PDA

View Full Version : Bespreking Wanneer het Abraham 'n Jood geword??

Ta-An
Jul 19th 2010, 05:44 PM
Fenris sÍ, dat mens net 'n Jood kan wees as jou ma 'n Jodin is.... Abraham se Ma was nie 'n Jodin nie.
Kan mens sÍ dat Abraham tot Judaiisme ge-"convert" het, deur die besnydenis?? Maar wat dan van Ishmael, hy is ook besny?
Die woord "Jood" kom van Juda af wat Abraham se agterkleinkind is...

As Abraham 'n Jood was, is al die Arabiere nie dan ook Jode nie??

Alhoewel om 'n Jood te wees verwys na 'n betrokke leefwyse en geloof.... daar word dus na Abraham as Jood verwys agv anakronisme (http://dictionary.reference.com/browse/anachronism) .....

So ???
Hoe het Sarai 'n Jodin geword dan??

Of mis ek die hele konsep hier??

:hmm:

David2
Jul 20th 2010, 01:29 PM
Die volk Israel het tot stand gekom toe hulle deur die Rooisee (Rietsee) getrek het. Ek veronderstel dat die begrip Jood ook by die stigting van die volk bepaal moet word. Abraham was dus wat my betref nooit 'n Jood nie. Hy is in elk geval deur niemand 'n Jood genoem nie.

Johnny
Jul 20th 2010, 01:36 PM
The Patriarchs and the Origins of Judaism

Level: Basic
The history of Judaism begins with Abraham,
who came to believe in one Supreme Being,
his son Isaac, Isaac's son Jacob,
and Jacob's 12 sons who founded the twelve tribes of Israel.

Abraham, Isaac and Jacob, known as the Patriarchs, are both the physical and spiritual ancestors of Judaism. They founded the religion now known as Judaism, and their descendants are the Jewish people. Of course, technically, it is incorrect to refer to Abraham, Isaac and Jacob as Jews, because the terms "Jew" and "Judaism" were not used generally to refer to this nation until hundreds of years after their time; nevertheless, for convenience and in accordance with common practice, I will use these terms.

The history below is derived from written Torah, Talmud, Midrash and other sources. Modern scholars question the existence of the Patriarchs and the historical accuracy of this information; however, it is worth noting that scholars also questioned the existence of Babylonia and Troy... until archaeologists found them.

http://www.jewfaq.org/origins.htm

mari
Jul 21st 2010, 01:32 PM
Intertessante vraag, Ta-An ...

Nou wonder ek ook....... soos Dawid noem word Israel 'n volk genoem na die deurtrek deur die Rooi See ..... Moses het saam deurgetrek en 40 jaar in die woestyn saam met die volk Israel geswerf ..... hy het die Pentateug met al die wette en voorskrifte geskryf ....... maar hy is nooit die beloofte land in nie .......... was Moses dus 'n " Jood " .........

.........

Ta-An
Jul 21st 2010, 08:10 PM
.......... was Moses dus 'n " Jood " .........

.........
Blykbaar was Esau 'n Jood.... :)

Johnny
Jul 22nd 2010, 07:09 AM
Intertessante vraag, Ta-An ...

Nou wonder ek ook....... soos Dawid noem word Israel 'n volk genoem na die deurtrek deur die Rooi See ..... Moses het saam deurgetrek en 40 jaar in die woestyn saam met die volk Israel geswerf ..... hy het die Pentateug met al die wette en voorskrifte geskryf ....... maar hy is nooit die beloofte land in nie .......... was Moses dus 'n " Jood " .........

.........

.......hoekom is Moses nooit die beloofde land in nie? Dit het niks te doen of hy'n jood was of nie.

Kalahari
Jul 22nd 2010, 11:37 AM
Ek dink nie mens kan sÍ dat Abraham noodwendig 'n "Jood" was nie, maar alle Jode is afstammelinge van Abraham. (dit is nou uitgesluit die wat die geloof aangeneem het en nie dit is vanwee geboorte nie)

Wat ek bedoel is die volgende:

My voorgeslagte is Franse Hugenote, ek is 'n Suid-Afrikaner maar my oer-oupa was nooit 'n Suid-Afrikaner nie (daardie tyd was daar nie so iets gewees nie). Ek kan egter sÍ dat ek 'n Franse afstammeling is alhoewel ek nie 'n Franse burger is nie, maar Suid-Afrikaans.

Groete

Kalahari

Phil Fourie
Jul 28th 2010, 09:50 AM
Ek wonder net wat die rede is vir die vraag, hoekom moet Abraham 'n Jood wees?

Abraham was nie 'n Jood nie en ons moet onthou dat na die volk oorspronklik verwys is as Israel, Jood het later ontstaan, kan iemand my reghelp hier, is dit met die skeuring van die volk? So, ons moet kyk waar kom Israel in die prentjie, wel Israel kom in die prentjie by Jakob, dus is sy kinders die volk Israel wat die beloofde nageslag van Abraham is. Uit Abraham uit ontstaan Israel vanuit die belofte, dit maak nie vir Abraham 'n Jood of 'n Israeliet nie, dit is soos om my te probeer definieer na aanleiding van my nageslag, nee, eerder sal my nageslag gedefinieer word binne die konteks van my nalatenskap en erfenis.

Wat is volgende, gaan ons vra of Noag 'n Semiet was?

Ta-An
Jul 28th 2010, 11:25 AM
Wat is volgende, gaan ons vra of Noag 'n Semiet was?Daardie een kan jy maar aanvat :lol:

Nee, jong, myse Ds wat sulke dinge kwytraak.... en toe wil ek nou maar eintlik weet of hier van julle is wat met my saamstem, want ek het hom aangevat daaroor..... :D

Anakronisme...... dis wat Fenris sÍ....... dit is wat wat van Abraham 'n Jood maak :)

Johnny
Jul 28th 2010, 11:52 AM
Vir sommige mense op die forum.....en daar blyk meer as een te wees.....bestaan die Jode net eenvoudig nie.

Kalahari
Jul 28th 2010, 12:01 PM
Johnny

Ek sien nie wat die relevansie en belangrikheid van Jode vir 'n gelowige is nie. Ons almal is verlore sonder Christus. Die beloftes wat aan die Jode gegee is, is gegee tot eer van die Here en nie die Jode nie.

Ons moet nie van die Jode iets maak wat hulle nie is nie.

Kalahari

Phil Fourie
Jul 28th 2010, 12:04 PM
Sommige mense op hierdie forum wil als ver-Joods :)

Skies mods, dit is tong in die kies, maar is net weer presies die "hit & run" waaraan ons blykbaar moet gewoond raak. Ek persoonlik verkies as ons hierdie tipe goed kan bespreek soos volwasse Christenne. Die hele saak rondom Israeliet en Jood is vir my 'n fasinerende een en ek sal graag uit hierdie draad wil leer of daar 'n onderskeid is en waar ons daardie onderskeid moet tref, ek sal byvoorbeeld nogals baie uitsien na mense soos David en Philip se skrywes op hierdie draad en hul verduideliking rondom Jood en Israeliet en die verbond met Abraham. Ek dink net plasings soos hierdie hierbo maak dit moeilik om genoemde gesprek te voer en te leer.

Groete
Phil

Ta-An
Jul 28th 2010, 12:09 PM
Die hele saak rondom Israeliet en Jood is vir my 'n fasinerende een en ek sal graag uit hierdie draad wil leer of daar 'n onderskeid is en waar ons daardie onderskeid moet tref

Groete
PhilEn hierdie draad is nie die plek daarvoor nie ....

Hou hierdie trein op sy spoor asseblief...

Ta-An
Jul 28th 2010, 12:10 PM
Vir sommige mense op die forum.....en daar blyk meer as een te wees.....bestaan die Jode net eenvoudig nie.

Dit is nie waaroor hierdie draad gaan nie.....!!

Phil Fourie
Jul 28th 2010, 12:17 PM
Tante A

Ek kan nie sien hoe nie, die blote implikasie van die vraag los dit oop vir wie is Jood en wie nie. Jy vra of ons die lyn kan trek na Abraham toe, ek vra, waar trek ons die lyn? Ek sal dit baie graag wil bespreek

Johnny
Jul 28th 2010, 12:25 PM
Dit is nie waaroor hierdie draad gaan nie.....!!

Sorry Ta-An....vra omverskoning en aan ander.....dat een sinnietjie oor die Jode julle nou SO op julle se perre kan kry?:rofl:

Ta-An
Jul 28th 2010, 12:39 PM
Tante A

Ek kan nie sien hoe nie, die blote implikasie van die vraag los dit oop vir wie is Jood en wie nie. Jy vra of ons die lyn kan trek na Abraham toe, ek vra, waar trek ons die lyn? Ek sal dit baie graag wil bespreek
Die woord Jood, kom van Judah af, Judah was Abraham se agterkleinkind :)

Phil Fourie
Jul 28th 2010, 01:03 PM

Dankie Tante A

Is dit moontlik dat jy vir ons meer inligting hier kan plaas, bietjie leeswerk. M.a.w. as Jood net van Juda afstam, dan is dit mos 'n redelike fout om Abraham as Jood te defineer, dit is maar die afstammelinge van een van sy agterkleinkinders, 1 uit die 12. Dit trek die saak darm effe wyd, soos ek sÍ, ek sal nie eers vir Abraham 'n Israeliet noem nie, hy is hulle voorvader. En ek val ook nie lekker vir die uitlatings dat Abraham die vader van Judisme was nie. Abraham het die enigste God gedien, soos Adam, soos Noag, soos al die ander voorvaders.

My eintlike bekommernis hier is, hoekom wil ons Abraham 'n Jood maak? Saligheid berus tog nie in die Jood nie, saligheid kom van God af, soos Hy Homself aan ons openbaar. Abraham het met God gewande volgens die openbaring wat hy van God ontvang het, volgens God se geopenbaarde wil aan hom, so ook Isak, so ook Jakob, so ook latere Moses en die volk Israel en vandag ons. Alles geskied nie binne Judisme nie, maar binne die openbaring van die wil van God.

So glo ek dus nie ons moet Abraham probeer definieer binne 'n Joodse konteks nie, maar binne sy verhouding tot God. So staan Moses nie voor God binne 'n Joodse konteks nie, maar binne sy verhouding met God, selfde geld vir Dawid, Paulus, Petrus en die res, en beslis vir ons vandag ook. Heb 11 skets dit vir my baie mooi. So nee, Abraham is wie hy is t.o.v. die God wat hy gedien het, nie t.o.v. die benaming van sy nasate nie.

mari
Jul 28th 2010, 02:12 PM

want sommiges van ons lees die Bybel ........

Rom 10 : 11 Want die Skrif sÍ: Elkeen wat in Hom glo, sal nie beskaam word nie. 12 Want daar is geen onderskeid tussen Jood en Griek nie; dieselfde Here tog is Here van almal en is ryk oor almal wat Hom aanroep. 13 Want: Elkeen wat die Naam van die Here aanroep, sal gered word.

Gal 3 : Daar is nie meer Jood of Griek nie, daar is nie meer slaaf of vryman nie, daar is nie meer man en vrou nie; want julle is almal een in Christus Jesus. 29 En as julle aan Christus behoort, dan is julle die nageslag van Abraham en volgens die belofte erfgename.

en dis al, Johnny ........

Ta-An
Jul 28th 2010, 02:44 PM
My eintlike bekommernis hier is, hoekom wil ons Abraham 'n Jood maak?Ek willie hom 'n Jood makie :o

Hy was 'n Voorvader vd Jode :yes:

Deur anachronisme (http://dictionary.reference.com/browse/anachronism)(of is dit 'n anglisisme) : something or someone that is not in its correct historical or chronological time, esp. a thing or person that belongs to an earlier time:
.....word hy wel as 'n Jood gereken....
Maar dit maak hom nie een nie...:D

Jood (http://dictionary.reference.com/browse/jew) a subject of the ancient kingdom of Judah.

Johnny
Jul 29th 2010, 05:59 AM
want sommiges van ons lees die Bybel ........

Rom 10 : 11 Want die Skrif sÍ: Elkeen wat in Hom glo, sal nie beskaam word nie. 12 Want daar is geen onderskeid tussen Jood en Griek nie; dieselfde Here tog is Here van almal en is ryk oor almal wat Hom aanroep. 13 Want: Elkeen wat die Naam van die Here aanroep, sal gered word.

Gal 3 : Daar is nie meer Jood of Griek nie, daar is nie meer slaaf of vryman nie, daar is nie meer man en vrou nie; want julle is almal een in Christus Jesus. 29 En as julle aan Christus behoort, dan is julle die nageslag van Abraham en volgens die belofte erfgename.

en dis al, Johnny ........

Maar Mari....ek se mos, sommige mense glo nie daar is vandag nog Jode.....of 'n land Israel waarheen die JODE terugkeer nie. Hul beloofde land. Verstaan jou eie plasing korrek. Dit is as jy wedergebore is dan is almal een in Christus. Of jy nou 'n heiden (dit sluit my en jou in), Chinees, Zoeloe, Kapenaar, ens, ens is. Wel....hier is selfs van julle wat glo dat jy NIE 'n gelowige Jood kry nie. Fooi tog....die wereld is meer mislei as wat ek gedink het.

PS: Jy moet ook verstaan wat jy lees.......soos......"bekeer jou en laat jou doop"!:idea:

Die Filadelfieer
Jul 29th 2010, 06:17 AM

Hierdie kan 'n baie interesante gesprek raak !
Ta-An, is dit maw NET Judah se afstammelinge wat Jode genoem kan word ? Mmmmmm .....

Phil Fourie
Jul 29th 2010, 06:40 AM
Hierdie kan 'n baie interesante gesprek raak !
Ta-An, is dit maw NET Judah se afstammelinge wat Jode genoem kan word ? Mmmmmm .....

Fila

Dit is hoe ek dit verstaan ja en dit vind sover ek weet eers plaas met die skeuring van die ryk, waar Juda en die res van Israel twee apparte koninkryke geword het. Voor dit het ons nie te doen met 'n term soos Jood nie, want die identiteit tot daar het in sy totaliteit berus nie in Juda nie, maar in die volk Israel as geheel. So, elke Jood is 'n Israeliet, maar nie elke Israeliet is 'n Jood nie, as ons streng net op die Bybel bly hierso.

Dus, om Abraham 'n Jood te noem is vir my baie beperkend en haal hom uit die konteksvan Israel as sy nageslag uit. In my nederige opinie natuurlik ;)

Maar wag, laat ek net nog meer studie doen eers weer voordat ek verder saampraat :)

David2
Jul 30th 2010, 11:42 AM
Daar was na die skeuring die twee koninkryke van Juda en Efraim. Ons lees in Konings en Kronieke dat die Noordelike koninkryk nog meer as die suidlike een verdwaal geraak het en afgode aanbid het. Ons lees ook dat baie van die lede van die Noordelike koninkryk hulle op verskillende tye by die (meer) gelowige suidelike koninkryk (Juda) kom aansluit het. Ek het nie nou die teksverwysings reg voor my nie, maar julle kan maar gaan oplees. Dus is dit uit die Skrif duidelik dat daar reeds voor die ballingskap 'n taamlike beduidende beweging van gelowiges weg uit Efraim en terug na Juda was.

Teen die tyd van die ballingskap kan mens met reg sÍ dat die gelowige oorblyfsel van Israel reeds rondom Juda gesentreer was. Dit beteken nie dat die tienstammryk by die begin van die ballingskap totaal verdoem was nie. Tydens die ballingskap sou daardie proses eenvoudig voortgaan. Gelowiges van die tien stamme sou voortgaan om hulle by die ryk van die twee stamme te skaar. Dit is dan ook waarom die herstel en terugkeer na Jerusalem grootliks 'n aksie van Juda was en nie soseer van Efraim nie. Maar, hoe dit ookal sy, na die terugkeer was daar nie meer sprake van twee ryke nie, maar van een. Juda is herstel en hulle het tydens die ballingskap die benaming "Jood" gekry. Tog moet dit duidelik wees dat dit die hele huis van Israel is wat herstel is, die hele gelowige oorblyfsel van hulle. Die proses waar gelowige lede van die tien stamme by Juda kom aansluit het, het toe al oor 'n baie lang tyd plaasgevind. Om hierdie rede kon Juda of Jood toe 'n benaming word vir die hele gelowige oorblyfsel van Israel en nie net meer 'n verwysing na die stam van Juda nie.

Maar dit spreek vanself dat dit 'n bietjie baie lank na die tyd van Abraham gebeur het. Die term "Jood" het natuurlik behalwe sy nasionale en kulturele betekenis eintlik 'n sterk godsdienstige kleur en op grond daarvan het dit gebruiklik geword om aanhangers van die JudaÔsme wat selfs voor die tyd van die ballingskap geleef het, ook Jode te noem hoewel hulle in daardie tyd nog nie so genoem is nie. Maar om Abraham wat nog vroŽr as dit geleef het, nog voor die tyd dat die godsdiens van JudaÔsme bestaan het, ook 'n Jood te noem, is 'n bietjie vergesog.

Die Filadelfieer
Jul 30th 2010, 11:59 AM
Dankie David, baie interesant ! Die legkaartstukkies word nou mooi bymekaar gesit.

Ta-An
Jul 30th 2010, 12:08 PM
Dankie David...... ,,,,,,,,,,,,,

Psalm
Aug 1st 2010, 07:25 PM
Abraham (eens Abram) was 'n HebreŽr nie amper eers 'n Jood nie. Hy kom van Heber af (nie direk sy vader nie), nie Juda nie, Juda kom van Abraham toe Isak toe Jakob en toe die 12 stamme waarvan Juda 1 van die 12 stamme was, wat baie baie geslagte later eers die term Jode of Jood gekry het.

Gen 14:13 - Abram was 'n HebreŽr

Die heel eerste keer wat mens van "Jode" in die Bybel lees is in 2 Konings 16:6

Kyk wat het alles gebeur tussen Genesis en 2 Konings (dis nogal baie baie baie jare na Abraham)

Baie ds praat van "Abraham die Jood" of "Abraham het joodse gewoontes..." of "Jode uit Egipte getrek" of "Belofte aan die Jode" ens.

As golwe mens rondslinger, maak daai boek toe maak die Bybel oop en lees die Bybel.
As iets wat in die Bybel staan teenstrydig is met wat in 'n ander boek staan is dieeeeeeeeee........... ander boek verkeerd.

Ek het so geleer. Onvervalsde melk van die Woord!
Oppas vir die suurdeeg, lees die onvervalsde Woord van God.

Groete