Announcement

Collapse
No announcement yet.

Wie is jou naaste ?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Wie is jou naaste ?

Gisteraand by huiskerk het ons 'n vraag bespreek wat snaaks genoeg nogal heelwat debat afgegee het ( ons kom van verskillende "kerk" agtergronde ) ...

die wet ( 10 gebooie en ook die wet in Christus ) verwag van jou om jou naaste lief te he (agape = onvoorwaardelik) soos jouself .....

Wie is jou naaste :
    1 jou familie
    2 jou mede kerkgangers
    3 ander Christinne
    4 werks kolegas
    5 kliente van jou besigheid
    6 almal met wie jy in aanraking kom
    7 die rower wat by jou huis inbreek
    8 die moordenaar wat jou ouers se plaas aanval
    9 die terroris wat jou land aanval
    10 die man wat jou kind molesteer

.... wie van hierdie.... en / of wie anders ... ?

... sal graag julle gedagtes wil hoor......

m
    Ps 139 Klim ek op na die hemel, U is daar; en maak ek die doderyk my bed, kyk, U is daar! Neem ek die vleuels van die dageraad, gaan ek by die uiteinde van die see woon, ook daar sou u hand my lei en u regterhand my vashou.

Ps 139 If I ascend up into heaven, thou art there: if I make my bed in hell, behold, thou art there. If I take the wings of the morning, and dwell in the uttermost parts of the sea; Even there shall thy hand lead me, and thy right hand shall hold me.

Ek glo persoonlik dat mens se naaste vanaf twee hoeke benader moet word. Daar is die mense wat in mens se leefwreld heeltyd in mens se gesig is en aan wie mens gewoond raak. Mens is half geneig om sulkes anders te hanteer as wild vreemdes. Selfs by hierdie mense is daar 'n onderskeid, want mens hanteer ook kennisse anders as die intieme vriende.

Dan is daar wild vreemde mense wat jou pad van tyd tot tyd kruis wat 'n heel ander impak op mens maak, as bekendes. Mens sien net iemand raak as jou aandag op hulle gevestig is en dit maak dat mens soms verby iemand kyk wat naby aan jou is. Mens se fokus bepaal nogal wie jou naaste is en wie nie. Inderwaarheid is almal wat jou pad kruis jou naaste, maar weens die verskil in fokus in verskillende tye van mens se lewenswandel, hanteer mens nie almal as jou naaste nie. Ek dink iemand is net jou naaste as God so iemand op jou pad bring. Mens sal sensitief moet raak, wie hierdie mense is, want daar gaan sekere dae wees waar jy verby duisende mense gaan loop, om net by een van hulle te gaan stilstaan. Miskien het jy 15 langs die pad gemis of op 'n baie spesiale dag dalk duisende...
    The Rapture

My dearest friends, Im so sorry so sorry
    but I must confess, dont worry
    the rapture is not before the Great Tribulation
    its before Gods wrath!!!

Because His wrath is not meant for you
    its for all the people in the zoo
    think about it and refresh
    you will see theres no way out of here, in the flesh

If you really believe, you will see
    the rapture is for you and me
    when we decide to leave from here
    that very day, oh! God adhere

Comment

Ek dink Ferdi slaan die spyker op die kop. Mens moet sensitief wees vir die stem van die Heilige Gees om jou te lei om by die regte mense te gaan "stilstaan" Maar in wese is almal jou naaste.

Gaan lees gerus die hele gedeelte in Lukas 10 waar 'n wetgeleerde vir Jesus presies daardie selfde vraag gevra het: "Wie is my naaste?" As antwoord op daardie vraag het Jesus die gelykenis van die barmhartige Smaritaan vertel. Die slagoffer in die gelykenis was 'n Jood, en die priester en Leviet wat daar verbygegaan en hom sien le het, was nie net sy volksgenote nie, maar hulle was boonop die kerkmense van daardie tyd. Maar hulle het anderpad gekyk. Toe kom die Samaritaan daar verby. Die Samaritane en Jode het nie met mekaar gemeng nie. Jode wou niks met Samaritane te doen gehad het nie want hulle het neergesien op hulle. Tog was dit juis die Samaritaan wat hom gehelp het. Dan vra Jesus die vraag: Watter een van die drie was daardie man se naaste? (Die "dominee" of die "ouderling" of die "tuinwerker?") En dan Sy woorde in Vers 37 "Gaan en doen jy net so."

Om barmhartigheid aan die persoon wat by jou huis ingebreek het, of wat jou ouers op die plaas vermoor het, te bewys, is nie n maklike opdrag nie. Maar dit is presies wat Jesus gedoen het deur te bid en in te tree vir dieselfde mense wat hom aan n kruis vasgespyker het en op Hom gespoeg het en Hom gevloek het..

Comment

Ferdi, Gene, dankie......

die gelykenis van die barmhartige samaritaan was kern tot die gesprek .... in Engels is daar twee woorde vir genade , nl :
        grace - receiving what you do not deserve
        mercy - not receiving what you do deserve
        ( albei word afhangende van konteks ook as "barmhartigheid" vertaal )

Jesus se antwoord aan die wetsgeleerde, na Hy dit belig het met die gelykenis, was : wie was sy naaste ? : die een wat "mercy" betoon het.... gaan en doen dieselfde....

dus : ons naaste is :
        1 die wat aan ons barmhartigheid toon en
        2 die wat God ons noop om aan barmhartigheid te toon......

nou.....
        is elke bedelaar wat oor jou pad kom jou naaste ? ( moet jy vir almal gee )
        is dit verkeerd om vir familie of kerkvriende "nee" te se .... ?
        is elke skurk wat jou te-na kom jou barmhartigheid werd ?

Ps 139 Klim ek op na die hemel, U is daar; en maak ek die doderyk my bed, kyk, U is daar! Neem ek die vleuels van die dageraad, gaan ek by die uiteinde van die see woon, ook daar sou u hand my lei en u regterhand my vashou.

Ps 139 If I ascend up into heaven, thou art there: if I make my bed in hell, behold, thou art there. If I take the wings of the morning, and dwell in the uttermost parts of the sea; Even there shall thy hand lead me, and thy right hand shall hold me.

Comment

Originally posted by mari View Post
          Ferdi, Gene, dankie......

die gelykenis van die barmhartige samaritaan was kern tot die gesprek .... in Engels is daar twee woorde vir genade , nl :
          grace - receiving what you do not deserve
          mercy - not receiving what you do deserve
          ( albei word afhangende van konteks ook as "barmhartigheid" vertaal )

Jesus se antwoord aan die wetsgeleerde, na Hy dit belig het met die gelykenis, was : wie was sy naaste ? : die een wat "mercy" betoon het.... gaan en doen dieselfde....

nou.....

Mari

Ek hoor jou vraag, en dit is nogal 'n tameletjie. Om vir elke bedelaar te gee, Of om barmhartigheid te betoon aan elkeen wat op jou pad kom, is net eenvoudig onmoontlik, en ek glo nie dis wat die Here van ons vra nie. Die geheim is om baie mooi te luister na die stem van die Heilige Gees en om gehoorsaam te wees. Maar ek dink wat die gelykenis vir ons wil leer, is om nie onderskeid te tref nie. Almal is ons naaste, selfs diegene wt jou te na gekom het. En as die Here wil he dat jy liefde moet betoon aan iemand wat jou te na gekom het, dan durf ons nie se, "nee, hy is nie my naaste nie, want hy het my te na gekom" nie.

Jesus het die voorbeeld gestel toe hy aan die kruis ingetree het in gebed vir daardie selfde mense wat hom geslaan, gespoeg, verneder, beledig en aan 'n kruis vasgespyker het. Dis verseker nie maklik nie, en ek dink ook nie dis "menslik" moontlik nie. Maar met die krag van die Here.......

Onthou dat Jesus ook vir daardie persoon gesterf het en dat God se liefde vir hom/haar net so sterk is as vir jou en my. En dat God (met respek) "huil" oor daardie siel. En God se hart moet ook ons hart wees.

Comment

Originally posted by Gene View Post
            Mari

Ek hoor jou vraag, en dit is nogal 'n tameletjie. Om vir elke bedelaar te gee, Of om barmhartigheid te betoon aan elkeen wat op jou pad kom, is net eenvoudig onmoontlik, en ek glo nie dis wat die Here van ons vra nie. Die geheim is om baie mooi te luister na die stem van die Heilige Gees en om gehoorsaam te wees. Maar ek dink wat die gelykenis vir ons wil leer, is om nie onderskeid te tref nie. Almal is ons naaste, selfs diegene wt jou te na gekom het. En as die Here wil he dat jy liefde moet betoon aan iemand wat jou te na gekom het, dan durf ons nie se, "nee, hy is nie my naaste nie, want hy het my te na gekom" nie.

Jesus het die voorbeeld gestel toe hy aan die kruis ingetree het in gebed vir daardie selfde mense wat hom geslaan, gespoeg, verneder, beledig en aan 'n kruis vasgespyker het. Dis verseker nie maklik nie, en ek dink ook nie dis "menslik" moontlik nie. Maar met die krag van die Here.......

Onthou dat Jesus ook vir daardie persoon gesterf het en dat God se liefde vir hom/haar net so sterk is as vir jou en my. En dat God (met respek) "huil" oor daardie siel. En God se hart moet ook ons hart wees.
            Gene, menslikgesproke is jy waarskynlik reg. Dit is egter oorvereenvoudiging. Die Skrif spreek dit egter anders daaroor. Lees net weer Jesus se gebed in die tuin van Getsemane, asook die gelykenis van die saailand. Dit is maar twee voorbeelde wat duidelik uitbring dat nie almal ons naaste kan wees nie.

Die oordeel kom egter ons nie toe nie, maar sou jy 'n moslem, boedhis, ens. wat onwrikbaar in hulle geloof staan as jou naaste kwalifiseer? Ek s nee, want dan bring ek by implikasie ander gode voor die aangesig van my Vader.

Comment

Franciscus

Ek stem nie met jou saam nie. Juis moslems, boedhiste ens is jou naaste. Die Here verwag van jou om in liefde na sulke mense uit te reik. Dit is die enigste manier om sulke mense na die Here toe te trek. Mohammed het geleef in 'n tyd wat die katolieke kerk in die naam van "christenskap" die vreeslikste onregte gepleeg het. Hy het (soos o.a. Martin Luther later) besef dat dit nie is hoe God wil he Sy volgelinge moes leef nie. Hy het hom toe gaan afsonder om na die waarheid te soek. Maar hy was 'n ongeletterde man (kon nie eens self skryf nie) En die moslem geloof is waarmee hy vorendag gekom het. As christene in sy tyd na hom uitgereik het en hy die liefde van Jesus in hulle gesien en beleef het, dink net hoe anders sou die wereld vandag wees! Ghandi het by geleentheid gese dat hy mal is oor die christelike geloof, en dat hy maklik 'n christen sou word, maar dat dit wat hy by christene sien en beleef, hom naar maak. Dink net watter invloed hy sou kon he as hy Jesus in die christene om hom gesien het? So is daar baie voorbeelde. Om te se dat hy nie my naaste is nie omdat hy slegte dinge gedoen het, of omdat hy aan 'n ander geloof behoort, is nie Bybels nie. Natuurlik mag ons nie met hulle saamgaan en kompromiee tref nie, maar Jesus het ook vir daardie mens gesterf, of dit 'n moslem, boedhis, moordenaar of verkragter is. En die feit dat jy en ek dit nie is nie, is slegs deur God se genade, nie omdat ons iets gedoen het nie. Maar ons het 'n verpligting om dit wat ons ontvang het, te deel, om sodoende ander nader te trek aan Jesus.

Jesus se gebed in Getsemane was 'n gebed vir Sy dissipels, en sy volgelinge wat na hulle in Hom sou glo. Dit was 'n gebed vir eenheid, heiligheid en deursettingsvermoe. Ek kan nie sien hoe jy dit in verband bring met die "naaste" kwessie nie. Die gelykenis van die saailand gaan oor mense wat verskillend reageer op die Woord van die Here. Weereens het dit geensins iets te doen met jou naaste nie. As jy so iets daarin sien, dan is dit myns insiens omdat jy dit daar inlees.

Comment

Jesus se eie woorde :

Matt 5 :

43 Julle het gehoor dat daar ges is: Jy moet jou naaste liefh en jou vyand moet jy haat.

44 Maar Ek s vir julle: Julle moet jul vyande liefh; sen die wat vir julle vervloek, doen goed aan die wat vir julle haat, en bid vir die wat julle beledig en julle vervolg;

45 sodat julle kinders kan word van julle Vader wat in die hemele is; want Hy laat sy son opgaan oor slegtes en goeies, en Hy laat ren op regverdiges en onregverdiges.

46 Want as julle liefhet die wat vir julle liefhet, watter loon het julle? Doen die tollenaars nie ook dieselfde nie?

47 En as julle net jul broeders groet, wat besonders doen julle dan? Doen die tollenaars nie ook so nie?

48 Wees julle dan volmaak soos julle Vader in die hemele volmaak is.

Comment

Dankie Gene, ek dink jy het in lyn met die Bybel se teks en gesindheid geantwoord.

Mari het geskryf:

nou.....

Mari, ek dink ons kan die kwessie op di stadium van die gesprek saamvat deur te s dat:

a) Alle mense is ons naaste

b) Die enigste oorblywende vraag is nou wat dit prakties gaan behels om vir elkeen 'n naaste te wees: Die feit dat almal ons naaste is beteken nie dat ons onder alle omstandighede eenders teenoor almal gaan optree nie. Byvoorbeeld: Om vir 'n bedelaar geld te gee sal jou eie gewete sus en jou laat beter voel oor JOUSELF, maar dit is gewoonlik NIE die beste vir jou naaste wat staan en bedel nie. Wat hy nodig het is om nie gesterk te word in sy kwaad nie, maar om gehelp te word op 'n vlak waar hy dit nodig het. Hy het nie drankgeld nodig nie. Hier gaan die aard van jou hulp afhang van elke individuele situasie.

Die skurk wat jou te na kom het nodig om op 'n harde manier te leer om hom te gedra. Sleep hom hof toe. As jy regtig vir hom omgee sal jy hom nie toelaat om te ontaard soos Eli sy twee seuns laat ontaard het nie: Jy sal hom op die harde manier laat leer dat hy die gevolge van sy keuses moet dra.

Wat ons elke dag moet uitsorteer is wat dit prakties behels om 'n naaste te wees vir alle mense, onder verskillende omstandighede.

Comment

Originally posted by Gene View Post
                    Franciscus

Jesus se gebed in Getsemane was 'n gebed vir Sy dissipels, en sy volgelinge wat na hulle in Hom sou glo. Dit was 'n gebed vir eenheid, heiligheid en deursettingsvermoe. Ek kan nie sien hoe jy dit in verband bring met die "naaste" kwessie nie. Die gelykenis van die saailand gaan oor mense wat verskillend reageer op die Woord van die Here. Weereens het dit geensins iets te doen met jou naaste nie. As jy so iets daarin sien, dan is dit myns insiens omdat jy dit daar inlees.
                    My vraag is nou wat sal ons nou diegene noem wat Nie in Hom glo nie?

Verder, ek lees niks in nie. Ek lees wat daar staan. Gaan lees gerus werr die volle verhaal met die perspektief.

Ek het verwys na Matt. 13:35, dat Yahshua deur sy gelykenisse dinge kom openbaar het, wat verborge was vanaf die grondlegging van die wLreld. En direk daarna, in vers 36, begin Hy om die gelykenis van die onkruid te verklaar. Maar eers nadat Hy die skare weggestuur het! Die gelykenis was nie bedoel vir almal om te verstaan nie. Die rede waarom Hy in gelykenisse gespreek het, was juis sodat net diegene wat bestem was om die verborgenhede van die Koninkryk te verstaan, dit wel sou verstaan (Matt. 13:11-17), maar dat die ander dit geensins sou verstaan nie. Die gelykenis self is dus weereens beeldspraak, maar die verklaring daarvan is letterlik! Laat ek motiveer: Die Skrif sL duidelik dat verse 36-43 die verklaring is van verse 24-30. Laasgenoemde is tog die beeldspraak wat eie is aan n gelykenis. die verklaring daarvan kan tog nie ook beeldspraak wees nie. Verse 36-43 moet dus absoluut letterlik vertolk word, want Yahshua het presies gedoen soos Hy van sy Vader geleer het (vergelyk Num. 12:8 met Joh. 5:19; Joh. 8:28 en Joh. 12:50). Sy verklaring sou dus ook nie in duistere woorde gedoen word nie.

Groete

Comment

Originally posted by Nicolaas View Post

Die skurk wat jou te na kom het nodig om op 'n harde manier te leer om hom te gedra. Sleep hom hof toe. As jy regtig vir hom omgee sal jy hom nie toelaat om te ontaard soos Eli sy twee seuns laat ontaard het nie: Jy sal hom op die harde manier laat leer dat hy die gevolge van sy keuses moet dra.
                      as die "skurk" jou broer ( fisies of geestelik ) is, sleep jy hom hof toe ??

Originally posted by Nicolaas View Post
                      Wat ons elke dag moet uitsorteer is wat dit prakties behels om 'n naaste te wees vir alle mense, onder verskillende omstandighede.
                      op grond waarvan moet ons die "uitsorteer" doen ?

...m

Comment

Dit is duidelik uit hierdie en ander gesprekke wat ons al oor die onderwerp gevoer het dat dit glad nie so eenvoudig is as wat mens met eerste oogopslag sal dink nie !

Ek het 'n paar jaar terug 'n definisie van die identiteit van my naaste raak gelees wat vir my werk en wat ek kan verstaan (en ek het al redelik kritiek ontvang oor hierdie stelling, glo my ) :

"Jou naaste is almal wie jy toelaat om dit te wees"

Maw, jou naaste kan almal wees, of niemand nie. Dit kan die een dag 'n bedelaar by die robot wees, en die volgende dag 'n hele gesin waarvoor jy 'n ete bring en dalk 'n Bybeltjie of twee. Ek glo mens moet toegelaat word om deur die Gees leiding te ontvang oor wie jou naasteliefde nodig het, en dat dit nie noodwendig 'n statiese groep mense sal wees nie.

Een ding wat ek wel al hoe meer besef is dat barmhartigheid veronderstel is om 'n baie groter rol te speel in ons geloofslewe as wat dit moontlik op die oomblik doen.

Comment

Originally posted by Franciscus View Post
                          My vraag is nou wat sal ons nou diegene noem wat Nie in Hom glo nie?
                          Ons noem hulle gewoon ongelowiges. Ek verstaan nie jou probleem nie. Jesus het vir drie jaar 'n pad saam met Sy dissipels geloop en baie lief vir hulle geword. Hy het geweet dat die einde van Sy tyd op aarde aangebreek het en dat hulle (en ook diegene wat na hulle deel van Sy Kerk op aarde sou wees) van nou af sy bediening (om ongeredde siele te bereik en liefde uit te leef na ALMAL) sou moes voortsit. En toe bid Hy en Hy dra hulle op aan Sy hemelse Vader. Hy vra dat Sy Vader hulle moet bewaar en sterk maak sodat hulle Sy werk sal kan voortsit. Hy vra dat hulle heilig sal wees, en dat daar eenheid onder hulle sal wees.......Wat is die probleem? Probeer jy dalk iets inlees in die feit dat die gebed nie vir almal in die wereld bedoel was nie? Jy bid tog ook nie elke keer vir almal wat jy ken nie, soms is iemand spesifiek op jou hart, of hoe? Waarom iets daar probeer inlees wat nie daar staan nie? In elk geval was hierdie gebed by implikasie juis vir hulle wat nie glo nie, want Jesus bid vir Sy kerk, wat die taak en opdrag het om ongelowiges te bereik in die wereld. Hy bid dat hulle toegerus sal wees en krag sal ontvang vir die taak.

Ek het verwys na Matt. 13:35, dat Yahshua deur sy gelykenisse dinge kom openbaar het, wat verborge was vanaf die grondlegging van die wLreld. En direk daarna, in vers 36, begin Hy om die gelykenis van die onkruid te verklaar. Maar eers nadat Hy die skare weggestuur het! Die gelykenis was nie bedoel vir almal om te verstaan nie. Die rede waarom Hy in gelykenisse gespreek het, was juis sodat net diegene wat bestem was om die verborgenhede van die Koninkryk te verstaan, dit wel sou verstaan (Matt. 13:11-17), maar dat die ander dit geensins sou verstaan nie. Die gelykenis self is dus weereens beeldspraak, maar die verklaring daarvan is letterlik! Laat ek motiveer: Die Skrif sL duidelik dat verse 36-43 die verklaring is van verse 24-30. Laasgenoemde is tog die beeldspraak wat eie is aan n gelykenis. die verklaring daarvan kan tog nie ook beeldspraak wees nie. Verse 36-43 moet dus absoluut letterlik vertolk word, want Yahshua het presies gedoen soos Hy van sy Vader geleer het (vergelyk Num. 12:8 met Joh. 5:19; Joh. 8:28 en Joh. 12:50). Sy verklaring sou dus ook nie in duistere woorde gedoen word nie.

Groete
                          Weereens, waarom iets by hierdie gelykenis inlees wat nie daar staan nie? Dit is so dat sommiges uitverkies is en ander nie, maar dit is 'n heel ander kwessie. Waarom dit so is, sal ons nie in hierdie leeftyd ten volle verstaan nie. Maar dit gaan ons ook nie aan nie. Wat ons betref, het ons 'n verpligting teenoor ALLE mense, omdat alle mense ons naaste is. Wat ons nodig het om te weet, is dat Christus se Redding vir ALMAL beskikbaar is, wat bereid is om Hom aan te neem en in Hom te glo. Daroor is die Bybel BAIE duidelik) As sommiges se harte verhard word en hulle nie glo nie, dan is dit so en dan het dit niks met ons uit te waai nie. Maar dit verander niks aan ons opdrag nie. Ons mag nie daardie onderskeid maak nie, want die Bybel is duidelik dat God mense uit ALLE volke en nasies, en kulture uitkies..... So aan sommige is dit gegee om te verstaan, aan ander nie. Wat het dit te doen met ons naaste?

Comment

Die oordeel kom egter ons nie toe nie, maar sou jy 'n moslem, boedhis, ens. wat onwrikbaar in hulle geloof staan as jou naaste kwalifiseer? Ek s nee, want dan bring ek by implikasie ander gode voor die aangesig van my Vader.
                            Hierdie stelling is totaal verwerplik en onBybels. Dit gaan lynreg teen Jesus se doen en late op aarde asook Sy opdrag van evangelisasie. Waar in jou lewe het jy gesien deur iemand van 'n ander geloof as jou naaste te sien bring jy "ander gode voor God" ? Gelukkig vir die jood het die barmhartige Samiritaan nie jou siening gedeel nie, want dan het hy seker nou nog langs die pad gel en bloei.

Mat 9:10 En terwyl Hy in die huis aan tafel was, het daar baie tollenaars en sondaars saam met Jesus en sy dissipels aan tafel gegaan.
                            11 En toe die Farisers dit sien, s hulle vir sy dissipels: Waarom eet julle Meester saam met tollenaars en sondaars?
                            12 Maar toe Jesus dit hoor, s Hy vir hulle: Die wat gesond is, het die geneesheer nie nodig nie, maar die wat ongesteld is.
                            13 Maar gaan leer wat dit beteken: Ek wil barmhartigheid h en nie offerande nie; want Ek het nie gekom om regverdiges te roep nie, maar sondaars tot bekering.

Hoe strook bogenoemde vertelling met jou siening Fransiscus ?

Comment

Working...
                            X