Announcement

Collapse
No announcement yet.

God se oogappel

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• God se oogappel

Baie van die rampe wat die wereld tref soos vir Amerika deur orkane, tornado's en aardbewings kan direk gekoppel word aan hulle houding jeens Israel. Die onlangse Ysland vulkaan kan direk gekoppel word aan Britanje se houding jeens Israel.

Israel het 'n advertensie veldtog geloots in Britanje om toerisme na Israel te bevorder. Die klaagmuur is as een van die foto's gebruik in die advertensie. So word daar toe gepeuter met God se oogapple.....ISRAEL.

A UK watchdog has banned an Israeli tourism advert showing the Western Wall, saying it is 'misleading'.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8620389.stm

Wel toe besluit God as niemand Israel toe mag gaan nie, dan mag niemand ook Europa toe gaan nie. En so trek God sy swaar uit en laat die Ysland vulkaan "erupt" wat vir meer as 'n week die hele wereld lam le om na en van Europa te kan vlieg.

Romeine 2:11 : " God trek immers niemand voor nie. "

Kolossense 3:25(b) : " die Here trek niemand voor nie. "

?

Comment

Originally posted by Die Filadelfieer View Post
      Romeine 2:11 : " God trek immers niemand voor nie. "

Kolossense 3:25(b) : " die Here trek niemand voor nie. "

?
      En ek dog ek is Sy witbroodjie
      The LORD is my Miracle

G_d was gracious He has shown favor

Hope is a seed
      God plants in our hearts
      to remind us
      there are better things ahead.
      -Holley Gerth

Comment

Originally posted by Ta-An View Post
        En ek dog ek is Sy witbroodjie
        Ek dog toe eers ek is Sy witbroodjie !

Dus :

As ek Sy witbroodjie is, en jy is ook Sy witbroodjie, beteken dit AL Sy kinders is witbrode !

Comment

Heb 8:10 Want dit is die verbond wat Ek ná dié dae sal sluit met die huis van Israel, spreek die Here: Ek sal my wette in hulle verstand gee en dit op hulle hart skrywe; en Ek sal vir hulle ‘n God wees, en hulle sal vir My ‘n volk wees.

Comment

Originally posted by Johnny View Post
            Heb 8:10 Want dit is die verbond wat Ek ná dié dae sal sluit met die huis van Israel, spreek die Here: Ek sal my wette in hulle verstand gee en dit op hulle hart skrywe; en Ek sal vir hulle ‘n God wees, en hulle sal vir My ‘n volk wees.
            .....en toe verloën hulle vir Jesus. Hartseer nê ?

Comment

Originally posted by Die Filadelfieer View Post
              .....en toe verloën hulle vir Jesus. Hartseer nê ?
              "....dié dae...." Sien jy die strepie op die "é"? Ek wil nou nie vir jou 'n geskiedenis les gee nie, maar dit verwys na die eindtyd....die laaste dae. Het jy dit?

Comment

Na aanleiding van my plasing oor die vulkaan, laat my toe om hierdie e-pos (engels) te plaas wat ek ontvang het. God sorg voorwaar vir Sy land en volk. Sorry Fila en Ta-An, julle is nie God se witbroodtjies nie.

Spark of Zionism
                Effort to fly Israelis stranded in Europe to Israel renews Noam Bedein's
                belief in our state
                Noam Bedein YNET Published: 04.25.10, 09:37 / Israel Opinion
                http://www.ynetnews.com/articles/0,7...880118,00.html

April 19, 2010: It was Monday, the eve of Israel's Independence Day and the
                fifth day in the world's largest aviation crisis that has paralyzed Europe,
                following a volcanic explosion in Iceland which left the sky of 23 countries
                clouded in volcanic dust.

I was left stranded in Holland, but after hearing that El Al had promised to
                send more Israeli jets to Europe to collect stranded Israelis, I found
                myself traveling to Rome, halfway across the European continent by train.

After 27 hours of a nerve-racking trip, I remained doggedly determined to
                join the rest of the people of Israel in celebration of Israel Independence
                Day. I finally arrived at Terminal 5 in Rome at 23:30.

Much to my amazement, I found a nearly empty terminal, deserted of
                passengers, aircrafts, and airline employees. Only one ticket counter had a
                long line of people and that was of course El Al. Exhausted Israelis from
                all corners of Europe had arrived to board the jumbo plane decked with
                Israeli flags. El Al specifically sent the plane to gather Israeli travelers
                and bring them back home to celebrate Independence Day with their families.
                It was a sort of in gathering of the exiles sponsored and facilitated by El
                Al.

El Al, Israel's largest airline, privatized in 2003, serves as the national
                airline of Israel. It was one of the first if not the only airline that was
                able to adjust to a state of emergency in less than 24 hours when airports
                across Europe were forced to shut down.

It is amazing how every time there is a national disaster or international
                crisis, Israel, somehow, is always among the first countries to act and lend
                a hand. As such a tiny country, which since its establishment has existed
                under constant terror and threat, Israel is constantly in a state of
                preparedness as well.

Zionism still here and kicking

On my way to Rome during the weekend on the train, I heard from many other
                Israelis that countless airlines on which they had flown did not open
                emergency centers in order to instruct passengers how to act during this
                emergency situation.

Israeli media did not stop broadcasting the news that El Al was operating to
                return stranded Israelis back to Israel and consequently the airline
                established an emergency information center to receive calls and share
                information on flight location points where Israelis could verify where to
                catch a flight back to Israel.

El Al sent 15 additional jets to transport 20,000 Israelis stuck across
                Europe in places including Munich, Madrid, Barcelona and Rome. El Al also
                ensured that the same ticket could be used regardless of the country from
                which travelers were scheduled to fly from in Europe, even if the flight
                from that particular country had been cancelled to Israel.

In addition, the El-Al crews did an amazing job, working over 20 hours
                non-stop to provide the best quality of services in this time of emergency.

The flight from Rome to Tel Aviv on April 20, 2010, was the best way to
                begin celebrating 62 years to the state of Israel. During the soft landing
                in Ben Gurion Airport at 7 am, I felt that there was something Biblical in
                the operation, something like "the wings of eagles."

As I traveled, I had much time to reflect on the country's current state and
                where we are today, after 2,000 years of dreaming of returning to our
                homeland.

I can honestly say that my experience this past Israel Independence Day
                renewed my belief in our state. I am back home in Sderot, the world
                "capital" of bomb shelters, with hope in my heart, that Zionism is still
                here and kicking, and that the Jewish state will continue to stand up for
                her citizens both around the world and at home.

Thanks to El Al, 20,000 Israelis made it back home in what was truly a
                reflection of the spirit that helped make Israel independent 62 years ago.

Comment

Johnny ons dien waarlik 'n God wat tenvolle vertrou kan word.

Comment

Originally posted by trudie View Post
                    Johnny ons dien waarlik 'n God wat tenvolle vertrou kan word.
                    Trudie, soos dit ook in die Skrif bevestig kan word op wie ons KAN vertrou:

Psalm 118:8 Dit is beter om by die HERE te skuil as om op mense te vertrou.

Comment

Re: God se oogappel

In Deutr. 32:10 word daar na Israel verwys as God se oogappel. Soos wat die ooglid vanself die oogappel beskerm, sal God Israel beskerm en behoue laat bly om sy plan met hulle tot volle uitvoer te bring.

Net 'n bietjie verder lees ons in vers 13 van olie uit klipharde rots. Wat sou dit beteken? Baie sien die vers as 'n voorspelling dat Israel in die laaste dae groot hoeveelhede olie gaan ontdek.

Vergelyk dit nou met hierdie nuusopskrif van Mei vanjaar:

U.S. GOVERNMENT REPORT: ISRAEL HAS 122 TRILLION CUBIC FEET OF NATURAL GAS OFFSHORE

en die nuusberig wat net gister verskyn het ...

1.5 BILLION BARRELS OF OIL DISCOVERED IN ISRAEL
                      1.5 billion barrels of oil discovered near Rosh Ha'Ayin

Hier is werklik groot dinge in Israel aan die gebeur. 'n Paar jaar terug was die land net 'n puinhoop, maar die ontwikkeling wat die laaste 60 jaar daar plaasgevind het, is fenominaal. Lees ook maar Eseg. 38 oor die inval van Rusland, Iran en ander. Dit sal wees aan die einde van die dae en dit sal in die land van Israel wees, die middelpunt van die wêreld. Hierdie profesie kon vir die laaste 2000 jaar nie vervul word nie, want Israel het nie daar gewoon nie, maar nou gebeur dit. Rusland en Iran is reeds bondgenote wat hulle ook nooit in die geskiedenis was nie. Maar soos Deutr. sê, God sal sy oogappel beskerm en dit word duidelik hier in Eseg. 38 verduidelik hoe dit sal gebeur.

Baie merkwaardig is ook vers 12 van Eseg. 38. Die lande wat Israel kom aanval, wil Israel se rykdomme van hulle af kom buit. Hoe verstaan mens dit? Israel het net 'n paar jaar gelede uit die ghetto's van die tweede wêreldoorlog en met totaal niks aan hulle nie in die land begin aankom. So, wat kan 'n land soos Rusland nou van Israel af probeer buit? Wel, die Bybel is altyd waar en ook hierdie profesie wat vir die laaste 60 jaar totaal onmoontlik gelyk het, word nou 'n realiteit. Israel is ekonomies besig om vinniger te groei as enige ander westerse land en nou nog hierdie ontdekking van groot hoeveelhede olie ook.....
                      Last edited by David2; Aug 19th 2010, 12:48 PM.

Comment

Originally posted by David2 View Post
                        Hier is werklik groot dinge in Israel aan die gebeur. .....
                        En dit is hoekom die Arabiere die Jode uit Israel weg wil hê
                        The LORD is my Miracle

G_d was gracious He has shown favor

Hope is a seed
                        God plants in our hearts
                        to remind us
                        there are better things ahead.
                        -Holley Gerth

Comment

The Apple Of God’s Eye
                          By Grant Phillips

“For thus saith the LORD of hosts; After the glory hath he sent me unto the nations which spoiled you: for he that toucheth you toucheth the apple of his eye.” (Zechariah 2:8)

“And I will bless them that bless thee, and curse him that curseth thee: and in thee shall all families of the earth be blessed.” (Genesis 12:3)

“For thou art an holy people unto the LORD thy God, and the LORD hath chosen thee to be a peculiar people unto himself, above all the nations that are upon the earth.” (Deuteronomy 14:2)

Our country, the United States of America, has always been a supporter of the nation of Israel, until this current administration. Never, in its short modern history has Israel and its leaders been treated with such disrespect; such outright contempt, by a “friend.” If we were descendants of Ishmael it could be expected, but we are not.

Our forefathers set the foundation of this country upon the Word of God, and for generations we, as a whole, have respected that Word and loved His chosen nation Israel. But guess what, we don’t want God in our lives anymore. We care not for His Word, and our hearts have turned to stone toward Him and the “apple of His eye.” Thanks to our new found Godlessness, we have cast our bread upon the waters and our profits are going down the tube. We have become fools.

“The fool hath said in his heart, There is no God. They are corrupt, they have done abominable works, there is none that doeth good.” (Psalms 14:1)

Israel is precious to Almighty God, the apple [pupil] of His eye. He is simply saying, “You touch my chosen nation Israel. You poke me in the eye.”

God called Israel a “peculiar people,” and he did not mean oddball. He is saying that Israel is specially chosen by Him. They are the nation He called out from among all the other nations, and he holds them in the strength of His own hands.

Try harming lion cubs and see what mama lioness does. When it rains in the barnyard, mama hen covers her chicks with her wings to keep them dry. Take a walk back through history and see what happened to those nations who struck out against Israel.

Even when God allowed other nations to strike Israel, He did so to bring her back to Him, and He also dealt with those nations severely. Even in modern times, consider what happened to Germany. Take a stroll through the book of Revelation and comprehend what God is going to do to all nations of this earth who afflict the apple of his eye. It isn’t a pretty sight.

I’m sure most of us saw the fiasco at the Democratic National Convention. Obama and company wanted no part of God on the program. That also included not recognizing Jerusalem as the legitimate capital of Israel. But alas! Obama would lose some votes! “Put them back! Put them back!” Well, they voted God back in (as if He would want any part of it anyway) and also included recognizing Jerusalem as Israel’s capital, but did you listen carefully to the voice vote? My wife and I listed very carefully. As a matter of fact, we kept rewinding, and playing it back, over and over. It was very clear, no doubt in our minds, the majority did not, I repeat did “not” want to restore these two “slight” omissions. Anyway, for the sake of Obama’s votes, the majority was overruled, and these two “omissions” were restored to the platform. Sigh! “Whew! That was close!” What a bunch of phony jackals!

If that weren’t enough, Obama has decided he doesn’t have time to meet with Benjamin Netanyahu this month, the Israeli Prime Minister. He has more important things to do. Yeah, I can think of two of them; campaigning and another round of golf (which is well over 100 trips since he has been President).

Folks, we need to seriously consider voting for someone who strongly supports the nation Israel and only one of the three candidates fits this description.

Recall that the majority of the Democratic delegates did not want to restore God and Jerusalem/Israel to the platform. I pray that is not the case with those who say they are Christians.

I may not always agree with some things that Israel does, such as their continual rejection of their own God, but God can deal with that, and He is doing so. I love Israel as a nation and the people who compose that nation, and I’m sure you do too. These dear people have given us the greatest gift of all; i.e. the knowledge of the one true God, and I am ever so grateful for that.

Grant Phillips

grantphillips@windstream.net

Comment

Originally posted by Johnny View Post
                            Baie van die rampe wat die wereld tref soos vir Amerika deur orkane, tornado's en aardbewings kan direk gekoppel word aan hulle houding jeens Israel. Die onlangse Ysland vulkaan kan direk gekoppel word aan Britanje se houding jeens Israel.

Israel het 'n advertensie veldtog geloots in Britanje om toerisme na Israel te bevorder. Die klaagmuur is as een van die foto's gebruik in die advertensie. So word daar toe gepeuter met God se oogapple.....ISRAEL.

A UK watchdog has banned an Israeli tourism advert showing the Western Wall, saying it is 'misleading'.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/8620389.stm

Wel toe besluit God as niemand Israel toe mag gaan nie, dan mag niemand ook Europa toe gaan nie. En so trek God sy swaar uit en laat die Ysland vulkaan "erupt" wat vir meer as 'n week die hele wereld lam le om na en van Europa te kan vlieg.

Ai tog, en hier word God geblameer vir die vulkane etc...Johnny, ons het dit al op n ander draad bespreek, so ek gaan dit nie weer se nie...

Maar God kan nie blameer word vir die ellende van hierdie wereld nie...

daar is ook baie maal fisiese en geestelike Israel bespreek...Jy sal nie oortuig word dat God n geestelike Israel het nadat fisiese Israel Hom verwerp het nie, so daardie roete sal ek nie eers probeer ingaan nie...

Moet net nie God se Beeld skade aanrig, deur te se Hy het oogappels en kinders wat vir Hom meer belangrik is as ander nie...

Hy straf ook nie Sy "minder belangrike" kinders omdat hulle Sy "oogappels" sleg hanteer nie...

Watse ouer trek sy een kind voor die ander?
                            See how much the Father has loved us! His love is so great that we are called God's children---and so, in fact, we are! - 1John 3:1
                            Gods true word!
                            Believing it . Defending it . Proclaiming it .

Comment

Originally posted by HammerHead View Post
                              Ai tog, en hier word God geblameer vir die vulkane etc...Johnny, ons het dit al op n ander draad bespreek, so ek gaan dit nie weer se nie...

Maar God kan nie blameer word vir die ellende van hierdie wereld nie...

daar is ook baie maal fisiese en geestelike Israel bespreek...Jy sal nie oortuig word dat God n geestelike Israel het nadat fisiese Israel Hom verwerp het nie, so daardie roete sal ek nie eers probeer ingaan nie...

Moet net nie God se Beeld skade aanrig, deur te se Hy het oogappels en kinders wat vir Hom meer belangrik is as ander nie...

Hy straf ook nie Sy "minder belangrike" kinders omdat hulle Sy "oogappels" sleg hanteer nie...

Watse ouer trek sy een kind voor die ander?
                              Whatever. Jy verstaan duidelik nie Eindtyd gebeure nie. Hoe kan 'n mens as die 7 jaar verdukking volgens julle in Jesus se tyd was.

Comment

Working...
                              X