PDA

View Full Version : Geloofsekerheid

MercyChild
Sep 22nd 2009, 07:08 AM
Hier is n baie interessante vraag wat gister opgekom het tydens n gesprek tuis. Hoe kry n mens geloofsekerheid?

Ek dink dat ek geloofsekeheid het dat ek aan God behoort, want my hart oortuig my en as ek die Woord lees glo ek vas dat wat daarin staan waarheid is. Verder glo ek dat ek Jesus aangeneem het met oorgawe.

Gister was n baie eenvoudige gesprek. Die persoon reken hy het sy lewe vir Jesus gegee, maar nie seker of hy werklik eendag sal hemel toe gaan of nie. Waarom sal dit dan wees dat hy nie geloofsekerheid het nie?

Al wat ek dood eenvoudig kon antwoord is dat ek God glo en dat as ek na my lewe kyk dat ek kan ervaar dat Jesus werklik binne in my leef. Ek glo wat die Bybel lees is waar. Maar nou sit ek self met die vraag, of miskien eerder n effense verwarring. Dit is seker nie reg om op gevoelens te gaan nie, maar waarin le die oortuiging van geloofsekerheid dan?

Ek het n paar maal skrifte gelees, maar kan nie so uit die vuis onthou presies wat dit was of waar dit staan nie, dat ons kinders van God genoem word. Johannes 3:16 is natuurlik een van die klassieke voorbeelde wat ek kon onthou en in die gesprek as voorbeeld kon gebruik. Is geloofsekerheid se fondament dan op die Woord gebasseer, of kan jy tog die gevoel van sekerheid in jou hart dra?

As iemand nie oor geloofsekerheid beskik nie, is dit weens n te kort aan kennis, ervaring, ondervinding of iets van die aard? Hoe kan mens hierdie onsekerheid in sekerheid omskep? Of eerder hoe kan jy diegene met onsekerheid help of leer wat dit is om geloofsekerheid te besit?

Lanie
Sep 22nd 2009, 07:52 AM
Hi MC,

Mens het geloofsekerheid wanneer God 'n bonatuurlike werk in jou kom doen, en wanneer dit gebeur sal mens weet dit het gebeur, jy sal nie twyfel oor jou redding nie. Dus, om jou te antwoord, wanneer iemand nie geloofsekerheid het nie, is dit agv die afwesigheid van 'n ondervinding/ervaring. (Oeeee...nou is almal se o groot dat so iets uit my gereformeerde mondjie kan kom - verstaan my groot asb, ek s nie mens moet jou geloofslewe basseer op al wat 'n emosionele opswepings foefie is nie, en soos 'n golf in die see heen en weer gewaai word van die een emosionele high na die volgende, en dis al waarop jou verhouding met God gebasseer is nie.) Die groot rede hoekom soveel mense sukkel met geloofsekerheid is omdat iemand eendag vir hulle ges het, "bid agter my aan, en dan vir hulle 'n bybelversie gee en s hierdie versie bevestig nou dat jy gered is. Daar is soveel mense daar buite wat met 'n valse sekerheid rondloop oor hierdie leuen. :cry: Volgens Romeine 8 vers 16 getuig die Gees saam met ons gees dat ons kinders van God is, so van die oomblik van wedergeboorte af sal jy weet dat jy weet dat jy weet en sal jy geloofsekerheid h want die Heilige Gees sal daarvoor sorg.

MercyChild
Sep 22nd 2009, 07:57 AM
Hi MC,

Mens het geloofsekerheid wanneer God 'n bonatuurlike werk in jou kom doen, en wanneer dit gebeur sal mens weet dit het gebeur, jy sal nie twyfel oor jou redding nie. Dus, om jou te antwoord, wanneer iemand nie geloofsekerheid het nie, is dit agv die afwesigheid van 'n ondervinding/ervaring. (Oeeee...nou is almal se o groot dat so iets uit my gereformeerde mondjie kan kom - verstaan my groot asb, ek s nie mens moet jou geloofslewe basseer op al wat 'n emosionele opswepings foefie is nie, en soos 'n golf in die see heen en weer gewaai word van die een emosionele high na die volgende, en dis al waarop jou verhouding met God gebasseer is nie.) Die groot rede hoekom soveel mense sukkel met geloofsekerheid is omdat iemand eendag vir hulle ges het, "bid agter my aan, en dan vir hulle 'n bybelversie gee en s hierdie versie bevestig nou dat jy gered is. Daar is soveel mense daar buite wat met 'n valse sekerheid rondloop oor hierdie leuen. :cry: Volgens Romeine 8 vers 16 getuig die Gees saam met ons gees dat ons kinders van God is, so van die oomblik van wedergeboorte af sal jy weet dat jy weet dat jy weet en sal jy geloofsekerheid h want die Heilige Gees sal daarvoor sorg.

Ek is nie so seker of ek dit korrek verstaan nie, maw probeer jy dan s dat as jy nie geloofsekerheid het nie, dat jy nie werklik tot inkeer gekom het nie?
Kan 'n mens ook onseker wees omdat jy nog besig is met verkeerde dinge? :confused

Ta-An
Sep 22nd 2009, 08:37 AM
Gewoonlik wanneer mens begin twyfel en begin onseker raak .... is dit baie keer 'n teken van ongelese Bybels. Die Bybel s: Johannes 6:47 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=43&CHAP=6&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=47) Voorwaar, voorwaar Ek s vir julle, wie in My glo, het die ewige lewe.

Wat beteken dit om te glo?? En die geliefde boek aan die Romeine is so sterk op wat dit dit beteken om te glo...
Romeine 10:17 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=45&CHAP=10&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=17) Die geloof is dus uit die gehoor, en die gehoor is deur die woord van God.
Ons gaan ten gronde weens 'n gebrek aan kennis.
Hosea 4:6 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=28&CHAP=4&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=6) My volk gaan te gronde weens gebrek aan kennis;

Wanneer mens gereeld jou Bybel lees en in verhouding staan met die Gees van G_d kry jy hierdie sekereheid want jy ken jou Saligmaker en Verlosser (by Naam: YHVA Yeshi) Psalms 27:1 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=19&CHAP=27&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=1) 'n Psalm van Dawid. Die HERE is my lig en my heil: (salvation/redding) vir wie sou ek vrees? Die HERE is die toevlug van my lewe: vir wie sou ek vervaard wees? (The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear? {N}
The LORD is the stronghold of my life; of whom shall I be afraid?)

Geloofsekerheid kan mens toets aan:
Ken jy die Here? Hoe ken jy Hom, ken jy Sy Naam, ken jy Sy teenwoordigheid?
Of het jy nog net van Hom gehoor?
Hoor jy Sy stem, ervaar jy Sy liefde?
Is jy gehoorsaam aan dit wat Hy van jou vra om te doen?
Wat ervaar jy in Sy teenwoordigheid...
Hoe ervaar jy Sy manifesterende teenwoordigheid??

Geloof is nie net 'n tydelike oplossing vir 'n krisis nie, nie net 'n Band-Aid in tye van nood nie, nie net 'n 'Asseblief Here help gou nie'.... maar 'n lewende verhouding, en wanneer jy daar loop, dan kan jy seker wees van waar jy heen gaan, want die skape dan sal die stem van hulle Herder ken...

Hoop dit help ;)

:idea: Wat ons moet onthou, is dat ons wie s dat ons geloof sekerheid het, ons lewens moet getuig van so 'n verhouding met ons Here.

En wanneer ons in verhouding staan met ons Here dan sal ons weet : 1 Joh 5:15 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=62&CHAP=5&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=15) En as ons weet dat Hy ons verhoor, dan weet ons dat, wat ons ook al vra, ons die bedes verkry wat ons van Hom gevra het.

Johannes10
7 Jesus het toe weer vir hulle ges: Voorwaar, voorwaar Ek s vir julle, Ek is die deur van die skape.

9 Ek is die deur; as iemand deur My ingaan, sal hy gered word, en hy sal ingaan en uitgaan en weiding vind. .....

.....27 My skape luister na my stem, en Ek ken hulle, en hulle volg My.

28 En Ek gee hulle die ewige lewe, en hulle sal nooit verlore gaan tot in ewigheid nie, en niemand sal hulle uit my hand ruk nie.

29 My vader wat hulle aan My gegee het, is groter as almal; en niemand kan hulle uit die hand van my Vader ruk nie.

30 Ek en die Vader is een.

:hug:

Ta-An
Sep 22nd 2009, 08:44 AM
Ek is nie so seker of ek dit korrek verstaan nie, maw probeer jy dan s dat as jy nie geloofsekerheid het nie, dat jy nie werklik tot inkeer gekom het nie?
Kan 'n mens ook onseker wees omdat jy nog besig is met verkeerde dinge? :confused
JA, ek dink jy verstaan reg, en ek stem saam met Lanie :D

Lanie verwys na 'n Damaskus ervaring soos jy vind in Handelinge 9 : 3-6 Dit vewys na 'n punt in jou lewe waar jy waaragtig tot bekering gekom het.

Ta-An
Sep 22nd 2009, 08:55 AM
Nog 'n versie wat ek gemis het... 1 Joh 5:13 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=62&CHAP=5&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=13) Dit het ek geskrywe aan julle wat glo in die Naam van die Seun van God, sodat julle kan weet dat julle die ewige lewe het en kan glo in die Naam van die Seun van God.

Glo!
Hoe glo mens? Deur Verhouding.

:hug:

MercyChild
Sep 22nd 2009, 09:06 AM
Wanneer mens gereeld jou Bybel lees en in verhouding staan met die Gees van G_d kry jy hierdie sekereheid want jy ken jou Saligmaker en Verlosser (by Naam: YHVA Yeshi) Psalms 27:1 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=19&CHAP=27&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=1) 'n Psalm van Dawid. Die HERE is my lig en my heil: (salvation/redding) vir wie sou ek vrees? Die HERE is die toevlug van my lewe: vir wie sou ek vervaard wees? (The LORD is my light and my salvation; whom shall I fear? {N}
The LORD is the stronghold of my life; of whom shall I be afraid?)

Geloofsekerheid kan mens toets aan:
Ken jy die Here? Hoe ken jy Hom, ken jy Sy Naam, ken jy Sy teenwoordigheid?
Of het jy nog net van Hom gehoor?
Hoor jy Sy stem, ervaar jy Sy liefde?
Is jy gehoorsaam aan dit wat Hy van jou vra om te doen?

:idea: Wat ons moet onthou, is dat ons wie s dat ons geloof sekerheid het, ons lewens moet getuig van so 'n verhouding met ons Here.

Goed ek dink ek het dit, maw gaan dit oor jou verhouding met God. So geloofsekerheid kom met 'n proses? Hoe meer jy lees en hoe meer jy groei, hoe meer sal jy die oortuiging dan h?

Hoe antwoord ek die seun? Hy wil graag weet hoekom hy nie geloofsekerheid het nie. Stel ek dit aan hom dat hy te min Woord lees of te min bid. Ek weet ek moet met taktiek antwoord, maar is nie so seker hoe om dit te doen nie.

Eerstens weet ek nie of hy werklik sy saak met God uitgemaak het nie. Hy reken hy het, maar ek sal regtig nie weet nie.

Sien die rede hoekom ek dink hy nie skerheid het nie is soos volg. Ek onthou toe ek in verhouding staan nog voordat ek besluit het om te trou, dat ons op 'n staduim redelik onseker was in watter rigting ons verhouding gaan beweeg omdat ons nog nie die saak van trou uitgepraat het nie. Teen die tyd wat ons verloof was het ek ons op 'n punt gekom waar ons teen ons ou liefdes gekies het en toe dan eers het ons sekerheid gehad dat ons wel besluit het om die res van ons lewe saam te spandeer (al het my huwelik nou nie heeltamal so verloop nie)tog het ek op daardie staduim die sekerheid gehad.

Nou nes my huwelik waar 'n party besluit het om te onttrek, kan dit dan gebeur dat 'n mens 'n besluit maak om 'n Christen te wees, jou hele lewe aan Hom wil toewei, en jouself dan later onttrek uit die geloofs verhouding?
Miskien het hy 'n oorgawe gemaak en dalk onttrek? :dunno:

Ta-An
Sep 22nd 2009, 09:19 AM
Miskien het hy 'n oorgawe gemaak en dalk onttrek? :dunno: ...onttrek uit die relationship... Ja, onthou, G_d s: Hy sal ons nooit verlaat of versaak nie.... dit is ons wat weg beweeg :B

Hebrers 13:5 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=58&CHAP=13&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=5) ......want Hy het ges: Ek sal jou nooit begewe en jou nooit verlaat nie.

Want Hy s :Kom na my toe...... en as ons nie na Hom toe gaan nie, dan sal ons nie rus vir ons gemoed h nie
Mattheus 11:28 (http://bibledatabase.org/cgi-bin/bib_search/bible.cgi?BIBLE=1&BOOK=40&CHAP=11&SEARCH=jesus%20king%20lord&Read=Read&FIRST=OK&HV=28) Kom na My toe, almal wat vermoeid en belas is, en Ek sal julle rus gee.

En wanneer ons na Hom toe kom, en in verhouding leef met Hom, dan verwag Hy dat ons gehoorsaam aan Hom sal wees, en dan kom baie op die punt van ontrekking,,,,, want om gehoorsaam te wees is harde werk, en ,,,,, dit is makliker om jou rug te draai en te onttrek, as om in gehoorsaamheid met Hom te leef :(

Lanie
Sep 22nd 2009, 09:25 AM
Het julle al Pilgrim's progress gelees/gekyk? Daarin beeld John Bunyan ook uit hoe mens kan afdwaal van die pad, maar dat God jou altyd weer sal terugbring. Dis belangrik om te onthou dat wanneer die Here jou gered het, jy nie daardie redding kan verloor nie,want God doen nie halwe werk nie. Dit wat Hy begin, maak Hy ook klaar. So jy kan dalk hier en daar die pad byster raak maar jy sal nie jou redding kan verloor nie.

MercyChild
Sep 22nd 2009, 09:30 AM
En wanneer ons na Hom toe kom, en in verhouding leef met Hom, dan verwag Hy dat ons gehoorsaam aan Hom sal wees, en dan kom baie op die punt van ontrekking,,,,, want om gehoorsaam te wees is harde werk, en ,,,,, dit is makliker om jou rug te draai en te onttrek, as om in gehoorsaamheid met Hom te leef :(

Ok, maar nou het ek 'n ander vraag wat nie meer van toepassing op die onderwerp is nie dink ek. Wat van diegene wat alles doen wat hy/sy veronderstel is om te doen. Maw hulle is gehoorsaam aan die skrif en doen wat die skrif beveel. Dit lyk met die oog af of hulle goeie voorbeeldige lewens leef, maar eintlik is daar is geesetlik eintlik morsdood. Vergewe as ek myself verkeerd uitdruk. Dis soos jy kan sien iemand is tuis maar niks ligte brand nie! Waar l die probleem dan?:help:

Ta-An
Sep 22nd 2009, 10:06 AM
Dis soos jy kan sien iemand is tuis maar niks ligte brand nie! Waar l die probleem dan?:help:Verhouding :idea: Om 'n lewende verhouding met G_d te h...
Jy kan Bybel lees sonder om 'n lewende verhouding met G_d te h.... om net deur die passie te gaan van lees, sonder om daardie commitment te maak....

Lanie
Sep 22nd 2009, 10:08 AM
Dis vir my so ongelooflik hoe die Here mens kan voorberei vir gesprekke. Nie 'n week terug nie, het ons hierdie dinge in 'n bybelklas bespreek. Ons dominee het gevra - "hoe kry mens geloofsekerheid?" en ons 4 opsies gegee. Die opsies was:

1. Mens sal nooit regtig sekerheid h nie.
2. Deur die Woord
3. Deur werke
4. Deur 'n ervaring

Ons het dadelik 1 & 3 uitgekanselleer want mens kan defnitief geloofsekerheid h en die meeste weet tog dat mens nie kan seker wees van jou redding op grond van werke nie. Baie het 2 gekies, en natuurlik is dit nie totaal verkeerd nie want die Woord gee tog vir ons baie bevestiging, maar dit kan gebeur dat mens 'n valse sekerheid bou slegs op grond van dit wat in die Woord staan, terwyl daar nie 'n wedergeboorte plaasgevind het nie.

Ek sou dus vir jou s dat enige iemand chrisen-christen kan speel, ons ken baie sulke mense wat hulleself vreeslik heilig voorhou, alles doen wat hulle moet, maar hulle doen dit uit hulleself, dis nie die vrug van die Heilige Gees wat jy sien nie. Mens herken sulke mense nie altyd nie, maar wanneer jy die Heilige Gees in jou het tel mens dit nogals op want gees herken gees. Ons moet net altyd, altyd aanhou bid vir hulle wat valse sekerheid het sodat hulle 'n ware ontmoeting met God sal h.

Philip dT
Sep 22nd 2009, 10:48 AM
Baie mense het nie enige noemenswaardige ervaring of euforiese gevoel nie. Ek dink opregte kinders van die Here voel sommige dae nader aan die Here as ander.

Die belangrike ding is dat ons redding l in Christus se soenverdienste, nie in ons gevoel nie. Mens moet dit net aangryp in die geloof.

Dus, geloofsekerheid hou verband met jou keuse om God se verdienste te aanvaar.

MercyChild
Sep 22nd 2009, 10:52 AM
Lanie, ek hoop nie julle het nommer 2. Die Woord heeltemal uitgeskakel nie, want ek voel tog die Woord moet ons basis wees. Alles wat ons glo kom tog uit die Woord........Die Woord is tog God se woorde self vir ons geskryf?

Ja die verhouding en vrug van die Gees maak vir my sin. Ta-An het die al 'n paar maal vir my verduidelik en ek stem volkome hiermee saam.

Ek sien jy het ook sulke mense ontmoet. As ek dink aan Petrus. Hy het ges dat hy Jesus nie sal verloon nie, maar toe die haan kraai was hy die eerste een wat hardloop! Dit was eers toe hy besef het wat hy gedoen het en werklik berou gehad het daaroor dat hy daarna voluit gegaan het om te doen wat Jesus vir hom geleer het, wat hy gaan preek het en die Woord aan ander gaan leer het. Eers dan het hy die "commitment" gemaak waarna Ta-An verwys.

Is dit dan so dat mense soort van hulle eie godsdiens maak? Ek meen wat ek probeer s kom dalk neer op wat Ta-An bedoel met die commitment besigheid.
As ek 'n resep het vir koek bak, moet ek tog al die "ingredients" gebruik as ek wil h die koek moenie flop of uitkom soos die resep lees. Sou ek die eiers of bakpoeier of wat ookal uitlaat gaan die koek dalk platval of sleg smaak. As ons dan die resep wil gebruik beteken dit ons moet alles gebruik in die resep, en ons kan nie kies en keur wat ons wil gebruik of nie wil gebruik nie. Maar nou kry jy dat sommige soort van selekteer wat hulle wil neem en wat hulle voel is nie vir hulle nie. Is daar nie kanse dat ons ons godsdiens soort van self maak en kies wat ons wil of nie wil doen nie? Sal dit nie ook een van die redes wees waarom ons sommige kere nie geloofsekerheid het nie?:hmm:

MercyChild
Sep 22nd 2009, 10:59 AM
Baie mense het nie enige noemenswaardige ervaring of euforiese gevoel nie. Ek dink opregte kinders van die Here voel sommige dae nader aan die Here as ander.

Die belangrike ding is dat ons redding l in Christus se soenverdienste, nie in ons gevoel nie. Mens moet dit net aangryp in die geloof.

Jy sien dit is presies wat ek nie aan die seun kan verduidlik nie. Hy reken dat God soms baie ver voel. Sien hy gaan 'n strawwe tydjie deur. Ek weet nie hoe om dit vir hom te verduidelik nie. Dit maak nie saak of dit sleg gaan nie, dit beteken nie dat God jou nie verlaat het nie.

Bv. Ek is bitterlik sleg met paaie. Gister het ek die padkaart gevolg huistoe van die werk en verdwaal. Die simpel rede daarvoor was omdat dit gevoel het asof ek nie op die regte pad was wyl ek die padkaart gevolg het nie, en toe my eie rigting ingeslaan. Toe ek by die huis kom moes ek sien, self al het dit gevoel of ek op die verkeerde pad was dat as ek die kaart gevolg het, sou ek my eindbestemming wel bereik het.
Hiermee wil ek dan met jou saamstem op die gevoel storie. As ons dan die Woord se instruksies volg, selfs al is daar onduidelikhede, sal ons dan ons eindbestemming bereik, al voel die pad hoe vreemd.

Ek dink ek is besig om myself hier te antwoord.........lol:lol:

Lanie
Sep 22nd 2009, 11:31 AM

Hei ou Philip,

Ek wil nou nie soos iemand anders op die forum klink nie, maar ek dink jy verstaan my verkeerd....:D Ek s nie mens kry geloofsekerheid deur 'n euforiese ervaring nie. (Jy weet mos hoes myse politiek, man ;)) Wat ek ges het is dat die "ervaring" wat vir ons geloofsekerheid gee is dat die Gees saam met ons gees getuig dat ons kinders van God is, volgens Romeine 8:16.

Ek stem heeltemal saam dat mens soms nader voel aan God as ander dae, (maar dis nou weer net 'n gevoel, want God is altyd by ons...;)) en ook dat ons redding nie in 'n gevoel l nie.

Jou laaste sinnetjie maak natuurlik vir my glad nie sin nie....;) :P :D

Philip dT
Sep 22nd 2009, 11:46 AM
Hei ou Philip,

Jou laaste sinnetjie maak natuurlik vir my glad nie sin nie....;) :P :D

Geloofsekerheid is nie in die eerste plek 'n gevoel of ervaring nie, want dit is subjektief en verskil van mens tot mens. Dit help. Dit is inderdaad so dat ons gees getuig saam met God se Gees dat ons kinders van God is. Maar selfs dit mag sommige dae meer werklik voel as ander. Die bottomline is, dis 'n keuse. Jy kies om God se soenverdienste te aanvaar en nie jou sekerheid op jou eie ervaring te baseer nie.

Lanie
Sep 22nd 2009, 11:56 AM
Die nie verstaan nie opmerking was baie tong in die kies, Philip. Kom ek s dan maar eerder vir jou kom ons agree to disagree oor die keuse storie. :saint:

Philip dT
Sep 22nd 2009, 12:03 PM
Die nie verstaan nie opmerking was baie tong in die kies, Philip. Kom ek s dan maar eerder vir jou kom ons agree to disagree oor die keuse storie. :saint:

Fair enough, maar kom ons s geloofsekerheid het niks met 'n keuse te doen nie. Wat s jy vir iemand waarvan sy gevoel/ervaring van die Heilige Gees se getuienis so "amper daar" is. Hy voel dalk meeste van die tyd seker, maar soms nie. Wat s jy vir hom?

1) Ek dink jy het valse sekerheid.
2) Jy het sekerheid, ek dink dis die regte ding, hou net vas daardie goeie tye van jou ervaring.
3) Wag en bid daarvoor. (m.a.w. Hoe harder jy bid of hoe langer jy wag, hoe gouer sal dit kom.)

Watter een van die 3, of dalk iets anders?

MercyChild
Sep 22nd 2009, 12:13 PM
Fair enough, maar kom ons s geloofsekerheid het niks met 'n keuse te doen nie. Wat s jy vir iemand waarvan sy gevoel/ervaring van die Heilige Gees se getuienis so "amper daar" is. Hy voel dalk meeste van die tyd seker, maar soms nie. Wat s jy vir hom?

1) Ek dink jy het valse sekerheid.
2) Jy het sekerheid, ek dink dis die regte ding, hou net vas daardie goeie tye van jou ervaring.
3) Wag en bid daarvoor. (m.a.w. Hoe harder jy bid of hoe langer jy wag, hoe gouer sal dit kom.)

Watter een van die 3, of dalk iets anders?

Ek het dit uiteindelik!!!!!!!:pp Alles is 'n keuse.......Dankie Lanie, jou vrae aan Philip het my uitgehelp!:hug:

Lanie
Sep 22nd 2009, 12:15 PM
Ek gesels nou baie lekker en hou van hierdie vra. Dis soms lekker om gechallenge te word en gedwing te word om dieper oor hierdie goedjies te dink. Ek dink natuurlik nie die Heilige Gees doen "amper daar" werk nie..... maar ek sal bietjie gaan dink en lees of uitvind...... watch this space :saint:

Lanie
Sep 22nd 2009, 12:17 PM
Ek het dit uiteindelik!!!!!!!:pp Alles is 'n keuse.......Dankie Lanie, jou vrae aan Philip het my uitgehelp!:hug:

Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee!

MercyChild
Sep 22nd 2009, 12:19 PM
Ek gesels nou baie lekker en hou van hierdie vra. Dis soms lekker om gechallenge te word en gedwing te word om dieper oor hierdie goedjies te dink. Ek dink natuurlik nie die Heilige Gees doen "amper daar" werk nie..... maar ek sal bietjie gaan dink en lees of uitvind...... watch this space :saint:

Dus gaan dit nie op gevoel nie, selfs of ons God kan voel of nie voel nie. Dit gaan ook nie oor ons werke nie, maar 'n geloofstap wat ons vrye keuse is. Dan ook 'n stap om die Woord te glo wat bevestiging gee aan ons geloof en dat ons aan God behoort. Gevoel is dus misleidend, en sonde kan veroorsaak dat ons oor die saak twyfel.;)

Lol........Lanie watching this space!

Lanie
Sep 22nd 2009, 12:33 PM
Julle het my verloor. Of ek het julle verloor. MC, volgens wat ek glo kan mens nie kies om te glo nie..... Ek het nie bedoel mens kry geloofsekerheid van een om ander emosionele ervaring nie. Die gebeurtenis/ervaring waarna ek nog die heeltyd verwys is dat die Heilige Gees 'n werk in ons doen en vir ons bevestig dat ons gered is.

MercyChild
Sep 22nd 2009, 12:38 PM
Julle het my verloor. Of ek het julle verloor. MC, volgens wat ek glo kan mens nie kies om te glo nie..... Ek het nie bedoel mens kry geloofsekerheid van een om ander emosionele ervaring nie. Die gebeurtenis/ervaring waarna ek nog die heeltyd verwys is dat die Heilige Gees 'n werk in ons doen en vir ons bevestig dat ons gered is.

Waarom dan is dit nie 'n keuse nie? Ek verstaan dat die Bybel s ons is uitverkorenes, maar is dit dan nie ons keuse of ons God wil aanvaar of nie. So ook met gehoorsaamheid, is dit nie alles 'n keuse nie? Verduidelik my asb wat jy glo. :confused

Ek verstaan wat jy bedoel met die Heilige Gees wat ons oortuig maar dit loop nie noodwendig op 'n gevoel af nie. As dit goed gaan weet ek God woon in my, en as dit sleg gaan weet ek dit nog steeds. Maar as ek verkies om te glo dat Hy nie in my hart is nie, dan is dit mos 'n valse gevoel.....Gesien Ta An het skrif gegee dat Hy ons nooit sal begewe of verlaat nie.

Phil Fourie
Sep 22nd 2009, 12:41 PM
Mercy Child

Ek skryf nie regtig meer op hierdie forum nie, maar jy gryp my hart aan vandag toe ek hier lees en ek sal tog wil kommentaar lewer, ek is nie hier om met iemand te stry of baklei oor wat ek nou s nie, vat wat ek skryf of los dit ;)

Die Heilige Gees getuig deur die Woord van God of ons gered is. Paulus skryf:

Ondersoek julself of julle in die geloof is; stel julself op die proef. Of is julle nie seker van julself dat Jesus Christus in julle is nie -- as julle ten minste nie verwerplik is nie!
2 Korintirs 13:5

Geloofsekerheid is nie gebasseer op 'n gevoel nie, is nie gebasseer op 'n ervaring nie, daar is mense wat reken hulle is gered oordat hulle 'n ervaring gehad het, maar hulle lewe soos demone. Die Skrif leer dat ons onsself moet toets aan die Woord, of die vrug wat ek lewer oplyn met die Woord van God. Ek kan nie sekerheid kry uit 'n gevoel nie, ek kan selfs nie sekerheid kry uit my dag van bekering nie, ek kan slegs sekerheid kry deur die vrug wat my lewe oplewer van die dag wat ek tot bekering gekom het.

Daarom, as iemand in Christus is, is hy 'n nuwe skepsel; die ou dinge het verbygegaan, kyk, dit het alles nuut geword.
2 Korintirs 5:17

As God toe waarlik 'n werk in jou lewe gedoen het, is Hy steeds besig om 'n werk in jou lewe te doen. Hierdie is wat Jesus geleer het, gaan lees Matteus 12 vanaf verse 30 omtrent, hierdie is wat Paulus geleer het, sien bo, hierdie is wat Jakobus leer van 'n geloof wat lewende is vanuit die werke wat dit oplewer as getuienis dat daardie geloof lewe, sien hele Jakobus, sien Jakobus 4 en nou vir die kersie op die koek.

Gaan vat jou Bybel nou, vanaand of wanneer ook jy tyd kry, maar maak dit dringend, gaan maak jou Bybel oop by 1 Johannes en lees die hele 1 Johannes, 1 Johannes is 'n reeks toetse wat ek myself moet afvra of ek werklik in gemeenskap met God is, wandel ek in die lig soos Hy in die lig is en self die lig is, is ek lief vir ander soos Jesus ander lief het, is ek lief vir die Woord van God en Jesus se gebooie, is ek so lief vir my broeders dat ek my lewe sal afl soos Hy sy lewe afgel het en dan kom jy by die wonderlike afsluiting, as hierdie dinge deel van jou lewe is, dan skryf Johannes

Dit het ek geskrywe aan julle wat glo in die Naam van die Seun van God, sodat julle kan weet dat julle die ewige lewe het en kan glo in die Naam van die Seun van God.
1 Johannes 5:13

Dit wat hy geskryf het is alles wat vooraf 1 Johannes 5 staan. Gaan toets jouself aan die Woord MC, moenie dat iemand hier jou gerusstelling gee nie, moenie dat ek jou gerusstelling gee nie, weeg jou lewe op teen die Woord van God, dit is waar jy sekerheid sal kry.

Groete
Phil

MercyChild
Sep 22nd 2009, 12:58 PM
Dankie vir jou bydrae...ja ek druk die sommer uit, ek sal die skrifte vannaand deurgaan. Nee, ek laat nie dat ander my oortuig nie, maar omdat ek redelik nuut op die gebied is en nie al die antwoorde weet nie, is dit 'n goeie leer proses om te weet wat ander se opinies is. Verder het ek ook nie altyd die sekerheid hoe om ander te nader nie..... en ek kan doen met raad op baie gebiede van my lewe.

Toets aan die Woord - ek stem saam. Die gedeelte van die verhouding met God maak beslis ook vir my sin, want dit is dan deur die Woord en ons gehoorsaamheid aan die Woord dat ons groei toon. Verder as ons praat van groei is dit dus allerdaags gemeenskap te h.

Ek sal beslis leeswerk gaan doen vannaand!
Dankie:)

Ta-An
Sep 22nd 2009, 01:09 PM
Welkom Phil :hug:

Dankie vir jou bydrae...

MC, jy betree nou 'n veld van "Uitverkiesing" en hieroor verskil 'ons'van mekaar ;)

Soos ek Lanie verstaan, glo sy sekere mense is uitverkies, ek verskil en s almal is uitverkies, en dit hang af van of jy aanvaar wat God vir jou gedoen het of nie....

Lanie
Sep 22nd 2009, 01:12 PM
en dit hang af van of jy aanvaar wat God vir jou gedoen het of nie....

Hoe nou An? :confused

Ta-An
Sep 22nd 2009, 01:20 PM
Hoe nou An? :confusedSien pos#28 :D .

MercyChild
Sep 22nd 2009, 01:24 PM
Welkom Phil :hug:

Dankie vir jou bydrae...

MC, jy betree nou 'n veld van "Uitverkiesing" en hieroor verskil 'ons'van mekaar ;)

Soos ek Lanie verstaan, glo sy sekere mense is uitverkies, ek verskil en s almal is uitverkies, en dit hang af van of jy aanvaar wat God vir jou gedoen het of nie....

Skuus, ek is mos 'n stadige kind........nie bedoel of af te wyk nie. Ek het gou die skrif gaan soek.....Dit lees as volg Joh 1:12 "Maar aan almal wat Hom aangeneem het, die wat in Hom glo het die reg gegee om kinders van God te word" As ons dan nie uitverkies nie, is ons die reg gegee........Vir my bly dit om te ewe. :hmm:

Lanie
Sep 22nd 2009, 01:30 PM
Waarom dan is dit nie 'n keuse nie? Ek verstaan dat die Bybel s ons is uitverkorenes, maar is dit dan nie ons keuse of ons God wil aanvaar of nie. So ook met gehoorsaamheid, is dit nie alles 'n keuse nie? Verduidelik my asb wat jy glo. :confused

Ek verstaan wat jy bedoel met die Heilige Gees wat ons oortuig maar dit loop nie noodwendig op 'n gevoel af nie. As dit goed gaan weet ek God woon in my, en as dit sleg gaan weet ek dit nog steeds. Maar as ek verkies om te glo dat Hy nie in my hart is nie, dan is dit mos 'n valse gevoel.....Gesien Ta An het skrif gegee dat Hy ons nooit sal begewe of verlaat nie.

MC, sussie.....:hug:

Ek aanvaar dat die uitverkiesing 'n taai toffie is en dat ek in die vrre minderheid is wat my glo daarvan aanbetref. Maar ek gaan nie nou nog 'n draad ontspoor met hierdie toffie nie. Phil het vir jou goeie raad gegee. Wanneer jy 'n kind van God sal Hy Sy Woord gebruik om al jou kwelvrae en bekommernisse te antwoord.

Wat jou vragie van so paar plasings terug te beantwoord... Nee, ons het verseker nie die Woord heeltemal uitgegooi nie... jammer dat ek myself hier gaan aanhaal, maar net vir duidelikheid dat ek nie ges het gooi die Woord weg nie....

Baie het 2 gekies, en natuurlik is dit nie totaal verkeerd nie want die Woord gee tog vir ons baie bevestiging, maar dit kan gebeur dat mens 'n valse sekerheid bou slegs op grond van dit wat in die Woord staan, terwyl daar nie 'n wedergeboorte plaasgevind het nie.

MercyChild
Sep 22nd 2009, 01:46 PM
MC, sussie.....:hug:

Ek aanvaar dat die uitverkiesing 'n taai toffie is en dat ek in die vrre minderheid is wat my glo daarvan aanbetref. Maar ek gaan nie nou nog 'n draad ontspoor met hierdie toffie nie. Phil het vir jou goeie raad gegee. Wanneer jy 'n kind van God sal Hy Sy Woord gebruik om al jou kwelvrae en bekommernisse te antwoord.

Wat jou vragie van so paar plasings terug te beantwoord... Nee, ons het verseker nie die Woord heeltemal uitgegooi nie... jammer dat ek myself hier gaan aanhaal, maar net vir duidelikheid dat ek nie ges het gooi die Woord weg nie....

Niks om oor te huiwer nie Lanie, elkeen is seker geregtig op sy eie persepsie, en ek hou van verskillende menings op 'n vraag. Wat ons nie verstaan nie sal sekerlik met tyd aan ons bekend word, maar om vrae te stel help soms baie........

Wat die Woord betref dink ek ons almal kan darem daarop saamstem dat dit die vaste beginsel is waar geloof juis ontstaan het. Was dit nie vir die Woord nie, watter ander kennis sou ons dan gehad het?

Moenie jammer wees vir die aanhaling nie.....lol. Ek lees soms vinniger as wat die brein registreer....lol.;)

Philip dT
Sep 22nd 2009, 01:47 PM
Lanie, verstaan ek jou reg dat jy s dat iemand dalk "valse sekerheid" vanuit die bybel kan kry as hy dalk nie altyd wedergebore voel nie, en sekerheid vanuit die Skrif soek?

Lanie
Sep 22nd 2009, 02:59 PM
Ek s dat iemand wat nie wedergebore is nie, valse sekerheid kan kry deur 'n gebedjie agter iemand aan te s, 'n versie in die Bybel te lees bv... glo en jy sal gered word.... en dan te glo hulle is gered maar nie werklik is nie, want as jy na hulle lewens gaan kyk is daar geen teken van die vrug van die Heilige Gees nie. Dis nie so volksvreemde ding om te s nie, is dit? Die kerke sit propvol van mense wat aan hierdie beskrywing voldoen.

Philip dT
Sep 22nd 2009, 03:03 PM
Ek s dat iemand wat nie wedergebore is nie, valse sekerheid kan kry deur 'n gebedjie agter iemand aan te s, 'n versie in die Bybel te lees bv... glo en jy sal gered word.... en dan te glo hulle is gered maar nie werklik is nie, want as jy na hulle lewens gaan kyk is daar geen teken van die vrug van die Heilige Gees nie. Dis nie so volksvreemde ding om te s nie, is dit? Die kerke sit propvol van mense wat aan hierdie beskrywing voldoen.

Sou jy dus s die regte vrugte is die toets vir geloofsekerheid, en indien wel hoe presies meet mens daardie vrugte?

Die Filadelfieer
Sep 23rd 2009, 05:56 AM
Ek is nou nuuskierig oor die Lighuisers se opinie hieroor :

- dink julle daar is een of ander "teenprestasie" nodig om 'n kind van die Here te wees ?
- Kan 'n ware kind van die Here ook soms twyfel ?

Lanie
Sep 23rd 2009, 05:58 AM
Philip, ek sou s die regte vrugte is 'n getuienis of iemand wedergebore is. 'n Lewe wat 'n 180 grade draai maak, 'n liefde vir God en vir alle mense, 'n passie vir en honger na Sy Woord, 'n aktiewe gebedslewe, 'n soeke na geregtigheid, afsondering van die wreld, 'n afkeer en afsien van sonde, gehoorsaamheid en toewyding aan God, geestelike groei, nederigheid is alles 'n baie goeie aanduiding of iemand waarlik 'n kind van God is.

Philip dT
Sep 23rd 2009, 07:33 AM
Philip, ek sou s die regte vrugte is 'n getuienis of iemand wedergebore is. 'n Lewe wat 'n 180 grade draai maak, 'n liefde vir God en vir alle mense, 'n passie vir en honger na Sy Woord, 'n aktiewe gebedslewe, 'n soeke na geregtigheid, afsondering van die wreld, 'n afkeer en afsien van sonde, gehoorsaamheid en toewyding aan God, geestelike groei, nederigheid is alles 'n baie goeie aanduiding of iemand waarlik 'n kind van God is.

Wie beoordeel of hierdie vrugte 100% outentiek en reg is? Jyself of iemand anders?

Wat van iemand wat soms bietjie sukkel met die vrugte, is hy nie gered nie?

Moet mens die vrugte volmaak manifesteer om seker te wees jy's gered?

Lanie
Sep 23rd 2009, 07:54 AM
Wie beoordeel of hierdie vrugte 100% outentiek en reg is? Jyself of iemand anders?

Wat van iemand wat soms bietjie sukkel met die vrugte, is hy nie gered nie?

Moet mens die vrugte volmaak manifesteer om seker te wees jy's gered?

Philip, dit voel so half of jy op my pik en my probeer vasvra....:(

Ek sit nie hier in my hoekie en dink of probeer voorgee ek weet alles nie. Ek deel met julle hoe ek goed verstaan. Ek glo mens kry 'n goeie aanduiding van of iemand gered is deur na sy lewe te kyk, jou eie of iemand anders s'n, maar op die ou einde sal elke ou alleen kan weet en getuig of hy waarlik gered is, want ons kan nie weet wat in 'n ander ou se hart aangaan nie, dis 'n saak tussen hom en God.

Soos ek ook vroer op die draad ges dwaal mense af van die nou pad, ons doen weer sonde, ons is ongehoorsaam, want ons is almal menslik en maak foute, maar dit beinvloed nie ons redding nie, want jy kan nie dit verloor as jy dit eers het nie.

Geen mens kan s dat die vrug van die Gees volmaak manifisteer nie, want ons is onvolmaakte mense, ons kan slegs daarna streef om heilig te lewe met God se Woord as ons maatstaf.

Philip dT
Sep 23rd 2009, 08:48 AM
Philip, dit voel so half of jy op my pik en my probeer vasvra....:(

Ek sit nie hier in my hoekie en dink of probeer voorgee ek weet alles nie. Ek deel met julle hoe ek goed verstaan. Ek glo mens kry 'n goeie aanduiding van of iemand gered is deur na sy lewe te kyk, jou eie of iemand anders s'n, maar op die ou einde sal elke ou alleen kan weet en getuig of hy waarlik gered is, want ons kan nie weet wat in 'n ander ou se hart aangaan nie, dis 'n saak tussen hom en God.

Soos ek ook vroer op die draad ges dwaal mense af van die nou pad, ons doen weer sonde, ons is ongehoorsaam, want ons is almal menslik en maak foute, maar dit beinvloed nie ons redding nie, want jy kan nie dit verloor as jy dit eers het nie.

Geen mens kan s dat die vrug van die Gees volmaak manifisteer nie, want ons is onvolmaakte mense, ons kan slegs daarna streef om heilig te lewe met God se Woord as ons maatstaf.

So, die vrugte in jou lewe kan ook nie dien as uiteindelike en onomstootlike bewys van redding nie. Want dan bou jy jou sekerheid op iets in jouself of 'n ervaring, en nie op Christus nie.

Wat kan wel as onomstootlike bewys dien? Wat staan vas? Net een ding, en dit is God se Woord en sy beloftes en Christus se soenverdienste aan die kruis en opstanding. As ons dit glo en toe-eien, is ons redding vas en seker. Kom ons kyk bietjie na die boek wat Phil voorgestel het mens lees:

1 Joh 3:23 "En dit is sy gebod, dat ons in die Naam van sy Seun, Jesus Christus, moet glo en mekaar liefh soos Hy ons n gebod gegee het."

Sien ook:

Sien ook my kommentaar in []

1 Joh 5:1-5 "Elkeen wat [self] glo dat Jesus die Christus is, is uit God gebore [wedergeboorte volg dus op geloof - sien ook Joh 3:16 as antwoord op Nikodemus se vraag]; en elkeen wat die Vader liefhet, het ook die een lief wat uit Hom gebore is. (2) Hieraan weet ons dat ons die kinders van God liefhet: wanneer ons God liefhet en sy gebooie bewaar. (3) Want dit is die liefde tot God, dat ons sy gebooie bewaar; en sy gebooie is nie swaar nie. (4) Want alles wat uit God gebore is, oorwin die wreld; en dit is die oorwinning wat die wreld oorwin het, naamlik ons geloof [nie God se geloof deur ons nie]. (5) Wie anders is dit wat die wreld oorwin as hy wat glo dat Jesus die Seun van God is?"

Geloofsekerheid kan dus nie bestaan sonder die keuse van geloof in Christus nie - en (kan nie bestaan sonder) die keuse om sy soenverdienste te aanvaar (nie). Ons kan nie daarby verby kom nie.

Lanie, dis nie dat ek jou pik nie. Dis meer 'n geval dat die hele kwessie oor geloofsekerheid na my mening juis die onhoudbaarheid van die Calvinistiese posisie t.o.v. die mens se geloof en keuse uitwys.

So, no hard feelings. Jy kan maar ontspan. ;)

Groete

mari
Sep 23rd 2009, 02:55 PM
" geloofsversekering " wat presies beteken dit ?

dat ek seker is ek glo ?
dat ek seker is ek glo hard genoeg ?
dat ek seker is ek glo diep genoeg ?
dat ek seker is ek glo korrek ?

glo ...... glo waarvoor ?

glo dat ek gered is ( hemel toe gaan ) ?

dat ek seker is ek leef goed genoeg om gered te word ?
dat ek seker is ek verstaan die Woord korrek om gered te word ?

glo dat wat God se so is ? ( soos ek dit verstaan en interpreteer )

Geloolfsverseker :
ek glo God IS .... fullstop
ek is seker Jesus IS genoeg .... fullstop
ek vertrou Sy Woord IS waar ..... fullstop

ek kies om te glo ....
glo wat God se, IS ....
glo en vertrou, nevermaaind my deurmekaar verstaan

ek kies om my vertroue op God te sit vir my redding ...
( en nie net in die sweet-bey&bye nie, maar soos in die Hemel net so ook op die aarde ! )

ek kies om God te vertrou ..... fullstop

...........

:hmm: ...m

Marinda
Sep 24th 2009, 12:54 PM
Ek stem 100% saam met ta Ann, ek se ook soos die Evangelie van 1 Joh ek't Hom gesien, gehoor, geervaar en getas, ek' een honderd % geloofssekerheid dat ek elke dag aan Sy voete sit.

Marinda
Sep 24th 2009, 01:02 PM
Is dit nie waar die Here Jesus gese het, ons doen al's gaan kerk toe, goeie werke en al's maar eendag sal Hy se gaan weg ek ken jou nie.

Ta-An
Sep 24th 2009, 05:30 PM
Mod hoed:

Hierdie draad is vinnig besig om skeef te loop in 'n draad wat Uitverkiesing op verskillende maniere verstaan...

Mag ek vra dat ons asb. sal koers hou en antwoord op die vrae wat die Openings pos en pos # 10 deur Mercy Child gevra word.

Dankie

Lanie
Sep 24th 2009, 05:40 PM
Die laaste paar plasings is verwyder, omdat die draad heeltemal begin ontspoor het.

Mercychild,

Jy het eerlike vrae gevra oor geloofsekerheid, wat uitgeloop het op vrae wat jy aan my gerig het mbt die uitverkiesingsleer. En van daar af het ek en Philip bietjie uitgehaak.... verskoning daarvoor. ;) Indien jy enige verdere vrae het aangaande die uitverkiesing, is dit beter dat ons dit voorsit in een van die baaaaaaaiiieee uitverkiesingsdrade wat hier in Lighuis is, sodat ons nie verder hierdie draad ontspoor nie. Alhoewel die 2 onderwerpe verseker inmekaar geweef kan word, kan dit verwarrend wees vir nuwe gelowiges wat hier lees.

So... kom ons kry die trein terug op die tracks.... :cool:

Mari, geloofsekerheid is om seker te wees van jou redding.

..... oeps, ek sien Ta-An het my voorgespring.... ;)

mari
Sep 24th 2009, 05:49 PM
Mari, geloofsekerheid is om seker te wees van jou redding.

...........

ek kies om my vertroue op God te sit vir my redding ...
( en nie net in die sweet-bey&bye nie, maar soos in die Hemel net so ook op die aarde ! )

... yip, Lanie ...... dis mos waarop my plasing neerkom ...

;) ..... m

MercyChild
Sep 25th 2009, 09:46 AM
Dankie julle, ek het 1-3 Johannes gaan oplees. Ek het beslis my antwoord op geloofsversekering. Die skrifte en jul antwoorde het my genoeg duidelikheid gegee waaroor dit gaan. Ek het 'n geselsie gehad met die persoon wat onseker was oor geloofsekerheid, en ons kon met die hulp van julle antwoorde en die skrifte tot die slotsom van die probleem kom.

Soms is dit die geval dat dit waarmee ons nog besig is, maw sonde ons weerhou om geloofsekerheid te h, wat eindlik ongehoorsaamheid is. Dankie vir julle antwoorde, dit het werklik gehelp om die probleem takties te bespreek, waar hy self die probleem kon identifiseer. Verder is my vraag ook opgelos, en ek het beslis geloofsekerheid, selfs al voel dit nie altyd so nie, het die Skrif vir my genoeg duidelikheid gegee, dat dit wel so is.

Phil, dankie vir die skrifte!:hug:

Willem
Sep 27th 2009, 08:41 PM
Hi Phil,

Soos altyd, dankie vir die skrifte, was daar nie iewers ook iets dat Sy Gees saam met jou gees sal getuig nie?

Ek sukkel ook nog met die ondersoek jouself soms, hoe ek weet of ek (vlees ) vir myself lieg of nie..

Groete
Willem

Lanie
Sep 27th 2009, 08:45 PM
Soos altyd, dankie vir die skrifte, was daar nie iewers ook iets dat Sy Gees saam met jou gees sal getuig nie?

Hei Willem! Jy praat van Romeine 8:16. :)