PDA

View Full Version : Bespreking Het Jesus alkoholiese wyn gemaak en gedrink?

Johnny
Jun 5th 2009, 05:42 AM
Nuwe wyn beteken nog soos in die "korrel", suiwer druiwesap. Ou wyn beteken daardie selfde Nuwe wyn wat tyd gehad het om te gis, daarom skeur die sakke ook a.g.v. die ou wyn, dit gis en blaas die sakke op totdat dit skeur of oopbars.

Mar 15:23 Toe gee hulle Hom wyn met mirre gemeng om te drink, maar Hy het dit nie geneem nie.
Luk 1:14 En hy sal blydskap en verheuging vir jou wees, en baie sal oor sy geboorte bly wees;
Luk 1:15 want hy sal groot wees voor die Here. En wyn en sterk drank sal hy nooit drink nie, en hy sal vervul word met die Heilige Gees reeds van die skoot van sy moeder af.

Die Filadelfieer
Jun 5th 2009, 06:44 AM
Ek was nog maar altyd heel apaties teenoor hierdie kwessie, veral omrede ek gedink het die Bybel s nie veel daaroor nie. Jou aanhaling uit Lukas het my egter tweekeer hieroor laat dink : As Johannes se geheelonthouding as 'n goeie eienskap deur die engel geprofeteer is, hoekom sal Jesus dan nie ook hieraan voldoen nie ?

Ek gaan van nou af ook hierdie argument gebruik, jy't my oortuig, dankie Johnny !

mari
Jun 5th 2009, 08:52 AM
Mar 15:23 Toe gee hulle Hom wyn met mirre gemeng om te drink, maar Hy het dit nie geneem nie.
Luk 1:14 En hy sal blydskap en verheuging vir jou wees, en baie sal oor sy geboorte bly wees;
Luk 1:15 want hy sal groot wees voor die Here. En wyn en sterk drank sal hy nooit drink nie, en hy sal vervul word met die Heilige Gees reeds van die skoot van sy moeder af.

In Markus word gepraat van die kruisiging waar Jesus nie die wyn en mirre ( verdowing ) geneem het nie ......

In Lukas word gepraat van Johannes, en sy spesifieke roeping ..... dis nie 'n uitgemaakte saak dat Jesus sy voorbeeld gevolg het nie
( Jesus het nie met diervelle in die woestyn gebly en goggas geeet nie ??? )

Jesus het wel alle versoekings deurstaan wat ons as mense face ......

.............

anyways .... kan een van die geleerdes hier die gebriuk en vertaling van wyn en nuwe wyn verduidelik, a.s.b. .... bv :
* watter wyn is by die instelling van die nagmaal gebruik, en behoort ons dus dan nog te gebruik ..... ?
* watter "bietjie wyn" praat Paulus van wat goed is vir 'n omgekrapte maag ... ?
* watter wyn moet ons wel nie dronk van word nie, maar eerder met die Gees ..... ? - beteken dit net moenie dronk word van wyn nie, of beteken dit geheelonthouding ... ?

as Suid Afrikaners, weet baie van ons om goeie wyn te geniet saam met 'n ete of in geselskap, maar soos om oorboort te gaan met kos, of met enigiets "vleeslik", het te veel wyn sy nagevolge .....

( wil regtig graag weet ... :hmm: ) .... m

Johnny
Jun 5th 2009, 06:20 PM
Marie en Fila, ek het regtig 'n baie goeie "presentaion" van Pastoor Dries wat AL jou vrae sal beantwoord. Ek kan dit nie op die forum pos nie aangesien dit die limit oorskry vir 'n attachment (274KB). Kanm ek dit vir julle na 'n e-pos adres stuur asseblief?

Die wyn wat by die Nagmaal ingestel was, was druiwesap (Nuwewyn). Die rede daarvoor is dat dit die Pasga was of die Fees van die Ongesuurde Brode. Hier het die Jode ongesuurde brood geeet. Daar mag GEEN suurdeeg in gewees het nie, want suurdeeg stel onreinheid voor. Selfs die aand voor die Pasga het die Joodse vrouens selfs met veertjies elke stukkie suurdeeg van die vloer opgevee. Die slefde het gegeld vir die "wyn" wat hulle gedrink het. Bederfte wyn (Ou druiwesap wat gegis het) het ook onreinheid voorgestel en dus was dit 'n nie-alkoholiese wyn.

Toe Paulus siek was het een van die ander dissipels hom gesmeek om net 'n bitjie wyn te drink. Dit was Ou wyn. Die alkohol in die wyn maak die kieme dood, maar selfs toe wou hy dit nie drink nie. Die basis van alle hoes/maag medisyne vandag bevat nosteeds alkohol.

Jy sal sien in die "presentation" dat 'n kind van die Here nie eers na 'n "glas wat blink" mag kyk nie. Ons as wedergebore kinders van die Here mag nie eers een glasie wyn drink nie. Jy sal dit baie duidelik sien uit die aanbieding.

mari
Jun 6th 2009, 09:28 AM
Johnny ...

my byte virrie maand is amper op en kannie nou hele storie dowload nie ..... :cry:

die blink glas deel intregue my bietjie - klink baie soos van die ou testamentiese voorskrifte :confused .... kan jy die deel daaroor plak 'seblief ? ......

shalom.... m

ps.... ek's nie 'n alkolis nie, net 'n Bolander ;) ..... maar, as always, open to discussion :pray: ......

Johnny
Jun 6th 2009, 05:18 PM
Johnny ...

my byte virrie maand is amper op en kannie nou hele storie dowload nie ..... :cry:

die blink glas deel intregue my bietjie - klink baie soos van die ou testamentiese voorskrifte :confused .... kan jy die deel daaroor plak 'seblief ? ......

shalom.... m

ps.... ek's nie 'n alkolis nie, net 'n Bolander ;) ..... maar, as always, open to discussion :pray: ......

Hier is hy:

Pro 23:29 By wie is "Ag!"; by wie is "Wee my!"; by wie is getwis; by wie is geklaag; by wie is wonde sonder oorsaak; by wie is dofheid van o?
Pro 23:30 By die wat lt opbly by die wyn, by die wat ingaan om gemengde drank te proe.
Pro 23:31 Kyk nie na die wyn as dit rooiagtig lyk, as dit sy glans gee in die beker, glad na binne gly nie:
Pro 23:32 op die end byt dit soos n slang en spuug gif uit soos n basilisk.
Pro 23:33 Jou o sal vreemde dinge sien en jou hart verkeerde dinge spreek;
Pro 23:34 en jy sal wees soos een wat in die hart van die see l en soos een wat op die top van die mas l.

Hier is dit duidelik dat ons NIE eers daarna mag kyk nie, vers 31.

Henry
Jun 6th 2009, 05:58 PM
Spoil Sport!!!!!!!!!

Dis die babbie wat ek oor gevra het in Bybel vasvra. Ek drink so een of twee maal per jaar 'n dop. Eish, wat nou?

Hier is nog 'n bottel Klippies met 28 tots in. Any takers?? :D

Johnny
Jun 7th 2009, 01:38 PM
Spoil Sport!!!!!!!!!

Dis die babbie wat ek oor gevra het in Bybel vasvra. Ek drink so een of twee maal per jaar 'n dop. Eish, wat nou?

Hier is nog 'n bottel Klippies met 28 tots in. Any takers?? :D

Liewers nou 'n Spoil Sport as wat ons eendag voor die Here moet staan en by Hom die waarheid hoor.....dat ons dalk nie Waardig geag is vir Sy Bruid nie....of hoe?:hug:

Henry
Jun 7th 2009, 04:25 PM
Liewers nou 'n Spoil Sport as wat ons eendag voor die Here moet staan en by Hom die waarheid hoor.....dat ons dalk nie Waardig geag is vir Sy Bruid nie....of hoe?:hug:

Hoe kan ons ooit onwaardig wees? Jesus het nie 'n halwe joppie gedoen nie. As mens te veel konsentreer op een aspek van - kom ek noem dit heiligmaking - is dit problematies. Daar is vele ander. Hoeveel aandag gee ons daaraan?

PS. ek sal die Klippies wat oor is maar gebruik om te kook. :D

mari
Jun 8th 2009, 07:51 AM
Hier is hy:

Pro 23:29 By wie is "Ag!"; by wie is "Wee my!"; by wie is getwis; by wie is geklaag; by wie is wonde sonder oorsaak; by wie is dofheid van o?
Pro 23:30 By die wat lt opbly by die wyn, by die wat ingaan om gemengde drank te proe.
Pro 23:31 Kyk nie na die wyn as dit rooiagtig lyk, as dit sy glans gee in die beker, glad na binne gly nie:
Pro 23:32 op die end byt dit soos n slang en spuug gif uit soos n basilisk.
Pro 23:33 Jou o sal vreemde dinge sien en jou hart verkeerde dinge spreek;
Pro 23:34 en jy sal wees soos een wat in die hart van die see l en soos een wat op die top van die mas l.

Hier is dit duidelik dat ons NIE eers daarna mag kyk nie, vers 31.

Konteks ingelse Jannie .... konteks.... en moenie lees wat nie daar staan nie ........ eish !!

as jy die hele storie saam lees, is dit mos duidelik dat hier gepraat word van oordoen - van dronk word ...... en almal ken die babelas van gemengde drankies ...... :eek:

Johnny
Jun 8th 2009, 10:16 AM
Konteks ingelse Jannie .... konteks.... en moenie lees wat nie daar staan nie ........ eish !!

as jy die hele storie saam lees, is dit mos duidelik dat hier gepraat word van oordoen - van dronk word ...... en almal ken die babelas van gemengde drankies ...... :eek:

Ek het DRINGEND nodig om vir jou daai Powerpoint Presentation te stuur. Hy is net 274kb...nie MB nie. Hy is maar klein. Komaan....wat het jy om te verloor....'n botteltjie rooiwyn?

mari
Jun 8th 2009, 10:26 AM
Plak maar die link weer hier .... my computer somme het nie so lekker gewerk die naweek nie....... effenste verskil tussen kilo & mega.......:blush: ....

Die Filadelfieer
Jun 8th 2009, 11:51 AM
Hoe kan ons ooit onwaardig wees? Jesus het nie 'n halwe joppie gedoen nie.:D

Dit , Henry, is soos ek dit ook verstaan ............. ;)

Johnny
Jun 8th 2009, 12:54 PM
Julle sal nie verstaan totdat julle die "Bruid van Christus" verstaan nie.....en om dit aan julle te probeer verduidelik is....wel, nie maklik nie. Julle sal nou maar alles moet uitdrink...want daar sal nie drank in die hemel wees nie, net soos wat God NIE drank gemaak het op aarde nie. Kom ek vertel gou 'n grappie....en dit is NET 'n grappie.

Jannie verkoop baba hondtjies langs die pad.

Dominee: "Aai Jannie, maar dit is pragtige hondtjies. Watse hondtjies is dit?
Jannie: "Dit is Gereformeerde hondtjies dominee."
Dominee: "Ek wil sommer almal koop!"
Jannie: "Hulle ogies is nog toe. Dominee sal volgende week moet terugkom.

'n Week later.

Dominee: "Jannie, ek het die Gereformeerde hondtjies kom koop."
Jannie: "Dominee, dit is nou Pinkster hondtjies."
Dominee: "Hoe dan so?"
Jannie: "Hulle ogies het intussen oopgegaan!":rofl:

mari
Jun 8th 2009, 01:25 PM
Julle sal nie verstaan totdat julle die "Bruid van Christus" verstaan nie.....en om dit aan julle te probeer verduidelik is....wel, nie maklik nie. Julle sal nou maar alles moet uitdrink...want daar sal nie drank in die hemel wees nie, net soos wat God NIE drank gemaak het op aarde nie.

probleempie met " geen drank in die hemel " ...

daar sal ook nie man en vrou wees ( huwelik ) ...... kindersmaak ens nie...

dra ons nie klere nie.....

gaan ons nie kos nodig he nie ....

:hmm: ..... m

ens...
ens ....

as ons " dit sal nie in die hemel wees nie" wil van toepassing maak, sit ons met 'n paar tameletjies ......

en sover ek weet is alles in die Hemel en op aard Sy handewerk .... die duiwel kan nie skep nie, net verdraai .....

Lanie
Jun 8th 2009, 01:35 PM
Kom ek vertel gou 'n grappie....en dit is NET 'n grappie.

Jannie verkoop baba hondtjies langs die pad.

Dominee: "Aai Jannie, maar dit is pragtige hondtjies. Watse hondtjies is dit?
Jannie: "Dit is Gereformeerde hondtjies dominee."
Dominee: "Ek wil sommer almal koop!"
Jannie: "Hulle ogies is nog toe. Dominee sal volgende week moet terugkom.

'n Week later.

Dominee: "Jannie, ek het die Gereformeerde hondtjies kom koop."
Jannie: "Dominee, dit is nou Pinkster hondtjies."
Dominee: "Hoe dan so?"
Jannie: "Hulle ogies het intussen oopgegaan!":rofl:

:rolleyes: :no:

Johnny
Jun 8th 2009, 01:46 PM
[/color]

probleempie met " geen drank in die hemel " ...

daar sal ook nie man en vrou wees ( huwelik ) ...... kindersmaak ens nie...

dra ons nie klere nie.....

gaan ons nie kos nodig he nie ....

ens...
ens ....

as ons " dit sal nie in die hemel wees nie" wil van toepassing maak, sit ons met 'n paar tameletjies ......

en sover ek weet is alles in die Hemel en op aard Sy handewerk .... die duiwel kan nie skep nie, net verdraai .....

Ek stel voor jy kyk maar eers die "Presentaion". Ek kan nie glo dat julle kan glo dat daar drank in die hemel kan wees nie.:B

Johnny
Jun 8th 2009, 01:47 PM
:rolleyes: :no:

Goed..... jou beurt vir 'n grappie.:lol:

Lanie
Jun 8th 2009, 01:57 PM
Ek ken nie pinkster grappies nie....

Die Filadelfieer
Jun 8th 2009, 01:57 PM
Goed..... jou beurt vir 'n grappie.:lol:

Wat van 'n prentjie ? ;)

Hennie du Buisson
Jun 8th 2009, 02:37 PM
Hi Almal

My kennis van wyn is so, as hy skop in het, dan is dit wyn , anders is dit asyn.

Van die val in die paradys, die keuse in Deuternomium van die lewe en die dood, tot die water na wyn wat Hy gemaak het, vir die gaste, wat duidelik skop in gehad het, het Hy ons elke keer die gevolge van 'n verkeerde besluit ges, en die keuse aan ons oorgelaat.
Ek kan na 'n glasie wyn kyk, en hy verblind my nie. Ek kan 'n slukkie vat, Lukas s ook vir daardie omgekrapte maag? Of hoe word di vers nou weer interpreteer?

Die keuse is ons s'n, die grense het Hy bepaal.

Hennie

mari
Jun 9th 2009, 11:29 AM
Ek stel voor jy kyk maar eers die "Presentaion". Ek kan nie glo dat julle kan glo dat daar drank in die hemel kan wees nie.:B

Jonny... lees weer...

daar's ook nie klere, die huwelik en baie baie ander dinge in die Hemel nie ....... net omdat iets nie in die Hemel sal wees nie ( soos drank ... en kos en...en...en ... ) beteken nie dis onwettig op aarde nie .....:o ....

Rom 14 ....
17 Want die koninkryk van God is nie spys en drank nie, maar geregtigheid en vrede en blydskap in die Heilige Gees.

18 Want hy wat Christus hierin dien, is aan God welgevallig en by die mense geag.

19 Laat ons dan najaag wat tot vrede en onderlinge stigting dien.

20 Moenie ter wille van voedsel die werk van God afbreek nie. Alles is wel rein, maar dit is verkeerd vir 'n mens om te eet as dit tot aanstoot is.

21 Dit is goed om geen vleis te eet of wyn te drink of iets te doen waardeur jou broeder aanstoot neem of struikel, of waarin hy swak is nie.

22 Het jy geloof? Behou dit vir jouself voor die aangesig van God. Gelukkig is hy wat homself nie oordeel in wat hy vir geoorloof ag nie.

23 Maar hy wat twyfel as hy eet, is veroordeel, omdat dit nie uit die geloof is nie; en alles wat nie uit die geloof is nie, is sonde.

.................

Laat die een wat oortuig is dat wyn drink verkeerd is, daarvolgens lewe, maar dan nie die wat dit kan geniet en wyn verantwoordelik gebruik, veroordeel nie .....

en laat die wat bewus is dat 'n broer kan struikel in die teenwoordigheid van wyn, dit nie as struikelblok voor die swakker broer stel nie, maar eerder daarvan weerhou in daardie geselskap .....

:hmm: ..........

Henry
Jun 9th 2009, 12:03 PM
Ek kan na 'n glasie wyn kyk, en hy verblind my nie. Ek kan 'n slukkie vat, Lukas s ook vir daardie omgekrapte maag? Of hoe word di vers nou weer interpreteer?

Die keuse is ons s'n, die grense het Hy bepaal.

Hennie

Hennie,
Wat van Klippies? Ek het laasjaar 'n bottel oopgemaak en daar's nog baie in. Nou wonder ek!! Het jy nie 'n paar resepte waar ou met brannas kook nie. Wat's daai disse waar hulle iets ingooi dan kom daar sulke vlamme innie pan. Dit lyk of die plek kan afbrand as mens nie versigtig is nie. :D

Groetnis

Henry

Philip dT
Jun 9th 2009, 12:44 PM
Jesus het wyn met alkohol gedrink. Hy kontrasteer Homself met Johannes die Doper:

Luk 7:33-34 "Want Johannes die Doper het gekom en het nie brood geet of wyn gedrink nie, en julle s: Hy het ‘n duiwel. (34) Die Seun van die mens het gekom en Hy eet en drink, en julle s: Daar is ‘n mens wat ‘n vraat en ‘n wynsuiper is, ‘n vriend van tollenaars en sondaars."

Sou die wyn by die bruilof in Kana net druiwesap wees (Joh 2)? Volgens Johannes was dit die eerste wonderwerk van Christus om water in wyn te verander. As mens kyk na die Joodse tradisie, sal mens sien die Jode het regte, gefermenteerde wyn gedrink tydens feeste:

sien bv. http://en.wikipedia.org/wiki/Kosher_wine#Role_of_wine_in_Jewish_holidays_and_ri tuals

Dit is ook bekend dat die Jode alkoholiese wyn by bruilofsmaaltye gedrink het.

Wyn word in die res van die bybel ook gebuik in konteks van die feit dat dit alkohol in het. Daar is geen aanduiding dat die wyn by die nagmaal of die wyn wat Jesus gebruik het, alkohol-lose wyn sou wees nie. Dan sou daar beslis iets oor gestaan het in die Nuwe Testament.

- In die verhaal van die barmhartige Samaritaan word van wyn gepraat in terme van die ontsmettende kwaliteit wat dit gehad het - op die wonde. Dit is die alkohol in die wyn wat hierdie kwaliteit het.

- Die eerste Christene het alkoholiese wyn tydens nagmaal gebruik. Die konteks waarin verwys word na 'n dronk persoon in 1 Kor 11 met die verwysing na Jesus se gebruik van die nagmaal net daarna, suggereer dat dit alkoholiese wyn was.

- Ef 5:18 s ons moenie dronk word van wyn nie. Dit verbied nie die gebruik van alkoholiese wyn nie, maar s wel ons moenie daarvan dronk word nie.

- Waar vir Timoteus ges word om wyn te drink vir sy maagongesteldheid is daar ook goeie rede om te vermoed dat hier van gewone wyn gepraat word: 1 Tim 5:23

- Die konteks waarin wyn in die OT gebuik is, is ook di van alkoholiese wyn (sien bv. Noag: Gen 9:21, sien ook bv. Pred 2:24; 3:13; 5:18; 8:15; Hooglied 5:1)

Lanie
Jun 9th 2009, 01:17 PM
En dan kan mens ook s dat die hoofdienaar by die bruilof in Kana die bruidegom gaan vra het hoekom hy eers die slegste wyn bedien het totdat die mense goed gedrink het, en toe die goeie wyn bedien het. Dit klink nie vir my hy praat van druiwesap nie.:hmm:

Henry
Jun 9th 2009, 02:18 PM
Philip

Ek plaas hier die Strongs storie oor oinos (wyn) in die NT en yayin in die OT. Hoe sien jy dit? Dit klink vir my gefermenteer.

G3631
οἶνος
oinos
oy'-nos
A primary word (or perhaps of Hebrew origin [H3196]); wine (literally or figuratively): - wine.

H3196
יין
yayin
yah'-yin
From an unused root meaning to effervesce; wine (as fermented); by implication intoxication: - banqueting, wine, wine [-bibber].

Philip dT
Jun 9th 2009, 02:41 PM
Henry ja, ek dink jy's reg: oinos is die Grieks en yayin is die Hebreeus. Maar die konteks waarin dit gebruik word is gewoonlik deurslaggewend.

Henry
Jun 9th 2009, 03:03 PM
Maar die konteks waarin dit gebruik word is gewoonlik deurslaggewend.

en hoe!!!! :lol:

mari
Jun 9th 2009, 03:16 PM
Jy sal sien in die "presentation" dat 'n kind van die Here nie eers na 'n "glas wat blink" mag kyk nie. Ons as wedergebore kinders van die Here mag nie eers een glasie wyn drink nie. Jy sal dit baie duidelik sien uit die aanbieding.

Liewe Johnny ...

na twee blaaie sien jy nu seker dat daar ander opinies is oor die wyn storie...... jammer, ek kon nie die presentation aflaai nie - my laptop het nie die regte software nie - maar uit dit wat jy aanhaal en die reaksies kan jy seker insien dat van die dinge wat daar gese word nie in konteks met die Woord is nie .....

... argumente soos die hierbo aangehaal, poog om "wedergebore kinders van van die Here" terug onder 'n wet te plaas, wat op die einde ten doel het VEROORDELING : hy drink wyn, so hy's nie 'n Christin nie, ek is beter want ek drink nie......

as 'n glasie wyn vir jou 'n struikelblok is, bly weg, dis OK .......
as jy nie by een kan bly nie, bly liewer weg, dis veiliger ....
maar as jy 'n broer in Christus 'n glasie sien klink saam met vriende of by 'n ete, of met 'n bier om die braai vuurtjie, moenie meerwarig voel nie ...... ( en kyk mooi - jy mag dalk oplet dat Jesus saam daar is.... ) ....

watookal jy doen, doen dit tot eer van die Here, en jy's op die regte pad..... :pp

:hug: .... m

Johnny
Jun 9th 2009, 04:46 PM
Wat van 'n prentjie ? ;)

Fila...10 uit 10. Nou sal ons nog net moet wyn kry in plaas van druiwesap vir ons Nagmaal.

Johnny
Jun 9th 2009, 04:57 PM
Liewe Johnny ...

na twee braaie sien jy nu sekr dat daar ander opinies is oor die wyn storie...... jammer, ek kon nie die presentation aflaai nie - my laptop het nie die regte software nie - maar uit dit wat jy aanhaal en die reaksies kan jy seker insien dat van die dinge wat daar gese word nie in konteks met die Woord is nie .....

... argumente soos die hierbo aangehaal, poog om "wedergebore kinders van van die Here" terug onder 'n wet te plaas, wat op die einde ten doel het VEROORDELING : hy drink wyn, so hy's nie 'n Christin nie, ek is beter want ek drink nie......

as 'n glasie wyn vir jou 'n struikelblok is, bly weg, dis OK .......
as jy nie by een kan bly nie, bly liewer weg, dis veiliger ....
maar as jy 'n broer in Christus 'n glasie sien klink saam met vriende of by 'n ete, of met 'n bier om die braai vuurtjie, moenie meerwarig voel nie ...... ( en kyk mooi - jy mag dalk oplet dat Jesus saam daar is.... ) ....

watookal jy doen, doen dit tot eer van die Here, en jy's op die regte pad..... :pp

Mari, daar sal baie opinies wees oor wyn gebruik. Wat Philip se dat Jesus wel alcohol gedrink het sal ek beslis verder gaan navors. Dit druis vir my heeltemal in teen waarvoor Christus staan. Gee my maar 'n tydjie kans dan sien ons wat ek kan uitrig. Niemand sal seker hel toe gaan omdat hy 'n bier drink nie. Ek hat BAIE gedrink voor my wedergeboorte. Na dit kom jy op 'n staduim waar jy werk aan jou Heiligmaking....dan is dit nie meer jy MAG of KAN nie meer drink nie......maar jy WIL nie meer drink nie. Daar is 'n verskil! Dit is vir my wat Heiligmaking is...om ontslae te raak van al die suurdeeg in 'n mens se lewe, stukkie vir stukkie.;)

Johnny
Jun 10th 2009, 09:30 AM
Volg gerus hierdie skakel vir goeie navorsing oor die "wyn" wat Jesus gemaak het.

http://www.robertroberg.com/writings/wine.html

Die Filadelfieer
Jun 10th 2009, 09:56 AM
Na dit kom jy op 'n staduim waar jy werk aan jou Heiligmaking....dan is dit nie meer jy MAG of KAN nie meer drink nie......maar jy WIL nie meer drink nie. Daar is 'n verskil! Dit is vir my wat Heiligmaking is...om ontslae te raak van al die suurdeeg in 'n mens se lewe, stukkie vir stukkie.;)

Johnny,
Ek het al ges dat ek so half en half apaties staan teenoor hierdie kwessie, maar ek dink met bogenoemde het jy tog 'n baie goeie punt beet.
Ek wonder of mens nie dan rook ook onder hierdie onderwerp kan plaas nie ? As Jesus dan wel alkohol gedrink het, het Hy gerook ook ? (Altwee is verslawende gewoontes)

NS : Ek s onder geen omstandighede dat mens hel toe gaan as jy drink en/of rook nie .....maar dit is nie die punt nie, die vraag is of dit iets is wat Jesus sou doen of nie ..... wat blote spekulasie blyk te wees omrede daar nie regtig konkrete uitsprake is in die Bybel hieroor nie.

Johnny
Jun 10th 2009, 10:35 AM
Johnny,
Ek het al ges dat ek so half en half apaties staan teenoor hierdie kwessie, maar ek dink met bogenoemde het jy tog 'n baie goeie punt beet.
Ek wonder of mens nie dan rook ook onder hierdie onderwerp kan plaas nie ? As Jesus dan wel alkohol gedrink het, het Hy gerook ook ? (Altwee is verslawende gewoontes)

NS : Ek s onder geen omstandighede dat mens hel toe gaan as jy drink en/of rook nie .....maar dit is nie die punt nie, die vraag is of dit iets is wat Jesus sou doen of nie ..... wat blote spekulasie blyk te wees omrede daar nie regtig konkrete uitsprake is in die Bybel hieroor nie.

Fila, ek glo nie in telepatie en daardie goeters nie, maar ek worstel met dieselfde gedagte vandat Philip gese het Jesus het nie net alkohol gemaak nie, maar ook gedrink. Dit steek REGTIG dwars in my krop en ek voel "hartseer" binne in my. Ek het werk toe gery met die ding in my kop. Ek het self gedrink. Daar is meer mense wat rook as hulle drink, as wat daar mense is wat drink omdat hulle rook. Ek kon netnie 'n sigaret uitlos as ek begin drink nie. Het nie gerook as ek nie drink nie.

Nou vra ek ook, as ons se Jesus het gedrink...het Hy dan nie miskien ook gerook nie....of het Hy nie miskien ook......, NEE ek sal dit liewer nie se nie. Hy wat GEEN sonde gehad het nie. Hoe kon Hy iets maak wat soveel negatiewe, gebroke, hartseer dinge in die wereld sou voortbring? Dit is mos nie God se karakter nie!

Probeer ons nie maar om ons eie Jesus te skep om by ons sondige natuur en lewenswyse aan te pas nie? Ek kan getuig, dit is NIE maklik om op te hou drink of rook nie. Ek wil gou 'n verhaal vertel.

Op 'n koue winters dag sit 'n man in die kroeg. Meteens ruk sy dogtertjie aan sy baadtjie. Met skok vra die pa: "Hoe het jy my hier opgespoor?". Die dogtertjie antwoord: "Ek het pappa se voetspore in die sneeu gevolg het sy geantwoord."

Is dit regtig die voetspore wat Jesus vir ons sou los....na die naaste "kroeg".

As Jesus dan alkohol gemaak het, dan sal Hy eendag voor die regterstoel moet verantwoording aanvaar vir die volgende statistiek omdat Hy alkohol gemaak het? Sal Hy waarlik so iets toelaat?

Alcohol-related crime

The links between alcohol and violence are well established. But we are determined to rid our streets of this growing problem.
Facts & figures

<LI minmax_bound="true">in nearly half (45%) of all violent incidents, victims believed offenders to be under the influence of alcohol <LI minmax_bound="true">this figure rose to 58% in cases of attacks by people they did not know <LI minmax_bound="true">37% of domestic violence cases involve alcohol
in nearly a million violent attacks in 2007-08, the aggressors were believed to be drunk
(Source: British Crime Survey 2007/08 (http://www.homeoffice.gov.uk/rds/pdfs08/hosb0708.pdf))

Action for a Sober South Africa

Morojele, Alcohol and Drug Research Unit, South African Medial Research Council Jernigan, Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health, USA
Figures collected by the UN suggest that South Africa has one of the highest rates for murder and other crimes of voilence in the world and alcohol is deeply implicated. Here Charles Parry, Neo Morojele and David Jernigan, describe the problems and what needs to be done.
http://www.ias.org.uk/resources/publications/theglobe/globe200901/gl200901_p10.html

mari
Jun 10th 2009, 10:47 AM
:hmm: Het Jesus koffie gedrink ? .......

Begin jy jou dag met 'n kafien skop, of Woord ?? .....

....m

Die Filadelfieer
Jun 10th 2009, 10:53 AM

Ek weet jy is nie heeltemal ernstig nie Mari, maar mens kan dit seker vra, sou Jesus enige stimulant ingeneem het ?

Op 'n ander noot, en heeltemal van die punt af, het die mense in daardie omgewing en tyd koffie geken ?

Johnny
Jun 10th 2009, 10:55 AM

Begin jy jou dag met 'n kafien skop, of Woord ?? .....

....m

As 'n huisgesin bid ons saam voor ons uitmekaar gaan en my eerste koffie skop is by die werk, alhowel ek halfpad werk toe al ontrekkings simptome kry omdat ek nie by die huis koffie eerste gehad het nie.

mari
Jun 10th 2009, 12:09 PM
As 'n huisgesin bid ons saam voor ons uitmekaar gaan en my eerste koffie skop is by die werk, alhowel ek halfpad werk toe al ontrekkings simptome kry omdat ek nie by die huis koffie eerste gehad het nie.

alkohol is 'n "downer" ..... maak jou rustig ..... te veel = te rustig .....
Kafieen is 'n "upper" .... stimulant ...... te veel het ook sy nadele .....

beide is verslawend met verkeerde gebruik ...... nes Coke ......

as Jesus vandag in ons tyd geleef het, dink julle hy sou koffie gedrink het , wat van Coca Cola ? ......

:eek: ... m

Johnny
Jun 10th 2009, 12:17 PM
alkohol is 'n "downer" ..... maak jou rustig ..... te veel = te rustig .....
Kafieen is 'n "upper" .... stimulant ...... te veel het ook sy nadele .....

beide is verslawend met verkeerde gebruik ...... nes Coke ......

as Jesus vandag in ons tyd geleef het, dink julle hy sou koffie gedrink het , wat van Coca Cola ? ......

:eek: ... m

Het hulle nie al koffie daardie tyd gehad nie? In elk geval, koffie laat my nie sondig nie.:pp

mari
Jun 10th 2009, 01:00 PM
........., koffie laat my nie sondig nie.:pp

"Onttrekkingsimtome" dui mos op afhanklikheid ....... dan nie ? ...

anyways ....

ekke drink 'n glasie wyn om te ontspan voor slaaptyd ...
jy drink 'n koppie koffie om aan die gang te kom in die oggend ...

wie sondig , en waarom ? ....

en na 4 koppies koffie, reg na mekaar, kan 'n humeur bietjie kort raak.....

Johnny
Jun 10th 2009, 01:45 PM
"Onttrekkingsimtome" dui mos op afhanklikheid ....... dan nie ? ...

anyways ....

ekke drink 'n glasie wyn om te ontspan voor slaaptyd ...
jy drink 'n koppie koffie om aan die gang te kom in die oggend ...

wie sondig , en waarom ? ....

en na 4 koppies koffie, reg na mekaar, kan 'n humeur bietjie kort raak.....

Ja, 4 koppies 'n dag....sonder Eish!

Hennie du Buisson
Jun 10th 2009, 02:39 PM
Hi almal

Henry, die ouens wat met wyn kook dat die vlamme so staan het nie dieselfde finansiele minister as ons nie.

Johnny, jy het vir jouself die mooiste beeld gevorm van Jesus, en dit is reg so, want Hy was sonder sonde en God is perfek. En Hy het die wil van die Vader gedoen.

Wat my pla oor statistieke is dat dit alle mense betrek, hetsy landelik, of in dorpe. Ek dink 'n beter prentjie sou na vore kom as mens verdere groeperings toepas, soos in gelowiges, en nie gelowiges. As voorbeeld, ek weet van 'n dorp waar die egskeiding syfer 4 uit elke 5 huwelike is. In 'n ander dorp weer (+/- 4000 inwoners) is dit blykbaar die "in" ding om lesbian te wees onder die skoliere. Net so om jou 'n idee te gee, ek weet van ander ook. Ek meen, wat se gemeenskap het ek met die wat nie glo nie? Ek drink my bier (4-5% alkohol) teenoor wyn (14% alkohol Light guaranteed)?

Telepatie:- lees hierdie vers:-
Handelinge 21:4 En nadat ons die dissipels gevind het, het ons daar sewe dae gebly; en hulle het vir Paulus deur die Gees ges om nie op te gaan na Jerusalem nie.
Is deur die Gees ges telepatie? 'n Gemaakte woord wat die waarsers gesteel het?

Terug na die wyn / alkohol en die waarom?
Joh 3:12 As Ek julle van die aardse dinge vertel en julle nie glo nie, hoe sal julle glo as Ek julle van die hemelse vertel?
Joh 1:1 In die begin was die Woord, en die Woord was by God, en die Woord was God.
Joh 1:2 Hy was in die begin by God.
Joh 1:3 Alle dinge het deur Hom ontstaan, en sonder Hom het nie een ding ontstaan wat ontstaan het nie.
Joh 1:4 In Hom was lewe, en die lewe was die lig van die mense.
Joh 1:5 En die lig skyn in die duisternis, en die duisternis het dit nie oorweldig nie.
Isa 54:16 Kyk, k het die smid geskape wat die koolvuur aanblaas en n wapen voortbring volgens sy ambag; ook het k die verderwer geskape om te verniel.
Ek luister 'n diens, en dit gaan daarom dat die verderwer en satan een en dieselfde is, deur God geskape.

Vers 17 gee die uitkoms.

Fila, check hierdie ene as verslawing "ek MOET jou DIT eers gou vertel (skinder) Oh, ek wens ek het dit gehad (naywer, begeerte) ens. Galasiers 5:19 - 21 Ek dink dis al ons "bedekte" verslawings.

Mari - Hmm.. slim vang sy baas, -> Beide, daar is skop in albei! Die een weer af, die woord bly staan.

Hennie

Hennie du Buisson
Jun 10th 2009, 02:55 PM
Mari

As my vrou vir my kwaad is kry sy ook ontrekking simptome, is dit ook afhanklikheid???

Tonton
Jun 10th 2009, 03:13 PM
Mari

As my vrou vir my kwaad is kry sy ook ontrekking simptome, is dit ook afhanklikheid???

Onttrekkingsimptome of stil-stuipe?

Vroue onttrek nie uit 'n argument nie. Hulle her-groepeer!

Anton

Die Filadelfieer
Jun 10th 2009, 03:28 PM
Fila, check hierdie ene as verslawing "ek MOET jou DIT eers gou vertel (skinder) Oh, ek wens ek het dit gehad (naywer, begeerte) ens. Galasiers 5:19 - 21 Ek dink dis al ons "bedekte" verslawings.

Skerp Hennie ! 'n Mooi lysie van vleeslike "verslawings" waaraan ons almal skuldig is :

En die werke van die vlees is openbaar, naamlik owerspel, hoerery, onreinheid, ongebondenheid;afgodery, towery, vyandskap, twis, jaloersheid, toornigheid, naywer, tweedrag, partyskap; afguns, moord, dronkenskap, brassery en dergelike dinge, waarvan ek julle vooraf s, soos ek al vroer ges het, dat die wat sulke dinge doen, die koninkryk van God nie sal berwe nie.

Willem
Jun 10th 2009, 08:25 PM
En die werke van die vlees is openbaar, naamlik owerspel, hoerery, onreinheid, ongebondenheid;afgodery, towery, vyandskap, twis, jaloersheid, toornigheid, naywer, tweedrag, partyskap; afguns, moord, dronkenskap, brassery en dergelike dinge, waarvan ek julle vooraf s, soos ek al vroer ges het, dat die wat sulke dinge doen, die koninkryk van God nie sal berwe nie.

Nou wie kan dan ooit in hemel kom!?

Ons almal doen al daai dinge iewerste.....

Mat 19:26
Mar10:27
Luk 18:27

Ek het nie geweet dit staan 3 keer in nuwe testament nie :pp

Alles net genade en onverdiende guns !

Wilderness Voice
Jun 11th 2009, 05:57 AM
Rom 8:1-8 AOV
(1) Daar is dan nou geen veroordeling vir die wat in Christus Jesus is nie, vir die wat nie na die vlees wandel nie, maar na die Gees.
(2) Want die wet van die Gees van die lewe in Christus Jesus het my vrygemaak van die wet van die sonde en die dood.
(3) Want God het wat vir die wet onmoontlik was, omdat dit kragteloos was deur die vlees deur sy eie Seun in die gelykheid van die sondige vlees te stuur, en dit ter wille van die sonde, die sonde veroordeel in die vlees,
(4) sodat die reg van die wet vervul kon word in ons wat nie na die vlees wandel nie, maar na die Gees.
(5) Want die wat vleeslik is, bedink vleeslike dinge, maar die wat geestelik is, geestelike dinge.
(6) Want wat die vlees bedink, is die dood, maar wat die Gees bedink, is lewe en vrede,
(7) omdat wat die vlees bedink, vyandskap teen God is; want dit onderwerp hom nie aan die wet van God nie, want dit kan ook nie.
(8) En die wat in die vlees is, kan God nie behaag nie;

Johnny
Jun 11th 2009, 06:17 AM
Die vraag was: "Het Jesus alkoholiese wyn gemaak en gedrink?" Wel, almal het of ja gese dat Hy dit gemaak het en sommige het ja gese dat Hy dit gemaak en selfs gedrink het. My argument dat nie een van die 2 waar is nie is dood gedrug deur mense se reverdiging om alkohol te gebruik. Nou gan ek maar 'n "stupid" voorbeeld gebruik want die nader lyk my het nie gewerk nie. Kom ons kyk wat is die vereiste vir 'n kerksraadslid of opsiener in 'n gemeente.

(1Ti 3:2) n Opsiener dan moet onberispelik wees, die man van een vrou, nugter, ingeto, fatsoenlik, gasvry, bekwaam om te onderrig;
(Tit 1:7) Want n opsiener moet as n rentmeester van God onberispelik wees, nie eiesinnig, nie oplopend, geen drinker, geen vegter, geen vuilgewinsoeker nie;

As dit die standaard is wat God stel vir 'n menslike, aardse dienaar van God, hoe is dit moontlik dat Jesus, wat God self is alkohol kan maak, en meer nog, soos julle beweer, selfs DRINK?

(1Pe 2:25) Want julle was soos dwalende skape, maar nou het julle teruggekeer na die Herder en Opsiener van julle siele.

In hierdie vers is dit duidelik dat Jesus self hier die Opsiener is. Hoe weet ek dit? Eenvoudig. Dit word in HOOFLETTERS geskryf. Is Hy dat nie 'n Opsiener nie.;)

Ek vertrou dat hierdie kort, eenvoudige skrywe bewys dat die Jesus en Here wat ek (ons) dien NIE skuldig daaraan staan dat Hy alkohol gemaak het OF gedrink het nie, dit waarvan Hy beskuldig was in hierdie draad.

Daar is BAIE studies op die internet wat julle kan gaan navors. Hierdie is my eie "brainwave" want die Here het ook vir my 'n gesonde verstand gegee, en meer nog, die Heilige Gees om onderskeid te kan tref.:pray:

Tonton
Jun 11th 2009, 10:59 AM
Die vraag was: "Het Jesus alkoholiese wyn gemaak en gedrink?"

1Ti 3:2 ‘n Opsiener dan moet onberispelik wees, die man van een vrou, nugter, ingeto, fatsoenlik, gasvry, bekwaam om te onderrig;
Tit 1:7 Want ‘n opsiener moet as ‘n rentmeester van God onberispelik wees, nie eiesinnig, nie oplopend, geen drinker, geen vegter, geen vuilgewinsoeker nie...

Jesus het wyn gemaak. Trouens, ek dink dit was Sy eerste wonderwerk.

Die gebruik van bostaande teks as bewys dat Hy as opsiener nie wyn sou drink nie, is foutief. Die vraag is wat is in die oorspronklike teks, en die ander vertalings staan, en die interpretasie is konsekwent dat die skrif verwys nie na die neem van drank nie, maar na vergryping. Ek glo ons is dit ook eens dat Jesus homself nie vergryp het nie.

Dat die vrug van die wynstok (druiwesap) in die beker wat Jesus aangegee het waarskynlik wel alkoholies was, al was dit nie naastenby so alkoholies soos hedendaagse wyn nie, is hoogs waarskynlik, maar tog onseker. Dat Jesus en die die dissipels van die beker gedrink het is verseker. Dat hulle hulle nie sou vergryp nie is hoogs waarskynlik - hulle het dus steeds in terme van die verwysde woord gekwalifiseer as oorsieners.

Die verwysde tekste in Titus word as volg vertaal in ander weergawes van die Woord:
nor a hard drinker (WNT) (WNT)
not given to wine (KJV), (WEB) (Websters)
no brawler, (ASV) - brawler = "noisy party" in N America
not disorderly through wine (DEB)

Tit 1 Verses 5-9: The character and qualification of pastors, here called elders and bishops, agree with what the apostle wrote to Timothy. Being such bishops and overseers of the flock, to be examples to them, and God's stewards to take care of the affairs of his household, there is great reason that they should be blameless. What they are not to be, is plainly shown, as well as what they are to be, as servants of Christ, and able ministers of the letter and practice of the gospel. And here are described the spirit and practice becoming such as should be examples of good works. (Matthew Henry Commentary)

KJV
For a bishop must be blameless, as the steward of God; not selfwilled, not soon angry, not given to wine, no striker, not given to filthy lucre;

NKJV
For a bishop* must be blameless, as a steward of God, not self-willed, not quick-tempered, not given to wine, not violent, not greedy for money,
Footnote:
* Literally overseer

NLT
An elder* must live a blameless life because he is God's minister. He must not be arrogant or quick-tempered; he must not be a heavy drinker, violent, or greedy for money.
Footnote:
* Greek overseer.

NIV
Since an overseer* is entrusted with God's work, he must be blameless–not overbearing, not quick tempered, not given to drunkenness, not violent, not pursuing dishonest gain.
Footnote:
* Traditionally bishop

ESV
For an overseer,* as God's steward, must be above reproach. He must not be arrogant or quick-tempered or a drunkard or violent or greedy for gain,
Footnote:
* Or bishop; Greek episkopos

RVR
Porque es necesario que el obispo sea irreprensible, como administrador de Dios; no soberbio, no iracundo, no dado al vino, no pendenciero, no codicioso de ganancias deshonestas,

NASB
For the overseer must be above reproach as God's steward, not self-willed, not quick-tempered, not addicted to wine, not pugnacious, not fond of sordid gain,

RSV
For a bishop, as God's steward, must be blameless; he must not be arrogant or quick-tempered or a drunkard or violent or greedy for gain,

ASV
For the bishop must be blameless, as God's steward; not self-willed, not soon angry, no brawler, no striker, not greedy of filthy lucre;

YNG
for it behoveth the overseer to be blameless, as God's steward, not self-pleased, nor irascible, not given to wine, not a striker, not given to filthy lucre;

DBY
For the overseer must be free from all charge [against him] as God's steward; not headstrong, not passionate, not disorderly through wine, not a striker, not seeking gain by base means;

WEB
For a bishop must be blameless, as the steward of God; not self-willed, not soon angry, not given to wine, no striker, not given to filthy lucre;

HNV
For the overseer must be blameless, as God's steward; not self-pleasing, not easily angered, not given to wine, not violent, not greedy for dishonest gain;

VUL
oportet enim episcopum sine crimine esse sicut Dei dispensatorem non superbum non iracundum non vinolentum non percussorem non turpilucri cupidum.

Johnny
Jun 11th 2009, 11:44 AM
"Waarskynlik" is ongelukkig geen bewys nie. Die evoluste redeneer ook dat "waarskynlik" was my oer oupa 'n klip. Gaan kyk maar na van my vorige plasings oor die wyn by die Nagmaal. As jy die Joodse feeste ken dan sal jy weet dat daar geen oreinheid met die Pasga of "Fees van die Ongesuurede Brode" teenwoordig was nie. Alle onreinheid is die vorige aand al verwyder.

Tonton
Jun 11th 2009, 01:44 PM
"Waarskynlik" is ongelukkig geen bewys nie. ...

Stem saam.

Jou skrifverwysing bly egter steeds verkeerd - Tit 3:2 en 1:7 verwys na dronkaards, nie na iemand wat alkohol inneem nie.

Groete,
Anton

Johnny
Jun 11th 2009, 01:52 PM
Stem saam.

Jou skrifverwysing bly egter steeds verkeerd - Tit 3:2 en 1:7 verwys na dronkaards, nie na iemand wat alkohol inneem nie.

Groete,
Anton

Ek gebruik die 1953 AOV vertaling. Daar staan "geen drinker". Ek weet die nuwe vertalings is besig om die Woord heeltemal te verdraai, so ek weet nie of jy dalk 'n ander vertaling gebruik nie.

Tonton
Jun 11th 2009, 02:45 PM
Ek gebruik die 1953 AOV vertaling. Daar staan "geen drinker". Ek weet die nuwe vertalings is besig om die Woord heeltemal te verdraai, so ek weet nie of jy dalk 'n ander vertaling gebruik nie.
Johnny,

Ek gebruik ook die eerste Afrikaanse vertaling (1933, hersien in 1953) en KJV (1611)- albei vertaal vanuit die Texus Receptus, en nie die bedorwe / gekontamineerde manuskripte (Scriptus Vaticanus en Scriptus Siniactus) nie. Ek besef egter dat selfs die beste weergawe steeds 'n vertaling is, daarom dat die woordgebruik gekontrolleer moet word.

KJV, wat ook vanuit die Texus Receptus (Soos die eerste vertaling) vertaal is, verwys bv. na:
"For a bishop must be blameless, as the steward of God; not selfwilled, not soon angry, not given to wine, no striker, not given to filthy lucre;"

En die Strongs nommer bevestig daardie interpretasie.

Hier is hoe Thayer's Lexicon die oorspronklike woord verklaar:
http://www.blueletterbible.org/lang/lexicon/image.cfm?img=0C71BDD56AB8E1E2C0864AD9B9B4E3F98

5170

Trouens, ek sien niks verkeerd met die eerste Afrikaanse vertaling nie - 'n "DRINKER" is egter nie iemand wat bloot alkohol neem nie, maar iemand wat hom oorgee aan alkohol - d.w.s. "dronk drink", tesaam met al die simptome van dronkenskap. Jou interpretasie van "Drinker" is egter verskillend, en daarom sien jy die Woord vanuit jou interpretasie daarvan. Maar die oorspronklike woordgebruik, soos bevestig deur Strongs, verwys nie na jou interpretasie nie. Jy moet daarom besef (en erken) dat daar meer as een interpretasie van 'n woord kan wees, en dat jou interpretasie verkeerd kan wees.

Interresant, die '83 vertaling verwys hier na: " 'n Ouderling is immers 'n bestuurder van die huishouding van God. Daarom moet hy onberispelik van gedrag wees, nie aanmatigend en opvliend nie, nie 'n dronkaard of 'n rusiemaker of 'n soeker na oneerlike wins nie." - so hier het die vertaling dit wel reg.

Toevallig neem ek persoonlik reeds sedert 2002 geen alkohol nie. Dit was 'n besluit wat ek geneem het toe ek vir die Here gevra het om vir my hieroor klarigheid te gee, en die antwoord wat ek gekry het is: "as dit jou pla - los dit tot My eer". En ek het dit gelos. Maar ek doen dit soos 'n vas, en nie omdat ek dit as verkeerd beskou nie. Ek ervaar groot sen hieroor, en die Here het my ook genees van gewrigsprobleme daarna - en ek het nie eers daarvoor gevra nie!

Groetnis,
Anton

Johnny
Jun 11th 2009, 05:42 PM
Tonton, ek het 'n ele lange lys van skrif wat of verander of uitgehaal is in die 1983 vertaling, en lyk my hier haal jy juis een so skrif aan. Verander om by die mesn te pas. Hier is my aanhaling uit die AOV, KJV en dan die oorspronklike Grieks se betekenis. Heel 'n ander storie. Kyk self.

Afrikaanse Ou Vertaling (1953)
Titus 1:7 Want n opsiener moet as n rentmeester van God onberispelik wees, nie eiesinnig, nie oplopend, geen drinker, geen vegter, geen vuilgewinsoeker nie;
King James Version
Titus 1:7 ForG1063 a bishopG1985 mustG1163 beG1511 blameless,G410 asG5613 the stewardG3623 of God;G2316 notG3361 selfwilled,G829 notG3361 soon angry,G3711 notG3361 given to wine,G3943 noG3361 striker,G4131 notG3361 given to filthy lucre;G146
G3943
πάροινος
paroinos
par'-oy-nos
From G3844 and G3631; staying near wine, that is, tippling (a toper): - given to wine.
G3844
παρά
para
par-ah'
A primary preposition; properly near, that is, (with genitive case) from beside (literally or figuratively), (with dative case) at (or in) the vicinity of (objectively or subjectively), (with accusative case) to the proximity with (local [especially beyond or opposed to] or causal [on account of]). In compounds it retains the same variety of application: - above, against, among, at, before, by, contrary to, X friend, from, + give [such things as they], + that [she] had, X his, in, more than, nigh unto, (out) of, past, save, side . . . by, in the sight of, than, [there-] fore, with. In compounds it retains the same variety of application.
G3631
οἶνος
oinos
oy'-nos
A primary word (or perhaps of Hebrew origin [H3196]); wine (literally or figuratively): - wine.
H3196
יין
yayin
yah'-yin
From an unused root meaning to effervesce; wine (as fermented); by implication intoxication: - banqueting, wine, wine [-bibber].
Tonton, dit is duidelik uit die stuk hierbo dat n Opsiener nie eers NABY of in die NABYHEID van wyn mag gekom het nie. So, dit praat geensins van dronkaards of dronk word nie.

Wilderness Voice
Jun 12th 2009, 06:30 AM
Hoekom soek mense altyd een rede in die Bybel om iets te regverdig in plaas van tien redes hoekom dit nie reg is nie.

Johnny
Jun 12th 2009, 07:00 AM
Hoekom soek mense altyd een rede in die Bybel om iets te regverdig in plaas van tien redes hoekom dit nie reg is nie.

Uit jou plasing kan ek nie aflei aan wie se kant jy is nie.:hmm:

mari
Jun 12th 2009, 09:20 AM
Uit jou plasing kan ek nie aflei aan wie se kant jy is nie.:hmm:

Johnny .... meeste van ons hier is "aan die kant" van die Woord ...... en vind dit belangrik om korrekte interpretasie van teks na te streef ..... veral as interpretasie met veroordeling tussen Christinne te doen het .....

oor die "drinker" interpretasie ....

My pa hou nie van bier nie, maar sal 'n glasie Hanepoot saam met 'n ete geniet, en het ook aal so nou en dan 'n klippies+coke geniet saam met 'n braai .....hy is alles behalwe "drinker" ....... hy was al die jare diaken en toe ouderling en nou koster ....... dus verantwoordelik om die nagmaalwyn by die drankwinkel te gaan aankoop ( en die druiwesap vir die wat nie alkohol kan gebruik nie ) ...... :bounce:........ my skoonpa kan 'n bottel wiskie op 'n aand kafdraf, met die gewone gevolge .... hy is 'n "drinker" en sal ( hopelik ) nie die kerkraadbanke haal nie ......

Johnny
Jun 12th 2009, 09:45 AM
Johnny .... meeste van ons hier is "aan die kant" van die Woord ...... en vind dit belangrik om korrekte interpretasie van teks na te streef ..... veral as interpretasie met veroordeling tussen Christinne te doen het .....

My pa hou nie van bier nie, maar sal 'n glasie Hanepoot saam met 'n ete geniet, en het ook aal so nou en dan 'n klippies+coke geniet saam met 'n braai .....hy is alles behalwe "drinker" ....... hy was al die jare diaken en toe ouderling en nou koster ....... dus verantwoordelik om die nagmaalwyn by die drankwinkel te gaan aankoop ( en die druiwesap vir die wat nie alkohol kan gebruik nie ) ...... :bounce:........ my skoonpa kan 'n bottel wiskie op 'n aand kafdraf, met die gewone gevolge .... hy is 'n "drinker" en sal ( hopelik ) nie die kerkraadbanke haal nie ......

Soos van die begin af probeer ek mense verkeerd bewys dat Jesus NIE alkohol gemaak het en dit NIE gedrink het nie. Wat gebeur toe.....mense begin verdedig hoekom hulle mag en kan drink....al is dit net een bier. Ek het nie 'n probleem met 'n bier of 'n glasie wyn nie, maar die vraag was beantwoord om drink te regverdig. Na al die Skrifte wat ek geplaas het dink ek dit is duidelik dat God of dan Jesus NIE iets sal maak en dit dan nog gebruik wat vir Sy kinders 'n struikelblok kan wees nie. Ek wou en het ook nie deur die plasing mense probeer veroordeel nie of gedink ek is beter as ander nie. Ek het gedrink....en heelwat, tot ek ook vrygemaak is. Om te beweer dat Jesus alkohol gemaak en gedrink het grens vir my aan Godslastering om die minste te s.:cry:

Kom ons kyk na die volgende:

Hoeveel keer moet jy lieg om 'n leunaar te wees.......net EEN keer.
Hoeveel keer moet steel om 'n dief te wees.......net EEN keer.
Hoeveel keer moet jy die naam van die Here ydelik gebruik om 'n Godslasteraar te wees.....net EEN keer.
Met hoeveel vrouens moet jy slaap om 'n hoereerder te wees....net EEN keer.

Nou, hoeveel glase wyn/biere moet jy drink om 'n drinker te wees.....seker net EEN... ? :hmm:

Ons het ALMAL, en ja, insluitend ek, swakhede waaraan ons moet werk, maar ons moenie die slegte probeer regverdige deur allerhande redenasies nie, en in jierdie geval Jesus die skuld gee vir DRANK nie.

Rom 16:19 Want julle gehoorsaamheid het algemeen bekend geword. Daarom verbly ek my oor julle, en ek wens dat julle wys mag wees teenoor wat goed is, maar onskuldig teenoor wat sleg is.

Isa 5:20 Wee hulle wat sleg goed noem en goed sleg, wat die duisternis lig maak en die lig duisternis, wat bitter soet maak en soet bitter.

Tonton
Jun 12th 2009, 11:40 AM

Mari, did is presies die verskil tussen "given to drink" en "Not given to drink"

Groete,
Anton