PDA

View Full Version : Benodig raad Hoe bedien 'n Christen die evangelie aan 'n Jood ?

mari
Jan 21st 2010, 06:50 PM
Ons het onlangs 'n pragitge man uit Isreal ontmoet en hy het 'n huisvriend geword.... ons kuier gereeld saam en hy is al al so te se deel van die gesin .... Hy is al lank in SA en praat sommer "lekkerrrr" Afrikaans so tussenin .....

Nou soek ek raad ..... Hoe bedien mens die Woord aan 'n tradisionele Jood ? ....

Hy erken hy was jare laas in 'n sinigoge en "someone up there" is seker nie so "chuffed" met hom nie ...... hy eet nie varkvleis nie ( uit belofte aan sy ouers ) maar volg nie juis verder 'n Joodse godsdiens lewe nie ...

enige idees ?

shalom
m

Die Filadelfieer
Jan 22nd 2010, 06:27 AM
Dit kan 'n lekker draad raak hierdie Mari, interesante onderwerp !

Persoonlik dink ek die grootste hekkie om oor te kom as dit by Jode kom is om hulle permanent los te maak van die wettiese aspekte waarvolgens hulle van kleintyd af lewe.

Francois Marais
Jan 22nd 2010, 06:36 AM
Onthou net. Die God wat ons dien, dien hulle ook. Nader met liefde, respek en moet nie aanval nie!

Johnny
Jan 22nd 2010, 10:11 AM
Mari,

Hier is 'n skakel wat jy kan volg. Miskien kan ons uitvind by Jode wat Jesus gevind het en dan met Jode deel.

http://www.jewsforjesus.co.za/

Ek het laasjaar in Eilat, Israel met 'n paar JOde gedeel en hulle met dieselfde manier waarop ek heidene konfronteer....met die wet, die 10 gebooie, en hulle bewus gemaak dat daar vir ons 'n uitkoms is deur Jesus wat die prys betaal het vir ons sonde. Die kursus van "Way of the Master" van Kirk Cameron is ook 'n goeie wegspring punt. Dit is 'n manier om om die "intelek" van 'n mens te seil en sy gewete aan te spreek.

Dit is nou die 2de keer wat ek die kursus by ons kerk doen en bselis die moeite werd.

http://www.wayofthemaster.com/

David2
Jan 24th 2010, 04:43 AM
Onthou net. Die God wat ons dien, dien hulle ook. Nader met liefde, respek en moet nie aanval nie!

Francois
Jy raak 'n baie belangrike saak hier aan. Dit gaan oor die vraag of Jode dieselfde God as Christene aanbid. Daar is 'n groot Christen-organisasie in Israel, genaamd die Christen-Ambassade in Jerusalem. Hulle steun Israel so sterk dat hulle hulle ambassade in Jerusalem het. Die meeste ander lande se ambassades is in Tel-Aviv omdat die lande nie Israel se aanspraak op Jerusalem ondersteun nie. Die Christen-Ambassade glo ook dat Jode dieselfde God as Christene aanbid en daarom doen hulle nie sendingwerk onder Jode nie.

Gaan kyk ook na die skrywer Joel Rosenberg. Hy is geweldig gewild onder Christene veral in Amerika en sy boeke behaal rekordverkope (rekords van alle boeke, nie net van Christelike boeke nie). Hy skryf basies oor die konflik tussen Israel en Islam en het geweldig baie te sÍ oor sendinwerk onder die Moslems, veral in radikale Islamitiese state (wat baie goed is en waarin ek ook baie belangstel). Maar oor sendingwerk teenoor Jode lees ek by hom niks. Korrigeer my as ek verkeerd is. As hy iets daaroor sÍ, is dit bitter min. Sy laaste boek, "Inside the revolution" het drie afdelings: 1. Die radikale Moslems 2. Die gematigde Moslems en hulle agenda 3. Die geestelike en Christelike revolusie onder Moslems. Maar van 'n missie om Christus by die Jood uit te kry, lees ek nie. Weereens gaan dit daaroor dat "Christene en Jode dieselfde God aanbid". Hulle is dus OK en ons kan hulle maar los.

Met hierdie idees kan ek my nie versoen nie. Nee, Jode is verlore en as sulks aanbid hulle nie dieselfde God as ons nie. As jy 'n Jood wil evangeliseer en jy begin om vir hom te sÍ dat hulle dieselfde God as ons aanbid, dan haal jy al die grond onder jou eie voete uit. Hoe evangeliseer jy iemand wat reeds dieselfde God as jy aanbid? Ek dink nie dit is moontlik nie. Dit is waarom groot Christen-organisasies wat Jode ondersteun, hulle ook nie evangeliseer nie.

Aanbid hulle dieselfde God as ons? Die God wat ons aanbid, is die Drie-enige God en die Jode s'n is nie. Is dit moontlik om die Drie-eenheid op te deel. een van die drie "gode" te vat, net hom te aanbid en dan te sŽ dit is dieselfde God as wat die Christene aanbid? Gewis en seker nie. Die Drie-eenheid is nie deelbaar nie en bestaan ook nie uit drie gode nie. Die Drie-eenheid is een God.

Is dit moontlik om die Vader te aanbid sonder om deur die Seun, Jesus Christus te gaan (Joh. 14:6)? As mense dit wel doen, is daardie Vader dan nog dieselfde Vader as wat ons aanbid? Nee, gladnie. As ek sÍ ek gaan Bloemfontein toe en ek vat op 'n paar plekke die verkeerde afrit, gaan ek nog by Bloemfontein uitkom? Net die feit dat ek sÍ ek gaan Bloemfontein toe, waarborg nog nie dat ek daar gaan uitkom nie. Jode sÍ hulle aanbid die God van die Ou Testament. Vat hulle die regte pad om by Hom uit te kom? Nee! Aanbid hulle Hom dus werkilik? Nee!

Goed, hulle mag miskien in 'n mate die OT weg tot God volg, maar is die OT weg tot God nog geldig in die NT? Nee, nie eers amper nie.

Dus: Jode MOET ge-evangeliseer word, net soos lede van enige ander verlore godsdiens.

Metodes om Jode met die evangelie te bereik.
Sentraal in die hele proses is die aanvaarding dat Jesus Christus die enigste Verlosser van die ganse mensdom is. Dit gaan dus oor presies dieselfde aspek as as vir enige ander ongelowige wat met die evangelie benader word.

Kom ons onthou net een ding: Dit was nie Jode wat heidene geleer het wat die Christrendom is nie. Dit werk andersom. Dit was Christene wat die Jode gaan leer het wat die Christendom is. Die 12 apostels was Jode wat geleer het om Jesus as Messias te erken. Maar dit maak nog nie 'n Christen nie. Eers toe Paulus buite die laer van Israel op die pad na Damaskus sy Here ontmoet het en die opdrag gekry het om sonder die instellings van die Jode, sonder wet en besnydenis, sonder feesdae, tempels, offers en seremonies direk met die verlossingsboodskap na die heidene uit te gaan, eers toe, het die Christendom werklik beslag gekry. Tot by Hand. 21 was die 12 nog steeds in Jerusalem en nog steeds getrou aan die wet van die Jode. Hulle was op daardie stadium nog nie waarlik rasegte Christene nie. Hulle was eerder wat ek "Messiaanse Jode" sal noem. Maar Paulus was 'n Christen en hy het die Christendom die wÍreld ingedra.

Goed, in hierdie vorige pragraaf het ek seker 'n paar kontroversiŽle goed gesÍ waarmee almal nie sal saamstem nie (tog staan dit in die Bybel dat die 12 in Hand. 20 nog getrou was aan die wet). Maar vergeet maar daarvan as dit 'n probleem is. Kry net duidelikheid oor die saak: Wat wil ons doen as ons die evangelie aan die Jood verkondig? Wil ons "Messiaanse Jode" kweek (daar is baie van hulle in Israel)? Of wil ons hÍ dat die Jood 'n "rasegte" Christen moet word? Van hulle is daar gelukkig ook heelwat. Ek ken Raymond Sax persoonlik, 'n gebore Jood wat uit en uit met die model van Paulus, sonder wet en sonder enige Joodse instelling van die OT rondgaan om die evangelie in baie lande uit te dra. Wat 'n wonderlike bediening. En maak geen fout nie, die hoofdoel van sy bediening is Jesus Christus en Hom alleen. Dit gaan nie oor monstering vir steun aan Jode nie.

Dit is waar ek my kruisie sal trek. As ek 'n Jood evangeliseer, wil ek hÍ hy moet 'n Christen word, nie 'n Messiaanse Jood nie. Ek sÍ nie 'n Messiaanse Jood is verlore nie. Ek kan nie 'n oordeel oor hulle uitspreek nie, maar ek het baie vrae en bedenkinge oor die wenslikheid en geldigheid vir die bestaan van iets soos 'n Messiaanse Jood.

Dit laat my te veel dink aan die situasie van die swart Christene in Suid-Afrika. Die groot meerderheid van hulle aanbid nog steeds die voorvaders. Baie van die ou sendelinge het nagelaat om hulle te leer om van hulle tradisionele gelowe afstand te doen. Hulle het Christendom op so 'n manier geleer dat jy kan bly wat jy is, jy neem net vir Jesus aan en dan is jy 'n Christen. Dit is wat die Messiaanse Jode is. Hulle bly Jood en neem net vir Jesus as Messias aan en siedaar, nou is hy 'n Christen. Baie van hulle gaan selfs voort met besnydenis, hoewel daar wel groepe onder hulle is wat ander aspekte van die wet voortsit, maar die besnydenis laat vaar het.

Om af te sluit. Let op Hand. 15. Dit is nogal 'n belangrike hoofstuk. Dit was nie die 12 wat uit Jerusalen uitgegaan het na AntiochiŽ om vir Paulus te gaan leer hoe die Christendom werk nie, Paulus het dit uit die hemel geleer (Gal 1 en 2 Kor. 12) en hy het uit AntiochiŽ na Jerusalem opgegaan om aan die Messiaanse Jode daar te gaan leer hoe die Christendom werk. Daardeur sÍ ek nie dat die 12 altyd Messiaanse Jode gebly het nie. Ons weet uit die algemene briewe dat hulle volle Christene geword het, maar dit was 'n oorgangsproses. Paulus het begin om die volle impak van Christendom in Hand. 15 en Gal 2 aan die 12 te leer.

'n Sleutelvers is Hand. 15:11

15:11 Maar ons glo dat ons deur die genade van die Here Jesus Christus gered word op dieselfde manier as hulle ook. Na Paulus se samesprekings met die 12 erken hulle dat hulle ook op dieselfde manier as die heidene gered moet word. Watter een is die model? Die een wat uit Jerusalem kom of die een uit AntiochiŽ? Ek dink die antwoord hierop is duidelik. Dit gee ook sommer vir ons die antwoord hoe om die evangelie aan 'n Jood oor te dra. Moet hom nie in die Jodendom los en net Christus byvoeg nie. Vat die model van AntiochiŽ. Dit was immers die ooreenkoms op daardie vergadering dat dit die geldige model vir almal is.

Die Filadelfieer
Jan 25th 2010, 08:09 AM
David,
Ek kan jou ongelukkig nie "rep" nie, maar bostaande pos is werklik baie goed, en plaas heelwat dinge mooi in perspektief. Dankie !

David2
Jan 25th 2010, 02:50 PM
Dankie Fila, jou opmerking word waardeer.

Wat ek dus hierbo sÍ, is dat ons 'n Jood, nadat hy Christus as Verlosser aangeneem het, deur boeke soos GalasiŽrs, HebreŽrs, Romeine en Kolossense moet vat om hulle die beginsels van Christendom te leer. Hierdie boeke praat baie oor die wet en die posisie van die ou instellings van die Ou Testament wat uitgefaseer word en wat die Nuwe Testamentiese inhoud is wat in die plek daarvan kom. Ek glo dit is ons verantwoordelikheid om hierdie dinge aan alle nuwe Christene te leer, maar veral as dit 'n bekeerling uit die Jodendom is.

protea
Jan 31st 2010, 04:29 PM
Dankie David vir die duidelike onderskeid tussen die Messiaanse Jode en Christenne. Ek het dit nog nooit so ingesien nie. Alles fokus dus weereens soos n brandpunt op verlossing deur Jesus en Jesus alleen . 'Solus Christus' ne? Soos ons Bybelkunde prof ook vir ons gese het. Wat werklik ontstellend is , is die 'byvoeging' van Christus tot baie swart mense se bestaande Afrika gelowe en voorvaderaanbidding (gelukkig nie almal!) om hulle dan amptelik 'Christenne' te maak. Daardie swart kultuur en voorvaderaanbidding is SO sterk dat hulle baie moeilik daarvan afstand doen. Op een van ons kerk se uitreike Msinga toe , was die terugvoer dat die swart vrouens eers by hulle mans 'toestemming' moes kry om vir Jesus aan te neem. Baie min van die mans het dan ook hulle toestemming gegee. Maar om weer terug te kom na die onderwerp van die Jode: Bid moet ons vir hulle bid , dat hulle oe sal oopgaan en hulle hulle Verlosser sal erken wie hulle so eeue lank misken het.

David2
Jan 31st 2010, 08:11 PM
Protea
Was jy ook op besoek in Msinga? Dit was my laaste gemeente in die NGK. Sendeling in Msinga en Ladysmith. My ervaringe in die sendingveld het my baie dinge in die lewe geleer. Een keer kom ek by 'n buurgemeente wat nie 'n predikant gehad het nie, om darem weer bietjie "die sakramente" vir die mense te bedien. Tot my groot skok en verbasing was daar bietjie lanklaas 'n predikant daar en die oggend moes ek toe 75 babatjies besprenkel. Kan jy dit oorvertel ... daardie rympie van "ek doop jou in die Naam ......" 75 keer in Zoeloe oor sÍ. Maar erger nog, teen daardie tyd het ek die mense redelik goed geken en geweet van hulle bygelowe. Ek was ook deeglik bewus van hulle geloof in die "krag" wat daar fisies in die doopwater geleŽ is. Maar wat kan ek maak? Ek het geen reg om hulle te weier nie. Dit was my werk en ek moes deurdruk. Die hele tyd sÍ ek vir myself: "David Malan, vandag maak jy droog. Met 'n bakkie water in jou hand maak jy droog op groot skaal." Die eintlike antwoord op my dilemma van daardie dag sou ek eers 'n paar jaar later uitvind ... Wat was die antwoord? Dit was juis die onderwerp wat in hierdie draad aangespreek word - die uitfasering van alle fisiese ritulele van die wet en die vervanging daarvan met suiwer geestelike inhoud van die Nuwe Testament - vir Jode sowel as vir heidene.

protea
Feb 2nd 2010, 05:23 AM
Hallo David , die wereld is darem klein!
Nee , ek was nie persoonlik daar nie ,maar ons jongste dogter was voor verlede jaar in haar Matriek jaar daar. Ons gemeente gaan al ek dink vir hulle 20e jaar elke wintervakansie vir n uitreik soontoe. Nou is ons vraag: Hoekom het een groep mense 20 kanse (om net van ons gemeente se uitreik alleen te praat) om vir Jesus te kies en net so n paar km verder weet hulle nie van Jesus nie. Daar was sprake om n paar jaar gelede so 30 km verder ook dieselfde infrastruktuur op te rig om daardie mense ook n geleentheid te gee om n keuse te maak, maar die voorstel het erens in die hierargie gesneuwel......

Ta-An
Feb 20th 2010, 08:32 PM
Mari, ek het 'n mooi groen T-hemp (http://www.jewsforjesus.co.za/sale.htm) by Jews-for-Jesus gekoop.
Dit het Hebreeuse skrif op, en dieselfde boodskap is in Engels geskryf.
Wanneer ek die T-hemp aantrek wanneer ek gaan inkopies die, is ek al deur Jode gestop en gavra of ek die Hebreeus kan lees, en ek kan, en dan vra hulle my, : Wat glo jy? En dan is die deur oop, en ek het vryheid om te getuig, want hulle het gevra :)

http://www.youtube.com/watch?v=cKH4p9kLltc

Jy kan 'n kursus laat aanbied (http://www.jewsforjesus.org/programs/jewishevangelism) by jou kerk oor hoe om dit te doen ;)

'n Boek wat jy by Jews For Jesus kan aankoop: Witnessing to Jews by Moishe and Ceil Rosen
Jewish evangelism 101.
Price: R80.00

David2
Feb 21st 2010, 01:08 PM
Ta-an
Dankie, hier is werklik goeie inligting in die video.
Tog wil ek net weer 'n vraag vra. Is dit reg dat ons Jesus vir 'n Jood aanbied as die Messias van die volk Israel? Goed, ek weet, so het Jesus Homself aan Israel kom aanbied as hulle Messias. Maar dit is nie hoe ons Hom vir die wÍreld aanbied nie. Vir die nasies sÍ ons Hy is die Verlosser van die gande mensdom.

Toe Jesus Homself as die Messias aan Israel voorgestel het, was die kruisevangelie nog nie bekend nie en dit is nog nie aangekondig dat Israel as uitverkore volk ter syde gestel is nie. Dus, Jesus het Homself as Israel se Messias aangebied op 'n wyse wat die kruisevangelie verswyg het. Maar in die middel van Handelinge word Paulus gered buite die laer van Israel en hy leer vir die eerste keer hoe om die kruisboodskap sonder die toedoen van die Jood na die wÍreld uit te dra. En van toe af (soos aangekondig in Rom. 11) het Israel sy voorrang as God se volk verloor. Nou is daar geen onderskeid nie. 'n Jood moet Christus aanneem net soos 'n mens van enige nasie.

Is ons dan reg om Jesus nou vir Israel aan te bied as die Messias van Israel? Goed, ek weet, die term Messias beteken dieselfde as Christus (maar net taalkundig). As jy vir 'n Jood vra wat die Messias beteken, sal jy iets anders hoor as wat ons onder "Christus" verstaan.

Dit is my opinie dat ons Jesus nie nou as die Messias van Israel aan hulle kan voorstel nie. Daar is vandag geen onderskeid tussen Jood en Griek nie. Die evangelie vir die twee is en klink nou presies dieselfde. As ons Jesus nou as Messias vir 'n Jood aanbied en ons los hom met die idee dat Jode nou God se spesiale uitverkore volk is (wat beslis nie nou die geval is nie), dan werk ons sinkretisme tussen Christendom en JudaÔsme in die hand. Dit is nou maar my opinie.