PDA

View Full Version : Inligting Bid jy vir Israel?

Johnny
Nov 21st 2012, 01:44 PM
Na aanleiding van my draad "Is Israel deel van jou gebedskalender" wil ek graag 'n proefsteek doen om te sien hoeveel mense wat hulleself ware wedergebore chrsitinne noem bid wel vir God se land en volk, die Jode. Nou ek weet daar is baie wat nie eers saamstem dat Israel fisies bestaan of dat die Jode God se uitverkore volk is nie. SO dit is nie waaroor hierdie draad gaan nie en ek wil ook nie jou siening bespreek nie. Ek wil bloot weet bid jy vir hulle....of nie.

http://bibleforums.org/showthread.php/210243-Is-Israel-deel-van-jou-gebeds-kalender

Ta-An
Nov 21st 2012, 05:50 PM
Bid vir die Vrede van Jerusalem :pray:

HammerHead
Nov 22nd 2012, 06:30 AM
Ek bid nie vir Israel nie...Ek bid nie vir fisiese of geestelike Israel nie...

Hoekom bid vir mense wat klaar deel is van God se volk? Hoekom bid vir geredde mense?

Jesus het gese moenie jou tyd mors met mense wat klaar gered is nie, maar spandeer jou tyd aan die wat nog nie gered is nie...

Bid vir die mense wat nog nie deel is van geestelike Israel nie, hulle staan n kans om verlore te gaan...

Dit is tog wat Jesus sou gedoen het....:pray:;)

Johnny
Nov 22nd 2012, 06:53 AM
Ek bid nie vir Israel nie...Ek bid nie vir fisiese of geestelike Israel nie...

Hoekom bid vir mense wat klaar deel is van God se volk? Hoekom bid vir geredde mense?

Jesus het gese moenie jou tyd mors met mense wat klaar gered is nie, maar spandeer jou tyd aan die wat nog nie gered is nie...

Bid vir die mense wat nog nie deel is van geestelike Israel nie, hulle staan n kans om verlore te gaan...

Dit is tog wat Jesus sou gedoen het....:pray:;)

Jy verstaan nie........:cry:

paidforinfull
Nov 22nd 2012, 04:36 PM
Na aanleiding van my draad "Is Israel deel van jou gebedskalender" wil ek graag 'n proefsteek doen om te sien hoeveel mense wat hulleself ware wedergebore chrsitinne noem bid wel vir God se land en volk, die Jode. Nou ek weet daar is baie wat nie eers saamstem dat Israel fisies bestaan of dat die Jode God se uitverkore volk is nie. SO dit is nie waaroor hierdie draad gaan nie en ek wil ook nie jou siening bespreek nie. Ek wil bloot weet bid jy vir hulle....of nie.

http://bibleforums.org/showthread.php/210243-Is-Israel-deel-van-jou-gebeds-kalender

Ja, ek bid vir die vrede van Jerusalem en vir Israel, maar definitief nie genoeg nie.

CFJ
Nov 26th 2012, 09:42 AM
Die Bybelse opdrag is dat mens vir alle mense moet bid, ook vir regerings, sodat mens 'n rustige en stil lewe kan lei. Ekself doen dit baie min, om veral vir regerings te bid en tog weet ek, mens moet dit doen. Ek is nie oortuig daarvan dat mens spesifiek vir die vrede van Jerusalem of spesifiek Israel moet bid nie.

Hoe het Christene voor 1948 hierna gekyk, weet jy Johnny? Het gelowiges altyd maar vir Israel en die vrede van Jerusalem gebid oor al die eeue of is dit 'n moderne tendens? Sal interessant wees om te weet...

Ek bid nie vir fisiese Israel nie en glo mens hanteer dinge soos dit op jou pad kom en bid dan vir daardie mense.

Johnny
Nov 26th 2012, 10:07 AM
Die Bybelse opdrag is dat mens vir alle mense moet bid, ook vir regerings, sodat mens 'n rustige en stil lewe kan lei. Ekself doen dit baie min, om veral vir regerings te bid en tog weet ek, mens moet dit doen. Ek is nie oortuig daarvan dat mens spesifiek vir die vrede van Jerusalem of spesifiek Israel moet bid nie.

Hoe het Christene voor 1948 hierna gekyk, weet jy Johnny? Het gelowiges altyd maar vir Israel en die vrede van Jerusalem gebid oor al die eeue of is dit 'n moderne tendens? Sal interessant wees om te weet...

Ek bid nie vir fisiese Israel nie en glo mens hanteer dinge soos dit op jou pad kom en bid dan vir daardie mense.

CFJ, ek dink dit het veral in plek geval met hulle onafhaklikheid in 1948. Israel en Jerusalem het vir 2500 nie aan die Jode behoort nie. Dit was onder beheer van verskeie lande en magte soos die Turke, Britanje, Moslems, ens. E glo dit is omdat God se profetiese horlosie weer begin loop het op 14 Mei 1948.

CFJ
Nov 26th 2012, 10:56 AM
CFJ, ek dink dit het veral in plek geval met hulle onafhaklikheid in 1948. Israel en Jerusalem het vir 2500 nie aan die Jode behoort nie. Dit was onder beheer van verskeie lande en magte soos die Turke, Britanje, Moslems, ens. E glo dit is omdat God se profetiese horlosie weer begin loop het op 14 Mei 1958.

Dit sal tog interessant wees om dit te verifieer, maar dankie vir jou mening Johnny, want dis hoe ek dit ook het, dat dit eers die laaste 50-60 jaar iets is waarvoor mense spesifiek bid. Dit laat net 'n vraag oor mense se verstaan van die Bybel voor 1948 versus die na 1948? Kon die verstaan-konteks van die Bybel verskil voor of na hierdie datum? Ek sien jy meld die datum 14 Mei 1958 en sal graag die spesifieke profesie daaraan gekoppel wil ondersoek.

Johnny
Nov 26th 2012, 11:04 AM
Dit sal tog interessant wees om dit te verifieer, maar dankie vir jou mening Johnny, want dis hoe ek dit ook het, dat dit eers die laaste 50-60 jaar iets is waarvoor mense spesifiek bid. Dit laat net 'n vraag oor mense se verstaan van die Bybel voor 1948 versus die na 1948? Kon die verstaan-konteks van die Bybel verskil voor of na hierdie datum? Ek sien jy meld die datum 14 Mei 1958 en sal graag die spesifieke profesie daaraan gekoppel wil ondersoek.

Jammer CFJ....vinger het geglip. Dit is 14 Mei 1948 en nie 1958 nie. Ek wonder of mense die Bybel dieselfde kon verstaan of lees voor 1948 omdat daardie profesie nognie tot vervulling gekom het nie. Israel was nognie in Joodse beheer nie en onthou die wereld het gedink dit is klaarpraat met die Jode na die Holocuast van Hitler. Niemand sou ooit kon dink dat die Jode ooit sou opstaan nie, maar God het dit alles so laat meewerk.

CFJ
Nov 26th 2012, 11:23 AM
Jammer CFJ....vinger het geglip. Dit is 14 Mei 1948 en nie 1958 nie. Ek wonder of mense die Bybel dieselfde kon verstaan of lees voor 1948 omdat daardie profesie nognie tot vervulling gekom het nie. Israel was nognie in Joodse beheer nie en onthou die wereld het gedink dit is klaarpraat met die Jode na die Holocuast van Hitler. Niemand sou ooit kon dink dat die Jode ooit sou opstaan nie, maar God het dit alles so laat meewerk.

Ek glo tog dit wat jy aanvoer het meriete, dat 1948 nie sommer net ignoreer kan word nie. My eie denke val egter bietjie vas oor hoe mens die Bybel moet verstaan. Wie het die teksgedeeltes na 1948 gekoppel aan bid vir Israel en vrede vir Jerusalem? Hoekom kon geen mens (sou dit so wees) voor daardie datum, die teks ook so lees nie?

Johnny
Nov 26th 2012, 11:40 AM
Ek glo tog dit wat jy aanvoer het meriete, dat 1948 nie sommer net ignoreer kan word nie. My eie denke val egter bietjie vas oor hoe mens die Bybel moet verstaan. Wie het die teksgedeeltes na 1948 gekoppel aan bid vir Israel en vrede vir Jerusalem? Hoekom kon geen mens (sou dit so wees) voor daardie datum, die teks ook so lees nie?

Hier is 'n aanhaling uit 'n webblad. Daar is Eintyd gebeure wat God in ons tyd gaan duidelik maak en openbaar wat Hy nie in daardie wou doen nie, want dit was nognie relvant nie? Sien Skrifaanhaling in rooi.

God's Vision For the Last-Day Church!
by David Wilkerson | May 23, 1994
[May 19, 1931 – April 27, 2011]

I want to share with you what I believe is God's vision for His last-day church. It is a vision based on the revealed Word of God -- because the Bible clearly outlines what the church of Jesus Christ will be like just prior to His coming.

Certainly, the church in America is far from what God has envisioned it to be. In fact, most of what we see going on today in the name of Christ is an abomination. Yet, there are remnant churches scattered throughout this nation and around the world that live up to God's holy standards. They lead holy lives, preach righteousness, believe in super natural works. These churches are alive, full of the Spirit of God, and are impacting lives and entire communities for Jesus.

But, for the most part, entire denominations today operate without the Holy Spirit. They are devoid of the presence of Jesus, bankrupt of all spiritual gifts. They practice a form of religion without any power, conviction or saving message. They are cozy with the world and are more political than spiritual. They appease sin -- coddling homosexuals, winking at divorce, ridiculing the supernatural, tossing aside all teachings about heaven, hell, repentance and judgment.

Such churches wonder if God is even alive. They are so cold, weak and timid, the world scoffs at them! They have no influence, no respect, no impact on society whatsoever.

But the New Testament church made devils tremble! It drove legions of demons into the abyss, prayed prison doors open, made rulers cringe in fear. No weapon could prosper against it! Those early believers had such faith and power that cripples rose up leaping, beggars became evangelists. They believed in the supernatural -- and they opened blind eyes, unstopped deaf ears and healed all manner of diseases. They even raised the dead!

I am not saying God's last-day church will be a repeat or copy of the first- century church. No -- I am saying it will be even greater than that! It will be mightier, stronger, with an even greater revelation of Jesus. It will have a greater unction from the Spirit than ever -- greater even than at Pentecost! God always saves His best wine for last!

The prophet Daniel confirms this. He said certain prophetic truths were locked up, only to be revealed in the last days:

"...for the words are closed up and sealed till the time of the end....and none of the wicked shall understand; but the wise shall understand" (Daniel 12:9-10 ).

God's people are going to begin to understand "new things in his Word!" These things are already in the Bible; they simply haven't been revealed in fullness. And Daniel said he saw these things but couldn't understand them, even with all his divine wisdom: "And I heard, but I understood not..." (verse 8).

But today the Holy Spirit has revealed these things to spiritual, discerning saints!

"...as it is written, Eye hath not seen, nor ear heard, neither have entered into the heart of man, the things which God hath prepared for them that love him. But God hath revealed them unto us by his Spirit: for the Spirit searcheth all things, yea, the deep things of God" (1 Corinthians 2:9-10).

The Holy Ghost abides in us to reveal these hidden things to us!

Right now the Lord is preparing a powerful yet humble army of shepherds after His own heart. And He also is preparing a remnant congregation of hungry sheep who have turned away from the deadness and sin of the modern church establishment. The scene is being set for that church against which the gates of hell shall not prevail. It will be hot, not lukewarm -- and it will rock the very foundations of hell. No power on earth will be able to ignore or despise it!

LEES VERDER:
http://www.worldchallenge.org/en/node/4224

CFJ
Nov 26th 2012, 11:49 AM
Dankie Johnny, mens kan die meriete sien of mens saamstem of nie, al weet ek steeds nie hoekom Israel verhef moet word bo enige ander volk of regering nie, waarvoor ons ook moet bid...

Die verbond het na die nasies gegaan en dit gaan soos ekself die Bybel verstaan, oor die Israel van God (verbond na die nasies waarin die ware Israel is)

Johnny
Nov 26th 2012, 11:53 AM
Dankie Johnny, mens kan die meriete sien of mens saamstem of nie, al weet ek steeds nie hoekom Israel verhef moet word bo enige ander volk of regering nie, waarvoor ons ook moet bid...

Die verbond het na die nasies gegaan en dit gaan soos ekself die Bybel verstaan, oor die Israel van God (verbond na die nasies waarin die ware Israel is)

CFJ ek het ook nie al die antwoorde nie, nog minder Pastoor Dries, maar wat ek weet is dat Israel en die Jode vir God baie kosbaar is in die laaste dae. Hiermee se ek nie dat ons as Sy wedergebore kinders nie vir Hom kosbaar is nie. Ons sal seker allles verstaan met die Wederkoms.

Miskien moet ons net weer na my plasing Deel 1 & 2 gaan kyk onder "Is Israel deel van jou gebedskalender" om net weer die prentjie te verstaan.

http://bibleforums.org/showthread.php/210243-Is-Israel-deel-van-jou-gebeds-kalender?p=2413461#post2413461

trudie
Nov 26th 2012, 06:43 PM
Johnny my een vriendin is nou op pad na Israel en op die oomblik is haar wens om 'n Joodse persoon na Jesus te lei.Dit is nou die 3de keer dat sy na Israel gaan en haar passie is die Jode en natuurlik Israel.Sy het ook al baie keer vir my gesę dat sy nie kan glo dat so baie mense teen Israel is nie.Israel is verseker op my gebeds lysie.

Johnny
Nov 26th 2012, 07:49 PM
Johnny my een vriendin is nou op pad na Israel en op die oomblik is haar wens om 'n Joodse persoon na Jesus te lei.Dit is nou die 3de keer dat sy na Israel gaan en haar passie is die Jode en natuurlik Israel.Sy het ook al baie keer vir my gesę dat sy nie kan glo dat so baie mense teen Israel is nie.Israel is verseker op my gebeds lysie.

Ek dink dat die meeste christinne dink dat ALLE Jode Jesus verwerp. Dit is egter nie so nie. Daar is BAIE Jode wat Jesus al aangeneem het en die internet is vol daarvan. Dit is niks anders as om te se die meerderheid van die wereld verwerp Jesus nie.....want hulle doen. Hier is een so 'n webblad:

http://www.jewsforjesus.org/ (http://www.jewsforjesus.org/)

Ek het noudie dag die DVD gekoop. Beslis 'n "Eye opener" vir hulle wat anders dink.

http://www.christiancinema.com/catalog/images/messianicjews_why_lg.jpg

Johnny
Nov 26th 2012, 07:58 PM
http://sphotos-h.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc6/s480x480/263634_344792082285796_583171278_n.jpg

trudie
Nov 27th 2012, 06:13 AM
Dit is baie waar.Ek glo daar is en was nog altyd Jode wat Jesus nie verwerp het nie.As ons rond kyk en sien wat rond om ons gaan ,dan lyk dit soms of baie min mense glo.

Johnny
Jan 8th 2013, 05:21 AM
http://www.nation.com.pk/print_images/480/2012-10-18/brahimi-says-syria-war-risk-to-region-1350501734-7875.jpg

“The burden of Damascus. Behold, Damascus is taken away from being a city, and it shall be a ruinous heap...the nations shall rush like the rushing of many waters; but God shall rebuke them and they shall flee far off...and behold at eveningtide trouble; and before the morning he is not. This is the portion of them that spoil us, and the lot of them that rob us”
(Isaiah 17:1, 13-14).

Even though this is a harsh prophecy given for the capital of Syria to the prophet Isaiah, God is the rock of Israel’s strength! Even if armies thunder down upon this special nation, God will silence them. Their terror may come in the night but before the morning hours, her enemies are defeated. NO ONE desires to even think why Damascus is severely punished; however, with the latest news in our headlines in The Times of Israel on December 11 and December 24th, the reports that we are monitoring suggest that it is a dangerous time for Israel and we need the mighty warriors of faith through prayer in the Christian friends of Israel world around the globe to mobilize in numbers to intercede for Israel at this time. It is reported “Rebel forces in Syria claimed that regime forces used chemical weapons in an attack on Homs, Sunday, killing six people and injuring dozens more with poison gas...10 people suffered serious injuries...including blindness and paralysis...” (The Times of Israel, Monday, December 24, 2012). Of course this has raised concerns in the international community as well as here in Israel. Syria has a large cache of chemical weapons that could be used against the rebels. Israel is watching the situation closely amid growing concern over the Syrian nerve gas. “The IDF has acquired tens of thousands of doses of a drug used to combat nerve agent chemical poisoning and will distribute to all medics with atropine, a drug that counters attacks on the respiratory system...” (The Times of Israel, December 11, 2012). This was distributed only to rear echelon battalion medical centers. While the government is teetering in Syria, Israel has prepared. Even though doubt has been expressed that Assad would use the weapons against Israel and that no sign has appeared that it is a threat at the moment, Moshe Ayalon, Minister of Strategic Affairs and former IDF Chief of Staff, told Army Radio recently that “Syria has been armed for the last decades with chemical missiles and weapons, but our deterrent factor is stable and the proof is that they haven’t used them against us yet.” IDF medics were to begin receiving training on how and when to administer the new drug as part of their intensive 13 week combat medic course.

On December 8th The Times reported that two grim scenarios were likely if chemical weapons were unleashed – both carrying risks of civilian massacre and a major escalation of violence. News was confirmed by The Associated Press (in the Times article) reported that an unknown number of weapons in Syria which were recently loaded with the nerve agent sarin brought the West’s fears into sharp relief. Stockpiles of mustard gas and a range of nerve agents, could suffocate its victims by paralyzing muscles around the lungs and the central nervous system. The precise dimensions of Syria’s chemical weapons arsenal are not known, but Syria has been accumulating them for over 40 years since Assad’s father, President Hafez Assad, began stockpiling them.
This Emergency Alert should be forwarded all over the world for one reason: to raise up and mobilize Prayer Groups for Israel among her Christian friends around the globe to cover the nation of Israel should something ever happen. We stand with Israel and want to see her protected and kept safe. All should pray for the salvation of all deceived souls in the Arab world who follow militant Islam and believe that they have a mandate to wipe Israel “off the map” of civilization. We remind the world that the GOD OF ISRAEL IS MIGHTY! He will defend His Name! He will defend His People! For in the end, ALL GLORY must go to the God of Abraham, Isaac and Jacob...His People must turn to HIM for safety and protection, all believers must trust in HIM to carry out His Word and we must act as a shield of prayer around this nation, for this is our duty and the debt we owe to the Jewish people. It is not a matter of taking sides...it is a matter of making the right decision to stand on the side of the Lord, to flow with His Promises in His Word (the Holy Scriptures) to carry out His Will for the nation of Israel and the nations (which one can easily see in God’s Word), and to be found faithful, watching and praying during any coming storms Israel will have to endure. Please forward this to others you know who love the nation of Israel and the Jewish people – forward it around the world and don’t forget to support those who are standing with Israel in the nation. See our website: http://www.cfijerusalem.org and mobilize prayer warriors using this prayer information and prayer points. May God bless each of you at this holiday time and do not forget the command (which is not a plea nor an option for us) to “pray for the peace of Jerusalem: they shall prosper that love thee” (Psalm 122: 6). To prosper in Hebrew actually means to be favored with wholeness and well being in your soul and heart. Let us all be obedient to God’s command at this perilous and possibly unstable time in the Middle East.

http://messianicmedia.info/wp-content/uploads/2012/07/Pray-for-peace-in-Israel2.jpg

PRAYER POINTS FOR INTERCESSORS

• Pray that Israel will lift up her eyes unto the LORD, from where her help will come immediately if she turns to Him. (Psalm 121:1).
• Intercede for supernatural and Divine wisdom from upon High to know what to do at the right and precise time. (Psalm 121:5).
• Pray fervently that Scud missiles and artillery shells and short-range rockets will not be fired into populated areas if would happen.
• Pray that groups with terrorist ties who are aiding the rebels will not acquire weapons of mass destruction.
• Beseech God that Israel would have allies who would stand with her and not turn their heads and walk away.
• Thank God that He stands with His People and has covenanted with her to never fall asleep, but will continue to keep her forever. (Psalm 121:4).
• Intercede for God to rise and show His Salvation and His Righteousness in the sight of all heathen nations. (Psalm 98:2).
• Let our cries come before God, our supplications before Him, our lips to utter His Praise and our tongues to speak of His Word. (Psalm 119:169-172).
• Pray fervently for the salvation and revealing of the Messiah, Yeshua, to those who mock or shun His Name.
• Intercede for the redemption of Israel as prophesied in God’s Word. (Zechariah 12:8-13:2).

“Thus saith the Lord, which giveth the sun for a light by day, and the ordinances of the moon and of the stars for a light by night, which divideth the sea when the waves thereof roar; the Lord of Hosts is His Name: If those ordinances depart from before me, saith the Lord, then the seed of Israel also shall cease from being a nation before me forever...If heaven above can be measured...I will also cast off all the seed of Israel for all that they have done, saith the Lord” (Jeremiah 31:35-37).

Johnny
May 8th 2013, 05:16 AM
Jerusalem Day - 8 May 2013

"The Lord has chosen Zion, He has desired it for His dwelling." (Psalm 132:13)

http://staticapp.icpsc.com/icp/loadimage.php/mogile/261268/161c531d95ba9a4c6dd559935866c5f3/image/jpegThe municipal emblem of Jerusalem contains the following symbols: the lion, shown rampant,
representing the lion of Judah, a background representing the Western (Wailing) Wall; and the olive
branch, representing peace. The inscription above the crest is Yerushalayim(Zion or Jerusalem).

"Rejoice with Jerusalem and be glad for her." (Isaiah 66:10)

Yom Yerushalayim: A Day to Praise the Lord!

The 46th anniversary of the liberation of Jerusalem.

Yom Yerushalayim is cause for everyone to rejoice!

On this day, during the Six Day War in 1967, in fulfillment of Bible prophecy, the whole of Jerusalem once again came under Jewish sovereignty. (Jeremiah 30:18; Amos 9:11)

http://staticapp.icpsc.com/icp/loadimage.php/mogile/261268/83c57ee7a44a8fd15252fae732d0e416/image/jpeg
Israelis fill the streets of Jerusalem to rejoice on Yom Yerushalayim.

The Holy City became divided between Israel and Jordan after Israel proclaimed its independence in 1948, and the Arab nations attacked Israel.

During the 1948 War of Independence, Jordan wrested control of the Old City and East Jerusalem where the First and Second Temples once stood.

Under Jordanian rule, the Jewish residents were forced to leave and many ancient synagogues were destroyed.

"The LORD will save the dwellings of Judah first, so that the honor of the house of David and of Jerusalem's inhabitants may not be greater than that of Judah." (Zechariah 12:7)

http://staticapp.icpsc.com/icp/loadimage.php/mogile/261268/9e4a3bbafa8c4d4140ef2d0e05714407/image/jpeg
Israel Defense Forces paratroopers take in the
magnitude of the moment as they stand for the first
time in their young lives at the Western Wall in 1967.

After 1967's Six Day War, Jerusalem was, once again, under Jewish sovereignty for the first time in 2000 years!

The days before the war was a time of intense Arab hostility, with Syria, Egypt, Jordan and the Palestinian Liberation Organization (PLO) threatening to completely destroy Israel.

While Syria, Egypt, Jordan and Iraq massed troops to attack Israel, Israel launched a pre-emptive strike and miraculously defeated the enemy in just six days.

Once again, Israel's capital, the city in which God chose to dwell, was in Jewish hands.

"You will bring them in and plant them on the mountain of your inheritance—the place, LORD, you made for your dwelling, the sanctuary, Lord, your hands established." (Exodus 15:17)

http://staticapp.icpsc.com/icp/loadimage.php/mogile/261268/6f5063acbcdcafbb642998ddf438961d/image/jpeg

Jerusalem is central to end-time prophecy.

The Bible says that in the last days, the nations will come against Jerusalem. (Zechariah 12:3; Ezekiel 38-39)

Indeed, the stage seems to be set for this very thing to happen, as much of the world community would like to re-divide Jerusalem, giving the part that Jordan briefly controlled to the Palestinians.

http://staticapp.icpsc.com/icp/loadimage.php/mogile/261268/3393e6f39d8f39c5909ab2b12ef39a01/image/jpeg

We encourage all Believers to earnestly pray for the peace of Jerusalem this Yom Yerushalayim.

"Pray for the peace of Jerusalem: 'May those who love you be secure.'"
(Psalm 122:6)

http://click.icptrack.com/icp/track.php?msgid=447775&act=PF8V&r=25239037&c=261268

Grace Alone
Nov 6th 2013, 12:17 PM
I pray for Israel everyday.