watt en Francois Tolmie geskenk gekry.....

Hoe moet ons hierdie boeke benader ? Die verhale en stellings daarin is nogal insiggewend, veral t.o.v. agtergrond van dit wat wel in die Bybel opgeneem is.......

Son of the South
Nov 20th 2008, 11:11 AM
Mari

Daar was 'n hele bespreking op 'n vorige draad oor die boek van Henog (http://bibleforums.org/showthread.php?t=115186) wat by jou vraag aansluit.

Miskien het die sienings van die ouens wat aan daardie gesprek deelgeneem het nou genoeg kans gehad om vorm aan te neem? :confused

Sonia Smit
Nov 20th 2008, 12:09 PM
Hi,
Ek en my man het ook die Apokriewe en die Detrokronieke (weet nou nie of ek dit reg sprel nie...) boeke gekry vir 'n geskenk. Weet jy, ons het besluit om dit te lees.

Niemand kan vir jou sÍ of jy dit moet lees of nie. Maak dit 'n gebedsaak en hoor wat God vir jou sÍ. As Hy wil hÍ jy moet dit lees, lees dit. As Hy nie wil hÍ jy moet dit lees nie, moet dan nie.

Hoop dit help :D

marline
Nov 20th 2008, 12:28 PM
Ek geniet die boek vreeslik baie. Dit is in maklike leestaal geskryf. Wat ek baie van hou is die opmerkings wat die skrywers tussen in maak, en ook teks verwysings na Die Bybel. Lekker lees!!:):):)

MercyChild
Nov 20th 2008, 12:33 PM
[quote=mari;1874452]onlangs het ek 'n kopie van die Apokriewe boeke gekry

Wat de heng is dit?:confused :confused :confused :confused :confused :confused :confused

Lanie
Nov 20th 2008, 12:37 PM
Linda,

Dalk moet ek wag dat iemand meer geleerd jou antwoord maar soos ek dit verstaan is dit boeke wat in die tyd van die ou en nuwe testament geskryf is, en gevind is in die areas waar die rolle waaruit ons bybel bestaan gevind is, maar nie in ons bybel opgeneem is nie. :D

marline
Nov 20th 2008, 12:41 PM
Linda, die apokriewe boeke is verlore boeke uit die Bybelse tyd. Die outeurs van die boek se die boek maak vir lesers die venster oop tot 'n beter begrip van die denk- en leefwereld van die vroee Christene en ou Kerkvaders.

Sonia Smit
Nov 20th 2008, 12:45 PM
Linda,
Baie mense stel voor dat nuwe wedergebore kinders nie die boeke lees totdat hulle Bybelstudie gedoen het nie. Dit gebeur partykeer dat die tipe van boeke nuwe wedergebore kinders ongelooflik deurmekaar maak.

MercyChild
Nov 20th 2008, 12:57 PM
:wave:Ag, julle is sulke ou sterre.

Dankie vir die beantwoording van my vraag. Ek sal maar wag tot ek groter is, en dan gaan opsoek en kyk waaroor die boeke gaan. Intussen volg ek maar julle gesprek op soek na wysheid vir die toekoms. :thumbsup:

Sonia Smit
Nov 20th 2008, 02:44 PM
Linda,
Ek verstom my in die spoed wat jy groei in als wat jy hier lees en leer en seker ook op persoonlike vlak buite die bord.
Ek dink dit is great dat jy so vurig vir die Here is en als wil leer! Dieselfde wat ek vir Mari gesÍ het, voor jy enigsins iets lees maak dit 'n gebedsaak. Dis maar net dat ek al agtergekom het dat wanneer jy nuwe gebore kinders bombardeer met te veel nuwe inligting dit baie confusing kan raak.

Ek is baie bly dat jy al so aktief is!

mari
Nov 23rd 2008, 08:02 PM
Mari

Daar was 'n hele bespreking op 'n vorige draad oor die boek van Henog (http://bibleforums.org/showthread.php?t=115186) wat by jou vraag aansluit.

Miskien het die sienings van die ouens wat aan daardie gesprek deelgeneem het nou genoeg kans gehad om vorm aan te neem? :confused

Dankie SOS.... daarie draad raak heel spooky met die reuse stories....
ek wil eintlik vra oor die apokriewe boeke in die algemeen - die Nuwe testament boeke is nogal fasinerend......

.... kan iemand hier dalk verduidelik wat die kreteria was waarom sommige boeke uitgelaat en ander ingesit is in ons hedendaagse Bybel.... as ek reg verstaan is dit 'n paar keer verander voor die samestelling wat ons nou het.....

... en ja, die notas in hierdie spesifieke uitgawe is nogal insiggewend.....

groetnis
m

Son of the South
Nov 25th 2008, 10:06 AM
Ja, ek wil ook graag weet asseblief.

Nog 'n klippie: Ons is almal so besorg oor die akkuraatheid waarmee die Bybel oorgedra is aan ons. Watter maatstaf is daar om seker te maak dat ons die onverdraaide weergawe van die Apokriewe boeke beethet? :hmm:

Grace Life
Nov 25th 2008, 07:41 PM
Daar is bladsye vol kriteria waaroor mens kan skryf om aan te dui hoe die boeke onderskei is van die Bybelboeke wat ons vandag ken .

Ek noem so een of twee .

Die mense het baie van die bestaande Bybelboeke probeer na-aap en het soortgelyke name aan die boeke gegee wat hulle geskryf het .

Verder het hulle die name van die apostels en ander Bybelskrywers onderaan die boeke (briewe) geteken .

Nou dit is nie baie moeilik om gou agterkom dat 'n persoon se woordkeuses en sinskonstruksies nie ooreenstem met die Bybelboeke wat deur byvoorbeeld Paulus geskryf is nie . Dit is dan verwerp .

Die eerste Christene het hierdie boeke baie meer gelees as wat vandag die geval is . Party dinge wat daar geskryf staan weerspreek wat in die Woord staan . Ander goed stem weer ooreen met wat in die Woord staan .

Die Nuwe Testament haal baie keer uit die Ou Testament aan ,maar daar is geen aanhalings uit die Apokriewe Ou testamentiese boeke nie .

Laastens is daar maar gekyk of die geskiedskrywers en ander Skrifkenners melding gemaak het van die apokriewe boeke . As hulle nie genoegsame getuienis kon kry nie ,is die boeke maar met 'n knippie sout gevat

Cheers

mari
Dec 3rd 2008, 11:11 AM
... die boek so bietjie verder gelees... en tot 'n gevolgtrekking gekom...

... om "bang" te wees vir die Apokriewe boeke en dit as "onbybels" af te skiet ( soos die uwe ) , is dalk nie so wys nie.... soos enige ander geskiedkundige geskrifte moet mens van die inligting maar met 'n knippie ( of selfs 'n handvol ! ) sout lees, maar dit gee kosbare agtergrond vertelling deur mense in die tyd van die Bybel oor gebeurtenisse waarvan hulle soms ooggetuies was...... ons weet mos "truth is in the eye of the beholder"... so as stories so bietjie stertjies het ens, is dit OK, dis mos nie wet nie.......

... die notas in hierdie spesifieke uitgawe gee nogal baie verwysings en teenstellings na Bybelteks, wat 'n goeie geheelbeeld skep vir agtergrond studie...... dit is amper 'n "kommentaar" oor die lewe van daardie tyd en gee insig in ander se sien van Bybelse gebeure...... interessant, maar nie wet nie......:cool:

kanon-groetnis
m

Phil Fourie
Dec 3rd 2008, 12:34 PM
mari

As mens dit met 'n knippie sout moet lees, dan is dit mos "onbybels" want daar is nie ietsin die Bybel wat jy met 'n knippie sout moet lees nie, alles in die Bybel is absoluut waar ;)

mari
Dec 3rd 2008, 12:43 PM
Phil.....

..... ons lees moderne Bybel verklarings, boeke oor Bybel onderwerpe, en Bybelstudies.... en gebruik leiding van die Gees waar en hoeveel om die vissies in te sout..... en ook wanneer om die grate uit te spoeg.......... my gevolgtrekking is om die Apokriewe boeke dieselfde te benader.....

;) m

Phil Fourie
Dec 4th 2008, 06:10 AM
mari

Voel jy dan ons moet apokriewe boeke dieselfde hanteer as Bybel boeke? Wat dink jy, is God in staat om Sy Woord te onderhoud?

mari
Dec 4th 2008, 08:19 PM
Phil....

miskien moes ek eerder die woord "anti-Bybels" as "on-Bybels" gebruik het.... menende die apokriewe boeke bevraagteken nie die Bybelse nie, maar is slegs ander geskrifte uit daardie tyd met vertellings wat 'n ander perspektief ( en, soos stories maar is, nie noodwendig naastenby so geskiedkundig / feitlik akkuraat nie ) bied.......

die apokroiewe boeke word dus nie soos die Bybel interpreteer nie, maar slegs vir interessantheid as geskrifte uit die tyd toe, wat ons ken as Bybelse verhale, afgespeel het......... dit gee bietjie insig in die kultuur en denkwyses van daardie tyd en natuurlik kan jy ook nie die vertaling daarvan so lekker vertrou nie........ die spesifieke uitgawe in Afrikaans wat ek gekry het, is nogal leersaam juis met die notas daarin.....

.... hoop jy verstaan wat ek bedoel......:hmm:

Phil Fourie
Dec 5th 2008, 06:18 AM
Dis reg mari, ek verstaan wat jy bedoel dankie. Daar is net ietsie waarvoor ons ook moet waak, ons moet versigtig wees as dit kom by jong gelowiges en in my eerlike opinie hulle weegstuur van die apokriewe af totdat hulle gewortel is in die Woord en volwasse genoeg is om die apokriewe te lees vir wat dit werklik is :hmm:

Elimelek
Dec 6th 2008, 11:31 PM
Beste Phil Fourie

Die Ou en Nuwe Testamentiese Apokriewe soos deur prof. Jan van der Watt en prof. Francois Tolmie vertaal en bespreek sal nie jong gelowiges die pad laat byster raak nie. Hulle behandeling en kommentaar maar dit nie net 'n goeie boek nie, maar help jou om dit in verhouding met die Bybel te plaas. Die skakel na Henog is egter iets anders, ek dink nie so iets is verantwoordelik nie.

Groete
;)

Elimelek

protea
Dec 7th 2008, 10:35 AM
Elimelek,
Ek het in die verbyhardloop ook hierdie week vir my n Apokriewe boek van Tolmie gekoop,maar groot was my teleurstelling toe Henog NIE daarin voorkom nie , juis dit wat ek eerste wou lees. Waarom se u dis nie verantwoordelik om vir jong gelowiges daaraan bloot te stel nie?
Groetnis

Elimelek
Dec 7th 2008, 06:19 PM
Beste protea

Ek het gereageer op Phil se gevoel dat jong Christene nie deurmekaar gemaak moet word met die Apokriewe boeke voordat hulle nie genoeg kennis oor die Bybel het nie. In 'n mate stem ek daarmee saam, maar ek betoog dat die Apokriewe Ou en Nuwe Testament deur twee gelowige manne van inbors vertaal en geskryf is. Die kans dat iemand wat nog in sy/haar geloof-kinderskoene staan deur diť uitgawe van die Apokriewe boeke deurmekaar gemaak word, is baie klein.

Die probleem wat ek met die skakel na Phillip se webblad het, is dat daar geen begeleidende notas is vir 'n jong Christen-gelowige nie. Baie gelowiges wat die Apokriewe lees (Henog is eintlik nie 'n Apokriewe boek nie, maar deel van die Joodse pseudepigrafa ('n boek wat in die naam van 'n bekende Bybelkarakter geskryf is om gesag daaraan te verleen) in die Apokaliptiese genre ['n boek in dieselfde genre as Openbaring] en wat nooit deur die Kerk as deel van die Bybel erken nie.) gee naderhand dieselfde of hoŽr gesag aan die apokriewe. Bewegings soos die Israelvisie gebruik juis die apokriewe boeke om gelowiges na hulle verstaan oor te haal. Die Libanon-uitgewers wat sekere tekste in Afrikaans beskikbaar gestel het, is bekend vir hulle Regse sienings.

Vanuit 'n gereformeerde perspektief haal ek artikel 6 van die Nederlandse Geloofsbelydenis aan wat oor die Apokriewe boeke handel:
Onderskeid tussen die kanonieke en apokriewe boeke

Ons onderskei hierdie heilige boeke [dit is nou die kanonieke boeke] van die apokriewe boeke: die derde en vierde boek van Esra; die boek van Tobias, Judit, die Wydsheid, Jesus Sirag, Barug, die byvoegsel by die geskiedenis vna Ester, die Gebed van die Drie Manne in die Vuur, die Geskiedenis van Susanna, die Beeld van Bel van die Draak, die Gebed van Manasse en die twee boeke van die MakkabeŽrs.

Die kerk mag hierdie boeke wel lees en daar lering uit trek vir sover hulle met die kanonieke boeke ooreenstem. Hulle het egter geensins sodanige krag of gesag dat iemand deur hille getuienis enige punt van die geloof of van die Christelike godsdiens sou kan bevestig nie. Hulle mag nie in die minste aan die gesag van die ander, die heilige boeke, afbreuk doen nie.

Die boeke van Henog, JubileŽ, die Genesis Apokriefon, die boek van die Reuse, die boeke van die Aartsvaders, pseudo-Moses, pseudo-Samuel, pseudo-Jeremia (ensovoorts) word deur navorsers gewoonlik onder die hoof para-Bybelse literatuur gegooi. Dit is boeke wat met die Bybel begin en die Bybelse teks oorvertel. maar met die skrywers se eie tradisies en verbeeldingsvlugte om antwoorde te gee vir sekere moeilike lesings in die Hebreeuse Bybel/ Ou Testament.

Protea, na al my gebrabbel die volgende:

Dit is jammer dat Henog nie in prof Tolmie en Van der Watt se boek voorkom nie. Hulle het maar net 'n seleksie gemaak van Apokriewe boeke wat verteenwoordend is van die groter spektrum. Ek weet nie waarom hulle Henog uitgelaat het nie - my vermoede sou wees dat daar soveel verskillende weergawes van die betrokke boek(e) is.
Ek dink dat dit beter is vir 'n jong gelowige om te weet van die Apokriewe boeke, maar eers die Bybel te leer ken. In wese het ek egter nie 'n beswaar om 'n gelowige daaraan bloot te stel nie, solank die gelowige begelei word om diť boeke nie te begin lees as deel van die Bybel nie.
protea, ek is nie 'n "u" sommer ne't 'n "jy" of 'n "jou" :D

Vriendelike groete
;)

Elimelek

Philip dT
Dec 7th 2008, 06:37 PM
Elimelek, ek stem saam met jou uitgangspunte oor buite-bybelse boeke. Net interessant is die feit dat Henog wel aanvanklik as deel van die kanon beskou is, hoofsaaklik omdat die boek Judas (14-15) direk daaruit kwoteer. Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/1_Enoch)sÍ:

A number of the Church Fathers thought it to be an inspired work, particularly Justin Martyr (http://en.wikipedia.org/wiki/Justin_Martyr), Irenaeus (http://en.wikipedia.org/wiki/Irenaeus), Origen of Alexandria (http://en.wikipedia.org/wiki/Origen_of_Alexandria), Clement of Alexandria (http://en.wikipedia.org/wiki/Clement_of_Alexandria) and Tertullian (http://en.wikipedia.org/wiki/Tertullian)[citation needed (http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia:Citation_needed)], based on its quotation in Jude. However, some later Fathers denied the canonicity of the book and some even considered the letter of Jude uncanonical because it refers to an "apocryphal (http://en.wikipedia.org/wiki/Apocryphal)" work (Cf. Gerome, Catal. Script. Eccles. 4.). By the fourth century it was mostly excluded from Christian lists of the Biblical canon (http://en.wikipedia.org/wiki/Biblical_canon), and it was omitted from the canon by most of the Christian church (the Ethiopian Orthodox Church being an exception).
Dit lyk dus of dit eers in die 4'e eeu n.C. finaal uit die kanon verdwyn het.

protea
Dec 7th 2008, 06:53 PM
Elimelek,
Baie dankie vir die breedvoerige verduideliking . Ek onthou toe ek in st 5 was het ons in Godsdiensonderrig die Apokriewe Boeke gedoen maar die juffrou het dit so mooi uiteengesit dat jy nooit aan sy ondergeskiktheid t.o.v. die Bybel getwyfel het nie. Dis net baie interessante bykomende inligting. Wat my veral geinterresseer het was die verhale oor Jesus se kinderdae wat n mens kan verstaan aangesien ek self min of meer dieselfde ouderdom gehad het as Jesus in die verhale.
(PS.: Elimelek , dit klink of jy deeglike teologiese opleiding het om 'u' genoem te word , maar op jou aandrang , laat ek dit daar.);)
Plaasgroete

Tonton
Dec 18th 2008, 12:48 PM
onlangs het ek 'n kopie van die Apokriewe boeke ( Ou en Nuwe Testamente ) van Jan van der Watt en Francois Tolmie geskenk gekry.....

Hoe moet ons hierdie boeke benader ? Die verhale en stellings daarin is nogal insiggewend, veral t.o.v. agtergrond van dit wat wel in die Bybel opgeneem is.......

Die Bybel is 'n kombinasie van boeke wat geskryf is, eerder as 'n boek op sy eie. VroeŽ Christene het deur middel van 'n "siftingsproses" daardie boeke wat as geinspireerd deur God geag is bymekaar gesit, en die balans van geskrifte geag as "Apokriewe".

Die Apokriewe boeke is "woorde oor God", geskryf deur eerbare mense wat 'n pad geloop het met God, terwyl die boeke wat in Die Bybel opgeneem is geag word as "Die Woord van God" - geinspireerd deur God vir Sy volk.

Hier is 'n goeie verwysing om te beskryf hoedat die boeke sowat 300 jr na Christus "gesif" is om die Nuwe Testament te vorm:
http://www.startingpoint.com/members/pdfs/Bible%20Formed.pdf

Daar is dus niks verkeerd om die Apokriewe te lees nie, maar jy moet besef dar daar 'n graad van twyfel oor daardie boeke bestaan - vra daarom dat die Heilige Gees jou lei in wat jy moet opneem, en wat jy moet uitspu.

Groete,
Anton