PDA

View Full Version : Bespreking Tiende Betaal - Ja of Nee

Johnny
Jun 5th 2009, 05:38 AM
Ek betaal 10de elke maand. Is dit nog op ons van toepassing of was dit net vir die Ou Testament? Kan ons die Ou Testament los maak van die Nuwe Testament?

Ou Testament:
Mal 3:10 Bring die hele tiende na die skathuis, sodat daar spys in my huis kan wees; en beproef My tog hierin, sÍ die HERE van die leŽrskare, of Ek vir julle nie die vensters van die hemel sal oopmaak en op julle Ďn oorvloedige seŽn sal uitstort nie.

Nuwe Testament:

Mat 22:21 Hulle antwoord Hom: Die keiser s'n. Daarop sÍ Hy vir hulle: Betaal dan aan die keiser wat die keiser toekom, en aan God wat God toekom.

Behoort alles nie aan God nie? As die regering se "...betaal 35% belasting van jou salaris aan my...", hoe kan ons nie 10% aan God betaal wat in elk geval aan Hom behoort nie. Is ons meer gehoorsaam aan landswette as aan die Woord?:hmm:

MercyChild
Jun 5th 2009, 09:50 AM
Ek betaal 10de elke maand. Is dit nog op ons van toepassing of was dit net vir die Ou Testament? Kan ons die Ou Testament los maak van die Nuwe Testament?

Ou Testament:
Mal 3:10 Bring die hele tiende na die skathuis, sodat daar spys in my huis kan wees; en beproef My tog hierin, sÍ die HERE van die leŽrskare, of Ek vir julle nie die vensters van die hemel sal oopmaak en op julle Ďn oorvloedige seŽn sal uitstort nie.

Nuwe Testament:

Mat 22:21 Hulle antwoord Hom: Die keiser s'n. Daarop sÍ Hy vir hulle: Betaal dan aan die keiser wat die keiser toekom, en aan God wat God toekom.

Behoort alles nie aan God nie? As die regering se "...betaal 35% belasting van jou salaris aan my...", hoe kan ons nie 10% aan God betaal wat in elk geval aan Hom behoort nie. Is ons meer gehoorsaam aan landswette as aan die Woord?:hmm:

My menining is dat beide die NT en OT van toepassing kan wees in ons lewens of dan nie. Baie maal maak ons die keuse en ons soek dan nogal uit die skrif vir ons bedoel is of nie. In my eie opinie en ondervinding ontvang ek verskriklik baie uit beide Ou en NT en daarom dink ek dat die volle Bybel tog op ons lewens van toepassing behoort te wees. Ek vat bv. die stories reg van Genesis en die Isrealiete wat uit Exodus uit slawerny bevry is. Hierdie is alles geksrywe sodat ons iets daaruit kan leer en nie net vir geskiedenis doeleiendes nie. Ek verstaan nou eers hoe die OT en NT in mekaar vloei.
Ek dink jy het reg om jou tiende te betaal, ek dink dit is maar net 'n stap van gehoorsaamheid. Die hele sondeval het dan begin deur die stap van ongehoorsaamheid. So as die woord vir my 'n duidelike instruksie gee, en my hart getuig saam met dit, sal ek verkies om die instruksie in gehoorsaamheid deur te voer. Ek dink nie ons kan regtig die OT en NT van mekaar los maak nie.....maar dit is net my opinie.:rolleyes:

Paul Pienaar
Jun 5th 2009, 03:52 PM
Hallo Julle,

Johnny, ek is nie van oortuiging dat ons nog 'n tiende moet betaal nie.

Ek was geleer dat ek 10% van my inkomste moet gee. En ek het op 'n stadium.

Maar mettertyd het ek meer gelees oor hierdie onderwerp. En dit wat ek gelees het, het my anders oortuig. NOU, gee ek soos ek voel, uit 'n vrye wil, wanneer ek kan en ek sien dat iemand dit nodig het.

Voorheen het ek gegee en gesien hoe die "kerk" dit mors op fancy posters, Apple Mac rekenaars, up to date klank toerusting en baie ander dinge wat, as mens regtig daaraan dink, nie nodig is nie. En ek weet ek veralgemeen, maar in 'n ander "kerk" bou hulle weer 'n fancy dit of dat, of die predikant moet oorsee reis om te gaan dit of dat, en ons weet wat kos daai kaartjies. Maar die regtige behoeftiges, O!, ons moet bid vir hulle. Bid vir hulle. As daar so 'n ietsie oorbly na ons die meer belangrike dinge soos rekenaars en posters en nonsens betaal het, help ons graag die behoeftiges. Dit gel nie meer so lekker vir my nie.

Maar dit was goed, want dit het my laat rond krap na antwoorde.

Ek kan baie punte noem om 'n siening dat 'n finansiele 10de, in my opinie, nie bybels is nie, maar ek sal volstaan met vyf vrae vir eers.

1) Waar lees ons dat geld gegee was as 'n tiende?

2) Diegene wat die tiendes in die OT ontvang het, bestaan daai groep mense nog?

3) Wie het tiendes betaal? (OT en NT)

4) Wie het nie betaal nie? (OT en NT)

5) Het Abraham van sy eie eiendom 'n tiende gegee?

Ek dink dit kan dalk 'n warm draad raak hierdie.

Groete
Paul

Ta-An
Jun 5th 2009, 04:06 PM
nog 'n rippel in die water..... tiendes voor of na belasting :D

Ons benodig 'n houtlepel emoticon :idea:

Henry
Jun 5th 2009, 04:11 PM
Paul, dis jou keuse. Ek kan klomp versies kwout, maar vir wat? Die Here het nie jou of enigeen se geld nodig om sy liggaam in stand te hou nie. Alles behoort tog aan Hom of mens dit nou wil erken of nie.

Wat die kerk met die geld maak is hulle saak, nie joue nie. Die vraag wat jy jouself moet afvra is, Was ek gehoorsaam?

Henry
Jun 5th 2009, 04:13 PM
nog 'n rippel in die water..... tiendes voor of na belasting :D

Voor belasting. Altyd voor belasting.

Johnny
Jun 5th 2009, 06:03 PM
Bestuurderskap

Daar is hoofsaaklik twee stelsels in die wÍreld, naamlik:
Kapitalisme
Rykdom behoort aan die een wat daarvoor gewerk het en hy kan daarmee maak wat hy wil.
Sosialisme
Rykdom behoort aan die gemeenskap en die regering moet dit beheer
ALBEI IS EGTER VERKEERD
ALLES BEHOORT AAN GOD EN ONS IS SY BESTUURDERS
Lukas 16:1 – 2
En Hy het ook aan sy dissipels gesÍ: Daar was 'n ryk man wat 'n bestuurder gehad het; en hy is by hom aangeklaag as een wat sy besittings verkwis.
En hy het hom geroep en vir hom gesÍ: Wat is dit wat ek van jou hoor? Gee verslag van jou bestuur van sake; want jy sal nie meer bestuurder kan wees nie.
Job 1:21
…….en gesÍ: Naak het ek uit my moeder se skoot gekom, en naak sal ek daarheen terugkeer. Die HERE het gegee, en die HERE het geneem: die Naam van die HERE sy geloofd!
1 KorinthiŽrs 4:7
Want wie trek jou voor? En wat het jy wat jy nie ontvang het nie? En as jy dit dan ontvang het, waarom roem jy asof jy dit nie ontvang het nie?
1 Timoteus 6:7
Want ons het niks in die wÍreld ingebring nie; dit is duidelik dat ons ook niks daaruit kan wegdra nie.
God sal ons eendag tot verantwoording roep oor wat ons met sy besittings gemaak het. Ons bestuurderskap eindig wanneer ons sterf – daarom neem ons niks saam nie.
Wat finansies aanbetref, vertrou God 9/10 van Sy geld aan ons bestuurderskap toe, terwyl Hyself aanspraak maak op slegs 1/10 of 10%.
HOEKOM ‘N TIENDE?
Omdat dit ‘n regverdige stelsel is – almal gee eweveel ongeag van verdienste.
Maleagi 3:8 & 10
Mag 'n mens God beroof? Want julle beroof My, en julle sÍ: Waarin het ons U beroof? In die tiendes en die offergawe.
Bring die hele tiende na die skathuis, sodat daar spys in my huis kan wees; en beproef My tog hierin, sÍ die HERE van die leŽrskare, of Ek vir julle nie die vensters van die hemel sal oopmaak en op julle 'n oorvloedige seŽn sal uitstort nie.
Omdat God Sy karakter in ons wil inbou. Hy sal nooit iets van ons verwag wat Hy nie eers self gedoen het nie. Hy het Sy ALLES gegee.
Johannes 3:16
Want so lief het God die wÍreld gehad, dat Hy sy eniggebore Seun gegee het, sodat elkeen wat in Hom glo, nie verlore mag gaan nie, maar die ewige lewe kan hÍ.
HY WIL HÍ ONS MOET SOOS HY WEES
Lukas 6:38
Gee, en aan julle sal gegee word. 'n Goeie maat wat ingedruk en geskud en oorlopend is, sal hulle in jul skoot gee, want met dieselfde maat waarmee julle meet, sal weer vir julle gemeet word.
Handelinge 20:35
Ek het julle in alles getoon dat ons deur so te arbei die swakkes moet help en die woorde van die Here Jesus moet onthou, dat Hy gesÍ het: Dit is saliger om te gee as om te ontvang.
Omdat hy ons nie wil beroof nie, maar juis wil seŽn. Om 1/10 te gee is om te saai!!
GalasiŽrs 6:7
Moenie dwaal nie; God laat Hom nie bespot nie; want net wat die mens saai, dit sal hy ook maai.
2 KorinthiŽrs 9: 6 & 10
Maar dink daaraan: Wie spaarsaamlik saai, sal ook spaarsaamlik maai; en wie volop saai, sal ook volop maai.
En mag Hy wat saad verskaf aan die saaier, ook brood verskaf om te eet en julle saad vermeerder en die vrug van julle geregtigheid laat toeneem,
As ek nie saai nie, kan ek nie ‘n oes verwag nie. Slegs wat ons aan God gee, kan Hy vermeerder, byvoorbeeld.
DIE WEDUWEE VAN SARFAT
1 Konings 17:9 - 16
Maak jou klaar, gaan na Sarfat wat by Sidon is, en bly daar; kyk, daar het Ek aan 'n weduwee bevel gegee om jou te onderhou.
Daarop het hy hom gereedgemaak en na Sarfat gegaan; en toe hy by die ingang van die stad kom, was 'n weduwee juis besig om daar houtjies bymekaar te maak. En hy roep haar en sÍ: Gaan haal tog vir my 'n bietjie water in die kan, dat ek kan drink.
Terwyl sy loop om dit te gaan haal, roep hy na haar en sÍ: Bring tog vir my 'n stukkie brood saam.
Maar sy antwoord: So waar as die HERE u God leef, ek het nie 'n broodkoek nie, net maar 'n handvol meel in die pot en 'n bietjie olie in die kruik; en hier maak ek nou 'n paar houtjies bymekaar; dan gaan ek en maak dit vir my en my seun klaar, dat ons dit kan eet en sterwe.
En ElŪa sÍ vir haar: Wees nie bevrees nie, gaan heen, doen volgens jou woord; maar maak eers daarvan vir my 'n broodkoekie en bring dit uit vir my; daarna kan jy vir jůu en jou seun iets klaarmaak.
Want so sÍ die HERE, die God van Israel: Die meel in die pot sal nie opraak en die olie in die kruik sal nie minder word nie, tot op die dag dat die HERE reŽn op die aarde sal gee.
En sy het gegaan en gehandel volgens die woord van ElŪa; en sy het geŽet--sy en hy en haar gesin dae lank:
die meel in die pot het nie opgeraak en die olie in die kruik nie minder geword nie, volgens die woord van die HERE wat Hy deur die diens van ElŪa gespreek het.
Sy moes eers aan die man van God gee. Sy moes “saad” saai en toe kry sy ‘n oes waaarvan sy kon lewe. As sy die saad vir haarself gehou het, was dit haar en haar seun se laaste maaltyd.
VERMEERDERING VAN DIE BROOD
Matteus 14:14 - 20
En toe Jesus uitgaan, het Hy 'n groot skare gesien en innig jammer vir hulle gevoel, en Hy het hulle siekes gesond gemaak.
En toe dit aand geword het, kom sy dissipels na Hom en sÍ: Die plek is verlate, en dit is al oor die tyd; stuur die skare weg, sodat hulle na die dorpe kan gaan en vir hulle voedsel koop.
Maar Jesus sÍ vir hulle: Hulle hoef nie weg te gaan nie; gee julle vir hulle iets om te eet.
Maar hulle antwoord Hom: Ons het hier net vyf brode en twee visse.
En Hy sÍ: Bring dit hier vir My.
Toe gee Hy die skare bevel om op die gras te gaan sit; en Hy neem die vyf brode en die twee visse, kyk op na die hemel en dank; en nadat Hy die brode gebreek het, gee Hy dit aan die dissipels en die dissipels aan die skare.
En almal het geŽet en versadig geword, en hulle het die oorskot van die brokstukke opgetel, twaalf mandjies vol.
Iemand moes eers gee!
DIE ARM WEDUWEE
Lukas 21:4
Want hulle almal het uit hul oorvloed by die gawes van God ingegooi, maar sy het uit haar gebrek ingegooi alles wat sy gehad het om van te lewe.
Baie mense sÍ: “Ek kan dit nie bekostig nie!”
Johannes 3:16
Want so lief het God die wÍreld gehad, dat Hy sy eniggebore Seun gegee het, sodat elkeen wat in Hom glo, nie verlore mag gaan nie, maar die ewige lewe kan hÍ.
Hy het “gesaai” en u en my geoes.
Johannes 12:24

Voorwaar, voorwaar Ek sÍ vir julle, as die koringkorrel nie in die grond val en sterf nie, bly dit alleen; maar as dit sterf, dra dit veel vrug.
Omdat God se grootste opdrag (Mat. 28: 19) nie sonder geld uitgevoer kan word nie. Geld is nodig vir evangelisasie, vir kerkgeboue, vir die lewensonderhoud van evangelie dienaars.

Matteus 28:19

Gaan dan heen, maak dissipels van al die nasies, en doop hulle in die Naam van die Vader en die Seun en die Heilige Gees; en leer hulle om alles te onderhou wat Ek julle beveel het.

1 KorinthiŽrs 9:14
So het die Here ook vir die wat die evangelie verkondig, bepaal dat hulle van die evangelie moet lewe.
2 Timoteus 2:4
Niemand wat 'n krygsman is, wikkel hom in die werksaamhede van die lewensonderhoud nie, sodat hy die een kan behaag wat hom vir die diens gewerf het.
(Dit is ironies dat ‘n mens te trots is dat iemand anders vir jou kos, klere en huis betaal en tog is baie mense bereid dat ander mense betaal vir die oop kerkdeur waardeur hulle ingaan; vir die kerkbank waarop hulle sit; vir die bediening van die Woord waarna hulle luister)
MET WATTER GESINDHEID MOET ONS GEE?
ONSSELF eers aan die Here.
2 KorinthiŽrs 8:5
…..en het nie alleen gedoen soos ons verwag het nie, maar het hulself eers aan die Here gegee, en toe aan ons deur die wil van God.
Uit LIEFDE vir God.
1 KorinthiŽrs 13:3
En al sou ek al my goed uitdeel, en al sou ek my liggaam oorgee om verbrand te word, en ek het nie die liefde nie, dan sou dit my niks baat nie.
Met BLYMOEDIGHEID
2 KorinthiŽrs 9:7
Laat elkeen gee soos hy hom in sy hart voorneem, nie met droefheid of uit dwang nie, want God het 'n blymoedige gewer lief.
Met GELOOF in die Woord dat God my bron is.
Spreuke 3:9 & 10
Vereer die HERE uit jou goed en uit die eerstelinge van al jou inkomste;
dan sal jou skure vol word van oorvloed en jou parskuipe oorloop van mos.
Maleagi 3:10
Bring die hele tiende na die skathuis, sodat daar spys in my huis kan wees; en beproef My tog hierin, sÍ die HERE van die leŽrskare, of Ek vir julle nie die vensters van die hemel sal oopmaak en op julle 'n oorvloedige seŽn sal uitstort nie.
Filippense 4:19
En my God sal elke behoefte van julle vervul na sy rykdom in heerlikheid deur Christus Jesus.
HOEVEEL IS ‘N TIENDE?
Maleagi 3:10
Matteus 22:21
Hulle antwoord Hom: Die keiser s'n. Daarop sÍ Hy vir hulle: Betaal dan aan die keiser wat die keiser toekom, en aan God wat God toekom.
Haggai 1:4 – 11
Is dit vir julle self wel tyd om in julle betimmerde huise te woon, terwyl hierdie huis in puin lÍ?
So sÍ die HERE van die leŽrskare dan nou: Gee ag op wat julle wedervaar het:
julle het baie gesaai, maar min ingebring; julle het geŽet, maar nie tot versadiging nie; julle het gedrink, maar nie genoeg gekry nie; julle het jul geklee, maar nie warm geword nie; en wie hom vir loon verhuur, verhuur hom om dit in 'n stukkende beurs te steek.
So sÍ die HERE van die leŽrskare: Gee ag op wat julle wedervaar het!
Klim op die berg en bring hout aan en bou die huis; dan sal Ek 'n welgevalle daaraan hÍ en My verheerlik, sÍ die HERE.
Julle het uitgesien na baie, en kyk, dit het min geword; en julle het dit in die huis gebring, maar Ek het dit weggeblaas. Waarom? spreek die HERE van die leŽrskare. Ter wille van my huis wat in puin lÍ, terwyl elkeen van julle vir sy eie huis hardloop.
Daarom het die hemel bo julle die dou ingehou en die aarde het sy opbrings teruggehou.
En Ek het droogte oor die land geroep en oor die berge en oor die koring en oor die mos en oor die olie en oor alles wat die grond oplewer; en oor die mense en oor die diere en oor alle arbeid van die hande.
“DIT IS SALIGER OM TE GEE AS OM TE ONTVANG”

Paul Pienaar
Jun 6th 2009, 01:34 AM
Paul, dis jou keuse. Ek kan klomp versies kwout, maar vir wat? Die Here het nie jou of enigeen se geld nodig om sy liggaam in stand te hou nie. Alles behoort tog aan Hom of mens dit nou wil erken of nie.

Wat die kerk met die geld maak is hulle saak, nie joue nie. Die vraag wat jy jouself moet afvra is, Was ek gehoorsaam?

Hallo Henry,

Dit is soos jy se, "dis jou keuse". En Johnny het die teks hier geplaas wat juis die punt ondersteun.

Johnny skryf,
"Met BLYMOEDIGHEID
2 KorinthiŽrs 9:7
Laat elkeen gee soos hy hom in sy hart voorneem, nie met droefheid of uit dwang nie, want God het 'n blymoedige gewer lief."

Maar om te gee "soos hy hom in sy hart voorneem", is NIE 'n tiende nie. 'n Tiende is 10%. En dit was nerens in die Bybel 10% van jou geldelike inkomste nie. Dit was wel 'n tiende van ander dinge.

Die priesters in die boek Maleagi was priesters uit die Levitiese bloedlyn. Aan hulle was die tiendes betaal - 'n tiende van die opbrengs van die land, soos in dit wat die grond op gebring het. Aanvaar die leiers van die hedendaagse "kerk" dat hulle die posisie van die Levitiese priesters ingeneem het om die 10des te ontvang en te besluit wat daarmee gemaak word?!

Om finansieel te gee, is Bybels. Om te beweer dat die tiende 'n geldelike 10% van jou inkomste is, is nie. Daar sal nerens in die Bybel gevind word waar daar 'n tiende van jou inkomste in geld gegee word nie. Nerens! Nou hoekom moet ons dan glo dat dit 'n bybelse instelling is om 10% van jou inkomste te gee as dit nerens so geskryf staan nie?

Die gee van 'n tiende (buit van ander volke, plaas opbrengste) is deel van die wet van Moses. En Paulus skryf aan ons dat wie die wet wil onderhou, moet die hele wet onderhou, menende al die wette van die OT. En ons almal weet dat daar nie een hier onder ons is wat dit doen nie. Of is ek verkeerd?:eek:

Henry
Jun 6th 2009, 09:10 AM
Hallo Henry,

Dit is soos jy se, "dis jou keuse". En Johnny het die teks hier geplaas wat juis die punt ondersteun.
Of is ek verkeerd?

Paul, ek skryf hier vir myself ook, so as ek jou liddoring raaktrap, skuus, ek het eintlik gemik vir my ingroei toonnael.

Ek wil nou nie in teologiese debatte betrokke raak oor wat waarheid is en of dit relatief of absoluut is nie – alhoewel ek dink dis absoluut en die Bybel is die waarheid. (Sien Joh 17:17)

Mal 3:10 is een versie waar God jou “dare” om Hom te toets. Hy sÍ tog ... en beproef my hierin...

Die rede waarom mense so baie rondom daardie versie redeneer en argumenteer is gewoonlik omdat dit finansieŽl bietjie knap gaan en hulle dit nie kan bekostig as daar “so 'n klomp geld verlore gaan nie.” Ek het egter al te veel getuienisse gehoor om dit nie te glo nie. Hier (http://www.time.com/time/magazine/article/0,9171,801686,00.html) is 'n artikel wat een so geval beskryf. Uit Time Magazine nogal!!

Nou het ek 'n ideŽ. Kom ons toets dit. Kom ons neem R1000 en koop voorraad. Verkoop dit teen 'n wins. Gee 10% van die wins vir die Here. Neem dan wat oorbly en koop weer voorraad. Herhaal dan die proses. Kom ons doen dit en rapporteer oor 12 maande terug. Wat sÍ jy?

Groetnis.

Johnny
Jun 6th 2009, 05:04 PM
Van die 9 jaar wat ek getrou elke maand my tiende betaal het, het ek 2 maande daarvan NIE betaal nie. Dit het met my daardie 2 maande slegter gegaan as al die ander wat ek wel betaal het. Ek kan getuig dat die Here by tye voorsien het wanneer ek gedink het NIKS en NIEMAND sal my kan help nie....en dan kom en bewys die Here maar net weer my klein geloof verkeerd.

Willem
Jun 6th 2009, 07:58 PM
JA!

Tiendes, ek het ook die goed gelees en alles en die belofte wat daar staan is net dit , toets My en ... ons weet wat die Here doen i.t.v. wat Hy belowe...

Gelukkig het Maans ( broer by werk ) my ook boekie oor "law of sowing and reaping " gegee wat baie goed behandel . So ek kon die kennis kry en ek dink die Here het my hart aangekla , want ek wou die seen uit die skatkamers he, en nie die tiende gee om gehoorsaam te wees nie ( selfs al is daar goeie argumente oor die Levitiese priesters en dat Jesus nou ons enigste hoof priester is ? as ek reg onthou , sorry ek sukkel nog baie )

In elk geval , ek is te bang vir God om so blatant te wees en tot op hede het ek maar nie die tiende gegee nie ,want my hart is/was nie reg nie en ek kom eerder sonder daai seen klaar as dat ek gulsig raak en geld en rykdom wil he en dit GAAN kry en nog hel toe gaan saam met dit. ( bewaar jou hart ! )

So ek het maar vir die Here gese ek kan so maak en as Hy sorg sal ek so en so gee en Hy is getrou en ek leer om te gee soos wat Hy voorsien. Party keer sluk ek , maar ..... die Here weet wat ek kan en toets my nie bo my vermoee nie.

Ek glo en hoop op Hom dat ek eendag daar sal kom waar ek kan gee soos wat Hy my voorse en dit met absolute blye hart sal kan doen, MAAR as hy dit nie doen in my nie, is daar nie manier wat ek kan sien wat ek dit self sal kan doen nie.

Intussen berus ek by : Rom 14 : 4 aan t.o.v hou van wat ek moet.

Johnny
Jun 7th 2009, 01:43 PM
Willem, God ken ons harte en Hy weet alles. Hy weet ook met watter voorwensels ons gee. As ons dit met liefde doen sonder om enige iets terug te ontvang, waarborg Hy jou dat Hy sal voorsien....nie in rykdom nie, maar wanneer dit moeilik gaan en jy geen uitkomste vir jou probleme sien nie....en dan voorsien Hy nie noodwendig finansieel nie. Hy kan op enige manier voorsien, al is dit net brood op die tafel.

Paul Pienaar
Jun 8th 2009, 03:55 AM
Hallo Henry,

Hoop jy en andere hier het 'n goeie naweek agter die rug.

Nee, jy het darem nie my liddoring raak getrap nie. Ek is maar te bewus van die beperkinge van 'n internet forum wat mens nie juis die geleentheid bied om mens tot mens te gesels en gevoelens te kan deel soos wat mens graag sal wil nie.
My persoonlike neiging op 'n gespreksforum is meer swart en wit as wat dit in persoonlike gesprekke is.

Ok, terug na die onderwerp onder bespreking. Ek hou van wat Willem geskryf het. En ek dink dat ek persoonlik naby aan Willem se manier handel.

Ek is dankbaar vir die finansiele posisie waarin GOD my nou het. 'n Paar jaar gelede was egter moeilik. Maar ek is daardeur.

Vir my om 'n tiende te gee, moet ek bewus wees van wat my inkomste is.
Ek is nie seker hoeveel dit is nie.:eek: Regtig nie. Ek het drie bronne van inkomste en my vrou twee, partykeer drie. Ons tel nie op nie. So ek sal nie weet wat is 10% nie.
Maar, ons gee wanneer ons voel ons moet. En snaaks genoeg, is ons gevoel oor hoeveel en vir wie ons moet gee, amper altyd diselfde. Dan doen ons dit sonder om uit te werk wat is die persentasie/10de.
Ons het 'n nuwe motor gekoop 'n maand gelede en besluit om die ou een eerder vir iemand te gee wat dit benodig, maar nie haar eie kan bekostig nie. Ek bly in Taiwan, waar ek in baie opsigte nog min weet van wat rondom my aangaan, so ek weet nie wat die waarde van ons ou motor was nie. Het ook nie gevra nie.
So, my punt is, dat ek/ons nie op 'n 10de werk nie. Ons is nie ingestel om te tel nie. En ek/ons is dankbaar daarvoor. Ek wil nie begin tel nie, want dalk begin ek weer te ernstig raak oor geld.

Jy skryf,
"Nou het ek 'n ideŽ. Kom ons toets dit. Kom ons neem R1000 en koop voorraad. Verkoop dit teen 'n wins. Gee 10% van die wins vir die Here. Neem dan wat oorbly en koop weer voorraad. Herhaal dan die proses. Kom ons doen dit en rapporteer oor 12 maande terug. Wat sÍ jy?"

OK Henry! Ek hou van speel! My woonstel is klein en nog "voorraad" sal nie in pas nie. Ek het selfs nog 'n half-geboude hout kayak en gereedskap wat nie juis baie doen vir ons binnenshuise dekor nie!
:idea:So, ek het gou vanoggend aandele gekoop. Hoop dit is OK. - China Motor Company hier in Taiwan. Hulle bou Mazda en Mitsubishi ens. 10% van die wins hou ek uit en sal hier rapporteer. Dan kyk ons hoe dit vorentoe lyk oor 12 maande. Nou moet die prys net nie val nie, ne.

China Motor Company (kode - 2204.TW)
Gekoop teen 17.2 op Maandag, Junie 8

Kom ons kyk wat gebeur. Goeie week vorentoe vir julle!

Groete
Paul

Johnny
Jun 8th 2009, 09:57 AM
Paul,

My vrou het ook 2 inkomste.....hare en myne:rofl:

Ta-An
Jun 8th 2009, 03:10 PM
Paul,

My vrou het ook 2 inkomste.....hare en myne:rofl:Slim vrou :pp .

Paul Pienaar
Jun 9th 2009, 12:51 PM
Henry, waar's jy?

15.4 op Dinsdag , Junie 9

'n Bietjie af, maar gee kans.

mari
Jun 9th 2009, 02:56 PM
my :2cents: .......

.... ( Jammer as ek nie nou al die tekse plak nie - die slimmes sal seker kan help .... )

...... Abraham het once off 'n tiende van al sy besittings aan Melchesidek - die priester koning - in opdrag van God gegee....

.... die Israeliete is voorgese om 'n tiende aan die Livietisie priesters te gee ( nie finansies nie, - eerste van die oes ens.... )

.... dit was deel van die " onder hou die wet en jy's gebless, verbreek dit en dra die gevolge " prinsiep .....

Maar Jesus is priester volgens die orde van Melchisedek, en nie van Levi nie....

... ten minste 'n tiende van alles wat ons het behoort dus aan Jesus ( nie noodwendig aan die "kerk" nie ) hoewel alles, 100%, wat ons in hierdie lewe het, eintlik net geleen is van God .....

om 10% van jou geldelike wins in die kerk koevertjie te sit, is tog nie wat God verwag nie ...... om aan Sy Gees gehoorsaam te wees en te gee wanner Hy jou noop om te gee en om te vertrou om genoeg en meer te he om te kan gee..... dit is die nuwe testament manier......

....:dunno::pp

chisel
Jun 9th 2009, 03:16 PM
Hallo,

Dit is my oortuiging dat daar geen opdrag gegee is dat Christene onder die nuwe verbond tiendes moet betaal nie, en hierdie spesifieke saak is vir my redellik na aan die hart.

Ek het juis nou die dag 'n preek ontvang van 'n vriend van my waar die pastoor oor die onderwerp preek, en dit was ontstellend die mate waarin hy die bybel verdraai het. Die betrokke predikant het in sy preek die beeld geskets van God wat op sy troon sit, en opspring wanneer 'n "attention grabbing" offer gemaak word. Sjoe!

Ek het nie 'n probleem as mens enige persentasie van jou salaris wil weggee nie, maar waarmee ek wel 'n probleem het, is wanneer die tiende storie tot 'n soort wet verklaar word, en dan nog oorgegaan word na allerlei sielkundige bangmaak en of skuldig maak taktiek.

Ook familie van my is verbonde aan 'n groot charismatiese gemeente en ook hulle is absoluut behep met tiendes en ons het al heelwat hieroor vasgesit, en dit maak mens hartseer.

'n Ander issue wat ek het is dat tiendes gepreek word, maar dit word selde gebruik vir diegene wat werklik hulpbehoewend is. Mens sal dan ook hoor in die prediking dat tiendes nie met offergawes verwar moet word nie. dieselfde arrogante predikant in die preek wat ek geluister het, het toe ook sommer geimpliseer dat wat jy met jou geld doen is jou saak, solank die kerk haar tiendes kry. Met ander woorde, die kerk se onkostes moet betaal word, en wat oor is, kan mens dan gebruik om te voed en te klee. Dit is in my opinie erg verkeerd.

Dan is daar 'n vriendin van my wat in die NG kerk is. Elke selgroep se name word agter in die kerk op 'n bord geskryf en diegene wat maandeliks tiendes betaal het 'n groen sterretjie langs hulle naam. Diegene wat nie tiendes betaal nie, kry nie 'n sterretjie nie. Sodoende word nie-betalers gebrandmerk.

Dit is hieroor dat ek besluit het om navorsing hieroor te doen, en te kyk wat die Bybel hieroor sÍ, en dit wat ek toe geleer het was nogal interessant. Die manier hoe die Israeliete hulle tiendes gedoen het, verskil hemelsbreed van hoe tiendes vandag in baie gemeentes verkondig word.

Daar is die gunsteling teksgedeeltes wat altyd gebruik word om tiendes te regverdig, soos byvoorbeeld Maleagi 3:10, maar iets wat interessant is, is dat Maleagi 'n vermaning is dat Israel die Wet t.o.v. tiendes nie nakom nie, hierdie vermaning word dan summier op die Christen in die nuwe verbond van toepassing gemaak, maar 'n vraag wat by my ontstaan het is, wat presies stipuleer die Wet t.o.v. tiendes?

As mens 'n moordenaar aankla, dan word 'n moordenaar aangekla volgens die wet van die staat. In die hof word die Wet spesifiek genoem, "volgens artikel so- en- so afdeling so- en- so".
Die aangeklaagde kan dan in die wet boeke (as hy wil) gaan kyk presies wat die Wet sÍ en dan kan hy sien presies wat die Wet vereis.

Tog vind mens dat Christene wat nie tiendes betaal nie, aangekla word van ongehoorsaamheid, ongeloof, ens. ens. en dan word Maleagi 3:10 ingespan, maar diegene wat Maleagi 3:10 aanhaal haal nooit ooit die Wet self aan nie. Hoekom?

Ek glo dat dit gedoen word, omdat 'tiende' 'n nuwe stipulatiewe definisie gekry het in die moderne charismatiese gemeente. As mens kyk wat die Wet werklik sÍ, kan mens dit wat vandag verkondig word, glad nie regverdig nie.

Hier is wat die Wet sÍ
Jy moet noukeurig die hele opbrings van jou saad—wat jaar vir jaar uit die land uitspruit—vertien. En jy moet voor die aangesig van die HERE jou God op die plek wat Hy sal uitkies om sy Naam daar te laat woon, die tiendes eet van jou koring, van jou mos en van jou olie en die eersgeborenes van jou beeste en van jou kleinvee, dat jy kan leer om die HERE jou God altyd te vrees. En as die pad vir jou te lank is, as jy dit nie kan vervoer nie, omdat die plek wat die HERE jou God sal uitkies om sy Naam daar te vestig, te ver van jou af is, as die HERE jou God jou sal seŽn, dan moet jy dit tot geld maak en die geld in jou hand bind en na die plek gaan wat die HERE jou God sal uitkies. Dan moet jy die geld gee vir alles wat jou siel begeer, vir beeste en kleinvee en wyn en sterk drank en vir alles wat jou siel van jou begeer, en jy moet daar eet voor die aangesig van die HERE jou God en vrolik wees, jy en jou huis. Maar die Leviet wat in jou poorte is, hom moet jy nie aan sy lot oorlaat nie, want hy het geen deel of erfenis saam met jou nie. Aan die einde van drie jaar moet jy uitbring al die tiendes van jou opbrings in diť jaar en dit in jou poorte wegsit; dan moet die Leviet kom—omdat hy geen deel of erfenis saam met jou het nie—en die vreemdeling en die wees en die weduwee wat in jou poorte is, en hulle moet eet en versadig word, sodat die HERE jou God jou kan seŽn in al die werk van jou hand wat jy doen.
(Deu 14:22-29)

Uit die bostaande, as ek die skrif reg verstaan, kan mens sien dat tiendes self gebruik is, deur die tiende gewer. Dat die hoofdoel daarvan is dankseggings fees (gedoen tydens die fees van takskuilings) is. Dat die tiende gedeel is met die armes en die weduwees, nie soos wat vandag verkondig word:

"WHAT IS AN OFFERING AND ALMS?
So will a man rob God? Wherein? in tithes and offerings. Ye are cursed with a curse. We are to give ten percent and that goes to the church you attend. You ought to always give a little more, because the Bible also says offerings. Let’s explain in more detail what is meant, and then cover the Scriptures. You have offerings (which are over your ten percent). Your offering can go to your church, or to any born-again ministry that God would direct you. However, the Lord does not lead you contrary to Scripture. Your tithe goes to the storehouse where you are attending. Offerings may go to other born-again ministries. Alms are giving to the poor, but try to give to the brethren. First, look to the needs of the brothers in Jesus; they are often poor, but rich in faith!"

Die bostaande is van 'n webtuiste oor tiendes gecopy, maar dit is die algemene ding wat mens vandag sien, en dit impliseer dat die kerk die tiende ontvang, en as jy dan verder voel dat God jou op die hart lÍ om iemand te help, dan gebeur dit nadat die kerk haar deel gekry het.

Geen wonder die wet word nie aangehaal nie, want volgens Deut 14 het die Leviete (en slegs die leviete) eenmaal in drie jaar die tiende gekry en dan is daardie tiende gedeel met die hulpbehoewendes.

Die familielid van my het vir my gesÍ, "Besef jy ons kerk se uitgawes is R3.2 miljoen per maand. wie moet daarvoor betaal?"
Dit is natuurlik hoekom tiendes so hewiglik gepreek word, om die buitensporige uitgawes te dek, en die uitgawes is daar om te betaal vir die groot hoeveelhede vermaak om nuwe lede te kry. Daardie betrokke kerk lyk op 'n Sondagaand soos 'n Guns 'n Roses konsert. Ek deel die predikant Paul Washer se siening, "Vandag gaan alles oor kerk-groei en vermaak en finansies. Mens wonder hoe die apostel Paulus ooit 'n gemeente begin het."

Ek hoop nie hierdie plasing kom te sterk oor nie, maar soos ek gesÍ het, hierdie is vir my iets waaroor ek nogal sterk voel.

Paul Pienaar
Jun 9th 2009, 04:39 PM
Vim,

'n Baie goeie plasing dankie!
Ek kan met wat jy hier geskryf het heeltemal saam stem.

Paul

Johnny
Jun 9th 2009, 05:05 PM
Ek moet bely...baie menings oor tiende. Ek sluit maar nou my deelname af deur te sÍ:

"Ek betaal 10de. Dit het my nie 'n armer mens gemaak nie, inteedeel, dit het my GEESTELIK 'n baie ryker mens gemaak. Ek betaal dit met LIEFDE en nie omdat een of ander wet so sÍ nie. Ek glo ek betaal dit in GEHOORSAAMHEID aan die Here"

Ta-An
Jun 9th 2009, 05:10 PM
As die wet op jou hart geskryf is Vim.... wat sÍ dit oor tiendes... nie die Bybel nie....

Met die NT is die straf van wetbreek gebreek,,,, die sterretjie bord is verkeerd, want dit is wetties!!

chisel
Jun 9th 2009, 05:31 PM
As die wet op jou hart geskryf is Vim.... wat sÍ dit oor tiendes... nie die Bybel nie....

Met die NT is die straf van wetbreek gebreek,,,, die sterretjie bord is verkeerd, want dit is wetties!!

Ta-An,

Dit is presies die punt. As wedergebore Christen word ons gelei deur Gees wat in ons woon. Dit is 'n volwasse verhouding met God, 'n Pa en kind verhouding, nie 'n Wetgewer en Wet-onderhouer scenario nie.

Daar is nie 'n spesifieke reel nie, mens gee soos die Gees jou lei. Mens eet soos die Gees jou lei en mens drink soos die Gees jou lei. Alles tot eer van God.

Daarom sien mens in die Nuwe Testament word die vrugte van die geloof in Christus vryelik en met blydskap gedra. En vrygewigheid is vir seker deel daarvan, nie 'n geforseerde sware Wet nie, maar uit liefde vir God.

Die rede waarom ek so sterk hieroor voel, is omdat mense onregverdigheid belas word met 'n Wet wat nie hulle s'n is nie. Ek weet van iemand op hierdie forum wat graag geld aan 'n sendeling wou gee, maar as gevolg van die onbybelse lering oor tiendes in sy gemeente, voel hy dat hy verplig is om 10% van sy salaris aan die kerk te gee, en dus nie juis aan die sendeling kan gee nie. Nou voel die persoon beswaard en deurmekaar want aan die een kant kom die leiding van die Heilige Gees en sÍ, "Gee aan die sendeling want hy het jou hulp nodig" en ander die ander kant, die pastoor in die Giorgio Armani pak en die BMW 735, wat sÍ, "As jy nie jou tiendes aan die kerk betaal nie, beroof jy God".

Ta-An
Jun 9th 2009, 05:37 PM
die pastoor in die Giorgio Armani pak en die BMW 735, wat sÍ, .Miskien is dit wat mense as geskenk aan hom gegee het,,,, dit gebeur ook ;)

maar ek hoor wat jy sÍ.........

Dit is die kerk se plig om die sendelinge te onderhou... sover ek weet betaal ons kerk ook 'n tiende van sy inkomste aan 'n ander gesag....

onderhouding van sendelinge gaan val onder offergawes..... bo en behalwe jou tiende :D

chisel
Jun 9th 2009, 06:08 PM
onderhouding van sendelinge gaan val onder offergawes..... bo en behalwe jou tiende :D

Dit is wat geleer word en is, in my opinie, onbybels en skadelik. Hierdie reel staan nÍrens in die Bybel, dat die kerk 'n tiende van mens se salaris moet kry (hoofsaaklik om onkostes te dek), en dan wat oor is, kan mens maar gee vir die sendeling, die arme, die wees en die weduwee nie.

Dit is hoekom ek sÍ dat 'tiendes' 'n nuwe stipulatiewe definisie in die hedendaagse kerk gekry het. Dit is nie so beofen in die Ou Testament nie, en ook nie in die vroee Christelike kerk nie.

chisel
Jun 9th 2009, 06:37 PM
Ek moet bely...baie menings oor tiende. Ek sluit maar nou my deelname af deur te sÍ:

"Ek betaal 10de. Dit het my nie 'n armer mens gemaak nie, inteedeel, dit het my GEESTELIK 'n baie ryker mens gemaak. Ek betaal dit met LIEFDE en nie omdat een of ander wet so sÍ nie. Ek glo ek betaal dit in GEHOORSAAMHEID aan die Here"

Johnny, God het nie 'n opdrag aan die Christen onder die nuwe verbond gegee om tiendes te betaal nie, en dit is nie reg van jou om te sÍ dat jy uit gehoorsaamheid aan die Here tiendes te betaal, en daarmee te impliseer dat diegene wat nie tiendes betaal nie, ongehoorsaam aan God is nie. Die realiteit is dat baie mense onnodig belas word met 'n juk wat God hulle nie gegee het om te dra nie, en daardie juk kom telkens saam met stellings waarby hierdie mense gemaak word om te voel asof hulle ongehoorsaam aan God is, nie ware geloof het nie, nie eintlik vir God lief het nie. etc. etc.

Johnny
Jun 10th 2009, 05:07 AM
Johnny, God het nie 'n opdrag aan die Christen onder die nuwe verbond gegee om tiendes te betaal nie, en dit is nie reg van jou om te sÍ dat jy uit gehoorsaamheid aan die Here tiendes te betaal, en daarmee te impliseer dat diegene wat nie tiendes betaal nie, ongehoorsaam aan God is nie. Die realiteit is dat baie mense onnodig belas word met 'n juk wat God hulle nie gegee het om te dra nie, en daardie juk kom telkens saam met stellings waarby hierdie mense gemaak word om te voel asof hulle ongehoorsaam aan God is, nie ware geloof het nie, nie eintlik vir God lief het nie. etc. etc.

Die Here het nog nooit iemand gedwing om enige iets vir Hom te doen nie....selfs nie eers om Hom te volg nie. Dit is jou eie vrye keuse om Hom te volg. As jy niks wil betaal nie, is dit jou saak.

1Kor 4:7 Want wie trek jou voor? En wat het jy wat jy nie ontvang het nie? En as jy dit dan ontvang het, waarom roem jy asof jy dit nie ontvang het nie?

Alles wat jy het, het jy by God ontvang. Alles behoort aan Hom, selfs dit wat jy nie aan Hom wil gee nie.

chisel
Jun 10th 2009, 06:19 AM
Die Here het nog nooit iemand gedwing om enige iets vir Hom te doen nie....selfs nie eers om Hom te volg nie. Dit is jou eie vrye keuse om Hom te volg. As jy niks wil betaal nie, is dit jou saak.

1Kor 4:7 Want wie trek jou voor? En wat het jy wat jy nie ontvang het nie? En as jy dit dan ontvang het, waarom roem jy asof jy dit nie ontvang het nie?

Alles wat jy het, het jy by God ontvang. Alles behoort aan Hom, selfs dit wat jy nie aan Hom wil gee nie.

Johnny,

Die emotionele manipulering wat met tiende-lering gepaard gaan sien ek gereeld. Ek sÍ nie, dat jy 'n manipuleerder is nie, maar dat wie okal met die tiende doktrine opgekom het wat nou so gewild in die gemeentes is, en wie se leringe jy aanhang, 'n manipuleerder is.

1Kor 4:7 en Joh 3:16 is gunsteling versies en die idee agter dit is, "Jesus het vir jou gesterf! Die minste wat jy kan doen is om 'n tiende van jou salaris in ons rekening in te betaal".

Eerstens, om geld te gee om 'n kerk se onkostes te dek, is nie ekwivalent om vir God geld te gee nie (inteendeel, om dit te sÍ herinner eerder aan wat die priesters in Jesus se tyd gedoen het, deur mense te oortuig dat deur die tempel te verryk, hulle daardeur vir God gelukkig maak).
So dit wat jy doen, deur te sÍ ek wil nie vir God gee nie, is misleidend.

Dit is darem erg om mense te oortuig om geld in jou besigheid te pomp en hulle te laat glo dat hulle geld vir God gee, nie waar nie? As iemand so iets sou doen sal mens sekerlik sÍ daardie persoon is 'n bedrieer en 'n skelm, maar dit is presies wat die pastore in baie mega gemeentes vandag doen, nie waar nie?

Tweedens, sÍ Jesus dat deur vir die hulpbehoewendes te gee is om vir God te gee. "Ek was naak en julle het my nie geklee nie. Ek was honger en julle het my nie gevoed nie. "
As dit so is, dan is die kerk totaal verkeerd, want die kerk soek haar tiende eerste (come hell or high water) en wat dan oor is, kan mens maar vir die armes en die hulpbehoewendes en die sendeling gee.

Derdes, lyk dit op die oog af uiters edel om te sÍ, "Ek gee my tiende vir God", maar dan in die selfde asem word tiendes geleer reg langs die konsep van 'seeding', om te kry wat jy wil hÍ. Dit is dus glad nie so edel en selfloos soos wat dit lyk nie maar in baie gevalle mensgesentreerd en selfsugtig.
Kyk maar na hierdie (http://www.tithing.org/) skakel, en sÍ vir my dat 'seeding' nie 'n selfsugtige beginsel is om God te probeer manipuleer nie.
"Seeding for what you want"

Vierdens, en mees belangrik, is daar absoluut niks wat ons kan doen om God terug te betaal vir wat Hy aan ons gegee het deur Sy Seun nie. Genade is 'n gawe van bo, 'n vrye gawe. Moenie die evangelie goedkoop maak, deur te leer dat mens met God kan bargain nie. Moenie die evangelie goedkoop maak deur te sÍ dat mense wat duur gekoop is, hul geloof, hul lojaliteit, hul dankbaar heid en hul liefde moet bewys deur geld vir die mega-kerke te gee nie.

Verder is dit redellik duidelik in die Bybel dat tiendes soos wat dit vandag gepreek word, heeltemal verskillend van die opdrag wat aan Israel gegee is, is.
En daardie opdrag om tiendes te betaal is nooit aan die Christene onder die nuwe verbond oorgedra nie.

Al wat dus oor is, is sielkunde en emosie belaaide stellings en bygeloof ("toe ek tiendes begin betaal het my geluk begin draai"). Jy is meer as welkom om my te etiketteer as 'n suinigaard of 'n 'scrooge', glo my, ek is al gewoond daaraan, maar as dit nie in die Bybel is nie, is dit nie die wil van God nie. Om dit vir mense so te leer is verkeerd.

Soos ek aan die begin gesÍ het, ek het nie 'n probleem met die gee van geld nie, maar ek het 'n probleem daarmee as mense sÍ, "Thus saith the Lord" wanneer God nie gespreek het nie, en dan nog mense probeer skuldig maak omdat hulle nie wil deelneem nie.

Wys asseblief vir my waar die opdrag gegee is aan die Christene onder die nuwe verbond om aan Kerke 'n tiende van hul salaris te betaal?

Wys asseblief vir my waar die tiende Wet soos dit in Israel gepraktiseer is, met die doel om as dankseggings fees te dien, verander het in 'attention grabbing giving' om mega-gemeentes te finansier?

Asseblief, Johnny, dit is al wat ek vra. As God wil hÍ dat ek tiendes moet gee, dan wil ek dit weet, want dan moet ek begin opvang. Moenie appelleer aan my emosies en 'n sielkundig dwang by my probeer wek nie, dit is nie nodig nie. Wys net vir my waar die opdrag in die Bybel is en hoe dit op Christene in die nuwe verbond van toepassing is.

Johnny
Jun 10th 2009, 06:35 AM
Vim, ek wil nie 'n bohaai maak oor geld nie, en ek het ook nie sedert die plasing van die draad nie. Ek is nie een wat te kere gaan om geld weg te gee nie. Wie dink jy betaal die salarisse ens.

1Co 9:14 So het die Here ook vir die wat die evangelie verkondig, bepaal dat hulle van die evangelie moet lewe.
"Come hell or high water" is nie ons kerk se moto nie. Jy gee uit jou eie. Ons loop nie van huis tot huis en soebat elke maand vir "offergawes" nie. Die wat gee, gee uit hulle eie. Ons hou nie boek van wie gee en wie nie.
Ons is nie 'n "Mega Kerk" nie. 'n Voorbeeld van 'n Mega kerk in Suid Afrika is Ray Mcauley, Moreletta Park, ens. Ons gemeente bestaan uit net onder die 450 lidmate.
Ons glo nie aan die verbonds teologie nie. Ons is Pinkster.
Moet ek "WAG" dat God my vra of soebat om dit te doen. Stellig nie. Hy het niks van ons nodig nie. Ek gee dit omdat ek dit WIL gee. Jy gee nie omdat jy nie WIL gee nie. 'n Groot verskil!

chisel
Jun 10th 2009, 07:14 AM
Vim, ek wil nie 'n bohaai maak oor geld nie, en ek het ook nie sedert die plasing van die draad nie. Ek is nie een wat te kere gaan om geld weg te gee nie. Wie dink jy betaal die salarisse ens.

1Co 9:14

So het die Here ook vir die wat die evangelie verkondig, bepaal dat hulle van die evangelie moet lewe.
"Come hell or high water" is nie ons kerk se moto nie. Jy gee uit jou eie. Ons loop nie van huis tot huis en soebat elke maand vir "offergawes" nie. Die wat gee, gee uit hulle eie. Ons hou nie boek van wie gee en wie nie.
Ons is nie 'n "Mega Kerk" nie. 'n Voorbeeld van 'n Mega kerk in Suid Afrika is Ray Mcauley, Moreletta Park, ens. Ons gemeente bestaan uit net onder die 450 lidmate.
Ons glo nie aan die verbonds teologie nie. Ons is Pinkster.
Moet ek "WAG" dat God my vra of soebat om dit te doen. Stellig nie. Hy het niks van ons nodig nie. Ek gee dit omdat ek dit WIL gee. Jy gee nie omdat jy nie WIL gee nie. 'n Groot verskil!

Hallo Johnny,

Ek besef dat die wat die evangelie verkondig van die evangelie sal lewe, en ek het nie 'n probleem daarmee nie. Terloops hoe het die eerste verkondigers van die evangelie gelewe? In weelde?

Moenie vir julle goud of silwer of koper in julle beurse aanskaf nie; geen reissak vir die pad of twee kledingstukke of skoene of ‘n stok nie; want die arbeider is sy voedsel werd.
(Mat 10:9-10)

Ek het 'n probleem daarmee dat 'n Ou Testamentiese Wet, saggies verander word van 'n dankseggings fees vir Israeliete na 'n geldinsamelings veldtog (om die kerk se besigheid te finansier), en dan tot 'n Goddelike Wet verklaar word wat Christene wat deur Jesus vrygekoop is vandag moet gehoorsaam, anders word hulle beskuldig dat hulle God beroof.

Of jou gemeente uit 1 miljoen lede of 10 lede bestaan. As dit geleer word is dit verkeerd. Al wat ek vra is dat jy dit wat verkondig word aan die skrif meet.

mari
Jun 10th 2009, 07:22 AM
Kom ons kyk wat die eerste "kerk" gedoen het i.t.v. besittings - tiendes ens .....

Hand 2 :

43 En vrees het op elkeen gekom, en baie wonders en tekens het deur die apostels plaasgevind.
44 En almal wat gelowig geword het, was bymekaar, en het alles gemeenskaplik besit.
45 En hulle eiendomme en besittings het hulle verkoop en die opbrings onder almal verdeel, volgens wat elkeen nodig gehad het.
46 En dag vir dag het hulle eendragtig volhard in die tempel en van huis tot huis brood gebreek en hulle voedsel met blydskap en eenvoudigheid van hart geniet,
47 terwyl hulle God geprys het en in guns was by die hele volk. En die Here het daagliks by die gemeente gevoeg die wat gered is.

nie 10% nie ..... 100% ....... en nie vir die "kerk" se onkoste nie, maar onder mekaar soos elkeen nodig gehad het ......

verander die prentjie so bietjie ......

maar dit was natuurlik die eerste kerk.... baie het mos verander.... of het dit ??? .....

:eek: .... m

chisel
Jun 10th 2009, 07:49 AM
In die Nuwe Testament is 'n paar gevalle opgeteken waar Paulus 'n kollekte gedoen het. Dit lyk asof in tye van hongersnood, die Christene in Jerusalem besonder erg gesukkel het en Paulus het van die Korinthiers en gemeentes in Macedonie, geld ingesamel om die Christene in Jerusalem te help.

As mens kyk hoe Paulus te werk gegaan het om geld vir hierdie arm en honger mense bymekaar te maak, verskil dit ook hemelsbreed met hoe kerke dit vandag doen.

Eerstens was dit totaal vrywillig en nie verbonde aan 'n persentasie van inkomste (voor of sonder belasting) en dies meer nie.

Tweedens was dit nie om die kerk as 'n organisasie te finansier nie, maar om hulp te verleen aan diegene wat dit regtig nodig gehad het.

Derdens was dit nie 'n gereelde instelling nie. Dit was gebasseer op. So wanneer een gemeente goed gedoen het, het hulle gegee, maar wanneer hulle gesukkel het, het hulle weer ontvang. Die kolleksies was dus tydellik van aard. Nie 'n debiet order situasie nie.

Maar voltooi nou die daad ook, sodat, net soos die bereidheid om te wil daar was, so ook die voltooiing kan wees uit wat julle besit. Want as die bereidwilligheid daar is, is dit welgevallig volgens wat iemand besit, nie volgens wat hy nie besit nie. Want ek bedoel nie dat daar vir ander verligting moet wees en vir julle verdrukking nie, maar dat volgens gelykheid julle oorvloed in hierdie tyd hulle gebrek kan aanvul, sodat ook hulle oorvloed julle gebrek kan aanvul en daar gelykheid kan wees.
(2Co 8:11-14)

Vierdens, as tiendes 'n Wet was wat Christene in die nuwe verbond moes gehoorsaam sou hierdie sekerlik die ideale geleentheid wees vir Paulus om op die sterkte van daardie wet geld in te samel. Waarom doen hy dit nie? Waarom haal hy nie Maleagi 3:10 aan en beskuldig die Korinthiers van Godroof as hulle nie betaal nie?

Vyfdens, Paulus in sy beroep impliseer dat wanneer die Korinthiers eendag in nood verkeer, hulle weer gehelp sal word deur diegene wat hulle gehelp het. Dit is die gee en jy sal ontvang presiep vanuit 'n bybelse oogpunt, en dit verskil drasties van, "Seeding to get what you want".

Die bottomline: Paulus het nie tiendes gebruik om die Christene in Jerusalem te help nie, want Paulus het nie tiendes gepreek en ingesamel nie, want Paulus het geweet dat die tiendes a) hoofsaaklik 'n Israelse dankseggings fees was en b) dat Christene in die nuwe verbond losgekoop is van die Wet van Moses

CFJ
Jun 10th 2009, 07:50 AM
Vim,

Hierdie plasings van jou is werklik insiggewend, veral omdat ek dit kan meet aan 'n situasie hier plaaslik in my eie gemeenskap. Hier is 'n Kerk wat voltydse sendelinge het, maar hulle ontvang geen tot weinige ondersteuning, nou soek hierdie sendelinge 'n ander tuiste en dan is dit iemand wat in daardie gemeente opgegroei het, nie 'n fortuinsoeker nie (met die uitsondering van een sendeling wat self manipuleer om te krż wat hy wil hÍ). Al die geld wat die gemeente insamel en hulle staan 'n miljoen of wat sterk, gaan vir predikante se 200 duisend Rand'se pakette plus byvoordele en die instandhouding van die bates van die gemeente. 'n Keer of wat per jaar, word hoŽ profiel sending-uitreike ook finansieŽl befonds, maar vir die mense wat in die verborgene werk is daar niks. Net dit wat hierdie gemeente 'n 'sendinghart' t.o.v. die gemeenskap kan bewerk, tel werklik, maar dit moet in die openbare oog wees, anders 'sien' die gemeenskap dit nie en rol die geld nie in nie (laat mens so dink aan hulle wat hul liefdadigheid voor die mense wil bewys, het klaar hulle loon weg). Dit is uit en uit manipulering en pas ook by die wettiese karakter, wat juis daar is om te manipuleer en te forseer. Miskien mag sekeres dink mens is dalk bevooroordeeld, maar ek kan maar net eerlik wees oor wat ek werklik glo die waarheid is en eerstehands ervaar het. Al die aksies van hierdie gemeente beteken seker nie niks nie, maar mense kry seer in sulke omstandighede en daar hang vraagtekens oor eerlikheid en opregtheid in hierdie verband...

Johnny
Jun 10th 2009, 07:55 AM
Kom ons kyk wat die eerste "kerk" gedoen het i.t.v. besittings - tiendes ens .....

Hand 2 :

43 En vrees het op elkeen gekom, en baie wonders en tekens het deur die apostels plaasgevind.
44 En almal wat gelowig geword het, was bymekaar, en het alles gemeenskaplik besit.
45 En hulle eiendomme en besittings het hulle verkoop en die opbrings onder almal verdeel, volgens wat elkeen nodig gehad het.
46 En dag vir dag het hulle eendragtig volhard in die tempel en van huis tot huis brood gebreek en hulle voedsel met blydskap en eenvoudigheid van hart geniet,
47 terwyl hulle God geprys het en in guns was by die hele volk. En die Here het daagliks by die gemeente gevoeg die wat gered is.

nie 10% nie ..... 100% ....... en nie vir die "kerk" se onkoste nie, maar onder mekaar soos elkeen nodig gehad het ......

verander die prentjie so bietjie ......

maar dit was natuurlik die eerste kerk.... baie het mos verander.... of het dit ??? .....

:eek: .... m

Ja Mari, maar hier is mense wat wil afmaak asof my gemeente in weelde lewe en dit ook die rede is waaroor ek oor 10de praat, sonder dat die persoon ENIGE iets van my gemeente af weet. Jesus se ook "verkoop alles wat jy het en volg my". Moet ons dit letterlik opneem...of is dit beeldspraak. As dit so was is ek seker die wat 'n bohaai maak oor 10de sal die laaste wees om dit te doen.

chisel
Jun 10th 2009, 08:04 AM
Hi CFJ,

Dit is reg, en nie net ly die sendeling wat in Peru of Iran bybels uitdeel skade omdat hy nie geld het om Bybels aan te skaf nie, maar in die bree ly die Evangelie skade, want jou tipiese skeptiese wÍreldsmens val nie vir die sielkundige manipulasie wat in kerke gebruik word nie. Hulle sien deur dit en dink die Christendom is 'n grap, en waarom sal hulle nie? Aan die eenkant word die Bybel hoog gehou om hulle te veroordeel en aan die anderkant word wette en versies ge-'cherrypick' om die kerk-besigheid aan die gang te hou.

Myns insiens, naas die pseudo-wetenskap van evolusie, is tiendes en 'seeding' en dit wat daarmee gepaard gaan, die grootste beskadigers van die Christen geloof en die grootste oorsaak van mense wat hul rug draai op die geloof.

CFJ
Jun 10th 2009, 08:40 AM
Ek dink hierdie is 'n onderwerp waar mense mekaar maklik verkeerd kan verstaan, want om tiendes te gee kan oor 'n regte motief ook gaan, maar die werklikheid wat gemanifesteer het in meeste gevalle, glo ek, is wat jyself weergee in jou plasings Vim.

mari
Jun 10th 2009, 09:02 AM
In ons huidige ekonomie spreek die "vrygewigheid" in plaaslike gemeentes boekdele.....

ons plaaslike gemeente gebruik die skoolsaal en ondersteun die skool finansieel wanneer daar behoeftes ontstaan ..... ons pastoorspaar se salaris word voorsien deur 'n groep leiers wat hulle beroep het en dit is 'n gemiddeld vir families in die area ....... ( hulle het 'n wonderlike paket van 'n ander gemeente afgewys omdat die Here dit duidelik gemaak het hulle hoort hier.... ) ....

... en ja, daar word "prosperity" gepreek .... nie om oordadig te leef nie, maar om genoeg te he vir 'n rustige lewe, en dan nog meer te he om te kan gee ( nie saai nie, gee .... ) ..... wat in die kolekte beland word feitlik 100% gebruik vir gemeente behoeftes, sending bystand ens..... families in nood word gehelp met huur, skoolgelde ens soos die Gees lei ....... baie hulp word direk van die gewer gegee aan die behoeftige deur die leierskap - sodat die gewer nie geeer word nie, maar die Gewer ......

..... die werklikheid vandag is heelwat families wat baie sukkel oor werk wat verloor word en besighede wat oornag toemaak...... pleks van veroordeel, word ons aangemoedig om mekaar te ondersteun en enige behoeftes wat ons raaksien ook aan die leierskap te noem .....soms ook jou eie trots te sluk en jou eie nood te noem ...... daar is 'n paar enkel ma's en oueres wie se kinders hulle nie ondersteun nie, en hulle word gehelp met kospakies ens - met elke byeenkoms is 'n tafel eenkant vir hierdie bydraes ... ja, hier is tot ook al voertuie gegee waar nodig ... almal weet wie gebles is, niemand weet gewoonlik van wie nie .....

................

... sal die pastore wat so "godroof" verkondig, dit oorweeg om hulle mercedesse in te ruil op 'n paar meer bekostigbare karre en dit te gee aan die wat hulle s'n verloor het ? ....... ek wonder ......

..... sal die nootprofete dit oorweeg om die Gees se stem te hoor om gelei te word om die hele innhoud van 'n kolektesakkie net so aan 'n weduwee of familie in nood te gee ........

:hmm: ........... m

Johnny
Jun 10th 2009, 09:03 AM
Ek dink hierdie is 'n onderwerp waar mense mekaar maklik verkeerd kan verstaan, want om tiendes te gee kan oor 'n regte motief ook gaan, maar die werklikheid wat gemanifesteer het in meeste gevalle, glo ek, is wat jyself weergee in jou plasings Vim.

Ek stem heelhartig saam met altwee van julle, en soos jy se, daar is die (minderheid) wat dit met die regte gesindheid gee. Dit beteken egter nie dat jy verkeerd is om dit te doen nie. Die Bybel self se dat in die laaste dae die "kerk" verryk sal word. Ons bgemeente is nie deel van daardie "kerk" nie.

Rev 3:17 Want jy sÍ: Ek is ryk en het verryk geword en het aan niks gebrek nie; en jy weet nie dat dit jy is wat ellendig en beklaenswaardig en arm en blind en naak is nie.

chisel
Jun 10th 2009, 09:20 AM

Dit is so, maar dan, baie verkeerde dinge word met goeie motiewe gedoen.
Ek dink enige geloofsaak is maar 'n teer saak.

Johnny,
My bedoeling is glad nie om jou seer te maak, of selfs om jou kerk of jou gawes aan die kerk af te kraak of sleg te sÍ nie. Ek respekteer dat jy 'n deel van jou salaris gee vir jou kerk. Al wat ek vra is dat jy dit wat verkondig word aan die skrif meet.

Iets wat ek geleer het, is dat wanneer mense sterk aan iets glo, sonder dat hulle eintlik weet waarom hulle dit glo, is die kanse goed dat sulke mense dalk gebreinspoel kan wees. Mens kan sÍ dit is 'n moontlike simptoom. Ek sÍ nie dat jy gebreinspoel is nie, maar ek vra dat jy seker maak. As jy dan besluit jy wil nog 10% gee, dan weet jy waarom jy dit doen.
Wat kan dan nou daarmee verkeerd wees, om seker te maak waarom jy glo wat jy glo? Dit is wat ek vra.

Ek weet presies waarom ek glo dat ons nie vandag tiendes soos dit in die algemeen verkondig word, hoef te betaal nie, ek ek weet ook presies hoe skadelik dit in baie gevalle kan wees, maar ek is oop vir weerlegging en teregwysing.

Dink so daaraan, as ek jou sou vra hoekom mag mens nie steel nie, sal jy baie vinnig en sonder om sielkunde in te span, vir my uit die bybel kan wys dat dit verkeerd is om te steel, nie waar nie?

Hoekom sien mens nie dieselfde duidelikheid wanneer daar oor tiendes gepreek word nie? Inteendeel, nie een preek wat ek nog geluister het oor tiendes, verwys enigsens na Deut 14 waar die wet t.o.v. tiendes gegee word nie. Wat mens wel in baie gevalle sien is emosie en sielkunde. Dit behoort mens te laat wonder.

Willem
Jun 10th 2009, 09:31 PM
Vim Johnny ,

Ek dink julle altwee is reg , omdat julle altwee wat julle doen doen tot eer van die Here. ( Rom 14:4-8 man dit beteken vir my so baie oor vry van wet en ook dat ek nie ander sal oordeel nie )

Ek stem saam dat die 10% 'n misverstand seker oorspronklik was en dat dit nie so bedoel word in Woord nie.

Persoonlik wil ek na punt beweeg waar ek wel God se advies oor finansies eendag wil kan toepas soos in ou testament uitgespel want ek glo Sy beloftes is vandag nog geldig .......die GROOT DING wat my tot nog toe weerhou het om 10 de te gee was my hart, wat die seen wat God belowe wil he en dit vir myself wil he.:blush: dink die Gees het baie daar gelei :pray: dankie Here.

Ek het boekie oor law of sowing and reaping gekry en dit maak baie sin, ook baie interresant i.t.v. die oorsprong en "wie" watter tiendes van wat en wanneer gegee het.... MAAR .....WEEREENS ek wil God se "advies" volg , want ek glo dat baie van die ou testament se voorskrifte ook terloops die best manier van lewe of doen vir sekere aspekte van lewe was.... soos hoe om geld te bestuur en so te bestuur dat jy baie het om te gee vir mense wat nie het nie en kan help. ( terloops Luk 16:9 snap ek nog steeds nie , selfs al lees ek die voor en na dit ook nie :help: )

Dis ongelooflik dat ek deur die beginsels toe te pas , sonder skuld kan wees na paar jaar, basiese rekenkunde en fin bestuur wat 2000+ jaar oud is en my vandag kan help.

Vim, genadiglik HETons die Gees se leiding ( al moet Hy soms my teen kop klap-ek vra baie daarvoor want soms het ek dit nodig-eintlik baie :B ) so ek vertou Hy sal my deur die mynveld lei en ook by punt kry waar ek deel ( noem dit 10de vir "lack of better term" ) van my inkomste spesifiek net vir Hom uithou soos Hy wil he ek dit moet aanwend , of waar ek nood sien en dit kan doen. Op die oomblik sukkel ek soos almal om uit te werk wat de :B ek alweer met die geld gedoen het :rofl:

Johnny , ek verstaan jou hart en dat jy dit gee omdat jy wil, ek wil ook daar kom en gee met blye hart ( die Here hou daarvan :pp ) maar ook soos die weduwee wat met regte gesindheid gee.

Johnny
Jun 11th 2009, 06:26 AM
Dankie Willem. Ek reken dit is vir mense moeilik om te gee veral as die finansies knyp. Ek verstaan Vim se bekommernis dat kerke geld mors. Die Here het dit voorspel in ons tyd. Ek is op ons kerkraad. Weet wat met ons finansies aangaan en wat daarmee gedoen word. Selfs wanneer groot besluite geneem moet word, besluit nie net die kerkraad nie, maar daar word 'n ope vergadering gehou met die hele gemeente. Bowenal moet die Here ons lei in AL ons besluite. Ons moet Hom eerste nader en Hy sal op SY tyd ook die antwoord veskaf. Dit behoort standaard praktyk selfs in ons huise te wees. Onthou, ons is net bestuurders op aarde van dit wat in elk geval aan Hom behoort. Ons is Sy rentmeesters.

Wilderness Voice
Jun 11th 2009, 06:32 AM
Deu 14:23-26 AOV
(23) En jy moet voor die aangesig van die HERE jou God op die plek wat Hy sal uitkies om sy Naam daar te laat woon, die tiendes eet van jou koring, van jou mos en van jou olie en die eersgeborenes van jou beeste en van jou kleinvee, dat jy kan leer om die HERE jou God altyd te vrees.
(24) En as die pad vir jou te lank is, as jy dit nie kan vervoer nie, omdat die plek wat die HERE jou God sal uitkies om sy Naam daar te vestig, te ver van jou af is, as die HERE jou God jou sal seŽn,
(25) dan moet jy dit tot geld maak en die geld in jou hand bind en na die plek gaan wat die HERE jou God sal uitkies.
(26) Dan moet jy die geld gee vir alles wat jou siel begeer, vir beeste en kleinvee en wyn en sterk drank en vir alles wat jou siel van jou begeer, en jy moet daar eet voor die aangesig van die HERE jou God en vrolik wees, jy en jou huis.

Deu 14:28-29 AOV
(28) Aan die einde van drie jaar moet jy uitbring al die tiendes van jou opbrings in diť jaar en dit in jou poorte wegsit;
(29) dan moet die Leviet komóomdat hy geen deel of erfenis saam met jou het nieóen die vreemdeling en die wees en die weduwee wat in jou poorte is, en hulle moet eet en versadig word, sodat die HERE jou God jou kan seŽn in al die werk van jou hand wat jy doen.

Deu 12:17-18 AOV
(17) Jy mag in jou poorte nie eet die tiendes van jou koring en jou mos en jou olie en die eersgeborenes van jou beeste en jou kleinvee en al jou gelofte-offers wat jy sal belowe, en jou vrywillige offers en die offergawe van jou hand nie.
(18) Maar jy moet dit eet voor die aangesig van die HERE jou God op die plek wat die HERE jou God sal uitkies, jy en jou seun en jou dogter en jou slaaf en jou slavin en die Leviet wat in jou poorte is; en jy moet vrolik wees voor die aangesig van die HERE jou God oor alles waar jy jou hand aan slaan.

Ek het tog Ďn vraag: Is jy verantwoordelik vir hoe jou tiende aangewend word? Wanneer laas het jy die Kerk gesien op die dorps poorte staan en die tiendes vir die armes gee of vir die weduwees?

chisel
Jun 11th 2009, 10:04 AM
Dankie Willem. Ek reken dit is vir mense moeilik om te gee veral as die finansies knyp. Ek verstaan Vim se bekommernis dat kerke geld mors. Die Here het dit voorspel in ons tyd. Ek is op ons kerkraad. Weet wat met ons finansies aangaan en wat daarmee gedoen word. Selfs wanneer groot besluite geneem moet word, besluit nie net die kerkraad nie, maar daar word 'n ope vergadering gehou met die hele gemeente. Bowenal moet die Here ons lei in AL ons besluite. Ons moet Hom eerste nader en Hy sal op SY tyd ook die antwoord veskaf. Dit behoort standaard praktyk selfs in ons huise te wees. Onthou, ons is net bestuurders op aarde van dit wat in elk geval aan Hom behoort. Ons is Sy rentmeesters.

Hallo Johnny,

Dat kerke geld mors is verseker 'n bekommernis, maar die primÍre kwessie is dat kerke 'n mensgemaakte wet op mense afdwing en verkondig dat dit God se wil is, en somtyds mense se gevoelens manipuleer om meer wins te maak. As kerke hierdie nie gedoen het nie, sou hulle nie soveel geld hÍ om te mors nie.

As mens na die bybel kyk is die antwoord op die vraag "Moet ons (Christene onder die nuwe verbond) tiendes betaal?", dan is die antwoord nee. Al is 'n kerk hoe spaarsaamig en wys met hulle geld, as hulle hierdie dinge leer dan verdraai hulle die bybel en dan is hulle oneerlik. As ek vir mense leer dat Jesus nie uit die dode opgestaan het nie, dan kos dit niemand geld nie, maar dit is verkeerd omdat dit onwaar is. Dit gaan nie oor finansies nie, maar oor etiek.

chisel
Jun 11th 2009, 10:09 AM
Vim Johnny ,

Ek dink julle altwee is reg , omdat julle altwee wat julle doen doen tot eer van die Here. ( Rom 14:4-8 man dit beteken vir my so baie oor vry van wet en ook dat ek nie ander sal oordeel nie )

Ek stem saam dat die 10% 'n misverstand seker oorspronklik was en dat dit nie so bedoel word in Woord nie.

Persoonlik wil ek na punt beweeg waar ek wel God se advies oor finansies eendag wil kan toepas soos in ou testament uitgespel want ek glo Sy beloftes is vandag nog geldig .......die GROOT DING wat my tot nog toe weerhou het om 10 de te gee was my hart, wat die seen wat God belowe wil he en dit vir myself wil he.:blush: dink die Gees het baie daar gelei :pray: dankie Here.

Ek het boekie oor law of sowing and reaping gekry en dit maak baie sin, ook baie interresant i.t.v. die oorsprong en "wie" watter tiendes van wat en wanneer gegee het.... MAAR .....WEEREENS ek wil God se "advies" volg , want ek glo dat baie van die ou testament se voorskrifte ook terloops die best manier van lewe of doen vir sekere aspekte van lewe was.... soos hoe om geld te bestuur en so te bestuur dat jy baie het om te gee vir mense wat nie het nie en kan help. ( terloops Luk 16:9 snap ek nog steeds nie , selfs al lees ek die voor en na dit ook nie :help: )

Dis ongelooflik dat ek deur die beginsels toe te pas , sonder skuld kan wees na paar jaar, basiese rekenkunde en fin bestuur wat 2000+ jaar oud is en my vandag kan help.

Vim, genadiglik HETons die Gees se leiding ( al moet Hy soms my teen kop klap-ek vra baie daarvoor want soms het ek dit nodig-eintlik baie :B ) so ek vertou Hy sal my deur die mynveld lei en ook by punt kry waar ek deel ( noem dit 10de vir "lack of better term" ) van my inkomste spesifiek net vir Hom uithou soos Hy wil he ek dit moet aanwend , of waar ek nood sien en dit kan doen. Op die oomblik sukkel ek soos almal om uit te werk wat de :B ek alweer met die geld gedoen het :rofl:

Johnny , ek verstaan jou hart en dat jy dit gee omdat jy wil, ek wil ook daar kom en gee met blye hart ( die Here hou daarvan :pp ) maar ook soos die weduwee wat met regte gesindheid gee.

Willem,

Daar is niks daarmee fout om tiendes(of enige persentasie) uit vrye wil te betaal nie, en ek respekteer jou en Johnny daarvoor. Wat verkeerd is, is dat mense verkondig dat mens tiendes MOET betaal anders beroof mens God, of mens is ongehoorsaam aan God, of mens se geloof is iets mee fout.

Mooi bly

V.

Willem
Jun 11th 2009, 09:03 PM
Willem,

Daar is niks daarmee fout om tiendes(of enige persentasie) uit vrye wil te betaal nie, en ek respekteer jou en Johnny daarvoor. Wat verkeerd is, is dat mense verkondig dat mens tiendes MOET betaal anders beroof mens God, of mens is ongehoorsaam aan God, of mens se geloof is iets mee fout.

Mooi bly

V.

Amen. dis daai een van die wat die wet leer ? om die juk swaar te maak...