PDA

View Full Version : Hoe spreek mens God aan?

CFJ
Sep 3rd 2010, 09:03 AM
In 'n gesprek tussen myself, SoS en Gene in 'n ander draad (Die Drie-eenheid), het hierdie punt uitgekom, oor spesifiek hoe mens God aanspreek in gebed of in gesprek. Kan ons direk met die Heilige Gees praat, met Jesus praat en met die Vader praat? Hoe sou mens bid, kan mens bid tot die Heilige Gees, die Vader en Jesus of moet mens net 'n spesifieke 'resep' volg. Laat weet gerus hoe julle dink, want in alle eerlikheid moet ek s, toe SoS my gewys het op my plasing soos ek hieronder gaan aanhaal, het dit my nogal laat besin hieroor...

Ek weet persoonlik nie van een so voorbeeld nie SoS en dit is juis hier waar rooi ligte begin flikker... (mens moet sekerlik versigtig wees), want ons verhouding is met Jesus deur die werking van die Heilige Gees en mens kry dit vandag baie dat mense werklik in 'n verhouding met die Heilige Gees is. Ons hoofdoel is steeds om tot die Vader te spreek en alles wat ons vra of bid is tot Hom in die naam van Jesus in krag van die Heilige Gees. Ek dink wat ons nie 'n idee oor het nie, is hoekom God op hierdie manier werk...

Ek weet die Bybel s prontuit dat dit nie ons plek is om die engele opdrag te gee nie. Ons bid tot God en Hy gee sy engele opdrag aangaande ons. Dit is waarom ek so groot hekel het aan al hierdie 'ontmoet jou engel' en 'praat met jou engel' bog. Snaaks, dit het nogal stil geraak deesdae; lanklaas so iets tegekom.

Maar glad nie met die Heilige Gees kommunikeer nie? Wag bietjie, dan is daar mos 'n hele klompie aanbiddingsliedere wat nie Bybels is nie. (Kom o skepper Gees, ens.) Ek het tog nog nooit skuldig gevoel as ek sulke liedere sing nie? Kyk, met alles is daar tog 'n balans. Wanneer God vir ons t ver is, is daar fout. As ons t familir raak en ons plek vergeet is daar ook fout. Wanneer mens te min maak van die Heilige Gees is daar fout en as ons te voor op die wa raak is daar verseker ook fout. Hmm, ek sal eers bietjie hieraan moet herkou.

Die Heilige Gees gaan uit vanaf Jesus en vanaf die Vader, maar dat mens nie met die Heilige Gees kan kommunikeer nie, sal sekerlik nie moontlik kan wees nie, juis omdat die Heilige Gees 'n Persoon in die Drie-Eenheid is. Tog vind mens nie voorbeelde in die Skrif self, altans waarvan ek weet, waar mense spesifiek die Heilige Gees aanspreek nie. As ek nou dink aan wat jy hierbo s SoS, dan kom ek tot die besef dat ek nog nie werklik dit so ondersoek het, om omonwonde 'n uitspraak daaroor te maak nie. Mens bid tog, Here laat U Gees my lei en tog kan ek nie sien hoekom mens nie kan bid, Heilige Gees lei my nie. Interessante onderwerp wat mens eintlik 'n eie draad moet oopmaak voor.

Iets anders, net so terloops... Sou dit verkeerd wees om ons kinders te leer bid: "Liewe Jesus..."? (Selfs sommige predikante bid so vanaf kansels) Alhoewel ek glo dat daar spesifieke geleenthede is wanneer Jesus in gebed aangespreek kan word, lees 'n mens ook nrens in die Bybel 'n voorbeeld waar iemand tot Jesus gebid het nie? Dit behoort slegs by uitsondering te gebeur, nie waar nie?

Lees gerus eers deur hierdie aanhalings, want die draad van die gesprek kan mens hieruit aflei...

Gene
Sep 3rd 2010, 09:49 AM
Persoonlik dink ek dat ons baie meer moet let op hoe ons bid. (Ja ek weet die Bybel leer dat die Heilige Gees vir ons intree wanneer ons verkeerd bid (Romeine 8:26) en dat God uiteindelik na die bedoeling van ons harte luister en nie soseer na die tegniese korrektheid van ons gebede luister nie.... Maar ek voel regtig dat ons so ver moontlik moet probeer om reg te bid.)

Jesus self het geleer dat daar slegs tot die Vader gebid moet word. (bv. Matt 6:9 "Onse Vader wat in die hemele is...." en Joh 15:16 "....sodat wat julle die Vader ook al in my Naam vra, Hy julle dit kan gee...") Ons bid tot die Vader in die Naam van Jesus. Ook in die res van die Bybel lees ons nerens dat enige van die gelowiges ooit direk tot Jesus gebid het nie, gebede was altyd slegs tot God die Vader gerig. Daarom voel ek dat ons versigtig moet wees om ons kinders te leer om te bid: "Liewe Jesus..." Baie maal hoor 'n mens dat gebede begin word met die woorde "Liewe Jesus.." of "Here Jesus..." en dan afgesluit word met die woorde "...in Jesus Naam..." Dit maak tog geen sin nie. Net so word daar dikwels tot God die Vader gebid, waarna die gebed afgesluit word met die woorde "..in U Naam.." Wat beteken dit? Om IN Jesus se Naam te bid, beteken tog dat ons tot die Vader bid op grond van die gesag wat ons van Jesus verkry het. Ons s dan inderwaarheid vir die Vader "Jesus het ges ek mag dit van U vra..."

Daar is natuurlik uitsonderings wanneer 'n mens direk met Jesus, of die Heilige Gees wil praat, en omdat hulle ook God is, is dit natuurlik nie verkeerd nie. Ek sal bv in gebed vir Jesus aanspreek deur te s: "Here Jesus, toe U op die aarde geleef het, het U dit of dat geleer..." of "Here Jesus, dankie vir die offer wat U aan die kruis op Golgota gebring het...." Net so kan ek vir die Heilige Gees vra om my by te staan of te leer. Maar wanneer ek normale gebedsversoeke het, of wanneer ek sonde bely, dan bid ek tot die VADER, en niemand anders nie.

Moet ons nie leer om meer na te dink voordat ons iets in gebed s nie? Dis my persoonlike mening.

Die Filadelfieer
Sep 3rd 2010, 10:04 AM
Daar is natuurlik uitsonderings wanneer 'n mens direk met Jesus, of die Heilige Gees wil praat, en omdat hulle ook God is, is dit natuurlik nie verkeerd nie...

Maar dan is dit mos ook nie verkeerd om altyd tot Jesus te wil bid nie !
As ek myself as voorbeeld gebruik, sal ek vir Jesus dankie s dat Hy vir my sondes aan die kruis gesterf het, en dan byvoorbeeld vra dat Hy ons sal beskerm en bewaar in die nag wat voorl / iemand wat siek is sal bystaan / watookal. Volgens bg redenasie praat ek nie met dieselfde God nie, en moet ek eerder my gebed opdeel in verskillende gebede soos wat ek met verskillende ( met alle respek ges ) " Komponente" van die Drie-Eenheid te doen het.
Dit maak toetentaal nie vir my sin nie.

My seuntjie is nou 3 en 'n half, en bid die Onse Vader, maar ook sy eie gebede wat hy aan Liewe Jesus rig. Hoe kan dit verkeerd wees ?

Phil Fourie
Sep 3rd 2010, 10:09 AM
Vriende, ons het die Gees van God gekry wat in ons woon as ons waarlik gered is, laat Hy ons lei in ons gebede, dit is al wat ek hieroor kan s

Gene
Sep 3rd 2010, 10:40 AM
Maar dan is dit mos ook nie verkeerd om altyd tot Jesus te wil bid nie !
As ek myself as voorbeeld gebruik, sal ek vir Jesus dankie s dat Hy vir my sondes aan die kruis gesterf het, en dan byvoorbeeld vra dat Hy ons sal beskerm en bewaar in die nag wat voorl / iemand wat siek is sal bystaan / watookal. Volgens bg redenasie praat ek nie met dieselfde God nie, en moet ek eerder my gebed opdeel in verskillende gebede soos wat ek met verskillende ( met alle respek ges ) " Komponente" van die Drie-Eenheid te doen het.
Dit maak toetentaal nie vir my sin nie.

My seuntjie is nou 3 en 'n half, en bid die Onse Vader, maar ook sy eie gebede wat hy aan Liewe Jesus rig. Hoe kan dit verkeerd wees ?

Fila, soos ek dit sien, is daar beslis 'n verskil. Jesus vergewe nie ons sondes nie, die Vader alleen doen dit. Jesus is die Middellaar tussen ons en die Vader - Hy is die Een wat die straf vir ons sondes gedra het, en daarom kan ons juis IN SY NAAM vergifnis van die Vader ontvang. Om dus tot Jesus te bid en sonde te bely, is myns insiens nie reg nie. Jesus is ook nie die Een wat ons behoed en bewaar nie, of aan ons gebedsversoeke voldoen nie. Die Vader doen dit. Jesus s: "alles wat julle DIE VADER in My Naam vra, sal Hy vir julle gee..." 'n Mens rig dus jou versoeke tot die Vader maar in die Naam van Jesus. Dit is soos wanneer die videowinkel se seun my vriend is en 'n gratis video aan my belowe. Ek gaan dan na die videowinkel, en s vir die eienaar: "Piet het ges ek kan 'n gratis video hier kom haal...." As ons in Jesus se Naam bid, dan s ons as't ware: "Jesus het ges ek kan dit vir U vra..." Dit beteken nie dat ek nie ook van tyd tot tyd met Jesus direk kan praat oor sekere sake nie. Maar ek voel ons moet 'n onderkseid tref tussen wat ons vir Jesus s en wat ons vir die Vader s. (Ons kan bv nie vir die Vader dankie s dat Hy aan die kruis gesterf het nie, want Hy het nie...)

Ek gee toe, miskien is ek te tegnies, maar hierdie is 'n saak wat my al lank pla. Ek sal graag meer opinies wil hoor. En om bloot te s dat die Gees ons lei in ons gebede en basta! ons hoef nie te dink oor wat ons bid nie, maak ook nie regtig vir my sin nie. Dan kan ek net sowel ook s, die Gees lei my in alles wat ek doen, so ek hoef nie te let op my lewe, en op wat God se wil in elke situasie is nie.

mari
Sep 3rd 2010, 11:25 AM

Markus 10:14 Maar toe Jesus dit sien, het Hy hulle dit baie kwalik geneem en vir hulle ges: Laat die kindertjies na My toe kom en verhinder hulle nie, want aan sulkes behoort die koninkryk van God.

Lukas 18:16 Maar Jesus het hulle na Hom geroep en ges: Laat die kindertjies na My toe kom en verhinder hulle nie, want aan sulkes behoort die koninkryk van God.

CFJ
Sep 3rd 2010, 11:31 AM
Ek gaan eers so bietjie lees wat skryf julle, want ek wil myself in die kraal sit waar Gene in is, maar om die eerlike waarheid te s, is hierdie 'n onderwerp wat ek nog nooit oor gedink het, soos veral SoS my aan die dink gesit het nie. Dit is ook nie iets wat ek glo enige een van ons ligtelik kan opneem nie en hoe ons die werking van die Drie-Eenheid verstaan, wil ek half en half glo is krities in ons verhouding met die Vader, die Seun en die Heilige Gees. Ek dink tog ons kan minder of meer effektief lewe vir die Here, as ons iets in die naam van die Vader sou vra, terwyl die Skrif leer alles moet ons in die naam van Jesus vra. Die Heilige Gees het nie vir my sondes gesterf nie, Jesus het en dit is my Vader in die hemel wat my soos familie van God laat voel en so kan mens aan 'n hele paar dinge dink, wat onmoontlik is om om te draai, sou mens God in Sy wese nie reg beleef nie.

Gene
Sep 3rd 2010, 11:55 AM
Markus 10:14 Maar toe Jesus dit sien, het Hy hulle dit baie kwalik geneem en vir hulle ges: Laat die kindertjies na My toe kom en verhinder hulle nie, want aan sulkes behoort die koninkryk van God.

Lukas 18:16 Maar Jesus het hulle na Hom geroep en ges: Laat die kindertjies na My toe kom en verhinder hulle nie, want aan sulkes behoort die koninkryk van God.

Mari,

met respek, wat op aarde het die twee teksgedeeltes te doen met die onderwerp? Natuurlik is kinders vir die Here belangrik! Maar hoe het dit betrekking op Wie aangespreek word tydens gebede? Ek en my vrou is mal oor ons kind, en sy is enige tyd welkom by enige een van ons, maar dit maak tog geen sin as my kind vir my sou vra om vir haar 'n rok te maak nie - ek kan dit nie doen nie, dis haar ma wat rokke maak.... Ons is albei haar ouers, maar as sy sakgeld wil h, dan praat sy met my, en as daar verstellings aan haar klere gedoen moet word, dan praat sy met haar ma. Jesus en die Vader is albei God, maar hulle is verskillende persone met verskillende rolle.

Son of the South
Sep 3rd 2010, 12:04 PM
En om bloot te s dat die Gees ons lei in ons gebede en basta! ons hoef nie te dink oor wat ons bid nie, maak ook nie regtig vir my sin nie. Dan kan ek net sowel ook s, die Gees lei my in alles wat ek doen, so ek hoef nie te let op my lewe, en op wat God se wil in elke situasie is nie.Gene, dit klink ook nie vir my reg om alle verantwoordelikheid net af te skuif op die Gees nie. Ja, die Gees lei ons verseker, maar ons moet ook maar dink oor wat ons s:
en jy moet die Here jou God liefh uit jou hele hart en uit jou hele siel en uit jou hele verstand en uit jou hele krag. Dit is die eerste gebod.
(Mar 12:30)
Hoe staan die saak dan? Ek sal met die gees bid, maar ek sal ook met die verstand bid. Ek sal met die gees psalmsing, maar ek sal ook met die verstand psalmsing.
(1Co 14:15) Dat ons mr moet bid is gewis en hoe meer ons bid, hoe meer sal ons in lyn kom met God en Sy Woord.

Iemand het vroeg in my Christelike lewe die volgende voorbeeld gebruik: Gestel ek koop vir my vrou rose. Sy sal tog baie opgewonde wees daaroor. Maar gestel nou sy hou eintlik meer van 'n ander blomsoort en sy verkies dit eintlik bo rose. Die tweede keer sal sy nog steeds opgewonde wees as ek vir haar rose bring, maar dalk nie meer so baie soos die eerste keer nie. As ek die hoeveelste keer vir haar rose bring, nadat sy al 'n paar keer vir my verduidelik het dat sy eintlik iets anders verkies, kan en dalk verwag om 'n bos rose oor my kop te kry. So kan ons dalk 'n ding met goeie bedoelinge doen wat op die oog af baie goed lyk, maar wat nie 100% is wat van ons verwag word nie. Soos ons verhouding groei, moet ons verwag dat daar regstellings sal kom.

Kalahari
Sep 3rd 2010, 01:07 PM
Ek dink dit is 'n tegniese onderwerp die, maar hier is my mening.

God het Hom openbaar aan ons as Vader, Seun en Heilige Gees. Drie maar ook een. As ons tot God bid aanbid ons een God. Ek glo nie ons bid net tot 'n sekere deel van God nie. Ons bid tot God in Sy totaliteit.

Omrede gebed ook 'n gesprek is wat ons met die Here het, sal ek byvoorbeeld dankie vir die Vader s indien ek iets oor die skepping wou besing, ek sal vir Jesus bedank dat Hy vir my sondes gesterf het en ek sal die Gees vra om my te help en te lei in my daaglikse wandel. Ek doen dit want dit is hoe God Hom geopenbaar het aan my deur Sy Woord. Dit is nie dat ek net met God die Vader of net met Jesus of net met die Gees wil praat nie, ek aanbid God wat drie-in-een is. Spreek ek tot een, dan spreek ek tot almal.

Ek dink nie mens moet hier iets van maak wat daar nie is nie, maar dat mens mens sal laat lei deur die Here soos wat die behoefte is. Ons moet net waak daarteen om God te wil opbreek in verskillende persone, want dit is Hy nie. Dit sal ook nie jou gebed ongeldig maak indien jy vir Jesus vra om jou sonde te vergewe ipv die Vader nie, want net God kan jou vergewe en Jesus is ook God.

Groete
Kalahari

mari
Sep 3rd 2010, 01:28 PM
'Skies as jy my dalkies verkeerd verstaan, Gene ..... ek gebruik maar net skrif om die "Liewe Jesus" gebede van kinders te verstaan ........ verwysende na Fila se vraag ........

Gene
Sep 3rd 2010, 01:41 PM
..... Dit sal ook nie jou gebed ongeldig maak indien jy vir Jesus vra om jou sonde te vergewe ipv die Vader nie, want net God kan jou vergewe en Jesus is ook God.

Groete
Kalahari

Kalahari

hier stem ek met jou saam. Ek glo nie vir een oomblik dat 'n gebed wat tegnies nie op die korrekte wyse gebid word, minder gewig by God sal dra as enige ander gebed nie. Romeine 8;26 "En net so kom ook die Gees ons swakhede te hulp, want ons weet nie reg wat ons moet bid nie, maar die Gees self tree vir ons in met onuitspreeklike sugtinge.En Hy wat die harte deursoek, weet wat die bedoeling van die Gees is, omdat Hy ooreenkomstig die wil van God vir die heiliges intree."

Maar ek dink ons moet waak daarteen om enigiets te doen sonder om daaroor te dink. Soos die geval met tafelgebede wat dikwels betekenis verloor en niks anders as 'n ritueel is nie, so kan 'n mens op 'n sekere manier bid bloot omdat jy so geleer is, sonder om te besef wat jy s.... Dit is die rede waarom ek die vraag gevra het, is dit reg dat ons ons klein kinders leer om te bid: "Liewe Jesus.."? Jy sien, die manier waarop daardie kind leer bid, is waarskynlik die manier hoe hysy vir baie jare vorentoe, selfs as volwassene sal bid, sonder om dit ooit te bevraagteken, bloot omdat hy/sy so geleer is. En as 'n mens nie seker is dat dit die korrekte wyse is om God aan te spreek tydens gebede nie, dan behoort 'n mens nie jou kinders so te leer nie. Indien jy egter seker is dat dit heeltemal korrek is, is daar uiteraard geen probleem nie.

Phil Fourie
Sep 3rd 2010, 01:56 PM
Ek dink my eerste plasing in die draad word redelik verdraai hier, ek gaan uitbrei, dit is 'n verhouding en binne 'n verhouding as daar waarlik 'n verhouding is sal dinge natuurlik vloei, as dit vir 'n klein kindjie is mag dit dalk anders wees as vir 'n groot teoloog, maar dit bly 'n verhouding, niemand hoef my te geleer het hoe om met my ouers gemeenskap te h nie, my inherente menswees het dit instinktief vir my gegee, met respek wat ek natuurlik moes aanleer.

So ook met ons gemeenskap met God, ons nuwe inherente kindwees, die Heilige Gees in ons, maak ons verhouding met Hom instinktief met respek wat ons natuurlik deur die Woord aanleer. Ek dink ons is dalk besig om hier te "nit pick" soos die Ingelse sal s, jy weet wat vir jou reg is in jou verhouding met God en ek weet wat vir my reg is, nie een van ons doen iets wat on-Bybels is nie, dit is immers 'n verhouding en ek glo nie eers mense het dieselfde tipe verhoudings met al hulle kinders nie, elkeen is uniek, kom ons gee spasie vir mense se unieke verhoudings, mits niks wat hulle doen teen die Woord is wat ons die nodige vrese en respek vir God leer nie.

Ta-An
Sep 3rd 2010, 05:16 PM
"Liewe Jesus" Dit laat my dink aan hoe mens 'n brief sou skryf aan iemand wat jy lief het, :"Liewe Pappa", "Liewe maatjie" "Liewe Ouma" ... dit kan 'n voorbeeld wees van verhouding kweek.

Ek skryf baie keer my gebede uit, en daarom seker hoekom ek soos bg, geantwoord het.

Omdat God se Gees in ons woon, en Hy ons lei om te bid, is dit seker ook hoekom ons soms kreun in gebed..... ek glo ook dat dit juis ook die bid in tale kan verduidelik... ek glo mens kan aan die Gees vra om jou te lei om die woorde reg te gebruik...

Ja, ek stem saam, Jesus het ons 'n mooi voorbeeld gegee van hoe om te bid, ek self sal baie keer spesifiek, afhangende van die situasie die karakter van God aanspreek in gebed. Bv. hoe Hy Homself aan ons openbaar, bv. "God van Geregtigheid" of "God van Vrede" ens.

Son of the South
Sep 5th 2010, 05:06 PM
Dit is interessant om die hele gedeelte te lees in Lukas waar Jesus Sy dissipels (ons) leer hoe om te bid:
En toe Hy op n sekere plek besig was om te bid, s een van sy dissipels vir Hom nadat Hy opgehou het: Here, leer ons bid, soos Johannes ook sy dissipels geleer het. En Hy s vir hulle: Wanneer julle bid, s: Onse Vader wat in die hemele is, laat u Naam geheilig word; laat u koninkryk kom; laat u wil geskied, soos in die hemel net so ook op die aarde; gee ons elke dag ons daaglikse brood; en vergeef ons ons sondes, want ons vergewe ook elkeen wat aan ons skuldig is; en lei ons nie in versoeking nie, maar verlos ons van die Bose. En Hy het vir hulle ges: Wie van julle sal n vriend h en sal middernag na hom gaan en vir hom s: Vriend, leen my drie brode, want n vriend van my het van n reis by my aangekom, en ek het niks om aan hom voor te sit nie en di van binnekant sal antwoord en s: Moenie my lastig val nie; die deur is al gesluit, en my kinders is saam met my al in die bed; ek kan nie opstaan om vir jou te gee nie. Ek s vir julle, al sou hy ook nie opstaan en vir hom gee omdat hy sy vriend is nie, sal hy tog ter wille van sy onbeskaamdheid opstaan en hom gee soveel as hy nodig het. En Ek s vir julle: Bid, en vir julle sal gegee word; soek, en julle sal vind; klop, en vir julle sal oopgemaak word. Want elkeen wat bid, ontvang; en hy wat soek, vind; en vir hom wat klop, sal oopgemaak word. En vir watter vader onder julle sal sy seun brood vra, en hy sal hom n klip gee; of ook n vis, en hy sal hom in plaas van n vis n slang gee; of ook as hy n eier vra, hom n skerpioen gee? As julle dan wat sleg is, weet om goeie gawes aan julle kinders te gee, hoeveel te meer sal die hemelse Vader die Heilige Gees gee aan die wat Hom bid?
(Luk 11:1-13)Dit kom dan ook met 'n versekering dat as ons vir God vra, sal dt wat ons ontvang gewis die Heilige Gees wees. Kan 'n mens dan die som maak dat as ons sommer net 'die Gees' vra, beweeg ons buite die waarborg voorwaardes? :confused

Ta-An
Sep 5th 2010, 05:19 PM
2 Kor 3:17 Die Here is die Gees, en waar die Gees van die Here is, daar is vryheid.
2 Kor 1:22 wat ons ook versel het en die Gees as onderpand in ons harte gegee het.

Son of the South
Sep 5th 2010, 05:45 PM
Kom ons sit so bietjie konteks by:
Maar Hy wat ons saam met julle bevestig in Christus en ons gesalf het, is God, wat ons ook versel het en die Gees as onderpand in ons harte gegee het.
(2Co 1:21-22)Om dit terug te bring by hoe ons God moet aanspreek, dan lyk dit nog steeds vir my dat ons ons gebede moet rig tot God die Vader, in Jesus se naam. Hy gee aan ons die Heilige Gees.

Ta-An
Sep 6th 2010, 07:40 AM
Kom ons sit so bietjie konteks by: Om dit terug te bring by hoe ons God moet aanspreek, dan lyk dit nog steeds vir my dat ons ons gebede moet rig tot God die Vader, in Jesus se naam. Hy gee aan ons die Heilige Gees.

Ja, SoS, dis hoe ek my Pa onthou en kan "hoor" hoe hy gebid het :"Heilge God, Hemelse Vader, ons kom na U in die Naam van Jesus Christus ons Verlosser....."

Ek het gou gaan kyk na my gebeds boekie.....
Ek het al Dankie ges aan die Heilige Gees vir Sy leiding....
Ek begin baie keer met :"Dankie Here...."

Die Filadelfieer
Sep 6th 2010, 08:25 AM
Ek kry nog steeds die indruk van teenstrydighede in hierdie draad : " Die Bybel s so' maar ............. " ; die Bybel s " En net so kom ook die Gees ons swakhede te hulp, want ons weet nie reg wat ons moet bid nie, maar die Gees self tree vir ons in met onuitspreeklike sugtinge. En Hy wat die harte deursoek, weet wat die bedoeling van die Gees is, omdat Hy ooreenkomstig die wil van God vir die heiliges intree. " , MAAR ons moet nog steeds on eie verstand gebruik en waak oor hoe ons bid.

My vraag sommer so in die algemeen : As iemand die woord "Here" in sy of haar gebed gebruik, na Wie word verwys ?

Gene
Sep 6th 2010, 08:40 AM
Ek kry nog steeds die indruk van teenstrydighede in hierdie draad : " Die Bybel s so' maar ............. " ; die Bybel s " En net so kom ook die Gees ons swakhede te hulp, want ons weet nie reg wat ons moet bid nie, maar die Gees self tree vir ons in met onuitspreeklike sugtinge. En Hy wat die harte deursoek, weet wat die bedoeling van die Gees is, omdat Hy ooreenkomstig die wil van God vir die heiliges intree. " , MAAR ons moet nog steeds on eie verstand gebruik en waak oor hoe ons bid.

Fila, ek sou verseker so s, ja. Sover moontlik moet ons probeer om "reg" te bid.... ten minste om die regte Persoon aan te spreek. Maar gelukkig s die Bybel dat ons nie hoef bekommerd te wees as ons uit onkunde, of onvermo, dalk per ongeluk verkeerde woorde gebruik nie, want die Heilige Gees weet wat in ons harte leef en Hy dra dit so oor aan die VADER. Ja, ek glo vir geen oomblik dat God ons sal verkwalik as ons nie tegnies korrek bid nie.... maar beteken dit nou dat ons alles oorboord moet gooi, en glad nie hoef moeite te doen om te probeer uitvind hoe God wil h dat ons moet bid nie? Ek sien persoonlik geen teenstrydighede nie? Maar ek erken dat dit baie tegnies is, ek s nie dat ek noodwendig reg redeneer nie. Ek vra ook maar vrae.

Die Naam "Here" verwys nie na slegs een van die Drie Persone in die Drie-eenheid nie. Dit is bloot 'n aanspreekvorm wat getuig van respek (amper soos "Meneer") en dit kan aan enige Persoon in die Drie-eenheid gerig word. In die Ou Testament lees mens dikwels dat God na Homself as die Here verwys ("Ek is die Here julle God...") Maar net so het die dissipels ook van tyd tot tyd na Jesus verwys as "Here" Ek dink dus nie dis verkeerd om dit in 'n gebed te gebruik nie, maar mens behoort darem te weet met Wie jy praat wanneer jy dit s....

Francois Marais
Sep 6th 2010, 09:19 AM
Ek weet mense gaan nou die Charismatic in my aanvat, maar as mens in jou taal bid (gees taal nie mens taal nie) sien ek dit as die Heilige Gees wat intree.

As mens in Afrikaans, Brits, Duits, Spaans, of watookal bid begin mens met Ons Vader wat in die HEMEL is (satan kan nie terug hemel toe gaan nie) As die predekant voor begin en s Vader en sy gebed doen wonder ek soms - uit self kennis uit - aan wie die gebed opgedra word. Soos ek verstaan vra Jesus vir ons vir versoening by Vader. But again... I could be wrong...

Ta-An
Sep 6th 2010, 09:24 AM
Die Naam "Here" verwys nie na slegs een van die Drie Persone in die Drie-eenheid nie. Dit is bloot 'n aanspreekvorm wat getuig van respek (amper soos "Meneer") en dit kan aan enige Persoon in die Drie-eenheid gerig word. In die Ou Testament lees mens dikwels dat God na Homself as die Here verwys ("Ek is die Here julle God...") Maar net so het die dissipels ook van tyd tot tyd na Jesus verwys as "Here" Ek dink dus nie dis verkeerd om dit in 'n gebed te gebruik nie, maar mens behoort darem te weet met Wie jy praat wanneer jy dit s.... Amen.........................

Ta-An
Sep 6th 2010, 09:28 AM
Ek weet mense gaan nou die Charismatic in my aanvat, maar as mens in jou taal bid (gees taal nie mens taal nie) sien ek dit as die Heilige Gees wat intree.

As mens in Afrikaans, Brits, Duits, Spaans, of watookal bid begin mens met Ons Vader wat in die HEMEL is (satan kan nie terug hemel toe gaan nie) As die predekant voor begin en s Vader en sy gebed doen wonder ek soms - uit self kennis uit - aan wie die gebed opgedra word. Soos ek verstaan vra Jesus vir ons vir versoening by Vader. But again... I could be wrong...

Francois,,,, wanneer jy in 'n vertrek inloop, en daar sit baie mans wat ouers is, dus Pa's is, en jy loop in en s 'Pappa', wie gaan reageer, ?? Jou Pa gaan reageer, wnat hy ken jou stem, so as die Predikant s :"Vader" dan dink ek darm sy Hemelse Vader se ore sal spits :)

Phil Fourie
Sep 6th 2010, 09:28 AM

My vraag sommer so in die algemeen : As iemand die woord "Here" in sy of haar gebed gebruik, na Wie word verwys ?

Dankie Fila :)

Ta-An
Sep 6th 2010, 09:32 AM
....die Bybel s " En net so kom ook die Gees ons swakhede te hulp, want ons weet nie reg wat ons moet bid nie, maar die Gees self tree vir ons in met onuitspreeklike sugtinge. En Hy wat die harte deursoek, weet wat die bedoeling van die Gees is, omdat Hy ooreenkomstig die wil van God vir die heiliges intree. " , MAAR ons moet nog steeds on eie verstand gebruik en waak oor hoe ons bid.

Ja, * met kreuning van die Heilge Gees en ook ** met jou eie verstand :idea:

CFJ
Sep 6th 2010, 11:12 AM
Iets wat ek oor wonder...,

Wat gebeur as Jesus naby ons kom en kan Hy naby ons kom?
Wat gebeur as die Heilige Gees naby ons kom en kan Hy naby ons kom?
Wat gebeur as die Vader naby ons kom en kan Hy naby ons kom?

Nog 'n vraag is natuurlik, hoe kom God naby aan ons? Ek is oortuig dat ons 'n veel ander ervaring behoort te h, as God die Vader naby ons sou kom, as wat die Heilige Gees naby ons kom en juis hieroor dink ek mens moet so bietjie besin hieroor. As daar nie 'n Drieheid in die Eenheid was en 'n Eenheid in die Drieheid nie, kon mens seker die Here aanspreek soos mens goeddunk, maar openbaar die Here God Homself nie duidelik genoeg aan ons, dat ons presies behoort te weet hoe ons met Hom moet verkeer nie?

Ta-An
Sep 6th 2010, 11:28 AM
Iets wat ek oor wonder...,

Wat gebeur as Jesus naby ons kom en kan Hy naby ons kom?
Wat gebeur as die Heilige Gees naby ons kom en kan Hy naby ons kom?
Wat gebeur as die Vader naby ons kom en kan Hy naby ons kom?

Nog 'n vraag is natuurlik, hoe kom God naby aan ons? Ek is oortuig dat ons 'n veel ander ervaring behoort te h, as God die Vader naby ons sou kom, as wat die Heilige Gees naby ons kom en juis hieroor dink ek mens moet so bietjie besin hieroor. As daar nie 'n Drieheid in die Eenheid was en 'n Eenheid in die Drieheid nie, kon mens seker die Here aanspreek soos mens goeddunk, maar openbaar die Here God Homself nie duidelik genoeg aan ons, dat ons presies behoort te weet hoe ons met Hom moet verkeer nie?

Nou praat jy!!! :yes:
Elke ou het seker sy eie persoonlik ervaringe..... maar om dit te deel maak jy jouself oop vir kritiek van andere wat die hele ervaring kan belemmer :sad:

CFJ
Sep 6th 2010, 12:38 PM
Ek dink nou aan hierdie gedeelte..., En wanneer alles aan Hom onderwerp is, dan sal ook die Seun self Hom onderwerp aan die Een wat alles aan Hom onderwerp het, sodat God alles in almal kan wees. (1Kor 15:28 AOV)

Ons weet dat die Heilige Gees nou in ons is, maar as alles aan die Vader onderwerp gaan word en Hy dan self in almal gaan wees, wat presies sou die verskil wees, dink julle, teenoor wat ons nou ervaar? Ek het nie 'n antwoord nie, laat ek eerlik wees, maar mens probeer maar net verstaan presies hoe mens God in Sy volheid kan beleef, deur op die regte wyse Hom te probeer verstaan en om enige moontlik beperking wat mens jouself in kan bevind, t.o.v. mens se verhouding met Hom, te probeer vermy. Ek dink nie hierdie is so maklike onderwerp nie, maar ek is werklik oortuig dat mens nie dit wat Jesus vir ons gedoen het, moet koppel aan die Heilige Gees nie en wat die Heilige Gees doen uiteraard hou waar dit hoort en wat die Vader doen dieselfde.

As ek byvoorbeeld sou bid, 'dankie Vader dat U deur die Heilige Gees my nader trek na Jesus', teenoor, 'dankie Heilige Gees dat die Vader U gebruik om my nader aan Jesus te trek'. Wat sou verkeerd wees, as mens steeds dieselfde perspektief hieroor sou h, want beide gebede ken die rol toe aan hoe die Drie-Eenheid werk. Ek dink die probleem, soos ek dit in eenvoud probeer verstaan, l meer daarin dat ek nie tot die Jesus in krag van die Vader en in die naam van die Heilige Gees kan bid nie, maar dat mens dit moet doen soos God aan ons openbaar. In hierdie deel is daar kortweg vir myself baie opgesluit in wat die rol van die Drie-Eenheid is...

Dit is een liggaam en een Gees, soos julle ook geroep is in een hoop van julle roeping; een Here, een geloof een doop, een God en Vader van almal, wat oor almal en deur almal en in julle almal is.
(Efe 4:4-6 AOV)

Hoe is die Vader oor almal, deur almal en in almal?

Francois Marais
Sep 6th 2010, 02:18 PM
Francois,,,, wanneer jy in 'n vertrek inloop, en daar sit baie mans wat ouers is, dus Pa's is, en jy loop in en s 'Pappa', wie gaan reageer, ?? Jou Pa gaan reageer, wnat hy ken jou stem, so as die Predikant s :"Vader" dan dink ek darm sy Hemelse Vader se ore sal spits :)

Tannie die probleem is wie s daai persoon het ons Hemelse Vader as sy Vader geneem...

Ta-An
Sep 6th 2010, 05:52 PM
Tannie die probleem is wie s daai persoon het ons Hemelse Vader as sy Vader geneem...

Mens vertrou so Francois, as 'n Predikant op die kansel staan, dan vertrou mens so...... jy kan hom ken aan die vrug van sy gees.

Ta-An
Sep 6th 2010, 06:39 PM
Ek dink nou aan hierdie gedeelte..., En wanneer alles aan Hom onderwerp is, dan sal ook die Seun self Hom onderwerp aan die Een wat alles aan Hom onderwerp het, sodat God alles in almal kan wees. (1Kor 15:28 AOV)

Weet jy, wanneer mens 'n nuwe BMW of VW of Toyota koop, dan sien mens al die ander selfde motors op die pad raak, dis waar vir my in elk geval...... en so is dit met die bg vers..... oral waar ek lees, lees ek die vers raak, en ek begin wonder wat die boodskap hier vir my is :hmm:Die Vader het ons aan Jesus gegee,,, want Hy s tog,
Mattheus 11:27 Alles is aan My oorgegee deur My Vader,, en niemand ken die Seun nie, behalwe die Vader; ook ken niemand die Vader nie, behalwe die Seun en elkeen aan wie die Seun dit wil openbaar.
en dan dan later gee Jesus alles weer aan die Vader terug ..,

En wanneer alles aan Hom onderwerp is, dan sal ook die Seun self Hom onderwerp aan die Een wat alles aan Hom onderwerp het, sodat God alles in almal kan wees. (1Kor 15:28 AOV)

Ekdink ek moet biki gaan sit en luister :)

Francois Marais
Sep 7th 2010, 08:46 AM
Mens vertrou so Francois, as 'n Predikant op die kansel staan, dan vertrou mens so...... jy kan hom ken aan die vrug van sy gees.

Dit is waar die probleem van kom tannie. Mens kry mense (ek was self daar) wat Sondag na Sondag in die kerk sit, op komitees en kerkraad goed, maar nie weet dat die leier self nie eens aan Vader glo nie. Daar is mense daar buite wat nie onderskeid het nie. En dan kry mens die ou wat die regte vrugte het, maar die boom is dood...

JPR
Sep 11th 2010, 05:06 PM
Toe ek begin wonder tot wie ek moet bid, en hoe my aanhef moet klink het ek die vraag aan Yeshuah gestel. Ek kan nie onthou of Hy my self geantwoord het nie en of dit die Heilige Gees was wat my herinner aan wat Yehoshuah sy dissipels geleer het nie maar die antwoord was klinklaar: wanneer julle bid, s Onse Vader

Van toe af spreek ek altyd en slegs die Vader aan. Soms as Vader en soms as Yehovah. Veel later herinner die Heilige Gees my toe ook deur Johannes se brief: Maar daar kom n uur, en dit is nou, wanneer die ware aanbidders die Vader .. aanbid; want die Vader soek ook mense wat Hom s aanbid.

As iemand n ander aanspreek vorm gebruik sou ek dink daar is een van twee redes:
1. Hy is nie deur Yeshuah geleer om bid nie of.
2. Hy is nog nie deur Yeshuah geleer om te bid nie.

Ta-An
Sep 11th 2010, 06:42 PM
Kom nou net uit 'n Rosh Hashana diens uit wat deur Jews for Jesus aangebied is.... en so het die gebed begin:..
"Avinu Malkeinu" = "Our Father our King"

CFJ
Jan 5th 2011, 08:11 AM
Hier is 'n paar gedeeltes wat aandui, hoe mens God moet aanspreek...

Maar as die Trooster gekom het wat Ek vir julle van die Vader sal stuur, die Gees van die waarheid wat van die Vader uitgaan, sal Hy van My getuig.
(Joh 15:26 AOV)

En in daardie dag sal julle My niks vra nie. Voorwaar, voorwaar Ek s vir julle, alles wat julle die Vader sal vra in my Naam, sal Hy julle gee. Tot nou toe het julle niks in my Naam gevra nie. Bid en julle sal ontvang, sodat julle blydskap volkome kan wees.
(Joh 16:23-24 AOV)

En wat julle ook al doen in woord of in daad, doen alles in die Naam van die Here Jesus en dank God die Vader deur Hom.
(Kol 3:17 AOV)

dat die God van onse Here Jesus Christus, die Vader van die heerlikheid, aan julle die Gees van wysheid en openbaring in kennis van Hom mag gee,
(Efe 1:17 AOV)
Daar is heelwat meer, maar wat ek aflei, is dat die Heilige Gees daar is om ons te lei, wanneer ons die Vader aanspreek in Jesus se naam. Dit is ook wanneer ons direk met Jesus sou praat, want selfs dan, spreek ons ook die Vader aan, al doen ons dit nie pertinent so nie. Ons kan sekerlik die Heilige Gees self vra om ons reg te lei ook..., maar in hoofsaak glo ek, sal dit uitsonderlik wees of behoort dit uitsonderlik te wees, om direk met die Heilige Gees te kommunikeer, want die Heilige Gees soos ek verstaan is hoofsaaklik daar om ons te help, by te staan, te lei, woorde in ons mond te plaas, ons te rig in ons gebede en ons te bemoedig. Ons doen dinge deur die krag van die Heilige Gees, nie tot die Gees self nie, maar tot God die Vader in Jesus se naam.

Francois Marais
Jan 5th 2011, 11:12 AM
Sou julle nie se ons moet soos Jesus bid nie. Daar is tog gevra dat Jesus hulle moet leer bid het.

CFJ
Jan 5th 2011, 03:30 PM
Sou julle nie se ons moet soos Jesus bid nie. Daar is tog gevra dat Jesus hulle moet leer bid het.

Ek sou s daardie gebed kan niks anders wees as die model waarop ons self moet voortbou nie Francois...

Merweda
Jan 10th 2011, 07:46 PM
Ek sou s daardie gebed kan niks anders wees as die model waarop ons self moet voortbou nie Francois...
As ons kyk na die model gebed wat JESUS vir ons gegee het, begin met: Onse Vader ... dit gaan oor respek vir die EEN wat ons geskep het. HY is die Groot EK IS. Die dag wanneer jy jou hart vir GOD gee, verlang jy om by ABBA VADER te wees, om by SY voete te sit:ppHalleluja, prys SY Naam, JP