Announcement

Collapse
No announcement yet.

Groot doop vs klein doop

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

Liewe Cobus,
    Dis nou al laat nag en ek moes al lankal gedoekies het, maar ek kon dit nie weerstaan toe ek (net toe ek wou oppak) jou opmerking lees nie (9/10/07, p.3):
    Ek moet s die deel van Hand 8:16 puzzle my, veral omdat die Bybel nie duidelik is wat die beweegrede agter Johannes se doop was nie. Verwys hierdie vers na Johannes se doop? Ek dink nie so nie, aangesien ek dink hy in die naam van die Vader alleen gedoop het (hy kon tog nie vir Jesus in Jesus se naam doop nie)?
    1. Die Bybel is wel redelik duidelik oor die beweegrede agter Johannes se bekeringsdoop, sowel as die rede waarom hy vir Jesus gedoop het. Laat weet as jy belangstel dan bespreek ons dit.
    2. Nee, Hand.8:16 verwys nie na Johannes se doop nie. Die mense wat God se woord (die evangelie) aanvaar het (v.14) is gedoop in die Naam van Jesus. Hulle was dus dissipels van Jesus en is (volgens Sy bevel) gedoop. Johannes het nie in 'n "Naam" gedoop nie.
    3. Die rede waarom Johannes die sondelose Jesus gedoop het, is 'n geweldige interessante lyn wat min mense in die bybel raaksien, maar beslis nie om bloot vir ons 'n voorbeeld van volwasse doop te gee nie. Sou jy dt graag verder wou bespreek?

Groetnis nou eers!!

Comment

Gideon

Ek is baie dankbaar dat jy hier weer geskryf het. Ek sien dit is ook net die ooms wat my reguit wil antwoord. Dankie, ek het dit ook nog altyd verstaan soos jy dit nou vir my hier verduidelik het, ook aangaande Johannes se doop wat nie verwys na die doop wat Christus ingestel het nie.

Weereens baie dankie vir die tyd wat jy geneem het om hier my te antwoord, ek hoop om gou weer iets van jou te kan lees.

Groete
      Phil

Comment

Originally posted by Gideon88 View Post
        3. Die rede waarom Johannes die sondelose Jesus gedoop het, is 'n geweldige interessante lyn wat min mense in die bybel raaksien, maar beslis nie om bloot vir ons 'n voorbeeld van volwasse doop te gee nie. Sou jy dt graag verder wou bespreek?
        Oom Gideon

Kan ons asseblief hierdie gedeelte bespreek, want ek het ook 'n idee waaroor dit gaan, maar ek het maar nog baie om te leer, so ek sal graag eers wil hoor wat jy hieroor te s het.

Groete
        Phil

Comment

Phill,

Jammer, ek het die meeste van die aand gesit en werk aan die antwoord, maar intussen van lyn af gegaan. Toe trap ek in die slagyster! - "Submit Reply" - en verloor die hele spul!! Aijaijaijaijai - soos Satan Bond graag s.

Sal weer probeer so spoedig moontlik.

Groetnis.

Comment

Ai jai jai jai jai...... rekenaars darem...
            The Rapture

My dearest friends, Im so sorry so sorry
            but I must confess, dont worry
            the rapture is not before the Great Tribulation
            its before Gods wrath!!!

Because His wrath is not meant for you
            its for all the people in the zoo
            think about it and refresh
            you will see theres no way out of here, in the flesh

If you really believe, you will see
            the rapture is for you and me
            when we decide to leave from here
            that very day, oh! God adhere

Comment

Ja nee, ek verkies die posduiwe

Comment

Phil het geskryf:
                Quote:
                Originally Posted by Gideon88

Oom Gideon

Kan ons asseblief hierdie gedeelte bespreek, want ek het ook 'n idee waaroor dit gaan, maar ek het maar nog baie om te leer, so ek sal graag eers wil hoor wat jy hieroor te s het.
                Liewe Phil,

Om Jesus se doop deur Johannes te verstaan, moet ons dit in die gehele konteks van die verbondsontwikkeling tot nou toe sien - soos 'n legkaart se stukkies in mekaar pas.

Toe God die verbond met Abraham gesluit het, het Hy belangrike uitsprake gemaak - wat deurentyd in ag gehou moet word - reg deur die gesprek rondom die doop. Dit is 'n geval van "Skrif verklaar Skrif":

1. Abraham sal die vader van baie nasies word. Die verbondsbeloftes is vir hom en sy nageslag in al hulle geslagte, as 'n ewige verbond. Gal.3:7,29 s dat christen-gelowiges is ook nageslag van Abraham, en erfgename van daardie beloftes - dus ingesluit in daardie verbond.

2. God sluit die kinders in die verbond in, op grond van die ouer (Abraham) se geloof. Hulle moet ook die teken van hierdie verbondsverhouding ontvang. Hierdie reling is nooit opgehef nie.

3. God maak van bestaande kennis, gebruike en praktyke gebruik om Sy bedoeling aan mense verstaanbaar te maak (soos Jesus gebruik gemaak het van gelykenisse).
                3.a. Besnydenis was toe 'n bekende gebruik, maar God sonder dit uit as voortaan 'n teken van die verbond. (Jesus het ook, met die instelling van die doop, 'n wyd-bekende en bestaande gebruik gekies en dit uitgesonder as voortaan die teken van dissipelskap).
                (NOTA: Interessant: beide besnydenis [higinies] en doop dra die konnotasie/simboliek van reiniging/toewyding aan God [Dt.10:16; 30:6; Jer.4:4])

3.b. God sluit die verbond met Abraham op die patroon van die destydse Hetitiese Vasalverdrag - 'n selfvervloekingsformule geld, en indien die verbond verbreek sou word, sal die ander party 'n "verbondsboodskapper" stuur om regstelling te eis, anders het hy die volle reg om die vloek van die verbond oor die oortreder te voltrek.

God is 'n lankmoedige en genadige God: Hy stuur nie net n verbondsboodskapper (volgens vereiste) nie, maar baie - al die profete wat deur Israel weggejaag en selfs doodgemaak is, was verbondsboodskappers wat vir Israel kom waarsku het oor sy verbonds-ontrou.

Uiteindelik stuur God Sy finale Verbondsboodskapper, Jesus. Maar Hy steek nog verder 'n genadehand uit - Hy stuur Johannes die Doper om Sy volk daaroor te kom waarsku en hulle te bekeer, anders...(vgl. Mal.3:1-5; Luk.3:1-4; Joh.1:31).

Let op dat Johannes geen heiden tot die Godsgeloof geroep het nie, maar wel die bestaande verbondsvolk, om hulle te bekeer van hulle verbonds-ontrou.

Jesus kom dus onder die wolk van God se toorn oor verbondsverbreking, en die gepaargaande straf. MAAR... Hy kom k om hierdie straf op Homself te neem. WAAROM KAN ONS DT S?

In die brief aan die Hebrers (vernaamlik hoofstukke 9 &10) lees ons hoe die O.T. seremonies vooruitgewys het na Jesus. In Lev.16 lees ons van 2 bokke (wat spesifiek betrekking het op Jesus se doop). Die een bok ("die bok vir God") word geslag en geoffer as sonde-offer. Oor die ander bok ("die bok vir Asasel [="duiwel"/"sonde"] bely die hopriester die sondes van hom en die volk, en dit pak saam op die bok, wat dan weggelei word na die woestyn en daar gelaat word.

Toe Jesus na Johannes kom om gedoop te word, vat Johannes die rol/simboliek van die 2 bokke saam in een sin: "Daar is die Lam van God wat [nou!] die sonde van die wreld wegneem (= optel/oplig en wegdra"). En Jesus dring daarop aan om net dr, waar die bekeerdes hulle ontrou bely het, in hulle skoene in te klim en soos 'n oortreder behandel te word. Daar word Hy die (onskuldige) sondebok, "die bok vir Asasel", en die Heilige Gees lei Hom weg na die woestyn, om deur die duiwel (Asasel) versoek te word.

En s bring Jesus ook die vooruitsegging van daardie 2 bokke tot vervulling, neem Hy die sonde van die wreld op Hom en dra dit 3 jaar ver na die kruis van Golgota, waar Hy as "die bok vir God" geslag en geoffer word vir die sondes van die wreld.

Drom is dit duidelik dat ons nie Jesus se voorbeeld van Sy doop kan navolg nie - ons kan nie sonder sonde gaan staan om ons te laat doop nie, en ons kan nie deur ons doop ander se sonde op ons neem nie. Hierdie was 'n eenmalige, unieke gebeurtenis, onherhaalbaar, afgehandel.

Die christelike doop van vandag, wat Jesus by Sy hemelvaart beveel het, het geen verband met die bekeringsdoop van Johannes nie. Lg. kan ook nie gebruik word om ons huidige doop as "doop van bekering" te regverdig nie, al is die element van bekering (van 'n volwasse heiden) ter sprake.

Jesus het die doop ("in die Naam van die Vader en die Seun en die Heilige Gees") gegee as teken van dissipelskap, en dus 'n teken van die verbondsverhouding wat tot stand gekom het by die bekering van 'n volwasse heiden. Vanuit daadie verbondsverhouding volg dit dan ook dat sy kind(ers) van daardie oomblik af k in daardie verhouding ingesluit is, en moet hulle k die verbondsteken ontvang - al kan hulle nie glo nie. Dt is wat God immers van die begin af bepaal het.

Ek vrees my plasing oorskrei nou reeds die toegelate kwota van die sagteware (soos Ferdi gewaarsku het!). Hierbo is baie, baie elemente wat nie bepsreek is nie, en laat ruimte vir heelwat vrae. Ek het egter so veel as moontlik gedek.

As daar iets is wat onduidelik is, sal ek dit met graagte wil bespreek.

Groetnis tot volgende keer.

Gideon88

Comment

Dankie vir hierdie insiggewende plasing Gideon. Mens hoor so baie dat iemand hom- of haarself laat doop het, omdat Jesus Hom laat doop het. Mense besin nie altyd mooi oor die agtergrond waarteen dinge in die Bybel gebeur nie. As die doop moet plaasvind omdat Jesus dit gedoen het, hoekom verander hulle nie ook water in wyn nie, want Jesus het dit gedoen? Hoekom laat hulle hul nie ook vasnael aan 'n kruis nie, ry op 'n donkie nie of vermeerder brood en visse nie, want Jesus het dit gedoen?

Persoonlik glo ek die motief agter baie Christelike gebruike, is nie altyd 100% inlyn met die werklike rede agter alles nie.
                  The Rapture

My dearest friends, Im so sorry so sorry
                  but I must confess, dont worry
                  the rapture is not before the Great Tribulation
                  its before Gods wrath!!!

Because His wrath is not meant for you
                  its for all the people in the zoo
                  think about it and refresh
                  you will see theres no way out of here, in the flesh

If you really believe, you will see
                  the rapture is for you and me
                  when we decide to leave from here
                  that very day, oh! God adhere

Comment

Dankie Ferdi. Ek bespreek graag enige verdere aspekte omtrent die doop met ons lesers. Dit is vir my 'n baie interessante onderwerp - baie dieper en wyer as wat meeste dink. Ek het juis heelwat misverstand (soos ek dit sien) opgemerk in die plasings wat ek tot seover gelees het. Alles rakende hierdie onderwerp spreek vir my van God se wonderlike reddingsplan wat oor die eeue heen uitgewerk is.

Groetnis.

Comment

• Dankie oom Gideon

Die beskrywing van die verbond was vir my wonderlik, veral aangesien dit presies is hoe die Here dit vir my 'n ruk terug openbaar het, dit was vir my wonderlik om weer hier vandag so bevestiging van daardie openbaring van die Here te ontvang. Ook dink ek mos nou verder vandag en leer weer iets verder ook by die Here en dit laat my dink aan die boodskappers wat gestuur is na die toesighouers van die ou se landgoed en hoe almal van hulle doodgemaak is (die profete ens.) en hoe die seun toe gestuur is, maar vir hom het hulle ook doodgemaak (die Seun). Ek sien ook nou hoe Jesus daar gepraat het van die verbondsverbreking.

Ek verstaan ook dat die doop van Jesus deur Johannes nie dieselfde is as die doop wat Jesus ingestel het nie.

Baie dankie weereens vir die uitklaring.

Groete
                      Phil

Comment

Working...
                      X