PDA

View Full Version : Wat het daar gebeur?

Ta-An
Apr 12th 2009, 02:42 PM
Toe Jesus in die doderyk was vir drie dae, wat het daar met Hom gebeur in die doderyk??
Ek weet dat Hy totaal van Vader se teenwoordigheid afwesig was... maar wat het daar in die doderyk gebeur :hmm:

Of sal ons nooit weet nie?

Ta-An
Apr 12th 2009, 04:05 PM
Ek het so pas 'n soortgelyke draad op die Engelse kant raak geloop.... en toe begin ontdek....

Is ek reg in my gevolgtrekking??:hmm:

Edit, my pos is uitgevee op die Eng. kant :rolleyes:
Ek gaan dit ni weer oorskryf ni...

If He was going straight to heaven, why was He scared and cried, Mt 27:46 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=48&BOOK=40&CHAP=27&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=46) And about the ninth hour Jesus cried with a loud voice, saying, Eli, Eli, lamasabachthani? that is to say, My God, my God, why hast thou forsaken me? :hmm:

Being forsaken means to lack the presence of G_d.
Revelation 1:18 I am he that liveth, and was dead; (1 Peter 3;19 By which also he went and preached unto the spirits in prison; ) and, behold, I am alive for evermore, Amen; and have the keys of hell and of death.

He was dead in the flesh, but quick in the spirit, He preached to the spirits in prison, to those whom have died in the flesh,
The word also to me indicates that there is more than just this that He has done?? :hmm: :dunno:

His suffering in the flesh was the beating, and His suffering was also in that He was forsaken of the Father's presence to enter into the prison/hell of those whom have died in the flesh.
As we can see from the gospel of Luke 16:23 And in hell he (rich man) lift up his eyes, being in torments, and seeth Abraham afar off, and Lazarus in his bosom. Hades (hell) existed and the rich man was in there in torments... from this we can derive that the prison which is referred to in 1 Peter 3 is Hades/hell .... was there an eternal fire? according to Matt5:22 hell is fire..

Thus I get this: (I have just posted a thread on the Afr. side with this same question, Thank you for putting me on a track) .

Suffering in the flesh:
Beating, crucifixion
Suffering in the spirit:
Forsaken of G_d
Tormented in Hades to be in the presence of the spirits in there to preach/witness to them...... but also tormented in there for paying the debt of our sins ... Am I correct in saying this?? :hmm:

Gene
Apr 13th 2009, 07:48 AM
Persoonlik dink ek nie dat Jesus in die doderyk (hel) gepynig was vir ons sondes nie. Ons lees dat Hy vir die moordenaar aan die kruis gese het: "Jy sal VANDAG nog saam met My in die paradys wees...." m.a.w. Jesus was nie drie dae in die doderyk nie, Hy was dieselfde dag nog in die Paradys. Maar ek dink dat Hy eers 'n draai in die doderyk gaan maak het, met 'n bepaalde boodskap.

1 Petrus 3:19 se dat hy gaan "preek" het vir die siele in die doderyk. Presies hoe dit in die oorspronklike Grieks staan, weet ek nie, maar die Nuwe Vertaling se dat Hy "Sy oorwinning gaan aankondig het..." Soos ek dit dus verstaan, het Hy die doderyk betree om Sy oorwinning daar aan te kondig, soos wat ek glo Hy ook later Sy oorwinning in die hemel aangekondig het. Ek dink dat die satan se trawante het tot op die laaste bly hoop dat satan die oorwinning sou behaal. En na Jesus se dood het Hy persoonlik Sy oorwinning daar gaan aankondig, en as't ware die mag wat die satan en sy trawante gedink het hulle oor beskik, finaal verbreek.

God het Hom verlaat, (sy rug op Hom gedraai) terwyl Hy aan die kruis was, omdat Hy in daardie uur die sonde van die ganse mensdom op Hom gehad het, en dit was iets wat God, wat heilig is, nie kon aanskou nie. En om deur God verlaat te wees, om die sonde van die ganse mensdom op Hom te neem, dink ek was die kern van Jesus se pyn. Alhoewel Hy fisies baie swaar gekry het en gely het, moet ons onthou dat Hy nie die eerste en laaste sou wees om dit deur te maak nie. Duisende misdadigers (en heel waarskynlik enkele onskuldiges) is voor Hom gekruisig en duisende sou daarna volg. Maar om deur God verlaat te word terwyl jy self sonder sonde is, is iets wat ons ons nie kan indink nie. En ek dink dit was Jesus se "hel"

Willem
Apr 13th 2009, 08:59 PM
Die "Eli, Eli, lamasabachthani " is ook vervulling van profesie ...

en onthou, Hy het ook gese .

Joh 19:30 En toe Jesus die asyn geneem het, sÍ Hy: Dit is volbring! En Hy het sy hoof gebuig en die gees gegee.

SO die prys is betaal, klaar hy het gesterf en dit is die loon van die sonde, die siel wat sondig sal sterf.... daarna ......

OOK

Luk 23:46 En Jesus het met Ďn groot stem uitgeroep en gesÍ: Vader, in u hande gee Ek my gees oor! En toe Hy dit gesÍ het, blaas Hy die laaste asem uit.

God is heilig en sal nie iets wat nie heilig is aanneem nie, so as Jesus se in U hande gee Ek My gees oor... dan soos ek verstaan is Sy gees in God se hande en dit moet heilig wees... hoe mens kan argumenter dat Jesus ook in die hel gely en betaal het... ek weet nie, dit pas nie by God wat regverdig is en heilig is vir my nie?

Ta-An
Apr 13th 2009, 09:53 PM
Willem, en wat het gebeur toe Hy ter helle neergedaal het??:hmm:

Ta-An
Apr 14th 2009, 12:02 PM
Ja Willem , dit is reg, . Ek aanvaar die volheid van die volbringing van die Kruisdood as sonde betaling..... toe Hy SY Gees in die Vader se hande gee, was dit omdat Hy nie Sy gees in die Doderyk kon inneem nie, want Hy is Heilig.

Toe Hy ter helle neergedaal het, om Sy oorwinning oor die Dood te gaan aankondig was Hy in Hades of aan Abraham se kant van die doderyk??

protea
Apr 17th 2009, 04:05 PM
Willem, en wat het gebeur toe Hy ter helle neergedaal het??:hmm:
Is dit in die Nederlandse geloofsbeleidenis waar dit staan dat Jesus 'ter helle neergedaal' het? Want ek het dit nog nooit direk in die Bybel gelees dat Jesus daar was nie. Elke Sondag as die geloofsbelydenis saam gese word en hulle kom by die deel van die 'ter helle neergedaal' , bly ek stil...:hmm: Ek wonder regtig al baie lank daaroor. Het iemand Skrifverwysing?

Ta-An
Apr 17th 2009, 05:09 PM
Is dit in die Nederlandse geloofsbeleidenis waar dit staan dat Jesus 'ter helle neergedaal' het? Want ek het dit nog nooit direk in die Bybel gelees dat Jesus daar was nie. Elke Sondag as die geloofsbelydenis saam gese word en hulle kom by die deel van die 'ter helle neergedaal' , bly ek stil...:hmm: Ek wonder regtig al baie lank daaroor. Het iemand Skrifverwysing?1 Petrus 3:19 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=60&CHAP=3&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=19) in wie Hy ook heengegaan engepreek het vir die geeste in die gevangenis, ...prison...doderyk

Lanie
Apr 20th 2009, 05:56 AM
Is dit in die Nederlandse geloofsbeleidenis waar dit staan dat Jesus 'ter helle neergedaal' het? Want ek het dit nog nooit direk in die Bybel gelees dat Jesus daar was nie. Elke Sondag as die geloofsbelydenis saam gese word en hulle kom by die deel van die 'ter helle neergedaal' , bly ek stil...:hmm: Ek wonder regtig al baie lank daaroor. Het iemand Skrifverwysing?

Protea, jy is heeltemal reg om stil te bly. Die "ter helle neergedaal" in die Nederlandse Geloofsbelydenis is verkeerd. Jesus was nooit in die hel nie. ;)

Paul Pienaar
Apr 20th 2009, 12:48 PM
Psa 139:8

(AOV) Klim ek op na die hemel, U is daar; en maak ek die doderyk my bed, kyk, U is daar!

God is in die hel.

Ek sien dat party die "doderyk" sien as die "hel". Dan kan mens sekerlik die bogemelde vers glo wat se dat God in die doderyk/hel was/is.

Phil Fourie
Apr 20th 2009, 02:34 PM
Jesus het nie ter helle neergedaal nie, hy het neergedaal tot in die onderaardse dieptes (doderyk).

Nou die stelling dat Jesus in die hel verder moet betaal vir ons sondes is glad nie korrek nie, want dat sal die woorde "dit is volbring" 'n leuen in die mond van Jesus self wees, die Griekse woord daar is dat die rekening ten volle vereffen is, dus was sonde totaal betaal aan die kruis, daar was nie 'n verdere pyniging daarvoor nie, die volle toorn van God het op Sy Seun op die kruis neergekom.

Vandaar is Hy na die onderaardse dieptes om die dood te oorwin. Natuurlik 3 dae en 3 nagte sodat die profesie ten volle vervul kan word

Gene
Apr 21st 2009, 08:37 AM
Phil

wat jy se, maak baie sin. Die verwysing na Jesus se woorde "dit is volbring" het nogal vir my persoonlik iets oopgemaak wat ek nie voorheen duidelikheid oor gehad het nie.

Maar as Jesus 3 dae en nagte in die doderyk was, hoe verklaar jy dan Sy woorde aan die moordenaar aan die kruis "VANDAG sal jy saam met My in die PARADYS wees..."?

Paul Pienaar
Apr 21st 2009, 01:15 PM
Hoe dink julle pas mens 3 dae en 3 nagte in vanaf Christus se kruisiging tot sy opstanding?

En ook, sien julle 'n verband tussen Jona se 3 dae in die vis en Christus se 3 dae?

Son of the South
Apr 21st 2009, 02:05 PM
Hoe dink julle pas mens 3 dae en 3 nagte in vanaf Christus se kruisiging tot sy opstanding?Ja, die som kan nie werk as jy aanvaar dat Sondag die Sabbat is of dat 'n dag van middernag tot middernag strek nie. ;)

En ook, sien julle 'n verband tussen Jona se 3 dae in die vis en Christus se 3 dae?Daar is nie 'n menslik denkbare manier dat 'n mens drie dae sal kan oorleef in 'n vis se maag nie. Waar het hy suurstof gekry? Een verklaring wat ek gehoor het is dat Jona verdrink het, toe in die vis se maag was en weer opgewek is nadat die vis hom uitgespoeg het. :hmm:

Lanie
Apr 21st 2009, 02:18 PM
Jona se drie dae in die vis is wel 'n tipe van Christus.

Ons lees in Mattheus 12:40 sÍ Jesus self-

Want soos Jona drie dae en drie nagte in die buik van die groot vis was, so sal die Seun van die mens drie dae en drie nagte in die hart van die aarde wees.

Hierdie is 'n profesie uit Jesus se eie mond wat vervul moes word. Wanneer die Jode gepraat het van drie dae en drie nagte het dit nie noodwendig letterlik beteken drie dae en drie nagte nie. Dit kon ook 'n periode gewees het wat gedeeltes van drie opeenvolgende dae ingesluit het. Dit was 'n manier van praat of 'n uitdrukking wat hulle gebruik het om 'n spesifieke tydperk te beklemtoon. :)

Gene
Apr 23rd 2009, 06:24 AM
Jona se drie dae in die vis is wel 'n tipe van Christus.
.....Wanneer die Jode gepraat het van drie dae en drie nagte het dit nie noodwendig letterlik beteken drie dae en drie nagte nie. Dit kon ook 'n periode gewees het wat gedeeltes van drie opeenvolgende dae ingesluit het. Dit was 'n manier van praat of 'n uitdrukking wat hulle gebruik het om 'n spesifieke tydperk te beklemtoon. :)

Se wie? Ekskuus Lanie, maar ek is baie ernstig. Hierdie is iets waarmee ek al 'n lank tyd spook, en jou verduideliking kan lig op die saak werp, mits dit nie iets is wat iemand uit sy duim gesuig het nie. Daarom vra ek, waar kom die inligting vandaan? Sou die Jode werklik na een dag en twee nagte verwys het as drie dae en (let wel!) drie nagte? Dit maak nie heeltemal sin vir my nie.

Ek het eenmaal 'n ander teorie ook gehoor, naamlik dat Jesus eintlik op 'n Woensdag gekruisig was, en dat die bepaalde Donderdag 'n "spesiale Sabbat" was (soos ons bv vandag van Goeie Vrydag 'n "Sabbat" maak) Dat die volle drie dae, Donderdag, Vrydag en Saterdag as een groot Sabbatsfees gevier was. Dit is vir my 'n verduideliking wat meer sin maak, maar weereens, waar kom hierdie inligting vandaan? Is dit nie ook iets wat iemand uit sy duim gesuig het om die tydperk te verklaar nie?

Ek sal regtig graag 'n aanvaarbare verklaring vir die "raaisel" wil hoor.

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 06:59 AM
Ons het hierdie gesprek al gehad as ek reg is.

Jesus is nie op die Vrydag gekruisig nie, Hy is op die Woensdag gekruisig, jy sal nÍrens in die Woord kry dat Hy op die Vrydag gekruisig is nie, die sleutel toe die verstaan hiervan is die feit dat daar 3 Sabbatte in daardie week was ;)

Eugene

Die Paradys soos ek reg verstaan was die doderyk, nie die hel nie, by die boesem van Abraham, daar waar Lazarus ook was, maar was nog nie die hemel nie, daarom het Jesus na die Paradys, die doderyk, gegaan en die Ou Testamentiese heiliges gaan verlos van die doderyk.

Groete
Phil

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 07:09 AM
Goed, nou moet ek my varkies mooi op hok kry, dalk kan Ann en Fila my net mooi reg help hier.

Die Woensdag was die Pasga (die dag waarop die lam, die Lam geslag is), dit was die eerste heilige dag, dan kry ons die feit dat ook na hierdie dag verwys word as die dag van die voorbereiding, voorbereiding vir wat? Johannes sÍ dit baie mooi in Joh 19, die voorbereiding vir 'n groot Sabbat wat daardie aand 6 uur sou aanbreek. Wat is hierdie Sabbat?

Die Fees van die Ongesuurde Brode

Wat beskou word as een van die "High Days", die grootste Sabbate, daarom die verwysing na die "Groot Sabbat"

Dus, die Donderdag is die Sabbat van die Ongesuurde Brode. Dan het ons die Vrydag as gewone dag, in hierdie dag het hulle die kruie gaan koop om Sy liggaam te gaan versorg, dit is die enigste dag waarop hulle dit sou kon doen, want Woensdag, Donderdag en Saterdag was Sabbatte. Die Saterdag was dan natuurlik die weeklikse normale Sabbat.

So, Jesus was dan in die graf Woensdagaand, Donderdagaand, die Vrydagaand. Die dag van Donderdag, die dag van Vrydag en die dag van Saterdag. Met sononder die Saterdag om 6 uur begin die Sondag, dus sal Jesus na sononder Saterdag opgestaan het uit die dode, wat ons dan 3 nagte en 3 dagge gee, 72 uur wat Jesus se Matt 12 profesie letterlik in vervulling laat gaan. Hoekom sÍ ek Hy het in die nag opgestaan na sononder Saterdag, want ons weet dit reeds vanuit Johannes se evangelie waar hy skryf dat die vroue daar aangekom het vroeg die Sondag, TOE DIT NOG DONKER WAS, dus het die dag nog nie aangebreek nie.

Ek hoop hierdie maak vir julle sin en dat julle kan sien my verduideliking is nie net spekulasie nie, maar berus op goed nagevorste inligting, sien Lev 23:

In die eerste maand, op die veertiende van die maand, teen die aand, is die pasga van die HERE;
en op die vyftiende dag van hierdie maand is die fees van die ongesuurde brode van die HERE; sewe dae lank moet julle ongesuurde brode eet.
Levitikus 23:5-6

Groete
Phil

Lanie
Apr 23rd 2009, 07:16 AM
Ons het hierdie gesprek al gehad as ek reg is.

Jesus is nie op die Vrydag gekruisig nie, Hy is op die Woensdag gekruisig, jy sal nÍrens in die Woord kry dat Hy op die Vrydag gekruisig is nie, die sleutel toe die verstaan hiervan is die feit dat daar 3 Sabbatte in daardie week was ;)

:giveup: Ek weet nou wraggies waar nie meer wie en wat om te glo nie. :confused Waar staan dit dat daar daardie week 3 sabbatte was?

Gene
Apr 23rd 2009, 07:21 AM
Phil
Dankie vir die verduideliking. Ek het dit al erens vantevore gehoor en dit maak regtig baie sin. Net een vraag. Jy se:

....Goed, Dan het ons die Vrydag as gewone dag, in hierdie dag het hulle die kruie gaan koop om Sy liggaam te gaan versorg, dit is die enigste dag waarop hulle dit sou kon doen, want Woensdag, Donderdag en Saterdag was Sabbatte. Die Saterdag was dan natuurlik die weeklikse normale Sabbat.

As Woensdag ook 'n sabbat was, beteken dit dat Jesus op 'n Sabbat gekruisig was, en dit strook mos nie met die Bybel nie?

Lanie
Apr 23rd 2009, 07:27 AM
Askies, ek sien Vinnige-vingers Phil het klaar my geantwoord voordat ek nog Huh? kon sÍ. Maar dis maar nogsteeds vir my bietjie vreemd. Dis nie hoe ek dit verstaan as ek die Woord lees nie. Sal nou maar eers weer mooi gaan kyk. Lyk my ek gaan nooit niť die kat aan die stert beethÍ nie. :(

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 07:28 AM
Jesus is op die Pasga gekruisig, want op die Pasga word die lam geslag en dus was die Lam ook op die Pasga geslag, daarom strook dit beslis met die Bybel.

Ons moet net ons tye goed hier regkry, so ek noem net vir die wat nie daarvan bewus is nie, vir die Jode begin 'n dag by die nag, ons kry dit reeds in Gen 1, dit was aand en dit was more, die eerste dag... So, hier sit ons met Donderdag wat basies dan volgens ons tyd Woensdagaand begin, 6 uur Woensdagaand begin Donderdag (nag eerste) en dit duur dan tot 6 uur Donderdagaand (dan dag) wanneer die Donderdag verby is en die Vrydag aanbreek.

Ek hoop ek verduidelik dit sodat mense kan verstaan.

Gene
Apr 23rd 2009, 07:36 AM
Ekskuus Phil, jy sal maar s-t-a-d-i-g moet verduidelik, sodat die oom ook kan verstaan..... Jy se dus dat die eerste sabbat (Pasga) Woendagaand teen sononder begin het en geduur het tot Donderdagaan teen sononder. Dan was Vrydagaand van sononder tot Saterdagaand sononder ook 'n sabbat. Dit maak sin. Maar Vrydag was 'n gewone dag, (m.a.w. van Donderdagaand sononder tot Vrydagaand sononder)

Dan was daar mos nie drie sabbatte nie, maar slegs twee?

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 07:48 AM
Wat ek sÍ en ek weet daar is diegene wat met my gaan verskil, is dat die eerste Sabbat die aand van die Dinsdag (volgens Jode die begin van Woensdag) aangebreek het en hier eet Jesus ook saam met Sy dissipels die pasga maaltyd, dan neem hulle Hom in hegtenis daardie aand (eintlik onwettig, want dit was 'n Sabbat reeds die Woensdagaand), maar dit moes gebeur, want die paaslam moet op die Sabbat van die Pasga geslag word, so is die Lam vir ons op die Pasga geslag, die Woensdag, toe die aand (begin van Donderdag) breek die groot Sabbat (van die ongesuurde brode) aan en Hy moet vir hulle van die kruis af wees voor dit aanbreek, so, Woensdagaand 6 uur breek die Donderdag (tweede Sabbat in week) aan, die groot Sabbat, tot die Donderdagaand 6 uur, dan breek die Vrydag aand ('n gewone dag), wat duur tot Vrydagaand 6 uur waar die 3de Sabbat in die week, die Saterdag aanbreek en duur tot 6 uur Saterdagaand wanneer die Sondag aanbreek. In daardie nag het Hy opgestaan, ons weet nie hoe laat nie, maar ons weet dit was nog in die nag, want anders was dit 3 dae en 4 nagte in die graf en hier klaar Johannes dit vir ons uit dat die vroue nog in die nag daar aangekom het en Hy reeds nie meer daar was nie.

Hoop ek begin nou al effe sin maak :lol:

Lanie
Apr 23rd 2009, 07:52 AM
En so leer mens elke dag iets nuuts. :)

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 07:59 AM
Lanie

Hierdie kan jy wel verifieer by mense soos Ds Botha en Ds Prinsloo, hulle praat nogals uiteenlopend hieroor, ek dink amper jy behoort dieselfde by Prof Malan ook te kry, ek dink amper so. Ons verskil wel so hier en daar m.b.t. fynere detail, maar aan die einde van die dag is ons almal dit eens dat dit op die Woensdag was.

Jy sien die groot verwarring het ingekom met die aaname dat die dag van voorbereiding vir die Sabbat noodwendig moet dui op die Vrydag en dit is dan ook deur die Nuwe Afrikaanse Vertaling vertalers so verkeerdelik vertaal as Vrydag en so kry ons dan van baie lank af al die Goeie Vrydag miete. Dit is oordat mense nie verreken dat daar meer as 1 Sabbat in daardie tyd (oor paasfees) was nie.

Groete
Phil

Die Filadelfieer
Apr 23rd 2009, 09:26 AM
Daar was soos ek dit het net twee sabatte, pasga en die gewone Saterdag sabatsdag. (Ongesuurde brode is nie 'n sabat nie maar 'n 21 dae fees *)

Dus ( soos ek dit verstaan) :

Dinsdag aand 6-uur tot Woensdag aand 6 uur (1 dag en 1 nag )

Voorbereidingsmaalteid , tuin van Getsemane, marteling, kruisiging, Jesus sterf en word begrawe VOOR Pasga aanbreek Woensdagaand 6 uur.

Woensdag aand 6-uur tot Donderdag aand 6 uur ( 1 dag en 1 nag)

Pasga. 1ste volledige dag en nag wat Jesus in die graf is.

Donderdag aand 6-uur tot Vrydag aand 6 uur (1 dag en 1 nag )

Fees van ongesuurde brode breek aan, maar is nie 'n sabbatsdag nie. Maria kon op hierdie dag kruie ens. gaan koop om Jesus se liggaam voor te berei. 2de volledige dag en nag wat Jesus in die graf is.

Vrydag aand 6 uur tot Saterdag aand 6 uur ( 1 dag en 1 nag)

Weeklikse Sabbat. 3de volledige dag en nag wat Jesus in die graf is.

Na Saterdag 6 uur ( 1ste dag van die week) : Jesus staan op uit die dood !

* Heeltemal onder korreksie ! Ek het hierdie studie baie lank terug gedoen.

Die Filadelfieer
Apr 23rd 2009, 09:56 AM
Sou die Jode werklik na een dag en twee nagte verwys het as drie dae en (let wel!) drie nagte? Dit maak nie heeltemal sin vir my nie.

Gene,
Die joodse skrifgeleerdes het gevra vir 'n teken, en Jesus het vir hulle 'n teken gegee : baie spesifiek, baie letterlik (soos wat die skrifgeleerdes dit ook sou verstaan en op aandring) 3 dae en 3 nagte. Daar is wel gevalle waar "dag" 'n onbeduidende tydperk aandui ( bv. Rom 2:16) maar soos wat dit gramaties hier geskryf word beteken dit 'n baie letterlike 12 ure dag en 12 ure nag.

Luk 11:30 Want soos Jona 'n teken was vir die Nineviete, so sal die Seun van die mens ook wees vir hierdie geslag.

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 09:58 AM
Sien Fila se uitleg is baie dieselfde as myne, ek verskil net met hom daarop dat Jesus wel op die Pasga gekruisig is, want anders vervul dit nie die profesie dat die lam op die pasga geslag moet word nie, dus is die Woensdag wel 'n Sabbat, die fees van die ongesuurde brode is ook 'n Sabbat en is die dag na die Pasga.

Lanie
Apr 23rd 2009, 10:03 AM
...dat Jesus wel op die Pasga gekruisig is, want anders vervul dit nie die profesie dat die lam op die pasga geslag moet word nie, dus is die Woensdag wel 'n Sabbat, die fees van die ongesuurde brode is ook 'n Sabbat en is die dag na die Pasga.

Hierdie draad is vir my werklik baie interessant. Phil, kan jy seblief vir my die skrif gee van die profesie?

Gene
Apr 23rd 2009, 10:10 AM
Die Fees van die Ongesuurde Brode
Wat beskou word as een van die "High Days", die grootste Sabbate, daarom die verwysing na die "Groot Sabbat"

Dankie julle, alles maak nou vir my sin. Ek het ook die teksverwysings nagegaan en dit lyk baie waarskynlik dat dit so gebeur het. Ek wil net 'n laaste vragie vra, die verwysing na die "Groot Sabbat" waarvan Phil praat - is daar dalk 'n teksverwysing? In watter vertaling word daar verwys na 'n "Groot Sabbat"? Ek kan nie so 'n teks in die 1933 vertaling opspoor nie. (Dis nie belangrik nie, maar ek sal dit graag interressantheidshalwe wil sien)

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 10:10 AM
In die tweede maand, op die veertiende dag, teen die aand, moet hulle dit hou; met ongesuurde brode en bitter kruie moet hulle dit eet.
Hulle moet daarvan niks laat oorbly tot die mŰre toe of 'n been daaraan breek
Numeri 9:11-12

Maar op die plek wat die HERE jou God sal uitkies om sy Naam daar te laat woon, moet jy die pasga slag, in die aand teen sononder, op die tyd van jou uittog uit Egipte.
Deuteronomium 16:6

Toe het hulle die pasga geslag op die veertiende van die tweede maand; en die priesters en die Leviete het hulle geskaam en hulle geheilig en die brandoffers in die huis van die HERE gebring.
2 Kronieke 30:15

Die paaslam dui op die ware Lam van God, God het bepaal dat die paaslam geslag word teen die aand wat die Pasga aangebreek het, so ook is die Lam van God die aand wat die Pasga aangebreek het gevange geneem en die beoordeling van Hom het begin en die marteling van Hom het begin, op die Pasga.

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 10:12 AM
Eugene, hier is die Skrifverwysing ;)

En dat die liggame nie op die sabbat aan die kruis sou bly nie, aangesien dit die voorbereiding was -- want die dag van daardie sabbat was groot -- het die Jode Pilatus gevra dat hulle bene gebreek en hulle weggeneem moes word.
Johannes 19:31

Die Filadelfieer
Apr 23rd 2009, 10:15 AM
Sien Fila se uitleg is baie dieselfde as myne, ek verskil net met hom daarop dat Jesus wel op die Pasga gekruisig is, want anders vervul dit nie die profesie dat die lam op die pasga geslag moet word nie, dus is die Woensdag wel 'n Sabbat, die fees van die ongesuurde brode is ook 'n Sabbat en is die dag na die Pasga.

Ek weet ek moet elke keer as daar oor hierdie ding gepraat word die hele storie weer gaan oor uitfigure, so ek is heeltemal oop vir koreksie met my aannames. Hoekom ek sÍ dat Jesus voor die Pasga van die kruis moes af is agv hierdie teks :

John 19:31 En dat die liggame nie op die sabbat aan die kruis sou bly nie, aangesien dit die voorbereiding was -- want die dag van daardie sabbat was groot -- het die Jode Pilatus gevra dat hulle bene gebreek en hulle weggeneem moes word.

Op 'n Sabbat, enige sabbat, mag niemand gewerk het nie, en dit sou die verwydering van gekruisigde liggame en die begrawing daarvan ingesluit het. Dit is hoofsaaklik hoekom die ligame van die kruis moes af, en hoekom die soldate die gekruisigdes se dood wou verhaas deur hulle bene te breek. (sodat hulle kan versmoor)

Gene
Apr 23rd 2009, 10:16 AM
Eugene, hier is die Skrifverwysing ;)

En dat die liggame nie op die sabbat aan die kruis sou bly nie, aangesien dit die voorbereiding was -- want die dag van daardie sabbat was groot -- het die Jode Pilatus gevra dat hulle bene gebreek en hulle weggeneem moes word.
Johannes 19:31
Phil

Jy sal my nie glo nie, ek het Johannes 19 DRIE KEER gelees en dit elke gemis. Wys jou! (ouderdom...?) In elk geval, dankie!

Eugene

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 10:36 AM
Plesier oom Eugene :)

Fila

Ek het ook so gevoel, maar dan kom dit altyd vir my terug na die feit dat Hy op die Pasga gekruisig moes geword het sodat die teken van die Pasga (slag van die lam) korrek vervul word, Hy moet die teken volledig vervul en dus moes hy op dieselfde dag gesterf het waarop die lam geslag het.

As ons dan glo dat hulle niks mag gedoen het op Sabbatte nie, dan was die priesters in groot probleme, hulle moes fisies slag op die Sabbatte, dit is nie ligte werk nie, vra my, ek slag gereeld :lol:

Jesus het dit Sabbat glo ek juis hier in vervulling gebring op die Sabbat van die Pasga, want Hy is dit waarop die Sabbat heenwys, ons betree die rus in Hom.

So, om terug te kom dan by die punt, ek glo dit moes op die Pasga gebeur het, dit kon nie voor dit gebeur het nie, anders is die Paas Lam nie op die Pasga geslag nie en is die teken wat vanaf Lev 23 na Hom wys nie korrek vervul nie :hmm:

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 10:38 AM
Die vraag wat nou by my opkom, sou dit dan nog verkeerd gewees het om Hom op 'n Sabbat van die kruis te verwyder en begrawe as Hy reeds gesÍ het "dit is volbring" en die Sabbat reeds in Hom opgehef en in vervulling gegaan het. :hmm:

Die Filadelfieer
Apr 23rd 2009, 11:08 AM
Phil,
Ek verskil nog steeds van jou. Die priesters is wel toegelaat om te werk op 'n Sabbat, maar dit was slegs beperk tot priesters wat spesifiek tempeldiens gedoen het. Niemand anders mag gewerk het nie, en dit sluit die disippels by die kruis asook Maria in. Dit is die hoofrede hoekom die gekruisigdes se dood verhaas is en hulle van die kruis moes af.

Kyk bv. na hierdie teks (hierdie was die oggend van die kruisiging):

Joh 19:14 En dit was die voorbereiding vir die pasga en omtrent die sesde uur. Toe sÍ hy vir die Jode: DŠŠr is julle Koning!

Johannes verklaar hier baie duidelik waarvoor daar voorberei word : die Pasga, nie die fees van ongesuurde brode nie. Dit antwoord ook die gedeelte in Joh 19:31 en sÍ vir ons baie duidelik waarvoor daar voorberei word.

Johannes spesifiek maak dit baie duidelik dat Jesus op die vooraand van die Pasga gekruisig was. Die probleem is dat Markus en Lukas nie dieselfde ding sÍ as Johannes nie ( Mark 14:12, Luk 22:7) en dit is wat ons deurmekaar maak .

Phil Fourie
Apr 23rd 2009, 12:19 PM
Skies, dit gaan nou lyk asof ek stry om sommer net te stry :lol:

Daar word nie in daardie vers gesÍ dat dit 'n dag van voorbereiding is ('n voorsabbat nie). Daardie teks kan ook beteken dat die voorbereiding was om die 9 uur offer te bring, daar is 'n paar offers gebring op die Pasga.

Maar voor ek verder spekuleer, laat ek net eers die feite aangaande die offers (wanneer en hoekom) mooi gaan agtermekaar kry.

I'll be back ;)

Paul Pienaar
Apr 23rd 2009, 03:09 PM
Hallo Julle,

Net na Saterdag 18h00 (ons tyd) begin Sondag dus.

En wat ons "Sondag" noem, word na verwys as die eerste dag van die week. - Sa. 18h00 tot So. 18h00

Kyk na die onderste twee verse.

Luk 24:1 En baie vroeg in die mŰre, op die eerste dag van die week, het hulle en ander saam met hulle by die graf gekom en die speserye gebring wat deur hulle toeberei was.

Luk 24:21 En ons het gehoop dat dit Hy was wat Israel sou verlos; maar nou is dit vandag, met dit alles, die derde dag vandat dit plaasgevind het.

So, vandag(Sondag) is die 3de dag, Saterdag die 2de dag en Vrydag dus die 1ste dag.

Lanie
Apr 23rd 2009, 03:26 PM
Ag nee man, julle maak hierdie blond deurmekaar....

Phil Fourie
Apr 24th 2009, 05:39 AM
Paul

Wat maak jy met die drie dae EN drie nagte? Jou verduideliking gee 1 vol nag en 1 vol dag, Vrydagaand en Saterdag die dag, ten hoogste dan 2 nagte en 1 dag as jy Saterdagaand ook wil tel, maar dit glo ek is nie Skrifgetrou nie, want dan is Johannes foutief as hy skryf dat hulle daar gekom het en dit was nog donker, maar Hy was reeds weg :hmm:

Ek wil net bysit:

As ons hierdie redenasiemetode gebruik en die profesie van Jesus self nie letterlik wil opneem nie, dan sit ons nogsteeds met 'n probleem, want die dele van dae verklaarders tel die Vrydag dan ook, maar volgens daardie uitlegmetode was Hy nog nie die Vrydag in die graf nie, Hy was dan met sononder in die graf geplaas, wat die begin van Saterdag is, dus is Saterdag die 1 dag, dan die Sondag se deeltjie maak dan volgens hierdie metode 'n 2de dag. As mens hierdie redenasiemetode wil volg, is dit nie korrek om die Vrydag ook te tel as 'n dag nie, hierdie redenasie is volgens my baie onstabiel en lyn nie op met die profetiese tekens van die feeste en die profesie wat Jesus self hieroor gespreek het waarvan ons die tipe in Jona kry nie

Die Filadelfieer
Apr 24th 2009, 05:48 AM
Maar voor ek verder spekuleer, laat ek net eers die feite aangaande die offers (wanneer en hoekom) mooi gaan agtermekaar kry.

Dit sal baie gaaf wees as jy 'n oordentlike bron het daarvoor Phil, dit gaan sommer 'n klomp spekulasie uit die weg ruim. Mens moet dalk 'n draad oopmaak hiervoor met 'n studie oor hoe en waar Jesus al die profesiŽ wat spesifiek met Hom as vervulling van die Pasga Lam te doen het bespreek, soos bv. Sy intog in Jerusalem en vier dae van "inspeksie", ensovoorts.

Paul Pienaar
Apr 24th 2009, 11:42 AM
Hi Phil,

Jy vra my oor die drie nagte en drie dae. Verwys jy na Mat 12:40?

Mat 12:40 Want soos Jona drie dae en drie nagte in die buik van die groot vis was, sů sal die Seun van die mens drie dae en drie nagte in die hart van die aarde wees.

Ek het vroeer sommer maar aanvaar dat met bogenoemde vers bedoel word dat Jesus letterlik drie dae en drie nagte dood sou wees.
Maar later het ek begin dink dat "in die hart van die aarde wees", nie noodwendig verwys na Jesus se tydperk van dood nie. Ek dink dat dit Sy lydings tydperk ook insluit.
Terloops, Hy was nie letterlik in die hart van die aarde nie, Hy was slegs in 'n grot, wat glad nie naby aan die hart van die aarde was nie.

Ek is van mening dat dit verband hou met Jesus se laaste tydperk van lyding en nie noodwendig as 3 dae 3 nagte gelees behoort te word nie. Ek ontken egter nie Sy kruisiging en dood nie! Ek dink slegs dat die "3 dae en 3 nagte" nie noodwendig letterlike 24 uur tydperke aandui soos daar grootliks oor gedink word nie.

Groete
Paul

Die Filadelfieer
Apr 24th 2009, 11:53 AM
Ek dink slegs dat die "3 dae en 3 nagte" nie noodwendig letterlike 24 uur tydperke aandui soos daar grootliks oor gedink word nie.

Hallo Paul,
Net ter interesantheid, hoe motiveer jy dat hierdie tekste ( beide Jesus en Jona) iets anders as letterlikke 24-uur periodes aandui ?

Phil Fourie
Apr 24th 2009, 12:33 PM
Hi Paul

Ek glo die hart van die aarde impliseer die doderyk, daarom glo ek Jesus was letterlik 3 dae en 3 nagte in die doderyk

Paul Pienaar
Apr 24th 2009, 03:29 PM
Hallo Paul,
Net ter interesantheid, hoe motiveer jy dat hierdie tekste ( beide Jesus en Jona) iets anders as letterlikke 24-uur periodes aandui ?

Hallo Fila,

Jy sal lees dat ek darem die woorde "nie noodwendig" gebruik het. Juis omdat ek ook oop is vir 'n letterlike siening. Maar ek moet se dat ek nie kan sien hoe daar tot by Woensdag gekom kan word nie, en daarom het ek oor Lukas 24 iets geplaas. Dalk kan iemand anders hier Lukas 24 laat harmoniseer met 'n ander dag.
My deelname aan 'n forum is om my eie siening te plaas en te sien wat ander daaroor sou se. En hopelik kom 'n mens saam-saam by 'n siening uit wat die vrae wat ons het beantwoord.

Die rede hoekom ek oop is vir 'n nie-letterlike siening van Mat 12:40 is omdat Jesus met die massas in gelykenisse gesels het.
Hier is die teks wat my so laat dink:

Mat 13:34 Al hierdie dinge het Jesus deur gelykenisse vir die skare gesÍ, en sonder gelykenis het Hy vir hulle niks gesÍ nie;

En as ek Mat 12 lees, lyk dit vir my of daar baie mense rondom Jesus was. En dan volg Mat 13:34. So ek leen na 'n nie-letterlike siening aangaande Lukas 24. Ek se dus NIE dat Lukas 24:40 nie waar is nie, maar ek sien dit meer as 'n gelykenis.

Terloops, so 'n bietjie van die punt af maar tog, is ons deel van die skare waarna Mat 13:34 verwys, of nie? Ons kan natuurlik nie letterlik wees nie, want dus al 2000 jaar gelede. Tog, wat beteken die vers vir ons... hier....vandag?

Hou asseblief in gedagte wat ek genoem het oor my "nie noodwendig". Lanie, as ek reg onthou, het vroeer in die draad genoem dat Jona tog 'n tipe van Christus was. Ek sien dit ook so. Jona was nie LETTERLIK Christus nie, maar 'n tipe.

Hierdie is soos ek dink en verstaan. As jy voel dit maak glad nie sin nie, se gerus.

Groete
Paul

Paul Pienaar
Apr 24th 2009, 03:58 PM
Hi Paul

Ek glo die hart van die aarde impliseer die doderyk, daarom glo ek Jesus was letterlik 3 dae en 3 nagte in die doderyk

Hallo Phil,

Ek weet nie of jy hierdie pos sal sien voor Maandag nie. Dalk is jy nie online oor naweke nie.

Ek wonder hoekom jy glo die "hart van die aarde" impliseer die "doderyk"?
Sou jy dalk wou uitbrei?

Baie mense het natuurlik die siening dat Jesus in die "Hel" was en dink dat "die hart van die aarde" die Hel impliseer. Mary K. Baxster, soos ek verstaan, deel so 'n siening.
Dink party dus dat Jesus in 'n plek was soos wat M. Baxter oor gekryf het?
Ek kan dit nie glo nie!!

Maar as jy praat oor die doderyk, en skryf dat jy glo dat Jesus daar was vir 'n letterlike tydperk van 3dae en 3 nagte.........kan ek jou die volgende vraag vra?
Was Jesus dood? Ek meen, was Hy heeltemal DOOD?

Jis, waantoe gaan my skrywe?

Groete
Paul

Ta-An
Apr 25th 2009, 02:59 PM
Okay ek is nie Phil nie, maar ek wil 'n eiertjie hier lÍ :D

Baie mense het natuurlik die siening dat Jesus in die "Hel" was en dink dat "die hart van die aarde" die Hel impliseer. Mary K. Baxster, soos ek verstaan, deel so 'n siening. wel in die middelpunt/hart bvan die aarde brand 'n helse vuur...

Maar as jy praat oor die doderyk, en skryf dat jy glo dat Jesus daar was vir 'n letterlike tydperk van 3dae en 3 nagte.........kan ek jou die volgende vraag vra?
JA Jesus was letterlik dood, Hy het Sy laaste asem uitgeblaas, en toe Hy met die spies in die sy gesteek was, het daar bloed gemeng met water uitgekom, 'n teken van die dood, iets te doen met die longe... presies wat en hoe het ek vergeet want die hare is wit.....

MAAR Hy het oorwinning oor die dood behaal :pp, en dit is die boodskap wat Hy in die Doderyk gaan verkondig het.
Die angel van die dood is sonde, Christus het betaal met Sy lewe aan die kruis daarvoor. ... en dus so oorwinning oor die doderyk behaal :pp

Ta-An
Apr 25th 2009, 03:05 PM

Jis, waantoe gaan my skrywe?

Groete
PaulJa, Paul, soms kom met op die eienaardigste vrae af.....
Was Hy werklik dood, ? Ja Sy vlees was dood, en Sy gees het Hy opgegee.

Hoe het Hy weer lewendig geword?

Omdat Hy die sonde oorwin het, glo ek het die Vader die lewe aan Hom terug gegee. Ons moet onthou dat Hy in Sy G_dheid aan die Kruis was, en nie net in Sy mensheid nie.

Dit is die sonde wat ons dood maak/hou, maar die lewe laat ons op dieselfde dag weer in Sy teenwoordigheid wees.

Phil Fourie
Apr 28th 2009, 06:13 AM
Ek wil bietjie huiswerk in hierdie draad gee as ek mag ;)

Was Jesus in die hel? ABSOLUUT GLAD NIE, want dan is Sy woorde "dit is volbring" aan die kruis 'n leuen. Maar is die doderyk en die hel sinoniem? Hier is waar die huiswerk inkom, gaan lees tog mooi Jona (Jona was in die doderyk, nie in die hel nie), gaan lees tog mooi van Lazarus en gaan kyk na wat die doderyk in Ou Testamentiese tyd was.

Ek hoor graag weer van julle ;)

Groete
Phil

Ta-An
Apr 28th 2009, 08:15 AM
, gaan lees tog mooi van Lazarus en gaan kyk na wat die doderyk in Ou Testamentiese tyd was.
mens kan sien tussen hel en doderyk :D