PDA

View Full Version : Help asseblief Die "Puritane" (Puritans) : Goed of sleg ?

Die Filadelfieer
Dec 10th 2008, 10:45 AM
Weet enige iemand van hierdie beweging, en meer spesifiek die oorspronklike groep wat in die middel 1500's tot stant gekom het ?
Soos ek dit verstaan het hulle gevoel die reformasie in Engeland was nie genoeg nie, en moes verder weg beweeg van die Rooms Katolieke as wat die gereformeerdes op daardie stadium was.

Was hulle cowboys, of was hulle crooks ?

CFJ
Dec 10th 2008, 11:22 AM
Ek weet te min van hulle, om te weet of hulle kjoubis (hoe skryf mens cowboy in Afrikaans) of kroeks is...

Maar ons sal gou uitvind, glo ek... :cool:

Sonia Smit
Dec 10th 2008, 12:57 PM
Ek het op 'n link afgekom - het hulle ge"google", weet nie of jy hulle ge"google" het nie?
Kan ek die link hier gee?

Sonia Smit
Dec 10th 2008, 01:39 PM
Ek het hierdie brokkie informasie raak gelees:

"Beliefs
Several beliefs differentiated Puritans from other Christians. The first was their belief in predestination. Puritans believed that belief in Jesus and participation in the sacraments could not alone effect one's salvation; one cannot choose salvation, for that is the privilege of God alone. All features of salvation are determined by God's sovereignty, including choosing those who will be saved and those who will receive God's irresistible grace. The Puritans distinguished between "justification," or the gift of God's grace given to the elect, and "sanctification," the holy behavior that supposedly resulted when an individual had been saved; according to The English Literatures of America, "Sanctification is evidence of salvation, but does not cause it" (434). When William Laud, an avowed Arminian (http://www.wsu.edu/~campbelld/amlit/armin.htm), became Archbishop of Canterbury in 1633, the Church of England began to embrace beliefs abhorrent to Puritans: a focus on the individual's acceptance or rejection of grace; a toleration of diverse religious beliefs; and an acceptance of "high church" rituals and symbols.
According to Samuel Eliot Morison's Oxford History of the American People, the Puritans "were deeply impressed by a story that their favorite church father, St. Augustine, told in his Confessions. He heard a voice saying, tolle et lege, 'Pick up and read.' Opening the Bible, his eyes lit on Romans xiii:12-14: 'The night is far spent, the day is at hand; not in carousing and drunkenness, not in debauchery and lust, not in strife and jealousy. But put ye on the Lord Jesus Christ, and make no provision for the flesh, to fulfil the lusts therof'" (62)."

Wat dink jy Fila? Hulle gebruik sulke groot woorde dat ek moeilik verstaan... :blush:

Lanie
Dec 10th 2008, 03:02 PM
So, hulle glo aan uitverkiesing as ek dit reg verstaan, wat ek nog steeds nie verstaan nie. :no:

Sonia Smit
Dec 11th 2008, 06:19 AM
So, hulle glo aan uitverkiesing as ek dit reg verstaan, wat ek nog steeds nie verstaan nie. :no:

Hi Lanie,
Ek het op die link afgekom:
http://www.wsu.edu/~campbelld/amlit/purdef.htm

Dit gaan oor Puratinism in New England.

Die Filadelfieer
Dec 11th 2008, 06:25 AM
Ek het sover nog net oppervlakkig na hulle lerstellings gekyk, maar ek moet vir julle s, behalwe vir die sabbat-op-'n-'Sondag-ding, is daar nie veel waarvan ek nie hou nie. Hulle het ondere andere....wag daarvoor.... Kersfees verban !

Sonia Smit
Dec 11th 2008, 06:54 AM
Ja nee Fila, ek stem saam. Als wat ek sover gelees het, hou ek ook nie van nie. Hulle lyk my is baie afgesonder van die wreld, as ek dit reg verstaan. Ek lees ook hulle laat nie die mense toe om lofprysing te doen nie want dit belemmer hulle oop kanaal direk met God.

Hulle praat ook nie veel van Jesus nie. Dit lyk my hulle het ook erge disiplinre metodes (wil nie uitvind wat nie). As ek dit ook reg verstaan kan ook nie enige iemand aan hulle 'gemeentes' behoort nie, en as jy wil aan hulle behoort moet jy "convert" na hulle toe. Hulle leiers lyk my was ook maar almal parlamentslede of mense in gesiene poste.

Hulle glo ook dat jy deur baie goeie dade te doen word jy beloon deur God, maar die belonings (soos ek verstaan) is deur aardse rykdom.

Dis maar so ligweg die opsomming wat ek gemaak het van hulle...

Die Filadelfieer
Dec 11th 2008, 07:14 AM
Nee wag Sonia, jy verstaan my verkeerd : ek hou van hulle !

Kyk hier as voorbeeld ( Bron : Wiki (http://en.wikipedia.org/wiki/Puritan) ) :

The central tenet of Puritanism was God'ss supreme authority over human affairs, particularly in the church, and especially as expressed in the Bible.

At the level of the church body, the Puritans believed that the worship in the church ought to be strictly regulated by what is commanded in the Bible (known as the regulative principle of worship (http://en.wikipedia.org/wiki/Regulative_principle_of_worship)). The Puritans condemned as idolatry (http://en.wikipedia.org/wiki/Idolatry) many worship practices regardless of the practices' antiquity or widespread adoption among Christians, which their opponents defended with tradition. Like some of Reformed churches on the European continent, Puritan reforms were typified by a minimum of ritual and decoration and by an unambiguous emphasis on preaching (http://en.wikipedia.org/wiki/Preaching).

Ek stem saam, hulle het dalk te ver gegaan (of is dit 'n geval van ons wat te ver verwyder van die Woord is ?) met sekere dinge, maar ek dink nie mens moet die hele beweging sommer net afskryf nie. Baie van dit waarna hulle gestreef het, ondere andere 'n meer fundamentele verstaan en uitleef van die Bybel, is dieselfde dinge waarna ons nou streef en waarvoor ons nou baklei, alles te midde 'n ernstige verval in die hoofstroom gereformeerde kerke.

NS : Lanie : Uitverkiesingsleer rule ! ;)

Sonia Smit
Dec 11th 2008, 07:51 AM
Hoe dink jy sou hulle manier van dinge doen in vandag se tyd wees, want als wat ek lees is die geskiedenis van hulle?

Verduidelik my asseblief bietjie meer van uitverkiesingsleer?

Lanie
Dec 11th 2008, 08:01 AM
NS : Lanie : Uitverkiesingsleer rule ! ;)

Ek weet ek gaan nou seker weer met 'n vraag geantwoord word, meneer de Vos ;), maar jy weet die uitverkiesingsleer is iets wat ek glad nie verstaan nie.... Wil jy nie dit in 'n neutedop verduidelik nie!

N.S - Hou asseblief ingedagte dat ek besig is om uit te pak en nie tyd het vir huiswerk nie.... :lol: :P

Die Filadelfieer
Dec 11th 2008, 08:16 AM
Sonia, Lanie,

In 'n neutedop gaan dit daaroor dat God jou kies om Sy kind te wees, en dat hierdie identifisering van Sy kinders reeds voor die Skepping plaas gevind het. Jy as mens kies dus nie vir God nie, God kies jou. Hier (http://bibleforums.org/showthread.php?t=105224&highlight=uitverkiesingsleer) is 'n allemintige Lighuis bespreking oor die onderwerp.

Wees egter gewaarsku, hierdie is nie 'n maklike konsep om te aanvaar nie, en het al gelei tot menige geloofswankelinge. (Insluitend my eie)

mari
Dec 11th 2008, 09:02 AM
"Uitverkiesing" is 'n lering wat geskoei is op sekere tekse en nie die Bybel Verlossings boodakap in geheel nie.... dit kom daarop neer dat God miljoene mense skape en verlossing slegs vir 'n "uitverkiesde" deel van die mensdom bied....

... hierdie leering maak ander lerings, soos die sendingoproep, verlossing deur genade uit geloof, ens..... wat deur die hele Bybel beaam word, geheel tot niet...

sommige "kerk" groepe, soos die Puriste, hang die lering aan om hulle te onderskei van ander mense en hulself op 'n ander, beter vlak as ander te stel........ baie glo slegs seker groepe / rasse / nasies etc is "uitverkies" en ander nie....... daar is selfs sekere groepe wat verskillende "vlakke" van uitverkiesing preek, soos die JWs....... dit gaan daaroor dat sekere mense beter as ander is, terwyl die Skrif in geheel leer dat ons in Christus almal oor een kam geskeer word.....

... ons is almal, elke mensekind wat hierdie aarde bewoon, uitverkies tot verlossing...... wat deur geloof aanvaar moet word om in werking te kom.... die keuse wat God Adam en Eva in die Paradys gegee het is vervul in Christus en ons keuse is nou om Christus, die Boom van die Lewe, te aanvaar of te verwerp.......

:blush: ..... m

( sorrie, ek weet hier is sommige wat die leer aanhang, maar dit maak eenvoudig nie sin in die geheel boodskap in Christus nie..... )

Willem
Dec 12th 2008, 12:58 PM
ek is jammer dat ek sommer so in die huis nval, het nie tyd gehad om hele thread te lees nie, maar soos ek verstaan het God almal uitverkies van sy kant af want soos Woord se wil Hy nie dat een verlore gaan nie, MAAR Hy het ons ook vrye wil gegee om self te besluit omdat Hy HEELTEMAL regverdig is en ons na Sy beeld gemaak het
( vrye keuse een van die goed? ) ( Julle moet maar reghelp waar ek verkeerd is soos vrye keuse en kennis van goed ne kwaad? )

So die klomp wat se jy het is uitverkies is reg in dat ons almal uitverkies is soos woord ook se,( iewers nuwe test ) maar verkeerd as hulle begin redeneer dat God mense gered het en mense hel toe laat gaan omdat Hy besluit het jy gaan hel toe en jy gaan hemel toe! Dit strook nie met God wat regverdig is nie en ook nie met God wat ons intens liefhet en selfs weet hoeveel hare elkeen van ons het nie! So God sal mos nie kan net gaan ienie minei mynie moe jy gaan hel toe ne jy gaan nie ? :eek::hmm:

Weer 'n geval van ons wat te veel dink en te min lees en luister?

Die Filadelfieer
Dec 12th 2008, 01:14 PM
Moet ek aanneem dat hierdie draad nou nie meer oor die Puritane gaan nie maar oor die uitverkiesingsler ?

Willem, jy skryf :

So die klomp wat se jy het is uitverkies is reg in dat ons almal uitverkies is soos woord ook se,( iewers nuwe test ) maar verkeerd as hulle begin redeneer dat God mense gered het en mense hel toe laat gaan omdat Hy besluit het jy gaan hel toe en jy gaan hemel toe!

Sou jy s hierdie is 'n universele stelling, maw geld dit vir alle mense ?

Willem
Dec 12th 2008, 02:11 PM
Jammer dat ek na uitverkiesing gespring het, nie doel nie, moet seker eers tyd maak en lees ne'?

Ek glo soos ek woord lees dat God nie wil he enige iemand moet hel toe gaan nie; miskien uit konteks ? Julle asb reghelp as ek verkeerd verstaan...
Mat 18:14 So is dit nie die wil van julle Vader wat in die hemele is, dat een van hierdie kleintjies verlore gaan nie.

En ons moet soos kinders word;

Mat 18:3 en Hy s: Voorwaar Ek s vir julle, as julle nie verander en soos die kindertjies word nie, sal julle nooit in die koninkryk van die hemele ingaan nie!

Christus het vir die Hele wereld gesterf tot vergifnis van sondes.

1Jn 4:14 En ons het aanskou en ons getuig dat die Vader die Seun as Verlosser van die wreld gestuur het.

Joh 3:16 Want so lief het God die wreld gehad, dat Hy sy eniggebore Seun gegee het, sodat elkeen wat in Hom glo, nie verlore mag gaan nie, maar die ewige lewe kan h.

Miskien was die stelling onduidelik;

Almal is uitverkies om gered te mag word ( God se genade en Jesus se soenoffer? is vir die wereld, vir ons almal ) maar net die wat glo in Jesus as Seun van God wat gekruisig is en opgstaan het sal gered word?

Interresant kom op die ook af toe ek uitverkies in e-sword soek

Joh 6:70 Jesus antwoord hulle: Het Ek nie julle twaalf uitverkies nie? En een van julle is n duiwel!

So selfs uitverkose mag verlore gaan?

En toe
1Co 1:18 Want die woord van die kruis is wel dwaasheid vir die wat verlore gaan, maar vir ons wat gered word, is dit die krag van God;
1Co 1:19 want daar is geskrywe: Ek sal die wysheid van die wyse mense vernietig en die verstand van die verstandige mense tot niet maak.
1Co 1:20 Waar bly die wyse? Waar bly die skrifgeleerde? Waar die redetwister van hierdie eeu? Het God nie die wysheid van hierdie wreld dwaas gemaak nie?
1Co 1:21 Want aangesien in die wysheid van God die wreld deur die wysheid God nie geken het nie, het dit God behaag om deur die dwaasheid van die prediking die wat glo, te red;
1Co 1:22 want die Jode vra n teken en die Grieke soek wysheid,
1Co 1:23 maar ons verkondig Christus wat gekruisig is, n struikelblok vir die Jode en dwaasheid vir die Grieke;
1Co 1:24 maar vir die wat geroep is, Jode sowel as Grieke: Christus, die krag van God en die wysheid van God.
1Co 1:25 Want wat dwaas is by God, is wyser as die mense; en wat swak is by God, is sterker as die mense.
1Co 1:26 Want let op julle roeping, broeders: julle is nie baie wyse na die vlees nie, nie baie magtiges, nie baie edeles nie;
1Co 1:27 maar wat dwaas is by die wreld, het God uitverkies om die wyse te beskaam; en wat swak is by die wreld, het God uitverkies om wat sterk is, te beskaam;
1Co 1:28 en wat onedel is by die wreld en wat verag is, het God uitverkies, en wat niks is nie, om wat iets is, tot niet te maak,
1Co 1:29 sodat geen vlees voor Hom sou roem nie.
1Co 1:30 Maar deur Hom is julle in Christus Jesus, wat vir ons geword het wysheid uit God en geregtigheid en heiligmaking en verlossing.
1Co 1:31 Daarom, soos geskrywe is: Die wat roem, moet in die Here roem.

Willem
Dec 12th 2008, 02:29 PM
Sonia, Lanie,

In 'n neutedop gaan dit daaroor dat God jou kies om Sy kind te wees, en dat hierdie identifisering van Sy kinders reeds voor die Skepping plaas gevind het. Jy as mens kies dus nie vir God nie, God kies jou. Hier (http://bibleforums.org/showthread.php?t=105224&highlight=uitverkiesingsleer) is 'n allemintige Lighuis bespreking oor die onderwerp.

Wees egter gewaarsku, hierdie is nie 'n maklike konsep om te aanvaar nie, en het al gelei tot menige geloofswankelinge. (Insluitend my eie)

AAAH!

Nou kon die kloutjie by die oor.:idea:

Ek weet God weet alles , en weet ook alles wat gaan gebeur en sou gebeur en kon gebeur. Alwetend Almagtig Alomteenwoordig.

God is ook regverdig. Liefde Barmhartig Goedertierend ( verstaan daai een nie so mooi nie , die goedertierend ; ek is darem nie SO oud nie )

Is dit nie moontlik dat Hy reeds voor skepping geweet het; whoa stop die bus... dis beslis so! ..... wie vir of teen Jesus sou wees nie ( hom aanvaar as verlosser al dan nie ) en dus die wat gered word kon uitverkies omdat Hy reeds geweet het wie sou en wie nie sou nie? Dan jok Hy mos nie as Hy se Hy het ons voor die grondlegging van die werled reeds uitverkies nie.
En ook nie as Hy se:Dat almal wat glo gered sal word nie. ( vergeef as die verse nie perfek is nie ; julle verstaan die verwysings? )

Dit beteken dat Hy bloot se Hy het ons reeds voor die skepping uitverkies om gered te word, en dat Hy toe al geweet het ons sou wel glo.

Fila :hug: ek glo ook 100% dat die redding nie uit onsself kom nie maar van God af en Hy ons die genade gegee het wat nodig was om gered te kan word.:pray: Ek is net dankbaar dat Hy dit wel vir ons almal beskikbaar stel en niemand sal wegwys nie en inteendeel uitgaan en die verlore skape soos ek gaan soek om ons terug te bring!

Rev 3:20 Kyk, Ek staan by die deur en Ek klop. As iemand my stem hoor en die deur oopmaak, sal Ek ingaan na hom toe en saam met hom maaltyd hou, en hy met My.

Die uitverkiesing al dan nie sal ek seker eers eendag in hemel ordentelik verstaan , maar tot dan is Sy genade vir my geneog en sal ek roem in Jesus Christus my Heer en verlosser.

Phil Fourie
Dec 14th 2008, 08:03 PM
Hi almal

Uitverkiesingsleer = nuwe draad a.s.b. ;)

Groetnis, ek is op vakansie, so sal julle maar min sien :)

CFJ
Dec 26th 2008, 09:28 AM
"Uitverkiesing" is 'n lering wat geskoei is op sekere tekse en nie die Bybel Verlossings boodakap in geheel nie.... dit kom daarop neer dat God miljoene mense skape en verlossing slegs vir 'n "uitverkiesde" deel van die mensdom bied....

... hierdie leering maak ander lerings, soos die sendingoproep, verlossing deur genade uit geloof, ens..... wat deur die hele Bybel beaam word, geheel tot niet...

sommige "kerk" groepe, soos die Puriste, hang die lering aan om hulle te onderskei van ander mense en hulself op 'n ander, beter vlak as ander te stel........ baie glo slegs seker groepe / rasse / nasies etc is "uitverkies" en ander nie....... daar is selfs sekere groepe wat verskillende "vlakke" van uitverkiesing preek, soos die JWs....... dit gaan daaroor dat sekere mense beter as ander is, terwyl die Skrif in geheel leer dat ons in Christus almal oor een kam geskeer word.....

... ons is almal, elke mensekind wat hierdie aarde bewoon, uitverkies tot verlossing...... wat deur geloof aanvaar moet word om in werking te kom.... die keuse wat God Adam en Eva in die Paradys gegee het is vervul in Christus en ons keuse is nou om Christus, die Boom van die Lewe, te aanvaar of te verwerp.......

:blush: ..... m

( sorrie, ek weet hier is sommige wat die leer aanhang, maar dit maak eenvoudig nie sin in die geheel boodskap in Christus nie..... )

Mari,

In alle respek, ek is oortuig daarvan dat jy nie die uitverkiesingsleer korrek verstaan nie of dan nou reg weergee nie, want keuses speel wel 'n rol hierin, gegewe die mens se beperktheid. Die enigste manier om die uitverkiesingsleer te verstaan, is om werklik te aanvaar dat God in beheer is en weet wat Hy doen, want wie is die mens wat teen sy Maker praat en Hom wil bevraagteken? Mens moet versigtig wees om 'n karikatuur te skep oor 'n lering wat bloot mens se eie verstaan of vooropgestelde idees of uitkyk weergee, maar uiteraard is dit jou goeie reg om 'n mening daaroor te huldig. :)

Jy sal werklik moet seker maak van jou stellings, veral dat die uitverkiesingsleer teen sendingwerk gemik is en bowenal dat verlossing uit genade deur geloof afwesig is en inderwaarheid iets is wat byvoorbeeld sentraal staan in die uitverkiesingsleer, want 'n ander naam vir die uitverkiesingsleer is juis, vry genade. Geen werk of iets wat onsself kan doen, kan ons red nie. Vrder, van die grootste sielewenners vir die Here het in die uitverkiesing geglo en glo ook daarin. Murray, Spurgeon, Whitefield, Edwards, Kuyper, Luther, Marais, Calvyn, Barnes, Gill, Piper, Sprout, Washer, MacArthur ensovoorts...

Fila,

Dit blyk dat die Puriteine die Engelse weergawe van die Skotse Prespetiriane was en in wese op Calvinisme geskoei is.

mari
Dec 26th 2008, 04:15 PM
Jammer, Ferdi... ek stel dit seker alweer verkeerd - ek het nou maar eenmaal 'n pyn met die uitverkiesingsleer i.t.v. dat slegs sommige mense uitverkies is tot redding, en die meeste verlore gaan - die idee van uitverkiesing in groepe soos bv die Puriniste...... en ongelukkig hoe vele geloofshoogmoediges dit wel ook wil verstaan.........

( die probleem met "uitverkiesing" teenoor "vrye genade" is die ekstreems van elke lering vat vir ons gewone ouens soos teenoorgesteldes klink...... )

en jammer almal as ek alweer afgaan oor die storie..... gaan lees my bydraes op "die Bybel en gestremdes" - dan sal julle verstaan..........

groetnis
m