Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ek wil julle vra om my te Help

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Ek wil julle vra om my te Help

Sal julle my help om oor die Konsep van Herlewing (Revival) te dink?

Gaan spesifiek na Jonah 3:1-10. Kyk na die volgende, en maak waarnemings deur slegs die vrae te beantwoord. Kan julle net by die vrae hou want ek wil dit as 'n Steekproef gebruik? Miskien kan julle vriende kry om te help.

1. Hoe groot was die Stad?

2. Hoe euwel/sleg was die Stad?

3. Wat het gebeur na Jonah?

4. Wat het Jonah gepreek?

5. Wat was die Reaksie in die Meederheid van die Bevolking (of minderheid)?

6. Het daar 'n verandering in mense se Harte plaas gevind?

7. Kan ons glo dat die Nineviete van daardie tydstip saam met ons in die Hemel gaan wees?

8. Was dit 'n Revival / Herlewing?

9. Kan ons wat ons vandag sien met mense gebeur 'n Herlewing noem?

10. Was sonde besef en berou 'n belangrike eienskap van die Nineveh Herlewing van 765 V.C.?

11. Is Sonde besef en berou 'n belangrike eienskap van die 2008 "herlewings."
    6
    Nineveh tydens Jonah was 'n Herlewing (Revival)
    83.33%
    5
    Nineveh tydens Jonah was nie Herlewing nie
    16.67%
    1
    Nineveh en Jonah was net 'n "Visserman Fabel"
    0.00%
    0
    Nineveh en Jonah gaan nie oor Herlewing nie
    0.00%
    0

The poll is expired.

Anton VS

Slegs beskawings wat hulle wortels skiet in die Christelike Geloof kan werklikwaar as beskawing bestempel word.

-- Abraham Kuyper --

www.collegia.blogspot.com

1. Hoe groot was die Stad?

Die teksgedeelte se baie groot, drie dagreise te voet, daar is bewerings dat ons praat van hier in die omgewing van 600,000 mense, die Woord noem wel die mense wat nie onderskeid kon tref tussen wat ek sal se goed en kwaad nie, op 120,000. So vir daardie tyd was dit 'n massiewe stad.

2. Hoe euwel/sleg was die Stad?

Wel, Jona 1 stel dit duidelik dat in God se oe die stad boos was, ek dink elke ongeredde persoon is boos, so ek wil nie onderskeid tref tussen die stad se mense en ongeredde mense vandag nie, maar feit bly staan, hul lewens was onaanvaarbaar vir God. Hulle was mense wat die verderf verdien het.

3. Wat het gebeur na Jonah?

Daar was 'n massa bekering, die hele stad het hul tot God gewend.

Die toorn van God, vuur en swawel Ons weet seker nie als wat Jona gese het nie, maar die Woord se "Nog veertig dae, dan word Ninevé verwoes." Ja Anton, dit is tyd dat ons weer die toorn van God begin preek.

5. Wat was die Reaksie in die Meederheid van die Bevolking (of minderheid)?

Die Woord se hulle het ernstig tot God geroep. So, ek sien hier 'n inkeer, 'n sondebesef en 'n roep tot God vir genade en vergifnis, WARE BEKERING.

6. Het daar 'n verandering in mense se Harte plaas gevind?

O ja, ek glo beslis so, want God is Een wat die harte van mense ondersoek.

Deurgrond my, o God, en ken my hart; toets my en ken my gedagtes;
    Psalms 139:23

As ek dan lees in Jona 3 dat God hulle werke gesien het en hul bekering van hul verkeerde wee en aan hulle genade betoon het, dan ja, dan glo ek God het hulle harte ondersoek en gesien dat daarin ware bekering plaasgevind het, 'n ware hartsverandering.

7. Kan ons glo dat die Nineviete van daardie tydstip saam met ons in die Hemel gaan wees?

Anton, ja, ek glo so, ek basseer dit op dievolgende:

Die manne van Ninevé sal in die oordeel opstaan saam met hierdie geslag en dit veroordeel; want hulle het hul op die prediking van Jona bekeer, en -- meer as Jona is hier!
    Matteus 12:41

Nou, hierdie aanname van my kan foutief wees, maar ek glo ook dat die gebeure soos ons lees in die boek Jona een van die sterkste skadus is na Jesus se sterwe en opstanding uit die dode, so ek gaan 'n "bold statement" hier maak en se dat die boek Jona baie sterk evangeliese eienskappe het.

8. Was dit 'n Revival / Herlewing?

Ja Anton, dit was 'n ware herlewing, 'n ware herlewing kan slegs plaasvind as daar 'n sondebesef en 'n inkeer was en dit sien ons duidelik in hier, die massiewe skaal waarop dit plaasgevind het maak dit net soveel duideliker dat die die hand van God is wat hier aan die werk is en nie die hand van mense nie. En daardeur se ek nie dat getalle bloot 'n herlewing bepaal nie, maar sulke getalle wat gepaardgaan met 'n vooraf sondebesef en inkeer kan niks anders wees as 'n Gees bewerkte God gedrewe herlewing nie.

9. Kan ons wat ons vandag sien met mense gebeur 'n Herlewing noem?

Ek gaan ongelukkig moet se nee. Ek sien nie in vandag se "herlewings" 'n sondebesef en inkeer nie, ek sien nie dat vandag tydens herlewings God se toorn en opregte liefdevolle waarskuwing van oordeel verkondig word nie. Vandag se "herlewings" is wat ek eerder sal noem "Feel good" humanistiese herlewings.

10. Was sonde besef en berou 'n belangrike eienskap van die Nineveh Herlewing van 765 V.C.?

Soos ek in punt 8 geskryf het, absoluut, nie net was dit 'n belangrike eienskap nie, dit was die kern van die herlewing, dit sal altyd die kern wees van ware herlewing.

11. Is Sonde besef en berou 'n belangrike eienskap van die 2008 "herlewings." [/quote]

Ek glo nie, nee. Gaan ons weer 'n herlewing sien? Ek weet nie, die Woord se in die laaste dae sal daar afval wees. Is ons God groot en almagtig. Absoluut, ek sal Hom steeds bid vir persoonlike herlewing in mense se harte, ek sal Hom steeds bid vir persoonlike sondebesef en inkeer in mense se harte, as Hy dit so sal wil dat daar weer 'n ware herlewing met sondebesef en inkeer as die kern, gedrewe deur die Heilige Gees moet plaasvind, dan sal ek Hom verseker loof en prys daarvoor.

Groete
    Phil

Comment

Interesante vrae Anton,

Dink jy die tydsvlak waarin Jona afspeel het 'n invloed op jou vrae ? (Na die vloed, maar voor die verkiesing van die Verbondsvolk)

Comment

Phil hulle ek sal se "You nailed it down" - ek is beindruk deur jou waarnemings

Fila - ek glo nie dat daar 'n invloed kan wees nie. Daar is sommige wat beweer dat die Niniviete nie tot bekering gekom het nie, want hulle is nie in die "verbond" in gewei nie, ek gaan maar op Jesus se woorde in Mat 12:41

Onthou in alle "bedelings/dispensations" was daar geleentheid vir "gentiles" of eerder heidene om tot bekering te kan kom - dink aan Nebukadnezer
        Anton VS

Slegs beskawings wat hulle wortels skiet in die Christelike Geloof kan werklikwaar as beskawing bestempel word.

-- Abraham Kuyper --

Comment

Originally posted by Antonvs View Post

Fila - ek glo nie dat daar 'n invloed kan wees nie. Daar is sommige wat beweer dat die Niniviete nie tot bekering gekom het nie, want hulle is nie in die "verbond" in gewei nie, ek gaan maar op Jesus se woorde in Mat 12:41

Onthou in alle "bedelings/dispensations" was daar geleentheid vir "gentiles" of eerder heidene om tot bekering te kan kom - dink aan Nebukadnezer
          Dankie Anton,
          Ek wonder egter nog steeds of hier van 'n herlewing gepraat kan word, wat dit beteken dat die mense van die stad oorspronklik gelowig was, nie waar nie ?
          Wat my egter die vraag laat vrae het is die inligting tot ons beskiking oor wie die stad gebou het : Nimrod, vader van Babel. ( Gen 10 ter verwysing)

Dink jy dat, ten spyte hiervan, Nineve' nog steeds as 'n stad van gelowiges was wat dan later eers afvalig geraak het ? Waarop baseer jy jou antwoord ?

Comment

Definisie

Ek dink ons moet kyk of daar nie vaagheid by die term "Revival/ Herlewing" is nie. Herlewing beteken vir my nie "belangstelling" in geloof nie - of valslik soos mense beweer - "toewyding of meer erns-making" van sake rakende geloof. Dis snert! Dis 'n vals lering van die Second Blessing Movement - wat glo jy kan gered wees, en dan eer jare later - "dedicated" of "toegewyde" Christen word. Twak! Jy is ernstig oor geloof of jy is nie. Daar is nie so iets soos lou Christene en toegewyde Christene nie - God doen nie 'n halwe werk met weder-geboorte nie, nog minder 'n halwe werk van Heiligmaking.

Dus as ek die term herlewing gebruik, gebruik ek dit in die konteks van iemand wat tot bekering kom, m.a.w. uit geestelike dood oorgaan na die lewe - ewige lewe.

Waarom wonder jy oor Nineveh se geloof - daar was "geen" gelowiges voor Jonah - so glo ons anders sou God nie die stad wou vernietig nie. Maak ek sin?

Ek verstaan nie wat Nimrod met die sake te maak het nie - help my ou maat.
            Anton VS

-- Abraham Kuyper --

Comment

Aaah jy sien, ons het twee verskillende definisies van "herlewing."
              Ek verstaan nou wat jy bedoel met herlewing in die konteks wat jy dit gebruik, vir my beteken dit iets anders, meer spesifiek dat herlewing daarop dui dat daar "lewe" was, wat verlore geraak het, en dan weer toegevoeg word.
              My vraag staan dus nog steeds, dink jy dat Nineve op 'n stadium gelowig was en toe afvalig geraak het, of was hulle ongelowig van die begin af ?

Ek noem Nimrod spesifiek omrede sy invloed as stigter van Nineve impliseer dat die stad nooit gelowig was om mee te begin nie.

Comment

Nineveh

Ek dink was daar gelowiges, sou die stad God nie so gegrief het nie.

So, nee ek dink nie tot en met Jonah se kom, was daar geen gelowiges nie.

'n generasie later, was daar niks te siene van die geloof nie - in 722 het hulle Israel wegevoer.

Ons moet bietjie gesels oor die konsep van herlewing en of ons terminologie regdoen aan die Bybel se leringe.

Ek glo as sulks is herlewing nie "leef weer" nie, maar eerder "nuwe lewe" soos in wedergeboorte.

Ek dink as ons mense moet aanhits om weer belang te stel in hulle geloof, of hulle geloof te "revive" of te laat "her-lewing" bring aan 'n geloof van soos 'n kamvuur nou net smeul. Sou ons van so iets praat is dit eintlik 'n baie lae siening (dalk 'n lasterlike siening van die Christen geloof, die werk van Christus, en die werk van die Heilige Gees.

Ek dink ons almal gaan deur tye met ons geloof - soms aan die brand soms minder - maar waar die vuurtjie nou net na smeulende kole toe oorgaan sou ek meer geneig wees om te dink daar was nooit werklikware "wedergeboorte" in die eerste plek nie.
                Anton VS

-- Abraham Kuyper --

Comment

Anton

Ek stem redelik saam met jou hier, ek glo ook herlewing kan ook gesien word saam met wedergeboorte, jy word weer lewend gemaak soos in Joh 3.

Ek sal vir mense wat "backslide" eerder oproep tot heiligmaking, so ek onderskei tussen herlewing en 'n oproep tot heiligmaking. Ek vind die oproep tot heiligmaking partymaal baie moeiliker met mense as om mense te laat verstaan dat hulle wedergebore moet word. Weer die "ek het my kerk" sindroom

Comment

Dankie vir jou antwoord Anton. Hierdie kan nogals maklik in 'n interesante gesprek onketting wat "eens gered altyd gered" betref, maar dit is dalk 'n onderwerp vir 'n ander draad.

Comment

Of dalk

Of dalk - kan iemand gered wees m.a.w. wedergebore wees - maar nooit heiligmaking beleef in sy/ haar lewe?

Is daar iets in die Skrif wat wys dat iemand gered maar "onheilig" voortleef?

Is daar iets in die Skrif wat wys dat 'n mens kan afdwaal en permanent volhard in 'n onheilige lewe?
                      Anton VS

-- Abraham Kuyper --

Comment

Originally posted by Phil Fourie View Post

Die toorn van God, vuur en swawel Ons weet seker nie als wat Jona gese het nie, maar die Woord se "Nog veertig dae, dan word Ninevé verwoes." Ja Anton, dit is tyd dat ons weer die toorn van God begin preek.
                        Hier is 'n skakel na 'n preek genaamd Ten Shekels and a Shirt, ongelukkig in Brits, maar PUIK! (Ek self het sommer net die pdf weergawe van die transkripsie vir my afgelaai; dit is voldoende.) Ek het sommer die lęer onder 'n ander naam gestoor op my PC: POWER GOSPEL

Comment

Of dalk - kan iemand gered wees m.a.w. wedergebore wees - maar nooit heiligmaking beleef in sy/ haar lewe?

Is daar iets in die Skrif wat wys dat iemand gered maar "onheilig" voortleef?

Is daar iets in die Skrif wat wys dat 'n mens kan afdwaal en permanent volhard in 'n onheilige lewe?
                          Ek dink ons kan begin by 'n vers soos dievolgende en van daaraf verder werk

as iemand se werk verbrand word, sal hy skade ly; alhoewel hy self gered sal word, maar soos deur vuur heen.
                          1 Korintiërs 3:15

Daar is nog baie ander teksgedeeltes, maar ek sal graag dat iemand anders ook bietjie die tyd neem om te delf in hierdie onderwerp in en so self uit die Woord te leer wat ware heiligmaking is, wat ware verlossing is

Comment

Dankie Phil

1 Kor 3:15 is 'n klassieke vers wat handel oor die "getrouheid" van die "Geredde" en sy werke - nie noodwendig goie / slegte dade nie maar eerder "werke van die Gees" - d.w.s. wat het jy met jou "redding en gawes v/d Gees" gedoen - "Het jy dit begrawe?, noot uitgeryk, nooit meer nagelees nie? Nooit meer belangesteln nie? " - of "Het jy jou gawes net vir jouself aangewend?" Dis waaroor hierdie "judgment" gaan = dis 'n oordeels troon SLEGS vir GELOWIGES.

Onthou - hierdie teks verwys na die "behma-seat" en is nie dieselfde troon van oordeel van Open 20. wat vir ONGELOWIGES is.

Nogsteeds is die punt en teks relevant Phil - want ek glo 'n persoon wat gered is, maar nie heilig / heiligmaking word nie - sal uit die aard van die saak nooit/ selde vrug op die bediening he nie. Daarom sal daardie persoon niks kan wys nie, of dit wat hy wys "strooi en stoppels" maklik kan verbrand word"

1 Cor 3:15 - gaan oor veral die predikant - wat nooit dieper wou gaan met die teks, nooit 'n boek, handboek, joernaal of artikel wou optel om meer te leer nie, sy preke is binne 'n uur of drie afgehandel. Die aard v/d saak is dat sy bediening en kansel bediening OPPERVLAKKIG en met Strooi gebou is - Hy sal gered word, maar hy sal BESKAAM staan.

Is Romeine 12:1-2 Opsioneel, of 'n Nie-onderhandelbare opdrag vir elke Christen.
                            Anton VS

-- Abraham Kuyper --

Comment

Is Romeine 12:1-2 Opsioneel, of 'n Nie-onderhandelbare opdrag vir elke Christen.
                              Ja Anton, ek is saam met jou aangaande die Behma stoel vir die gereddenes voor die bruilofsmaal en dan die Wit Troon oordeel vir die ongelowiges na die 1,000 jarige vrederyk.

Nou, na Rom 12:1-2

Nie-onderhandelbaar

Hoekom sal Phil nou so iets hards kom se? Kom ons gaan kyk na die teksgedeelte:

Ek vermaan julle dan, broeders, by die ontferminge van God, dat julle jul liggame stel as 'n lewende, heilige en aan God welgevallige offer dit is julle redelike godsdiens.
                              En word nie aan hierdie węreld gelykvormig nie, maar word verander deur die vernuwing van julle gemoed, sodat julle kan beproef wat die goeie en welgevallige en volmaakte wil van God is.
                              Rom 12:1-2

1. Redelike godsdiens

Redelike hier vertaal vanaf die Griekse woord logikos, wat tog self redelik verduidelikend is, dit is logies/logika, julle logiese godsdiens. Ek glo hierdie redelike/logiese godsdiens waarvan Paulus hier praat is nie eer die diepe binnekamer gesprekke met God nie, dit is nie eers hierdie amazing openbaring wat mens uit God se Woord kry as jy daarin delf nie. Om jou liggaam as 'n lewendige, heilige en aan God welgevallige offer te stel is as ek vir Paulus hier reg verstaan amper die minimum vereiste van jou geloof. Dit sal iets wees wat natuurlik sal wees vir die persoon wat Jesus as sy Verlosser aangeneem en vervul is deur die Heilige Gees.

So nee, gebasseer aan die redelike godsdiens "toets" is hierdie stel van jou liggaam aan God as 'n heilige offer nie opsioneel nie.

2. Ongelykvormigheid aan wereld

Kom ons gaan kyk hoe word geloof beskryf in die geloofshoofstuk van die Bybel.

Maar nou verlang hulle na 'n beter een, dit is 'n hemelse. Daarom skaam God Hom nie vir hulle om hulle God genoem te word nie, want Hy het vir hulle 'n stad berei.
                              Hebreërs 11:16

die węreld was hulle nie werd nie -- hulle het in woestyne rondgedwaal en op berge en in spelonke en skeure in die grond.
                              Hebreërs 11:38

Egbrekers en egbreeksters, weet julle nie dat die vriendskap van die węreld vyandskap teen God is nie? Wie dan 'n vriend van die węreld wil wees, word 'n vyand van God.
                              Jakobus 4:4

Gebasseer op hierdie toets sal ek ook se, nee, Rom 12:1-2 is nie opsioneel nie, God soek mense wat Hom gaan dien wat heilig is, afgesonder vir Hom, nie gefokus op die węreldse nie, maar gefokus op Hom en Hom alleen.

Ek hoop my "toetsies" hier het sin gemaak.

Groete
                              Phil

Comment

Working...
                              X