PDA

View Full Version : Bespreking Probleem met 1000 jarige vrederyk: 'n Vraag

CFJ
Jun 20th 2015, 10:14 AM
In wese verstaan ekself dat die leer van 'n letterlike 1000 jarige vrederyk op aarde, kortweg op die volgende neerkom...,

Jesus sal regeer vanuit die troon van Dawid in die herboude 3de Tempel
Die Levietiese ordes sal weer herstel word met al die offers soos in die Ou Testament

Tog leer die ganse Nuwe Testament en spesifiek die boek van Hebrers,

... die voortreflikheid van die Nuwe verbond oor die Ou verbond,
... die voortreflikheid van 'n geestelike Tempel nie met hande gebou, oor 'n fisiese Tempel,
... die voortreflikheid van 'n eenmalige soenoffer van Christus, oor daaglikse en jaarlikse fisiese offers

Konstant word die nuwe genoem "waarheid" en "lig" en die oue word genoem "beelde" (kopie) en "skadu's". Waarom sal die Here teruggaan na "beelde" en "skadu's", met daaglikse en jaarlikse offers vir 'n 1000 jaar, as die "waarheid" en "lig" reeds gekom het?

CFJ
Jun 20th 2015, 12:02 PM
Vrymesselaars se hele bestaan, draai rondom die bou van die letterlike 3de Tempel, Hier is so kort aanhaling daaroor,

"Now that we have amply demonstrated that the genuine Christian has no close affinity to Solomon's Temple, because He destroyed it and annulled the Levitical Priesthood that accompanied it, let us examine how important this temple is to the practice of the Masonic religion.

"Of all the objects which constitute the Masonic science of symbolism, the most important, the most cherished, by the Mason, and by far the most significant, is the Temple of Jerusalem. The spiritualizing of the Temple is the first, the most prominent and the most pervading, of all symbols of Freemasonry ... Take from Freemasonry its dependence on the Temple; leave out of its ritual all references to that sacred edifice, and to the legends and traditions connected with it, and the system itself would at once decay and die ... " ["Encyclopaedia of Freemasonry", by Albert Mackey, MD, 33 and Charles T. McClenachan, 33, Revised Edition, by Edward L. Hawkins, 30 and William J. Hughan, 32, Volume II, M-Z, published by The Masonic History Company, Chicago, New York, London, 1873, A.G. Mackey, 1927, by the Masonic History Company.]

Let us repeat the critical understanding that the noted 33 Masonic author, Albert Mackey, has just given us:

"Take from Freemasonry its dependence on the Temple; leave out of its ritual all references to that sacred edifice, and to the legends and traditions connected with it, and the system itself would at once decay and die ... "

Therefore, the first understanding we want you to grasp is that Freemasonry is absolutely, completely, 100% devoted to the Solomon Temple, without which the entire structure and foundation of Freemasonry would die! Thus does Masonry stand in stark contrast to genuine, Biblical Christianity. In other words, Freemasonry is rooted at its deepest foundation to the First Covenant of the Old Testament, while Biblical Christianity is rooted to the Second Covenant of Jesus Christ as delineated in the New Testament!" (http://www.cuttingedge.org/news/n1643.cfm)

Om terug te kom na Hebrers, net die volgende gedeeltes...,

As daar dan volkomenheid deur die Levitiese priesterskap waswant met die oog daarop het die volk die wet ontvangwaarom was dit nog nodig dat n ander priester moes opstaan volgens die orde van Melgisdek en dat hy dit nie volgens die orde van Aron genoem word nie? Want met verandering van die priesterskap kom daar noodsaaklik ook verandering van wet;
(Heb 7:11-12)

Want die wet stel as hopriesters aan mense met swakhede, maar die woord van die eedswering wat n die wet gekom het, stel die Seun aan, wat vir ewig volmaak is.
(Heb 7:28)

As Hy s n nuwe verbond, het Hy die eerste oud gemaak; en wat oud word en verouder, is naby die verdwyning.
(Heb 8:13)

As die versoeningswerk aan die kruis volmaak en volkome was, om herstel en redding vir die mens te bewerk na die groot fout wat gekom het by die sondeval, moet mens dan nog die 1000 jarige vrederyk byvoeg om dit volkome te maak, of was die kruis van Christus volkome genoeg om dit alles te omvat?

paidforinfull
Jun 20th 2015, 01:07 PM
In wese verstaan ekself dat die leer van 'n letterlike 1000 jarige vrederyk op aarde, kortweg op die volgende neerkom...,

Jesus sal regeer vanuit die troon van Dawid in die herboude 3de Tempel
Die Levietiese ordes sal weer herstel word met al die offers soos in die Ou Testament

Tog leer die ganse Nuwe Testament en spesifiek die boek van Hebrers,

... die voortreflikheid van die Nuwe verbond oor die Ou verbond,
... die voortreflikheid van 'n geestelike Tempel nie met hande gebou, oor 'n fisiese Tempel,
... die voortreflikheid van 'n eenmalige soenoffer van Christus, oor daaglikse en jaarlikse fisiese offers

Konstant word die nuwe genoem "waarheid" en "lig" en die oue word genoem "beelde" (kopie) en "skadu's". Waarom sal die Here teruggaan na "beelde" en "skadu's", met daaglikse en jaarlikse offers vir 'n 1000 jaar, as die "waarheid" en "lig" reeds gekom het?

Ek weet nou glad nie of ek die saak reg verstaan nie, maar kortliks verstaan ek dit so:

Die 1000-jarige Vrederyk gaan eers aan die einde van God se 'Wrath' kom - dus sal almal wat Christus se offergawe aangeneem het klaar weggeneem wees van hierdie aarde af.

Daarna sal Sy offergawe en die Nuwe Verbond nie meer geldig wees nie (die hele aarde sal dan weet God is en geloof sal nie eers meer nodig wees nie want Jesus sal in almal se midde wees), en dus sal hulle weer na die ou wettiese tydperk moet terugkeer waar die Here weer offergawes (diere) gaan eis om mense se sondes te vergewe.

Ek se nou glad nie ek is reg nie, en dit is my en my man se voorneme om binnekort 'n in-diepte studie hiervan te maak, maar dis hoe dit op hierdie stadium vir my lyk.

Ek gaan hierdie draad baie fyn dophou en hoop ek leer sommer baie.

B.

CFJ
Jun 22nd 2015, 12:12 PM
Daarna sal Sy offergawe en die Nuwe Verbond nie meer geldig wees nie (die hele aarde sal dan weet God is en geloof sal nie eers meer nodig wees nie want Jesus sal in almal se midde wees), en dus sal hulle weer na die ou wettiese tydperk moet terugkeer waar die Here weer offergawes (diere) gaan eis om mense se sondes te vergewe.

Hi B,

Dit is juis die terugkeer na die wette en offers van die Ou Testament, wat mens laat wonder of dit reg laat geskied aan die nuwe verbond wat die volledige, volmaakte en perfekte vervulling van juis die Ou Testament is en was.

Wie is hulle wat aan die einde van die letterlike 1000 jarige vrederyk, weer verlore gaan (Open 20:7-8)?

Jesus het 'n koninkryk kom aankondig en hierdie koninkryk sou deur Hom beheer word en Hy is die Koning van hierdie koninkryk. Hy vertel vele der vele gelykenisse oor hierdie koninkryk van die hemele en dan s Hy dat hierdie koninkryk binne ons is (Luk 17:21).

Daar is 'n ander interessantheid oor hierdie koninkryk. Voor die uitstorting van die Heilige Gees, praat alle Skrif van die koninkryk wat moet kom... watter koninkryk? ...en ges: Die tyd is vervul en die koninkryk van God het naby gekom; bekeer julle en glo die evangelie. (Mar 1:15) (Sien ook Mat 3:2; 4:17; 10:7; Luk 10:9; 10:11) Mens kan dit sonder twyfel s dat dit 'n koninkryk is waar Jesus die Koning is, dieselfde Koning van die vrederyk, wat vrede aan almal belowe het wat Hom aanneem.

Na die uitstorting van God se Gees wys alle Skrif op die koninkryk wat gevestig en bekragtig is op aarde.

Hy wat ons verlos het uit die mag van die duisternis en oorgebring het in die koninkryk van die Seun van sy liefde,
(Kol 1:13)

Daarom, omdat ons ‘n onwankelbare koninkryk ontvang, laat ons dankbaar wees, en so God welbehaaglik dien met eerbied en vrees.
(Heb 12:28)
Dieselfde Johannes wat van die 1000 jarige vrederyk in Openbaring 20 skryf, skryf die volgende in Openbaring 1...

en ons gemaak het konings en priesters vir sy God en Vader, aan Hom die heerlikheid en die krag tot in alle ewigheid! Amen
(Open 1:6)

Ek, Johannes, julle broeder en deelgenoot in die verdrukking en in die koninkryk en lydsaamheid van Jesus Christus, was op die eiland wat Patmos genoem word, ter wille van die woord van God en om die getuienis van Jesus Christus.
(Open 1:9)
Hy praat van ons wat nou reeds konings is... en hy praat van homself as een wat reeds in Jesus se koninkryk is. Jesus Christus heers reeds van Sy opstanding al en sal dit doen tot en met die wederkoms!

Maar nou, Christus is opgewek uit die dode; Hy het die eersteling geword van die wat ontslaap het. Want aangesien die dood deur ‘n mens is, is die opstanding van die dode ook deur ‘n mens. Want soos hulle almal in Adam sterwe, so sal hulle ook almal in Christus lewend gemaak word; maar elkeen in sy eie orde: as eersteling Christus, daarna die wat aan Christus behoort by sy koms. Daarna kom die einde, wanneer Hy die koninkryk aan God die Vader oorgee, as Hy alle heerskappy en alle gesag en mag vernietig het. Want Hy moet as koning heers totdat Hy al sy vyande onder sy voete gestel het. Die laaste vyand wat vernietig word, is die dood. Want Hy het alles aan sy voete onderwerp, maar wanneer Hy s dat alles onderwerp is, is dit duidelik dat Hy uitgesonder is wat alles aan Hom onderwerp het. En wanneer alles aan Hom onderwerp is, dan sal ook die Seun self Hom onderwerp aan die Een wat alles aan Hom onderwerp het, sodat God alles in almal kan wees.
(1Kor 15:20-28)
Ons heers nou saam met Hom, saam met Christus, heers alle gelowiges wat dit aanvaar!

Maar God, wat ryk is in barmhartigheid, het ons deur sy grote liefde waarmee Hy ons liefgehad het, ook toe ons dood was deur die misdade, lewend gemaak saam met Christus—uit genade is julle gered— en saam opgewek en saam laat sit in die hemele in Christus Jesus, sodat Hy in die eeue wat kom, kan betoon die uitnemende rykdom van sy genade in goedertierenheid oor ons in Christus Jesus.
(Efe 2:4-7)

Toe sing hulle ‘n nuwe lied en s: U is waardig om die boek te neem en sy sels oop te maak, want U is geslag en het ons vir God met u bloed gekoop uit elke stam en taal en volk en nasie, en het ons konings en priesters vir onse God gemaak, en ons sal as konings op die aarde heers.
(Open 5:9-10)

Want as ten gevolge van die misdaad van die n die dood geheers het deur die n, veel meer sal hulle wat die oorvloed van die genade en van die gawe van die geregtigheid ontvang, in die lewe heers deur die n, Jesus Christus.
(Rom 5:17)

Philip dT
Jun 22nd 2015, 05:24 PM
Dankie Ferdi vir hierdie draad. Dit is basies my verstaan ook. Die millennium kan nie 'n terugkeer na die Ou Testament beteken nie; dit maak nie sin nie. Dan beteken dit daar kom in die toekoms skielik regressie in die heilsgeskiedenis.

CFJ
Jun 22nd 2015, 08:45 PM
Dankie Ferdi vir hierdie draad. Dit is basies my verstaan ook. Die millennium kan nie 'n terugkeer na die Ou Testament beteken nie; dit maak nie sin nie. Dan beteken dit daar kom in die toekoms skielik regressie in die heilsgeskiedenis.

Hi Philip,

Die ander ding wat my opval, is die fokus wat die 1000 jarige vrederyk meebring. Dit verplaas mens na 'n vrede wat mens nog nie het nie en beteken eintlik vir die gelowige niks soos ons nou hier wandel nie. Die hemel beteken wel iets vir die gelowige, want ons burgerskap is reeds daar. Gelowiges het egter reeds 'n koninkryk waarin hulle hulself bevind en dit is konkreet van die dag van wedergeboorte so.

Vir myself begin die hele debat oor dispensasionalisme wat uitloop op die 1000 jarige vrederyk en die meriete daarvan, by Genesis 17. Dit is waar God 'n verbond (die wese van ons bestaan en om eendag hemel toe te kan gaan) met Abraham gesluit het en spesifiek vir wie daardie verbond bedoel was. Ek deel later my siening hieroor...

Philip dT
Jun 23rd 2015, 06:54 AM
Hi Philip,

Die ander ding wat my opval, is die fokus wat die 1000 jarige vrederyk meebring. Dit verplaas mens na 'n vrede wat mens nog nie het nie en beteken eintlik vir die gelowige niks soos ons nou hier wandel nie. Die hemel beteken wel iets vir die gelowige, want ons burgerskap is reeds daar. Gelowiges het egter reeds 'n koninkryk waarin hulle hulself bevind en dit is konkreet van die dag van wedergeboorte so.

Vir myself begin die hele debat oor dispensasionalisme wat uitloop op die 1000 jarige vrederyk en die meriete daarvan, by Genesis 17. Dit is waar God 'n verbond (die wese van ons bestaan en om eendag hemel toe te kan gaan) met Abraham gesluit het en spesifiek vir wie daardie verbond bedoel was. Ek deel later my siening hieroor...

Ja, en 'n ander ding is ons verstaan van Jesus se Messiasskap en God se koninkryk. Die heersende verwagting van die Messias in Jesus se tyd was dat daar 'n aardse, politiese koning moet kom wat die Jode moet bevry van onderdrukking en die Jode polities moet laat regeer oor die hele wreld. Hierdie was egter 'n wesenlike misverstaan van die aard van Chritus se koninskap en Messiasskap. Trouens, Jesus bestraf vir Petrus met die ergste bestraffing wat ons in die NT kry, naamlik, "Gaan weg agter My, Satan!" (Mark 8:33). Wat hier belangrik is, is dat Jesus se bestraffing volg op Petrus se reaksie nadat Jesus daarop dui dat sy Messiasskap beteken dat Hy "baie moet ly en verwerp word deur die ouderlinge en owerpriesters en skrifgeleerdes en gedood word en n drie dae opstaan" (8:31 - sien ook v. 29 waar dit duidelik gaan oor Jesus se Messiasskap). Petrus het dus steeds 'n verwagting gekoester in 'n aardse messias wat polities soos 'n koning Salomo moet regeer en die Jode as die kampioene van alle mense moet laat word. Dit was egter nooit die doel van Christus se Messiasskap nie, en sal nooit die doel wees nie.

Trouens, Jesus s uitdruklik "My koninkryk is nie van hierdie wreld nie" (Joh 18:36). Jesus is nou oor alle dinge, en hou alle dinge in stand (Kol 1:17). Dis nie bloot 'n minderwaardige, aardse koninskap nie, maar 'n kosmiese koninskap oor die heelal. Vir Jesus om dus nou weer afstand te laat doen van hierdie posisie en hom weer 'n minderwaardige, aardse koninkryk te laat kry (soos diegene wat 'n aardse millenium verwag), trek eintlik 'n streep deur Jesus se ware status.

paidforinfull
Jun 23rd 2015, 11:49 AM
Sou julle dan se dat die 1000 jaar Vredesryk simboliese betekenis het?

Soos ek verstaan gaan daar 'n tyd kom (in die toekoms) waar Jesus hier op aarde (onthou dat die Nuwe Hemel en die Nuwe Aarde volgens Openbaring 21 eers na die 1000 jaar kom) vir 1000 jaar gaan regeer. M.a.w. Hy gaan in die midde van almal wat dan gaan lewe wees. Daarbenewens gaan die gereddes wat uit die groot verdrukking kom saam met Hom regeer.

Maak nie saak hoe ek die Skrif i.v.m. hierdie onderwerp lees nie bly ek nog deurmekaar. Vir my is dit 'n tameletjie wat baie duister is.

B.

NS: Nog iets: miskien gaan hulle nie diere offer vir die vergewing van sondes nie, maar vir 'n ander rede soos 'ceremonial cleansing'. Hier volg 'n baie interessante artikel oor hierdie onderwerp: http://www.biblestudytools.com/commentaries/revelation/related-topics/millennial-sacrifices.html

Philip dT
Jun 23rd 2015, 04:42 PM
Daar is meer as een standpunt hieroor. Ek ontken nie noodwendig dat die millennium letterlik en toekomstig gaan/kan wees nie, maar ek lees nrens dat dit 'n aardse koninkryk op die huidige aarde moet wees nie, ook nie volgens Op 20:4 nie. Volgens Dan 7:18 lyk dit eerder of die koningskap wat die heiliges ontvang 'n ewige, kosmiese koningskap is. Die pro-evangelie in Gen 3:15 dui die hoof-stryd aan as die stryd tussen die saad van die slang en die saad van die vrou: dit gaan oor die basiese konflik tussen die koninkryk van die lig en die koninkryk van die duisternis. Christus se koninkryk l ook op hierdie dimensie en oorstyg alle aardse, fisiese en politiese dimensies.

paidforinfull
Jun 23rd 2015, 05:58 PM
Daar is meer as een standpunt hieroor. Ek ontken nie noodwendig dat die millennium letterlik en toekomstig gaan/kan wees nie, maar ek lees nrens dat dit 'n aardse koninkryk op die huidige aarde moet wees nie, ook nie volgens Op 20:4 nie. Volgens Dan 7:18 lyk dit eerder of die koningskap wat die heiliges ontvang 'n ewige, kosmiese koningskap is. Die pro-evangelie in Gen 3:15 dui die hoof-stryd aan as die stryd tussen die saad van die slang en die saad van die vrou: dit gaan oor die basiese konflik tussen die koninkryk van die lig en die koninkryk van die duisternis. Christus se koninkryk l ook op hierdie dimensie en oorstyg alle aardse, fisiese en politiese dimensies.

Soos ek dit sien is die 1000 jaar Vrederyk op die huidige aarde, want Johannes sien die die Nuwe Hemel en die Nuwe Aarde (en die Nuwe Jerusalem) afkom in Openbaring 21 - m.a.w. na die 1000 jaar Vrederyk.

Ek dink dit is toekomstig, want dit het nog nie gebeur nie.

B.

CFJ
Jun 23rd 2015, 08:15 PM
Sou julle dan se dat die 1000 jaar Vredesryk simboliese betekenis het?

Soos ek verstaan gaan daar 'n tyd kom (in die toekoms) waar Jesus hier op aarde (onthou dat die Nuwe Hemel en die Nuwe Aarde volgens Openbaring 21 eers na die 1000 jaar kom) vir 1000 jaar gaan regeer. M.a.w. Hy gaan in die midde van almal wat dan gaan lewe wees. Daarbenewens gaan die gereddes wat uit die groot verdrukking kom saam met Hom regeer.

Maak nie saak hoe ek die Skrif i.v.m. hierdie onderwerp lees nie bly ek nog deurmekaar. Vir my is dit 'n tameletjie wat baie duister is.

B.

NS: Nog iets: miskien gaan hulle nie diere offer vir die vergewing van sondes nie, maar vir 'n ander rede soos 'ceremonial cleansing'. Hier volg 'n baie interessante artikel oor hierdie onderwerp: http://www.biblestudytools.com/commentaries/revelation/related-topics/millennial-sacrifices.html

Hi B,

Dit lyk vir myself veel meer simbolies, alhoewel konkreet as wat dit fisies letterlik op hierdie aarde sou wees. As daar wel 'n toekomstige 1000 jaar is, twyfel ek of die uitleg van 'n terugkeer na die Ou Testament deel van so ryk kan wees. Die vraag is, wat is die doel van 'n letterlike 1000 jaar van vrede, as soort van 'n tussentydse vervanging/era van die huidige aarde en ook die toekomstige hemel waarop ons wag? Het God die hemel en die aarde en die 1000 jarige vrederyk geskape? Waar pas die 1000 jaar in, by die hemel of by die aarde of as unieke tyd en hoekom?

Verwag gelowiges die wederkoms en die hemel daarna of moet gelowiges eers 'n verwagting vir die wegraping en die 1000 jaar van vrede daarna koester? Watter verwagting is die een wat mens in eenvoud na uitsien?

paidforinfull
Jun 23rd 2015, 09:14 PM
Hi B,

Dit lyk vir myself veel meer simbolies, alhoewel konkreet as wat dit fisies letterlik op hierdie aarde sou wees. As daar wel 'n toekomstige 1000 jaar is, twyfel ek of die uitleg van 'n terugkeer na die Ou Testament deel van so ryk kan wees. Die vraag is, wat is die doel van 'n letterlike 1000 jaar van vrede, as soort van 'n tussentydse vervanging/era van die huidige aarde en ook die toekomstige hemel waarop ons wag? Het God die hemel en die aarde en die 1000 jarige vrederyk geskape? Waar pas die 1000 jaar in, by die hemel of by die aarde of as unieke tyd en hoekom?

Verwag gelowiges die wederkoms en die hemel daarna of moet gelowiges eers 'n verwagting vir die wegraping en die 1000 jaar van vrede daarna koester? Watter verwagting is die een wat mens in eenvoud na uitsien?

Dis presies wat ek ook wonder.

Dit kan wees dat God die 1000 jaar eenkant gesit het vir fisiese Israel, want die tyd van die nasies (time of the gentiles) gaan tot 'n einde kom (Lukas 21:24) - heel moontlik met die wegraping, waarna 144,000 Jode geseel gaan word (12,000 uit elke stam) (Openbaring 7).

Mens moet ook wonder waar ons (gelowiges wat nie vir ons geloof gemartel was nie) heen gaan na Jesus ons kom haal het - hemel of paradys? Ek sien hierdie twee plekke nie as dieselfde nie. Die paradys lyk vir my meer na 'n tydelike plek waar die dooies in Christus rus tot die veroordeling aan die einde van tyd.

Die wat wel gemartel was vir hulle geloof blyk direk hemel toe te gaan want hulle verskyn voor God se troon. Dis ook hulle wat saam met Jesus vir 1000 jaar gaan regeer. Openbaring 20: 4 "En ek het trone gesien, en hulle het daarop gaan sit, en aan hulle is die oordeel gegee; en ek het die siele gesien van die wat onthoof is oor die getuienis van Jesus en oor die woord van God, en die wat die dier en sy beeld nie aanbid het nie, en die merk op hulle voorhoof en op hulle hand nie ontvang het nie; en hulle het geleef en as konings geregeer saam met Christus die duisend jaar lank."

Verskoon as ek deurmekaar praat, maar ek het griep en my kop voel asof dit vol wol is.

B.

Philip dT
Jun 25th 2015, 11:57 AM
Soos ek dit sien is die 1000 jaar Vrederyk op die huidige aarde, want Johannes sien die die Nuwe Hemel en die Nuwe Aarde (en die Nuwe Jerusalem) afkom in Openbaring 21 - m.a.w. na die 1000 jaar Vrederyk.

Ek dink dit is toekomstig, want dit het nog nie gebeur nie.

B.

Ek glo ook daar gaan 'n nuwe hemel en aarde kom. Maar as dit dan 'n nuwe hemel en 'n nuwe aarde is, hoe kan dit dan op huidige aarde dui?

paidforinfull
Jun 25th 2015, 12:02 PM
Ek glo ook daar gaan 'n nuwe hemel en aarde kom. Maar as dit dan 'n nuwe hemel en 'n nuwe aarde is, hoe kan dit dan op huidige aarde dui?

Die nuwe hemel en aarde gaan eers na die 1000 Vrederyk kom (Openbaring 21).

B.

Philip dT
Jun 27th 2015, 08:37 PM
Die nuwe hemel en aarde gaan eers na die 1000 Vrederyk kom (Openbaring 21).

B.

Skies, en sien nou eers die "m.a.w. na die 1000 jaar Vrederyk". Ek het gedink jy bedoel die 1000 jarige Vrederyk is tydens die nuwe hemel en aarde.
Ek sou s die 1000 jaar, wat ek nie 'n "duisendjarige Vrederyk" sal noem nie (dis 'n term geskep deur dispensasionaliste), dui op die periode van totale vernietiging van die huidige aarde en alle lewe daarop (soos uiteengesit in Openbaring), en die nuwe hemel en aarde: tussen die eerste opstanding en die tweede dood. M.a.w. die aarde l as't ware weer woes en leeg tydens die millennium terwyl die Satan gebind word, sonder mense op die aarde wat dit bewoon. In die 1000 jaar is God se kinders dan by Hom en regeer saam met Hom nadat hulle reeds verheerlikte liggame ontvang het, hoewel nog nie op die nuwe hemel en aarde nie. Dis m.a.w. nie 'n aardse, politiese regering nie. Dis soos ek dit lees.