PDA

View Full Version : Waaroor gaan die Evangelie?

CFJ
Nov 30th 2009, 12:18 PM
Wat is die wese van die Evangelie, waaroor handel dit in kort?

Hoe belangrik is die Evangelie gemeet teenoor enige ander dogma in die Skrif?

Gene
Nov 30th 2009, 12:32 PM
Wat is die wese van die Evangelie, waaroor handel dit in kort?

Hoe belangrik is die Evangelie gemeet teenoor enige ander dogma in die Skrif?

Die woord "Evangelie" beteken "Goeie Nuus" Die goeie nuus is natuurlik dat God se liefde vir die mensdom, wat teen Hom gedraai het en sonde gedoen het, en daarom die dood verdien, so groot is dat Hy die grootste prys denkbaar (Sy eniggebore Seun) geoffer het om sodoende die straf van die mensdom te dra, sodat elkeen wat dit aanvaar, en Jesus aanneem as Verlosser en Saligmaker, skoongewas en gereining word van sonde, sodat hulle die ewige lewe kan ontvang - gratis en verniet! (mooi saamgevat in Joh 3:16)

Hierdie "Goeie Nuus" loop soos 'n draad deur die hele Bybel, en is myns insiens die kruks van alles wat ons glo. Alle ander dogma in die Skrif is ondergeskik aan die Evangelie. Die Evangelie is waaroor die Skrif handel.

Of hoe?

protea
Nov 30th 2009, 04:13 PM
Goed saamgevat Gene. Die Evangelie is SO kragtig juis in sy eenvoud. Dit benodig nie byvoegings nie en daarom kan ek nie mense se motivering verstaan om dinge by te las en te 'verfraai' nie. Net soos met Solus Scriptura , kan ek ook verklaar Solus Evangelie.

David2
Nov 30th 2009, 04:14 PM
Wat leer ons uit die feit dat die evangelie "goeie nuus" beteken?
Gaan dink maar in die alledaagse lewe wat is goeie nuus. Dit gaan oor iets wonderlik, opbeurend, oorwinnend wat gebeur het. So, as jy die goeie nuus aan iemand wil gaan meedeel, moet dit werklik as "goeie nuus" oorgedra word. Iets wonderlik "het gebeur". Wat is dit? Natuurlik, Jesus het aan die kruis vir die sonde van die ganse mensdom gesterf (nie net vir sommige soos die streng Calvinisme sÍ nie, maar vir almal). As dit net vir sommige was, dan sou ons dit nie as goeie nuus aan enige mens kon oordra nie.

Dit is goeie nuus, dus, dit het klaar gebeur. God het homself met die wÍreld versoen. Die evangelie is dus nie 'n "doen dit en jy sal lewe" boodskap nie, maar 'n "God het dit klaar gedoen, glo dit en jy sal lewe" boodskap. Alle mense op aarde, gered of ongered, is in 'n sekere opsig eintlik reeds in 'n versoende posisie ten opsigte van God. Die massiewe struikelblok van sonde is oorbrug. Of jy nou gered is of nie, die kloof is reeds oorbrug. Wat moes gebeur om van jou 'n Christen te maak, het reeds gebeur. Dit is hoe kragtig hierdie goeie nuus boodskap eintlik is. Die vraag is nou net of die sondaar dit gaan glo en Jesus tot verlossing gaan aanneem.

Hoe belangrik is die Evangelie gemeet teenoor enige ander dogma in die Skrif? Geen ander lering kan daarmee vergelyk word nie. Sonder die evangelie het ons niks. Dit is waar dit alles begin. Ons kan praat van oorwinning oor die sonde en die duiwel in ons lewe, van ons hoop op die toekoms bv. die wegraping. Hierdie is alles wonderlike leringe van die Woord, maar sonder die evangelie is dit niks.

Henry
Nov 30th 2009, 04:56 PM
As slegs die kruisdood van Christus en ons gevolglike versoening met God die Evangelie is, waarom is so baie bladsye nodig om dit te verduidelik? Ek kan dit baie korter doen as die 1000 + bladsye waaruit my Bybel bestaan. As die Bybel korter was, sou daar ook nie ruimte vir misinterpretasie wees nie, of hoe?

Lanie
Nov 30th 2009, 05:08 PM
As slegs die kruisdood van Christus en ons gevolglike versoening met God die Evangelie is, waarom is so baie bladsye nodig om dit te verduidelik? Ek kan dit baie korter doen as die 1000 + bladsye waaruit my Bybel bestaan. As die Bybel korter was, sou daar ook nie ruimte vir misinterpretasie wees nie, of hoe?

So wat sÍ jy nou eintlik Henry? Dat jy dit beter kon doen????? :confused

Henry
Nov 30th 2009, 05:40 PM
So wat sÍ jy nou eintlik Henry? Dat jy dit beter kon doen????? :confused

Of dit of die evangelie het baie meer om die lyf as wat ons met die eerste oogopslag raaksien. :P Kies jy.

Lanie
Nov 30th 2009, 05:51 PM
Of dit of die evangelie het baie meer om die lyf as wat ons met die eerste oogopslag raaksien. :P Kies jy.

So wat sien jy raak?

Willem
Nov 30th 2009, 08:10 PM
Die kern , waarna verwys word is soos die pit en die res van die bybel is soos die vrug wat groei en groter word soos ons leer , wie kry nie verse wat hulle nooit ooit voorheen eers raakgesien het nie en skielik "kliek goed net nie... dis dalk die begin van die reis die kern, maar as ons dit eers besef het ( hoe sondig ons is en hoe nodig ons God het en hoe lief Hy ons het ) dan begin mens eers die pad stap ...

Dis soos die uitverkiesing en vrye wil een..... :note: wil nie ontspoor nie ,maar nou die dag spring , "baie is geroep ,maar min uitverkies".. so uit vir my ... toe besef ek net hoe hartseer dit gaan wees oor almal wat uitgenooi was en nie wou gaan nie ! ons almal dink ek was / is genooi , maar niemand wou gaan nie, toe word die uitgeworpenes genooi.... net soos die vers wat se as jy fees hou, nooi die wat jy nie ken nie, wat dit sal waardeer uit !

Henry
Nov 30th 2009, 08:14 PM
So wat sien jy raak?

Soos jy weet is my sienings gewoonlik kontroversieel en ek is nie nou lus vir 'n stryery nie. Dit sal interessant wees om die menings van die teoloe te sien. Baie woorde (1000 bladsye plus, klein gedruk nogal) vir so 'n eenvoudige kort boodskappie, soos "Bekeer julle". Waarom?

Henry
Nov 30th 2009, 08:17 PM
Die kern , waarna verwys word is soos die pit en die res van die bybel is soos die vrug wat groei en groter word soos ons leer , wie kry nie verse wat hulle nooit ooit voorheen eers raakgesien het nie en skielik "kliek goed net nie... dis dalk die begin van die reis die kern, maar as ons dit eers besef het ( hoe sondig ons is en hoe nodig ons God het en hoe lief Hy ons het ) dan begin mens eers die pad stap ...

Watse pad is dit Willem?

David2
Nov 30th 2009, 08:35 PM
Henry, daar is dinge wat verskil in die Bybel. Alles is nie dieselfde nie.
Daar is Israel en daar is die kerk uit al die nasie (nie dieselfde nie).
Daar is 'n mens se eerste geboorte en jou wedergeboorte.
Jou eerste dood en jou tweede dood
Jou fisiese lewe en jou geestelike lewe
Jou status en jou stand

Neem nou maar hierdie laaste twee, jou status en jou stand. Die eerste gaan oor wat jy is ('n kind van God) en die tweede een gaan oor die vraag of jy 'n soet kind of 'n stout kind is. Hoe naby leef jy aan die Here. Hierdie twee begrippe verskil en dit moet nie verwar word nie, maar ongelukkig is baie Christene verward tussen die twee.

Die eerste een, ons status as Christen, is te kry, soos hierbo bespreek, enkel deur geloof in die evangelie, genade alleen. Die tweede een vat gebed, lering, oefening, toewyding, die gemeenskap van die heiliges ens. om ons stand nader en nader te kry aan dit wat die Here vir ons bedoel het. Daar word baie meer in die Bybel gesÍ oor ons stand as Christene as oor ons status (hoe ons Christene kan word). Die twee mag nie verwar word nie. As jy nie die duidelike skeidslyn tussen die twee in stand hou nie, dan lees jy stand-gedeeltes in die Bybel asof dit die weg tot saligheid is.

En as jy hierdie verwarring tot sy logiese konklusie voer, dan gaan ons almal hel toe, want nie een van ons gaan die volkome stand met Christus bereik wat die Bybel eintlik van ons verwag nie. So, kom ons hou die twee uit mekaar uit. Daar is 'n boodskap aan ongereddes wat hulle moet doen om gered te word (net glo) en dan is daar 'n ander boodskap aan Christene oor baie dinge wat hulle kan doen om hulle stand met die Here te verbeter.

Dit sou dus my belangrikste antwoord wees van hoekom die Bybel so dik is. Daar is nog ander antwoorde ook, maar hierdie is vir eers voldoende. Daar is in die Bybel 'n baie eenvoudige en verstaanbare evangelie, of weg tot saligheid, maar daarna, nadat jy gered is, is daar baie, baie dinge om te leer. Nie om hemel toe te kan gaan nie, want daar is jy al klaar, maar om 'n beter dienskneg vir jou Here te wees.

Groete
David

Lanie
Dec 1st 2009, 04:46 AM
Soos jy weet is my sienings gewoonlik kontroversieel en ek is nie nou lus vir 'n stryery nie. Dit sal interessant wees om die menings van die teoloe te sien. Baie woorde (1000 bladsye plus, klein gedruk nogal) vir so 'n eenvoudige kort boodskappie, soos "Bekeer julle". Waarom?

Ag kom nou, wie't enige iets gesÍ van stry? :confused

Om jou te antwoord, Henry, die Bybel sÍ baie meer as net "Bekeer julle". Dit is 'n riglyn vir 'n kind van die Here se lewe, daar is lering daarbinne van hoe ons ons moet gedra en hoe ons met ons medemens moet omgaan, hoe ons verhouding met God moet lyk en nog baie meer. Dis vertel ons Wie God is, van Sy karakter. Dis vertel ons van die mensdom se verlede en ons toekoms.

Henry
Dec 1st 2009, 08:17 AM
Ag kom nou, wie't enige iets gesÍ van stry? :confused

Ag ou Lanie, dis maar net my ervaring hier. :)

Lanie
Dec 1st 2009, 08:27 AM
Dit is so ja, maar dalk moet mens mense ook kans gee om te groei en te leer. Ek weet dat ek spesifiek deur Bibleforums en sy deelnemers gedwing is om introspeksie te doen oor hoe ek my oortuigings moet kommunikeer.. :D

Maar hoekom sÍ jy niks van die res van my plasing nie? ;)

Henry
Dec 1st 2009, 03:26 PM
Maar hoekom sÍ jy niks van die res van my plasing nie? ;)

Die een oor wat ek raaksien? :D

Lanie
Dec 1st 2009, 03:35 PM
Nee .

Om jou te antwoord, Henry, die Bybel sÍ baie meer as net "Bekeer julle". Dit is 'n riglyn vir 'n kind van die Here se lewe, daar is lering daarbinne van hoe ons ons moet gedra en hoe ons met ons medemens moet omgaan, hoe ons verhouding met God moet lyk en nog baie meer. Dis vertel ons Wie God is, van Sy karakter. Dis vertel ons van die mensdom se verlede en ons toekoms.

Henry
Dec 1st 2009, 03:45 PM
Nee .

O skuus. Dit is dus "Bekeer jou en gedra jou of jy gaan buk vir ses vannie bestes!" Kort en bondig of hoe? Ek is 'n man van min woorde. :D

JPR
Dec 1st 2009, 05:16 PM
Evangelie is vir my ‘n storie of ‘n tyding.

Tenspyte daarvan dat die evangelie “goeie nuus” veronderstel is om te wees, hou dit vir min mense enige aantreklikheid in. Hoewel ek dit van kindsbeen af gehoor het, het dit vir my geen opgewondheid of vreugde verskaf nie. Die voordeel van die evangelie was maklik bekombaar; “glo dit net”. Dis presies wat ek gedoen het. Die eenvoudige resep het die hemel oopgesluit en min aan my lewe verskil gemaak. Wat meer wil ‘n man hÍ. My lewe gemeet aan ander was goed van buite maar binne vol doodsbeendere. Ek het so deur die jare een of twee dingetjie meer bygeleer. Jesus het vir my sonde gesterf… wonderlik. So ietsie van die karakter van God, so ietsie oor die belang van vergifnis, so ietsie oor die lewe hierna, die drie-eenheid, jy mag nie steel nie, ens, ens. My lewe was vrot, die skade wat ek aangerig het, onmeetbaar. Dit het nie saak gemaak nie, want ek glo die evangelie van Jesus en die hemel staan oop. Toe haal my lewe my in. Dankie tog vir die NG Kerk en my ouers wat my op vroeŽ ouderdom amper gedwing het om “my hart vir Jesus te gee”, want sien, daardie ernstige belofte/voorneme/onderneming het God belangrik genoeg geag om, toe my lewe baie jare later inmekaar gestort het, my aan my belofte te herinner en Homself aan my te openbaar. Op daardie stadium was die evangelie nie meer goed genoeg nie, ek het die Persoon waaroor die evangelie gaan, nodig gehad. Dit storie het my toe al die tyd niks gebaat nie want die storie was nie volledig nie. Dit het nagelaat om een belangrike deel vir my tuis te bring: Daar is ‘n groot verskil tussen iets te glo en te glo. Om iets te glo is maklik, dit verg niks as dit niks vra nie. Om te glo en om gelowig te wees, is totaal anders. Geloof is jou reaksie op God se Woord nie jou opinie daaroor nie. As jy geen reaksie toon as die Lewende God praat nie, is jy dood. Die rede waarom die evangelie in my lewe nie verskil gemaak het nie en in baie ander mense se lewe geen verskil maak nie, is omdat die mense wat oor God praat, Hom nog nooit hoor praat het nie. Sonder geloof is dit onmoontlik om te hoor en as jy nie hoor nie, sal jy nie lewe nie. Ek het gelowig geword en God het Sy Woord in my in gepraat. Sy Woord, kom ek toe agter, is lewend en kragtig en kan die bedoelinge van my eie hart aan my openbaar.

As jy glo (nie iemand se opinie glo nie), sal jy gered word en as jy ophou glo, sal jy weer sterf. Die evangelie is altyd goeie nuus maar die goeie nuus sal net mense baat wat die Woord van die Lewende God deur geloof ontvang soos grond saad ontvang.

As jy in geloof volhard, en jy die liefde vir die waarheid behou, sal die evangelie baie beter nuus vir jou word as wat enige iemand dit ooit aan jou kan voorhou.

Phil Fourie
Dec 2nd 2009, 06:48 AM
Die evangelie is die "Everest" van die openbaring van die raadsplan van God en sy handeling met die mens, hoe Hy die breek in 'n verhouding reggestel het deur SY WILSBESLUIT om versoening te bewerk deur Christus vir die uitverkorenes wat Hom vroeŽr nie wou ken nie.

Hoekom so 'n lang en dik Bybel. Om vir die mens in geen onduidelike terme sy gevallendheid te wys, sy boosheid te wys en dit te kontrasteer teen 'n onveranderende, Heilige en Soewereine God.

Calvyn het gesÍ dis nie goed genoeg vir die mens om slegs te besef hoe vuil en sondig hy is nie, hy moet 'n openbaring kry van hoe vuil en sondig hy is in vergelyking my 'n absolute heilige en regverdige God.

Henry
Dec 2nd 2009, 02:53 PM
Hoekom so 'n lang en dik Bybel. Om vir die mens in geen onduidelike terme sy gevallendheid te wys, sy boosheid te wys en dit te kontrasteer teen 'n onveranderende, Heilige en Soewereine God.

Waar staan dit in die Bybel??

Calvyn het gesÍ dis nie goed genoeg vir die mens om slegs te besef hoe vuil en sondig hy is nie, hy moet 'n openbaring kry van hoe vuil en sondig hy is in vergelyking my 'n absolute heilige en regverdige God.

Ek neem alles wat Calvyn gese het met 'n paar knippe sout.

Lanie
Dec 2nd 2009, 03:20 PM

Een boek wat nogals jou oŽ sal oopmaak wat dit aanbetref is Romeine.

Henry
Dec 2nd 2009, 03:23 PM
Een boek wat nogals jou oŽ sal oopmaak wat dit aanbetref is Romeine.

Mens moet mooi verstaan waaroor Paulus daar skrywe en nie 'n versie of twee piek, uit konteks neem en 'n leer/dogma daarom bou nie.

Lanie
Dec 2nd 2009, 03:25 PM

Nee, ons leen eerder ons ore uit vir mense soos Joyce Meyer, Joel Osteen en Benny Hinn, wat vir ons vertel hoe wonderlik die mens is, nť ou Henry. :D

Philip dT
Dec 2nd 2009, 03:28 PM
Ek is nie so seker of mens in die praktyk die evangelie van dogma kan skei nie.

Maar voor julle dalk te vinnig tot konklusies spring, kyk eers wat ek bedoel:

Evangelie verwys tradisioneel na die hart of kernwaarheid van die blye boodskap van verlossing wat vir die verlore wÍreld bedoel is.

Dogma / lering verwys gewoonlik na 'n bepaalde menslike verstaan, of die manier hoe mense hulle verstaan van die bybel, van God of "for that matter" van die evangelie verwoord.

Iemand kan bv. 'n bepaalde dogma of lering hÍ oor die evangelie, bv. hoe jy gered moet word, of wat geloof is, Jesus se goddelikheid, ens.

Bv, daar is baie liberale teoloŽ wat sÍ ons moet fokus op die evangelie, maar hulle koppel bv. 'n bepaalde dogma van "bevryding" daaraan, m.a.w. "evangelie" is primÍr vir hulle om fisiese nood te verleen vir die "poor en opressed" en nie so sterk te fokus op bekering / wedergeboorte nie.

So hierdie "hoe" en "wat" is bepaald gekoppel aan bepaalde dogma's en verskil van denominasie tot denominasie.

Ek dink waaroor dit eintlik gaan is dat daar bepaalde kernwaarhede is oor die evangelie waaroor alle gelowiges behoort saam te stem. Uiteraard moet die strewe van gelowiges ook wees om oor alle dinge rakende die evangelie saam te stem, maar uiteindelik ook oor God en wat die bybel leer.

So, ek sou sÍ, verseker is die basiese waarheid of die kern van die blye boodskap wat bedoel is vir alle verlore mense die belangrikste, nl. dat Christus die Messias en Verlosser is van die wÍreld, dat almal in Hom moet glo om gered te word, ens. Hoe meer eensgesind gelowiges oor hierdie basiese waarhede kan wees en hoe meer die bybel as norm dien (en nie postmoderne waardes nie), hoe meer krag is daar in ons getuienis en bediening teenoor die wÍreld wat dit brood nodig het.

Lanie
Dec 2nd 2009, 03:37 PM
Mens moet mooi verstaan waaroor Paulus daar skrywe en nie 'n versie of twee piek, uit konteks neem en 'n leer/dogma daarom bou nie.

Presies! Ek doen nou al vir 6 maande instensiewe bybelstudie van Romeine, Henry. En niks word uit konteks geneem nie, dis letterlike, historiese en grammatiese interpretasie van die Skrif. Moet ons vers vir vers deur Romeine werk? Ek is heeltemal bereid om so iets na die vakansie aan te pak.

Henry
Dec 2nd 2009, 03:40 PM
Nee, ons leen eerder ons ore uit vir mense soos Joyce Meyer, Joel Osteen en Benny Hinn, wat vir ons vertel hoe wonderlik die mens is, nť ou Henry. :D

Eina!! Verstaan jy nou wat ek in my vroeere pos geskryf het. Nou toe nou!! Ek verkies om die Bybel te lees en te glo wat daarin staan. As die ouens wat jy hier noem dieselle se as die Bybel, dan is dit goed so. Indien nie, het ek 'n probleem daarmee.

Wat is jou pyn met die mense? Op grond van watter versie/s kritiek jy hulle nou weer?

Henry
Dec 2nd 2009, 03:42 PM
Presies! Ek doen nou al vir 6 maande instensiewe bybelstudie van Romeine, Henry. En niks word uit konteks geneem nie, dis letterlike, historiese en grammatiese interpretasie van die Skrif. Moet ons vers vir vers deur Romeine werk? Ek is heeltemal bereid om so iets na die vakansie aan te pak.

Dis 'n deal. Dalk kan ek jou ietsie wys wat jy nie raaksien nie. :D As jy vooropgestelde idees het wat jy by iemand anders geleer het, moet ons dit eerder los, want dan is dit tydmors.

Lanie
Dec 2nd 2009, 03:48 PM
Dis nie bedoel om 'n eina te wees nie, Henry. Ons gesels mos nou....

Lanie
Dec 2nd 2009, 03:49 PM
Dis 'n deal. Dalk kan ek jou ietsie wys wat jy nie raaksien nie. :D As jy vooropgestelde idees het wat jy by iemand anders geleer het, moet ons dit eerder los, want dan is dit tydmors.

Die Heilige Gees leer my.

Henry
Dec 2nd 2009, 03:50 PM
Dis nie bedoel om 'n eina te wees nie, Henry. Ons gesels mos nou....

Sit net die mes neer, dan kan ons verder gesels. :P

Lanie
Dec 2nd 2009, 03:59 PM
:lol: Kyk my avatar..:P.. ek moes hard werk om hom te verdien.

Henry
Dec 2nd 2009, 04:01 PM
Ek kan nie mooi sien nie. Wat is dit?

O OK 'n swiet...

Henry
Dec 2nd 2009, 04:06 PM

Ek glo jou nie. Hoe leer Hy jou?

Lanie
Dec 2nd 2009, 04:13 PM
Ek glo jou nie. Hoe leer Hy jou?

Jy hoef my ook nie te glo nie Henry. Ek het net erkenning van God af nodig. Maar nietemin sal ek jou antwoord. Ek is 'n wedergebore kind van God, sy Gees is in my en daarom lei Hy my ook. Die Gees van God breek die Woord vir jou oop, jyself of ander kan dit nie vir jou doen nie.

Henry
Dec 2nd 2009, 04:23 PM
Jy hoef my ook nie te glo nie Henry. Ek het net erkenning van God af nodig. Maar nietemin sal ek jou antwoord. Ek is 'n wedergebore kind van God, sy Gees is in my en daarom lei Hy my ook. Die Gees van God breek die Woord vir jou oop, jyself of ander kan dit nie vir jou doen nie.

Ek maak 'n nuwe draad oop waar ons almal Romeine kan bespreek.

Phil Fourie
Dec 3rd 2009, 05:58 AM

Henry

Sulke uitlatings soos wat jy hierbo maak is totaal gemaak uit onkunde en ek sien die tendens in baie van jou plasings, jy soek vir verskil waar daar nie verskil of stry is nie, hoekom doen jy dit, wat is jou motief daaragter?

Is jy enigsinis bekend met die Bybelse leer van die totale gevallendheid van die mens? Dit blyk nie so te wees nie en hierdie is nie 'n persoonlike aanval nie, hierdie is 'n broederlike vermaning.

Die gevallendheid van die mens is baie duidelik in die Bybel:

Lees volledig Romeine 1-6, dis nie versies pick nie my vriend, dis 'n massiewe stuk, lees Ps 51, lees Gen 3, lees die profete, sommer net Jesaja en Jeremia as jy tyd kry, lees Jeremia 17, Lees Ef 2, LEES DIE BYBEL.

Wat die geregtigheid en heiligheid van God aanbetref:

Is dit nodig dat ek dit vir jou in die Bybel moet wys? Regtig, is dit nodig, het jy dit nog nie raakgeslees nie?

Wat Calvyn betref:

Weet jy wie Calvyn is, weet jy hoe hy gely het vir die Woord van God, weet jy watse rol hy in die reformasie gespeel het, weet jy enigiets van Calvyn behalwe dit wat jy by anti-Calvyn faksies gehoor het. Ek daag jou uit, doen 'n studie van hierdie man, jy sal verbaas wees wat jy vind en dalk soos die meer as 3000 pastore by 'n onlangse konferensie in Rusland jou voor God bekeer vir die opstandigheid teen 'n man van God.

Gedenk julle voorgangers wat die woord van God aan julle verkondig het; aanskou die uiteinde van hulle lewenswandel en volg hulle geloof na.
HebreŽrs 13:7

Henry
Dec 3rd 2009, 07:43 AM
Sulke uitlatings soos wat jy hierbo maak is totaal gemaak uit onkunde en ek sien die tendens in baie van jou plasings, jy soek vir verskil waar daar nie verskil of stry is nie, hoekom doen jy dit, wat is jou motief daaragter?Is jy enigsinis bekend met die Bybelse leer van die totale gevallendheid van die mens? Dit blyk nie so te wees nie en hierdie is nie 'n persoonlike aanval nie, hierdie is 'n broederlike vermaning.
Ou Phil, jy ken my nie. Ek het lank gelede hier gepos, dat ek net die ligte probeer aanskakel, maar ander probeer dit gedurig afskakel. Dit en dit alleen is my motief. Geen bybedoelings hoegenaamd nie. Jy kan gerus ag slaan op wat ek skryf, want dis nie nonsies nie.

Die gevallendheid van die mens is baie duidelik in die Bybel:Lees volledig Romeine 1-6, dis nie versies pick nie my vriend, dis 'n massiewe stuk, lees Ps 51, lees Gen 3, lees die profete, sommer net Jesaja en Jeremia as jy tyd kry, lees Jeremia 17, Lees Ef 2, LEES DIE BYBEL. Wat die geregtigheid en heiligheid van God aanbetref:Is dit nodig dat ek dit vir jou in die Bybel moet wys? Regtig, is dit nodig, het jy dit nog nie raakgeslees nie?
Ek het nie 'n probleem daarmee nie. Jesus het self gesÍ:“Julle het die duiwel as vader, en die begeertes van julle vader wil julle doen. Hy was ‘n mensemoordenaar van die begin af en staan nie in die waarheid nie, omdat daar in hom geen waarheid is nie. Wanneer hy leuentaal praat, praat hy uit sy eie, omdat hy ‘n leuenaar is en die vader daarvan.” Wat my pla is dat baie Christene, die werk wat Christus gedoen het, afwater. Christus het eenmaal gekom en 'n volmaakte werk gedoen. Hy gaan nie weer kom ly nie. (Sien Romeine 10:6-7) (Moses is dood omdat hy die rots die tweede keer geslaan het!!) God het ook nie 'n ander Seun iewers weggesteek wat Hy oor 'n duisend of twee jaar weer gaan stuur nie. Glo jy dit? Het jy opgelet dat die versies wat jy my na verwys het, in die Ou Testament is? Verstaan jy werklik waaroor EfesiŽrs 2 gaan? Wat Romeine aanbetref, ons is tans besig daarmee. Wat my egter bekommer is dat daar dinge staan wat julle moeilik sal glo.

Wat Calvyn betref:Weet jy wie Calvyn is, weet jy hoe hy gely het vir die Woord van God, weet jy watse rol hy in die reformasie gespeel het, weet jy enigiets van Calvyn behalwe dit wat jy by anti-Calvyn faksies gehoor het. Ek daag jou uit, doen 'n studie van hierdie man, jy sal verbaas wees wat jy vind en dalk soos die meer as 3000 pastore by 'n onlangse konferensie in Rusland jou voor God bekeer vir die opstandigheid teen 'n man van God.Gedenk julle voorgangers wat die woord van God aan julle verkondig het; aanskou die uiteinde van hulle lewenswandel en volg hulle geloof na.HebreŽrs 13:7

Die feit dat hy gely het, maak nie sy leringe reg nie. Ek het simpatie met hom. Hy is seker vandag in die hemel, en ek sal graag eendag 'n lang gesprek met hom wil hÍ. Ek dink nie HebreŽrs 13:7 verwys na Calvyn nie.

PS
Wat die geregtigheid en heiligheid van God aanbetref: Is dit nodig dat ek dit vir jou in die Bybel moet wys? Regtig, is dit nodig, het jy dit nog nie raakgeslees nie?
Het jy 2 Kor 5:21 gedelete uit jou Bybel uit?

Phil Fourie
Dec 4th 2009, 06:54 AM
Henry

Ek verstaan jou nie, daar is niks substans in wat jy hier probeer sÍ nie, dit blyk my jy probeer 'n Bybelse leer aanval sonder enige gronde, niemand het gesÍ Jesus moet weer kom ly nie, in Hom het ons geregtigheid, maar ek verseker jou, jy het waaragtig nie daardie geregtigheid gehad sonder Hom nie en dit is juis my eerste plasing, sonder Hom is jy verlore, in Hom is jy reg voor God, daar is nie 'n tussenin nie, die aternatief is moonlik waar jy staan en dit is op 'n free for all hemel "deal" beter bekend as UniversiŽle Rekonsiliasie??

Is dit waar jy staan Henry? UniversiŽle Rekonsiliasie? Ek verseker jou, daardie is een van die grootste sataniese leuens wat jy in kan glo, daar is 'n regverdige God en die mens is totaal verlore sonder die verlossende werk van sy Seun Jesus Christus, daardie werk was nie vir almal om hemel toe te gaan nie, maar vir sy kinders.

Hoekom verwys ek jou na die Ou Testament? Want as jy nie in Christus is nie, is jy onder die wet en daar is 'n vloek oor elkeen wat onder die wet is, almal van ons is gebore onder die wet en dit is slegs deur wedergeboorte wat ons daar sal uitkom.

Ek meen, dit is tog wat Jesus gesÍ het, sonder die Heilige Gees bewerkde wedergeboorte sal nie ek of jy die koninkryk van God sien nie, so, wat is dan jou probleem met my uiteensetting van die evangelie, die gevallendheid van die mens, die Heiligheid van God en die daaropvolgende aanhaling van Calvyn? Beantwoord my dit Bybels asseblief, dit sal goed wees, dit sal my goed wees as jy my kan uitwys waar die mens nie so verlore is soos jy moontlik beweer nie, nie net 'n "jy verstaan nie Ef 2" argument nie, hoe verstaan jy dan Ef 2? Dis tog hoe mens gesprek voer is dit nie? Nie net "hit & run" nie? Dit is baie maklik om via hierdie medium soos 'n kenner te klink, dit is nie maklik om jou oortuigings volledig via hierdie medium te verwoord nie, ek daag jou tog uit, verwoord a.s.b. jou oortuigings Bybels as jy nie omgee nie.

Aangaande Calvyn, weereens, "hit & run" gaan nie vir my werk nie, ek is amper baie seker jy is nie so wel beken moontlik met die leer en lewe van Calvyn nie, het hy foute gemaak soos ons almal? Beslis. Het Paulus foute gemaak? Beslis, ons is mense afterall, my vraag is, sÍ die skrywer van Heb dat ons ons voorgangers moet eerbiedig? Absoluut. Is Calvyn een van ons voorgangers in die leer van die Woord? Beslis.

So, waar wil jy begin met Calvyn? By Servitus?

AndreHa
Dec 4th 2009, 07:06 AM

Inderdaad. Sy liefde en wysheid is wonderlik. Ek onthou hoe hy my as kind verduidelik het hoekom dit die beste is om gehoorsaam te bly. Ek het nooit my ouers vertel van die feit dat Hy my leer nie - hulle sou seker uit-gefreak het.

Henry
Dec 4th 2009, 07:58 AM
Henry

Ek verstaan jou nie, daar is niks substans in wat jy hier probeer sÍ nie, dit blyk my jy probeer 'n Bybelse leer aanval sonder enige gronde, niemand het gesÍ Jesus moet weer kom ly nie, in Hom het ons geregtigheid, maar ek verseker jou, jy het waaragtig nie daardie geregtigheid gehad sonder Hom nie en dit is juis my eerste plasing, sonder Hom is jy verlore, in Hom is jy reg voor God, daar is nie 'n tussenin nie, die aternatief is moonlik waar jy staan en dit is op 'n free for all hemel "deal" beter bekend as UniversiŽle Rekonsiliasie??

Is dit waar jy staan Henry? UniversiŽle Rekonsiliasie? Ek verseker jou, daardie is een van die grootste sataniese leuens wat jy in kan glo, daar is 'n regverdige God en die mens is totaal verlore sonder die verlossende werk van sy Seun Jesus Christus, daardie werk was nie vir almal om hemel toe te gaan nie, maar vir sy kinders.

Hoekom verwys ek jou na die Ou Testament? Want as jy nie in Christus is nie, is jy onder die wet en daar is 'n vloek oor elkeen wat onder die wet is, almal van ons is gebore onder die wet en dit is slegs deur wedergeboorte wat ons daar sal uitkom.

Ek meen, dit is tog wat Jesus gesÍ het, sonder die Heilige Gees bewerkde wedergeboorte sal nie ek of jy die koninkryk van God sien nie, so, wat is dan jou probleem met my uiteensetting van die evangelie, die gevallendheid van die mens, die Heiligheid van God en die daaropvolgende aanhaling van Calvyn? Beantwoord my dit Bybels asseblief, dit sal goed wees, dit sal my goed wees as jy my kan uitwys waar die mens nie so verlore is soos jy moontlik beweer nie, nie net 'n "jy verstaan nie Ef 2" argument nie, hoe verstaan jy dan Ef 2? Dis tog hoe mens gesprek voer is dit nie? Nie net "hit & run" nie? Dit is baie maklik om via hierdie medium soos 'n kenner te klink, dit is nie maklik om jou oortuigings volledig via hierdie medium te verwoord nie, ek daag jou tog uit, verwoord a.s.b. jou oortuigings Bybels as jy nie omgee nie.

Aangaande Calvyn, weereens, "hit & run" gaan nie vir my werk nie, ek is amper baie seker jy is nie so wel beken moontlik met die leer en lewe van Calvyn nie, het hy foute gemaak soos ons almal? Beslis. Het Paulus foute gemaak? Beslis, ons is mense afterall, my vraag is, sÍ die skrywer van Heb dat ons ons voorgangers moet eerbiedig? Absoluut. Is Calvyn een van ons voorgangers in die leer van die Woord? Beslis.

So, waar wil jy begin met Calvyn? By Servitus?

Wie is Servitus? Nog nooit van die knaap gehoor nie. Jy moet dalk vir my wys waar dit in die Bybel staan dat God se kinders so boos en pathetic is soos jy reken. Let wel, uit die Bybel, ek stel nie belang in buite Bybelse bronne nie.

Ek dink dis wragtag snobisme om 'n "uitverkiesingsleer" wat nie Bybels is nie aan te hang en dan vir jou buurman te "wÍ pepelele ek gaan tog hemel toe en jy nie en daar is bokkerol wat jy daaraan kan doen nie." Vanwaar Gehasi?

Die probleem wat ek het, is dat mense nie verstaan wat God met wedergeboorte in ons vermag het nie. Gaan vors dit na. Ek het jou verwys na 2 Kor 5:21. Dit brei uit op wat in vers 17 staan.

Gaan kyk ook wat Petrus te sÍ het in sy tweede sendbrief. Let veral op na vers 4 in Hoofstuk 1. Kyk ook na 1 Petrus 1:23 Hoe kom julle daarby verby, sonder om iets anders in die Skrif te verdraai?

Daar is vele ander tekste, maar hierdie is 'n goeie wegspringplek, dink ek.

As jy bereid is om met 'n oop gemoed die gesprek te benader, kan ons dalk iets bereik hiermee. :)

CFJ
Dec 4th 2009, 08:44 AM
Henry en Phil & Co,

Julle bespreek interessante dinge wat miskien in 'n nuwe draad hoort. Evangelie, evangelie, evangelie, dis al wat ons hier wil hoor..., dankie! :)

As almal gelees het en hulle inligting wat hier geplaas is 'gesave' het, laat weet in die draad, dan gaan mens eers bietjie die draad skoonmaak, sodat mens die punt onder bespreking weer kan vind..., want die het nou iewers weggeraak.

Phil Fourie
Dec 4th 2009, 02:20 PM
Ferdi

Nee ek dink tog nie, wat ek graag hier bespreek is die essensie van die evangelie en wat is die essensie van die evangelie? Hoekom het Jesus kom doen wat Hy kom doen het? So ek voel in my beskeie mening dit is immers relevant dat ons in hierdie draad hierdie dinge uittrap, die "evangelie" het so 'n maklike woord geword vir ons om te gebruik deesdae, alles is die evangelie, maar wat is die evangelie werklik?

Ons almal sal tog beslis dit eens wees dat die kern van die evangelie Christus is en sy werk aan die kruis, maar om die evangelie ten volle te verstaan moet ons tog agter die hoekom kom, nie waar nie? Hoekom het Hy aan 'n vloekhout gesterf, moes ek nie daar eintlik gehang het nie?

En dit is wat ek glo ons hier bespreek, wat was die dryfkrag agter die daad, besef ek dit is my sonde wat Hom sy bloed gekos het?

As ons hierdie skrywes hier wegneem, dan sal dit vir my jammer wees, want dan voel dit vir my soos 'n onder die mat in vee van belangrike punte wat bespreek moet word, 'n evangelie sonder 'n begrip van die goddeloosheid van die mens kan nie 'n evangelie wees nie, dit verhef die mens tot 'n ereplek wat hy nie het nie en is 'n valse leer, as ons nie die gevallendheid van die mens besef nie, kan ons nie die essensie van die kruisdood besef nie, wat is genade dan, wat laat my uitskree: "HERE RED MY?".

Net iets om aan te dink
Phil :)

NS! En Henry, voor jy nie bereid is om jou oortuigings op die tafel te plaas en ophou met jou subtiele persoonlike aanvalle op ander deelnemers soos bv. Lanie hier nie, sal ek ongelukkig nie bereid wees om verder in gesprek met jou te tree nie, ek kan nie op daardie vlak gesprek voer nie, dit is vir my vrugteloos en nie stigtelik nie. Al wat ek jou nog heeltyd gegee het is Bybel, as dit nie vir jou werk nie, is ek jammer, ek het nie outoriteit om daarbuite te beweeg nie ;)

David2
Dec 5th 2009, 05:07 AM
Werke of genade is al 'n baie ou dispuut tussen Christene. Wanneer mense hieroor redeneer, lyk dit so of dit twee opsies of moontlikhede is wat langs mekaar geplaas word, maar dit is nie. Die Bybel weet net van een evangelie. Die Bybel is baie duidelik dat die weg tot versoening met God van die Here alleen kom en op geen wyse van die mens nie. Die hele boek GalasiÍrs is die toonbeeld en die grondslag van ons evangelie wat nie na die mens is nie, maar suiwer 'n maaksel van God. Die Christelike lewe wat ons leef is nie ons poging om God te behaag nie, maar is inteendeel 'n openbare uitspraak dat die pogings van die mens gefaal het en aan die kruis gesterf het en dat die ganse nuwe lewe uit Jesus Christus bestaan (Gal. 2:20).

Voordat Paulus nog begin met sy verduideliking in GalasiÍrs dat die wet verby gegaan het en dat Christus nou alleen die weg is, plaas hy alreeds 'n Goddelike oordeel oor enige evangelie wat hiermee in stryd is (Gal. 1:8,9).

Die evangelie van ons verlossing word in die Nuwe Testament en veral in Paulus se briewe uitgespel, maar in die OT kry ons ook al pragtige illustrasies waaraan die beginsel van genade alleen duideik verstaan moes word. Vat nou maar die paaslam en die bloed. Daar was geen ander grondslag vir verlossing nie - net die bloed aan die deurposte, hoe heilig of onheilig die mense binne nou ookal was.

En wat van die voorskrifte van die altaar in die tabernakel? Daar moes nie een enkele trappie om die altaar wees wat 'n mens met sy eie "werk" moes opklim om daarby uit te kom nie. Tog bou die mens toe sommer 'n toring by Babel met duisende trappies waardeur hulleself met hulle eie pogings vir hulle 'n weg na die hemel wou baan. Die Skrif sÍ duidelik wat God van die toring gedink het. Mense, asseblief, daar word vandag nog baie torings van Babel, selfs binne die kerk en binne-in die teologie gebou om die mens 'n bietjie beter te laat lyk en vir hom ook met so 'n bietjie eer in die vlees uit die stryd te laat tree. Al hierdie goed staan onder die oordeel van God.

Werke van geregtigheid speel geen rol in die evangelie nie; net die groot, genadige verlossingsdaad van God (Titus 3:5).

Jes. 43:11 Ek, Ek is die HERE, en daar is geen Heiland buiten My nie.

Jes. 9:5 Want 'n Kind is vir ons gebore, 'n Seun is aan ons gegee; en die heerskappy is op sy skouer, en Hy word genoem: Wonderbaar, Raadsman, Sterke God, Ewige Vader, Vredevors-- (en as dit "gegee" is, is dit vry, gratis en verniet).

Matt. 1:21 en sy sal 'n seun baar, en jy moet Hom Jesus noem, want dit is Hy wat sy volk van hulle sondes sal verlos. (En tog bou die mense nog steeds aan hulle torings om ander weÍ van verlossing te soek. Wee hulle!!)

Rom.8:8 En die wat in die vlees is, kan God nie behaag nie; (Enige vae idee van iets wat ons kan doen om tot die verlossing by te dra, is uit die vlees.)

Ef. 2:8 Want uit genade is julle gered, deur die geloof, en dit nie uit julleself nie: dit is die gawe van God;
Ef. 2:9 nie uit die werke nie, sodat niemand mag roem nie.

Titus 3:5 nie op grond van die werke van geregtigheid wat ons gedoen het nie, maar na sy barmhartigheid het Hy ons gered

Rom. 3:24 en hulle word deur sy genade sonder verdienste geregverdig deur die verlossing wat in Christus Jesus is.

11:6 En as dit deur genade is, dan is dit nie meer uit die werke nie; anders is die genade geen genade meer nie. En as dit uit die werke is, dan is dit nie meer genade nie; anders is die werk geen werk meer nie. (Genade en werke sluit mekaar uit - so, kies maar watter een van die twee jy wil volg. God laat net die een toe en as jy werke kies, is jy in elk geval verdoem.)

Gal. 3:2 Dit alleen wil ek van julle weet: het julle die Gees ontvang uit die werke van die wet of uit die prediking van die geloof?
3:3 Is julle so onverstandig? Nadat julle met die Gees begin het, eindig julle nou met die vlees? (In watter rigting werk jy? In die rigting van die vlees of in die rigting van die Gees?)

Skokkend maar waar: Die heel grootste rebellie en opstand teen God word gesien in die godsdienste van die wÍreld. Almal van hulle is maar net spieŽlbeelde van Babel. Dit gaan oor slinkse en misleidende pogings van die mens om Írens 'n ander weg te vind waar ons self kan opklim tot bo en sodoende die een en enkele "deur" wat voorsien is, te systap (Joh. 10:9).

God het die toring van Babel afgebreek, maar o wee, dit staan vandag op honderde duisende plekke op aarde. God se altaar mag nie trappe hÍ nie, maar Israel het regdeur die OT vir hulle hoŽ plekke van aanbidding gebou (Lev. 26:30; 1 Kon. 11:7; 2 Kon. 23:15; Eseg. 16:24-39). Die pragtige ornamentele moskees, tempels en katedrale in al die godsdienste en die Christendom, beide Katoliek en Protestants, is toonbeelde van die mens se eiesinnige en halstarrige gees en sy onwilligheid om sy verlorenheid voor God te bely en eerder met sy idees en pogings na vore te tree om sy geloofsisteem beter te laat lyk.

En wat van die groot "faith" beweging in die Christendom? Hierdie is 'n alternatiewe geloof wat die enkel en alleenstaande weg van Jesus Christus oorbodig maak. Baie Christene dink (baie opreg) dat dit waarvoor hulle bid, sal gebeur. Gebed word 'n werk van die mens waardeur hy by God kan uitkom. As die blote geloof dat iets sal gebeur wanneer mens dit glo waar moet wees, wie het dan nog vir God en sy Seun Jesus nodig? Mense het self God geword. Hulle kan woorde spreek en dit gebeur. Die krag van hierdie moderne "geloof" het ons toring van Babel geword. Mense, nee, geloof is eksklusief net op Jesus Christus en sy offer aan die kruis gerig. Enige iets meer as dit is nog 'n toring van Babel.

Daar is nog baie torings van Babel soos die wetenskap, kuns, tegnologie en sterrekunde. Almal van hulle doen dieselfde ding. Hulle wil die paradys herstel deur pogings van die mens en daardeur die Godgegewe gawe van God se Genade in Christus Jesus omseil. Hierdie is 'n draad wat reg deur die Bybel loop, maar baie sien dit nie raak nie. Hulle wil soos die GalasiÍrs hulle geloof in stand hou met die werke en die vermoŽns van die mens. Min wetende dat Babel, soos in Genesis, ook in Gal. 1:8,9 onder God se oordeel staan.

CFJ
Dec 5th 2009, 08:30 AM
En wat van die groot "faith" beweging in die Christendom? Hierdie is 'n alternatiewe geloof wat die enkel en alleenstaande weg van Jesus Christus oorbodig maak. Baie Christene dink (baie opreg) dat dit waarvoor hulle bid, sal gebeur. Gebed word 'n werk van die mens waardeur hy by God kan uitkom. As die blote geloof dat iets sal gebeur wanneer mens dit glo waar moet wees, wie het dan nog vir God en sy Seun Jesus nodig? Mense het self God geword. Hulle kan woorde spreek en dit gebeur. Die krag van hierdie moderne "geloof" het ons toring van Babel geword. Mense, nee, geloof is eksklusief net op Jesus Christus en sy offer aan die kruis gerig. Enige iets meer as dit is nog 'n toring van Babel.

Dankie vir hierdie uitstekende plasing David. Ek wil graag op hierdie deel fokus, want my ervaring is dat wanneer mens met die 'name it and claim it' beweging te doen kry, het diť mense die vermoŽ om mens te laat hallusioneer, juis omdat mens net nooit kan verstaan hoe geloof werk volgens hulle nie. Al verstaan mens hulle hoe goed, hulle sal jou altyd laat verstaan jy verstaan nie.

Daar is 'n verborgenheid verskuil en dit bly verskuil en ek dink jy het die rede hierbo gegee, wat bepaald by Babilon van ouds aansluit en dit is juis hierdie gees wat agter Vrymesselary ook sit, want net sekeres ken die verborgenhede wat vir gewone mense verskuil is.

CFJ
Dec 6th 2009, 09:09 AM
Dankie vir al die uitstekende antwoorde! Ek het juis hierdie draad begin, omdat op ander forums waar ek deelneem en ook mense wat dag tot dag jou pad kruis, soms geen begrip het, wat die Evangelie op neerkom nie. Hierdie getuienis hieronder is bloot soos ek teenoor hulle gereageer het, wat miskien nie hier nodig is nie, maar ek hoop dit gee 'n goeie opsomming wat ander kan gebruik. Persoonlik glo ek die Evangelie kom net deur die kruisboodskap en wat hieronder staan, is 'n poging om dit oor te bring...

Wat beteken en is die kruisboodskap? As daar geen versoening is nie, is daar geen opstanding nie, is daar geen lewe nie en ook geen hoop nie. Versoening kom net deur die kruis en sonder versoening bly net die dood oor, net die ewige hel.

Die kruis beteken om te sterf en die Verlosser van die mensdom moes 'n voorbeeld kom stel, toe Hyself kom sterf het in jou en my plek. Sy naam is Jesus Christus en sonder die kruis beteken Sy koms niks en is daar ook geen geestelike lewe nie. Daar is geen groter liefde, as wanneer iemand bereid is om te sterf vir so saak nie. As jy werklik lief is vir God, doen dan wat Hy vir jou gedoen het en sterf in jouself! Ongelukkig soek die mens en ook satan ander weŽ om versoening te bewerk en dit is net hier, waar vyandskap teen die kruis gebore word. Daar is geen ander versoening vir 'n verloregaande mensdom, as deur die kruis van Jesus Christus nie. As iemand 'n ander weg wil vind vir versoening, is so iemand 'n vyand van die kruis en uiteraard 'n vyand van God (Filp 3:18).

Die boodskap van die Evangelie is presies dieselfde wat dit ongeveer 2000 jaar terug was en handel suiwer oor Goddelike versoening, wat in Jesus, deur Jesus en tot Jesus Christus vir elke verlore mens gekom het. Hierdie boodskap kon nie verander, behalwe as daar 'n integrale deel daarvan verlore gegaan het, soos meesal die geval is in ons dag. Die goeie nuus wat Jesus gebring het, is werklik goeie nuus, maar van nature verstaan mense dit nie altyd so nie.

Die goeie nuus kan die heel beste opgesom word deur die volgende omvattende begrip, Goddelike versoening! Die Evangelie het skeiding tussen vlees en gees gebring en spreek elke mens se siel ten diepste aan, want slegs as die vlees sterf, kan God se Gees in jou eie gees gebore word, wanneer die geestelike lewe dan ook begin. Voor dit is jou eie gees dood vir die dinge van God en is mens se gees ook onvrugbaar om die werking van die Gees van God te verstaan. Die Evangelie vertel dat Jesus die oorwinning by die kruis behaal het en dat ons niks hoef te doen, behalwe om dit te glo nie. Om dit te glo en jou eie te kan maak, is die kruisboodskap daar om die mens se vlees te laat sterf, sodat die siel gered kan word en die Gees in elke mens gebore kan word. By die kruis self was die beste voorbeeld moontlik, toe 'n veroordeelde moordenaar Jesus in sy laaste oomblikke ontmoet het as Verlosser. Mens ontmoet Jesus eerstens as Verlosser, want Hy het net gekom om te soek en te red, diegene wat verlore was/is. (Eers na mens Hom as Verlosser ontmoet kan mens Hom ken en ken Hy jou. Ook eers dan kry al die 250 name en titels wat Jesus het, die volle betekenis.) Al wat die moordenaar gedoen het in sy werklik verlore staat, toe sy vlees verseker moes sterf en hy dit geweet het en ook die hele wÍreld dit vandag kan weet, was om in hierdie totale verlore staat Jesus se naam aan te roep. Daar staan dan ook, En elkeen wat die Naam van die Here aanroep, sal gered word (Hand 2:21). Dit is presies wat met myself in 1987 gebeur het, ek het terwyl ek besef het ek is werklik verlore en my vlees is werklik nietigheid en dat op hierdie aarde vir my geen heenkome is nie, Jesus se naam aangeroep. My vlees was dus gekruisig, soos wat die moordenaar aan die kruis se vlees ook moes sterf en dit op geen beter, praktiese wyse illustreer kon word nie! Omdat die mens in wese trots is, konfronteer die Evangelie elke mens geweldig intens, om die vlees in elkeen te laat sterf. Oor hierdie rede hou meeste mense nie daarvan nie en dit is ook oor hierdie rede dat meeste mense diegene haat wat die Evangelie onverdund verkondig. Wie wil nou hoor, hy of sy is verlore?

Die goeie nuus is dat wanneer die vlees sterf en God se Gees in mens gebore word, mens inderwaarheid van jouself gered word, jou eie destruktiewe, selfsugtige self. Oor hierdie rede sÍ die skrif in GalasiŽrs 2:20, Ek is met Christus gekruisig, en ťk leef nie meer nie, maar Christus leef in my. En wat ek nou in die vlees lewe, leef ek deur die geloof in die Seun van God wat my liefgehad het en Homself vir my oorgegee het.

Wat hier in GalasiŽrs 2 staan is werklik en mens kan dit net so ervaar. Dit is 'n wonderlike ervaring, wanneer mens bewus is van jou eie swakheid en ook nietigheid, as die Seun van God deur die Gees van God jou krag en vrede gee, wat jy nie weet hoe dit moontlik kan wees nie. Tog is dit moontlik en alles begin by die wedergeboorte of ook bekend as mens se persoonlike ontmoeting met Jesus. Die werklike goeie nuus is dat hierdie wÍreld kan verbygaan, maar God se koninkryk sal nooit verbygaan nie en ons kan nou al 'n smakie daarvan kry terwyl ons hier is. Dis goeie nuus om te dink daar is 'n plek van volkome vrede en dat daar antwoorde is vir al ons probleme.

Deel van mens se getuienis sal altyd 'n pad van vernedering insluit, want wanneer die vlees moet sterf kan dit nie sonder vernedering plaasvind nie. Ongelukkig hou mense nie van vernedering nie en jammerlik vind baie nooit uit wat die verhewe doel daaragter is of was nie.

Want die woord van die kruis is wel dwaasheid vir die wat verlore gaan, maar vir ons wat gered word, is dit die krag van God;
(1Kor 1:18 AOV)
Die nuwe skepsel wat in die mens bewerk word en wat gelyk gestel kan word aan die opstanding, kan net daargestel word as die ou skepsel by die kruis gekom het...

Want hy wat gesterf het, is geregverdig van die sonde. As ons dan saam met Christus gesterf het, glo ons dat ons ook saam met Hom sal lewe, omdat ons weet dat Christus, nadat Hy opgewek is uit die dode, nie meer sterf nie. Die dood heers oor Hom nie meer nie. Want die dood wat Hy gesterf het, het Hy vir die sonde eens en vir altyd gesterwe; maar die lewe wat Hy leef, leef Hy vir God. So moet julle ook reken dat julle wel vir die sonde dood is, maar lewend is vir God in Christus Jesus, onse Here.
(Rom 6:7-11 AOV)

Want die liefde van Christus dring ons, omdat ons van oordeel is, dat as een vir almal gesterf het, hulle dan almal gesterf het; en Hy het vir almal gesterwe, sodat die wat lewe, nie meer vir hulself moet lewe nie, maar vir Hom wat vir hulle gesterf het en opgewek is. Ons ken dus van nou af niemand meer na die vlees nie; en al het ons ook Christus na die vlees geken, nou ken ons Hom tůg nie meer so nie. Daarom, as iemand in Christus is, is hy ‘n nuwe skepsel; die ou dinge het verbygegaan, kyk, dit het alles nuut geword.
(2Kor 5:14-17 AOV)

Maar wat my betref, mag ek nooit roem nie, behalwe in die kruis van onse Here Jesus Christus, deur wie die wÍreld vir my gekruisig is en ek vir die wÍreld. Want in Christus Jesus het nÚg die besnydenis nÚg die onbesnedenheid enige krag, maar ‘n nuwe skepsel.
(Gal 6:14-15 AOV)
vervolg...

CFJ
Dec 6th 2009, 09:14 AM
... vervolg,

Alles gaan oor die versoening wat God spesiaal deur die kruisdood van Jesus beskik het...

En dit alles is uit God wat ons met Homself versoen het deur Jesus Christus en ons die bediening van die versoening gegee het, naamlik dat God in Christus die wÍreld met Homself versoen het deur hulle hul misdade nie toe te reken nie en die woord van die versoening aan ons toe te vertrou. Ons tree dan op as gesante om Christus wil, asof God deur ons vermaan. Ons bid julle om Christus wil: Laat julle met God versoen. Want Hy het Hom wat geen sonde geken het nie, sonde vir ons gemaak, sodat ons kan word geregtigheid van God in Hom.
(2Kor 5:18-21 AOV)
Geen mens kan nuut in Christus wees, as die ou sondige mens nie gesterf het nie en dit alles kom met die boodskap van die kruis. Die boodskap van die kruis is ook bekend as die Evangelie en loop hand aan hand...

Want Christus het my nie gestuur om te doop nie, maar om die evangelie te verkondig, nie met wysheid van woorde nie, sodat die kruis van Christus nie verydel mag word nie.
(1Kor 1:17 AOV)
Die ou mens moet sterf om plek te maak vir die nuwe mens...

Maar julle het Christus nie so leer ken nie, as julle ten minste van Hom gehoor het en in Hom onderrig is soos die waarheid is in Jesus: dat julle, wat die vorige lewenswandel betref die oue mens moet aflÍ wat deur die begeerlikhede van die verleiding te gronde gaan, en dat julle vernuwe moet word in die gees van julle gemoed en julle met die nuwe mens moet beklee wat na God geskape is in ware geregtigheid en heiligheid.
(Efe 4:20-24 AOV)

As julle dan saam met Christus opgewek is, soek die dinge daarbo waar Christus is en aan die regterhand van God sit. Bedink die dinge wat daarbo is, nie wat op die aarde is nie. Want julle het gesterwe, en julle lewe is saam met Christus verborge in God. Wanneer Christus, wat ons lewe is, geopenbaar word, dan sal julle ook saam met Hom in heerlikheid geopenbaar word. Maak dood dan julle lede wat op die aarde is, naamlik hoerery, onreinheid, hartstog, slegte begeertes en gierigheid, wat afgodediens is, waardeur die toorn van God oor die kinders van die ongehoorsaamheid kom, waarin julle ook vroeŽr gewandel het toe julle daarin geleef het. Maar nou moet julle ook dit alles aflÍ, naamlik toorn, woede, boosheid, laster, skandelike taal uit julle mond. Lieg nie vir mekaar nie, omdat julle die oue mens met sy werke afgelÍ het en julle jul met die nuwe mens beklee het wat vernuwe word tot kennis na die beeld van sy Skepper,
(Kol 3:1-10 AOV)
Romeine 6, is een van die mooiste gedeeltes om aan te dui dat jy eers moet sterf, sodat jy net soos Christus uit die dode kan opstaan en in 'n nuwe lewe kan wandel...

Of weet julle nie dat ons almal wat in Christus Jesus gedoop is, in sy dood gedoop is nie? Ons is dus saam met Hom begrawe deur die doop in die dood, sodat net soos Christus uit die dode opgewek is deur die heerlikheid van die Vader, ons ook so in Ďn nuwe lewe kan wandel. Want as ons met Hom saamgegroei het deur die gelykvormigheid aan sy dood, sal ons dit tog ook wees deur diť aan sy opstanding; aangesien ons dit weet dat ons oue mens saam gekruisig is, sodat die liggaam van die sonde tot niet gemaak sou word en ons nie meer die sonde sou dien nie.
(Rom 6:3-6 AOV)
Ook Kol 2, wys daarop dat ons net kan lewe in 'n nuwe lewe saam met Christus, as die ou mens gesterf het en jou sonde gekruisig is...

Want in Hom woon al die volheid van die Godheid liggaamlik; en julle het die volheid in Hom wat die Hoof is van alle owerheid en mag; in wie julle ook besny is met Ďn besnydenis wat nie met hande verrig word nie, deur die liggaam van die sondige vlees af te lÍ in die besnydenis van Christus, omdat julle saam met Hom begrawe is in die doop, waarin julle ook saam opgewek is deur die geloof in die werking van God wat Hom uit die dode opgewek het. En julle, wat dood was deur die misdade en die onbesnedenheid van julle vlees, het Hy saam met Hom lewend gemaak deurdat Hy julle al die misdade vergeef het, en die skuldbrief teen ons, wat met sy insettinge ons vyandig was, uitgedelg en weggeruim het deur dit aan die kruis vas te nael, nadat Hy die owerhede en magte uitgeklee en hulle in die openbaar tentoongestel en daardeur oor hulle getriomfeer het.
(Kol 2:9-15 AOV)
Hier is 'n baie interessante gesprek wat Jesus met Sy dissipels gehad het. Hy begin deur eers aan hulle te verklaar dat Hy dood gemaak sou word en weer op die 3de dag sou opstaan...

Van toe af het Jesus begin om sy dissipels te toon dat Hy na Jerusalem moes gaan en veel van die ouderlinge en owerpriesters en skrifgeleerdes moes ly, en gedood en op die derde dag opgewek word.
(Mat 16:21 AOV)
vervolg...

CFJ
Dec 6th 2009, 09:18 AM
... vervolg,

Dan sÍ Petrus, dit sal nooit gebeur nie en Jesus bestraf hom, want reeds toe het Christus geweet Sy dood was nodig, om vir my en jou lewe te kon gee!

Toe neem Petrus Hom opsy en begin Hom bestraf en sÍ: Mag God dit verhoed, Here, dit sal U nooit oorkom nie! Maar Hy het omgedraai en vir Petrus gesÍ: Gaan weg agter My, Satan! Jy is vir My ‘n struikelblok, omdat jy nie die dinge van God bedink nie, maar die dinge van die mense.
(Mat 16:22-23 AOV)
Enige iemand wat Jesus se kruisdood as verkeerd sien, bedink nie die dinge van God nie, want self moet elke mens ook by sy of haar eie kruis kom, sodat die ou mens kan sterf en 'n nuwe skepsel gebore kan word..., dit is die sentrale boodskap van die evangelie en word oor en oor herhaal.

Toe sÍ Jesus vir sy dissipels: As iemand agter My aan wil kom, moet hy homself verloŽn en sy kruis opneem en My volg. Want elkeen wat sy lewe wil red, sal dit verloor; maar elkeen wat sy lewe om My ontwil verloor, sal dit vind. Want wat baat dit ‘n mens as hy die hele wÍreld win, maar aan sy siel skade ly? Of wat sal ‘n mens gee as losprys vir sy siel?
(Mat 16:24-26 AOV)
Jy moet sterf, as jy wil lewe, daarby kan geen eerlike soeker van die waarheid verby kom nie en dit is herhaalde kere Jesus se eie woorde. Dit is 'n absolute voorwaarde dat elke mens se vlees gekruisig word en heelwat metafore word in die Skrif aangewend om hierdie uiters noodsaaklike boodskap aan alle mense oor te dra...

Voorwaar, voorwaar Ek sÍ vir julle, as die koringkorrel nie in die grond val en sterf nie, bly dit alleen; maar as dit sterf, dra dit veel vrug. Wie sy lewe liefhet, sal dit verloor; maar wie sy lewe haat in hierdie wÍreld, sal dit bewaar vir die ewige lewe.
(Joh 12:24-25 AOV)
As ons die Gees wat Christus opgewek het in ons wil laat woon, moet die vlees sterf, want dit wat in die vlees is, kan God nie behaag nie. Dit is verstommend as mens dit begin ondersoek, hoe sentraal en omvangryk hierdie boodskap in die Skrif is, dat elke mense se vlees gekruisig moet word om geestelike te kan lewe!

En die wat in die vlees is, kan God nie behaag nie; julle is egter nie in die vlees nie, maar in die Gees, as naamlik die Gees van God in julle woon. Maar as iemand die Gees van Christus nie het nie, diť behoort nie aan Hom nie. Maar as Christus in julle is, dan is die liggaam dood vanweŽ die sonde, maar die gees is lewe vanweŽ die geregtigheid. En as die Gees van Hom wat Jesus uit die dode opgewek het, in julle woon, dan sal Hy wat Christus uit die dode opgewek het, ook julle sterflike liggame lewend maak deur sy Gees wat in julle woon. Daarom dan, broeders, is ons skuldenaars, nie aan die vlees om na die vlees te lewe nie; want as julle na die vlees lewe, sal julle sterwe, maar as julle deur die Gees die werke van die liggaam doodmaak, sal julle lewe.
(Rom 8:8-13 AOV)
Daar is 'n baie spesifieke rede hoekom mens deel van Israel word. Hier is die deel wat daaroor handel...

Toe sÍ Hy: Jy sal nie meer Jakob genoem word nie, maar Israel; want jy het geworstel met God en met die mense en het oorwin. Daarop vra Jakob en sÍ: Maak tog u Naam bekend! En Hy antwoord: Waarom vra jy tog na my Naam? En Hy het hom daar geseŽn. Toe noem Jakob die plek PniŽl; want, het hy gesÍ, ek het God gesien van aangesig tot aangesig, en tog is my lewe gered.
(Gen 32:28-30 AOV)
Jakob was gered en het 'n nuwe naam ontvang, want hy het 'n nuwe skepsel geword, toe die ou mens gesterf het in 'n worsteling met God. Dit is nie anders vandag nie en reeds met Jakob, is daar al gewys op die kruisboodskap, waar elkeen eers moet sterf, voor daar lewe kan wees! Hierdie gebeurtenis met Jakob, wat Israel geword het, wys in die mees duidelik taal, dat elkeen van ons net wedergebore is, net deel van Israel raak, as ons God persoonlik ontmoet, soos met Jakob, moet dit van aangesig tot aangesig wees.

Ons behoud is dat dit Jesus, die Seun van Mens is... en nie die Vader self is nie. Jesus het juis die muur van skeiding kom wegneem vir hierdie ontmoeting en elke mens moet Hom persoonlik onmoet, as hulle wil deel raak van die Israel van God!

En mag daar vrede en barmhartigheid wees oor almal wat sal wandel volgens hierdie reŽl, en oor die Israel van God!
(Gal 6:16 AOV)
Wat is hierdie reŽl, waarvan hier gepraat word? Dit gaan oor die nuwe skepsel, soos wat Jakob 'n nuwe skepsel geraak het met 'n nuwe naam en dit is die reŽl wat altyd sal geld by elke wedergeboorte. Dit staan in vers 15 van Gal 6. Ons moet ook 'n nuwe skepsel raak, voor die Israel van God ons deel raak!

Philip dT
Dec 6th 2009, 05:14 PM
Daar is 'n baie spesifieke rede hoekom mens deel van Israel word. Hier is die deel wat daaroor handel...

Toe sÍ Hy: Jy sal nie meer Jakob genoem word nie, maar Israel; want jy het geworstel met God en met die mense en het oorwin. Daarop vra Jakob en sÍ: Maak tog u Naam bekend! En Hy antwoord: Waarom vra jy tog na my Naam? En Hy het hom daar geseŽn. Toe noem Jakob die plek PniŽl; want, het hy gesÍ, ek het God gesien van aangesig tot aangesig, en tog is my lewe gered.
(Gen 32:28-30 AOV)
Jakob was gered en het 'n nuwe naam ontvang, want hy het 'n nuwe skepsel geword, toe die ou mens gesterf het in 'n worsteling met God. Dit is nie anders vandag nie en reeds met Jakob, is daar al gewys op die kruisboodskap, waar elkeen eers moet sterf, voor daar lewe kan wees! Hierdie gebeurtenis met Jakob, wat Israel geword het, wys in die mees duidelik taal, dat elkeen van ons net wedergebore is, net deel van Israel raak, as ons God persoonlik ontmoet, soos met Jakob, moet dit van aangesig tot aangesig wees.

Ons behoud is dat dit Jesus, die Seun van Mens is... en nie die Vader self is nie. Jesus het juis die muur van skeiding kom wegneem vir hierdie ontmoeting en elke mens moet Hom persoonlik onmoet, as hulle wil deel raak van die Israel van God!

En mag daar vrede en barmhartigheid wees oor almal wat sal wandel volgens hierdie reŽl, en oor die Israel van God!
(Gal 6:16 AOV)
Wat is hierdie reŽl, waarvan hier gepraat word? Dit gaan oor die nuwe skepsel, soos wat Jakob 'n nuwe skepsel geraak het met 'n nuwe naam en dit is die reŽl wat altyd sal geld by elke wedergeboorte. Dit staan in vers 15 van Gal 6. Ons moet ook 'n nuwe skepsel raak, voor die Israel van God ons deel raak!

Dankie vir die uiteensetting en ook jou eie getuienis

JPR
Dec 6th 2009, 07:52 PM
CFJ, lekker om die waarheid te hoor. Goeie plasing. Moet nou net nie dat jou kollegas joune afhaal nie!

(ps Ek sou die eerste paar paragrawe oor die versoening so bietjie anders verwoord het ... hou die spasie dop as ek myne plaas)

Lanie
Dec 8th 2009, 07:13 PM
Dankie Ferdi, ek het dit sommer uitgedruk en in my Bybel gesit om met ander mense wat nie op die forum is nie te deel...:hug:

protea
Dec 9th 2009, 02:10 PM
Dankie Ferdie, ek gaan ook nou soos Lanie maak en dit uitdruk. Ek het ook so pas die deel : 'Deel van die mens se getuienis sal altyd n pad van vernedering insluit, want wanneer die vlees moet sterf , kan dit nie sonder vernedering plaasvind nie. Ongelukkig hou mense nie van vernedering nie en jammerlik vind baie nooit uit wat die verhewe doel daaragter is nie.' vir n vriend ge-sms. Ai , is ons stywe rue en nekke nie ons ondergang nie?! :cry:

JPR
Dec 10th 2009, 07:56 AM
As ons die Gees wat Christus opgewek het in ons wil laat woon, moet die vlees sterf, want dit wat in die vlees is, kan God nie behaag nie. Dit is verstommend as mens dit begin ondersoek, hoe sentraal en omvangryk hierdie boodskap in die Skrif is, dat elke mense se vlees gekruisig moet word om geestelike te kan lewe!
Net weer dankie sÍ Ferdie. Ek het jou hele plasing nou weer gelees. Dink nie ek sou dit op enige punt beter kon verwoord nie. Mag die Here jou uit jou sokkies seŽn (Soos Louis Malherbe sou gesÍ het)

Forgiven Sinner
Dec 13th 2009, 09:09 AM
Hi David2,

"11:6 En as dit deur genade is, dan is dit nie meer uit die werke nie; anders is die genade geen genade meer nie. En as dit uit die werke is, dan is dit nie meer genade nie; anders is die werk geen werk meer nie. (Genade en werke sluit mekaar uit - so, kies maar watter een van die twee jy wil volg. God laat net die een toe en as jy werke kies, is jy in elk geval verdoem.)"

Dit klink vir my na veroordeel. Dalk verstaan ek jou verkeerd maar dit het my oog gevang. (Matt 19:26)

Daar is nog iets wat my pla maar dit gaan die draad ontspoor en daar is nie regtig terugvoer op my draad wat ek geskep het nie, maar dit pla nie. Gaan dit oorskuif na die engelse forum. Dalk net iets om aan te kou....
1) Dra die apostels se sÍ meer as die direkte woorde van Jesus? (as daar iets is wat sou bots)
2) As niks uit die mens jou kan vrymaak nie, geld dit vir geloof ook?
3) As die wet nie 'n bydrae het nie, hoekom moet ek breek met die sonde? As ek net hoef te glo kan ek maar my fantasieŽ uitleef. Jammer, ek is nie volmaak nie en ek stoei regtig hard om op die regte pad te bly en dit klink vir my ek mors my tyd. (Matt 5:19)

Asseblief mense, dink net daaroor. Ek wil dit nie hier bespreek nie.

Forgiven Sinner
Dec 13th 2009, 09:56 AM
CFJ,

Maak sin, baie dankie!