Announcement

Collapse
No announcement yet.

Die fokus op Christus gedurende Kersfees

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• Die fokus op Christus gedurende Kersfees

Ek plaas hierdie onder Vrae en Menings oor die Bybel juis dat ons dit uit 'n Bybelse perspektief bespreek.

Wat doen jy en jou gesin hierdie Kersfees om die fokus op Christus te hou en nie op die kommersialiteit van die wreld nie?

Ons familie worstel al laaaaaaaaaank met die probleem. Ons het Laaannnk gelede die huis opgemaak en n kersboom gehad. Dit het verdwyn in ons huis. Die jaar het ons ook besluit om nie vir mekaar "kers geskenke" te gee nie. Ons gee sommer deurlopend in die jaar vir mekaar n ietsie.

Ons sal die voorreg he om die 25ste Des in Namibia te wees. Ons sal die dag Jesus se geboorte gedenk, nie sy geboorte dag nie. Ons gaan in die woestyn inry, en Praise en Worship en mekaar bedien. Ons sal ook nagmaal gebruik want dis tog die enigste opdrag wat Jesus ons gegee het om ter sy nagedagtenis te doen.

Sien nogal uit na 'n "anderse" Kersfees!

Comment

Originally posted by MrT View Post
      Ons familie worstel al laaaaaaaaaank met die probleem. Ons het Laaannnk gelede die huis opgemaak en n kersboom gehad. Dit het verdwyn in ons huis. Die jaar het ons ook besluit om nie vir mekaar "kers geskenke" te gee nie. Ons gee sommer deurlopend in die jaar vir mekaar n ietsie.

Ons sal die voorreg he om die 25ste Des in Namibia te wees. Ons sal die dag Jesus se geboorte gedenk, nie sy geboorte dag nie. Ons gaan in die woestyn inry, en Praise en Worship en mekaar bedien. Ons sal ook nagmaal gebruik want dis tog die enigste opdrag wat Jesus ons gegee het om ter sy nagedagtenis te doen.

Sien nogal uit na 'n "anderse" Kersfees!
      WOW, dankie hiervoor. Ons worstel ook al lank hiermee. die boom is ook al etlike jare kontensieus in ons huis, en het verlede jaar (wonder bo wonder) nie sy verskyning gemaak nie. Ons worstel met (a) die wete dat Christus waarskynlik in September gebore is, (b) waarskynlik nie op 'n heidense vakansiedag (terugkeer van son op 25 Des [in Noordelike halfond, natuurlik]) gebore is nie, en (c) die verwagting van ons kinders om spesiaal te voel op die "dag van geskenke".

Ons het eers die dag as Christusfees gefier, maar ek was steeds ongemaklik, want dit versterk steeds die misleiding oor die dag en sy oorsprong.

Ek hou baie van die nagmaal plan, en stem 100% saam - dit is die enigste opdrag wat Jesus ons gegee het om ter sy nagedagtenis te doen. Ons sal ook so maak - erens op 'n stil plek, seker in die berge.

Dankie weer hiervoor!
      Anton
      השייך לאלוהים דרך ישו

Comment

Dankie Nardus en Anton, ek hou baie van julle idees.

Ek gaan saam met vriende weg die 21ste tot die 28ste Desember hierdie jaar. Ek dink ek moet myself maar eerder bietjie gaan afsonder as die ander mense kersfees vier. Ek sien nou nogals uit daarna

Comment

Julle ouens praat so reg na my hart. Behalwe die afgodiese oorsprong van die boom en die datum is daar ook die feit dat ons geen opdrag het om Christsus se geboorte op watter dag ookal te vier nie. Dit sal seker nie teen mens gehou word as jy dit vrywillig wil doen nie, maar dit kan nie deel van ons geloofsisteem wees nie omdat ons geen so 'n opdrag het nie en ook nie 'n voorbeeld waar iemand dit gedoen het nie.

Groete
          David

Comment

Kersfees / Paasfees ons as Christene moet die feesgeleenthede waarde en smaak gee.

Wat 'n wonderlike tyd om nie te kibbel/ dwars te trek/ ander probeer wees nie/ "more holy than thou" te wees. . . maar eerder 'n geleentheid te sien om die evangelie aan mense te bedien.

Ek is al deur daardie ding -- van geen-kersboom tot 'n ses voet kersboom - ek dink dis meer belangrik vir God hoe ek hierdie kersfees my werknemers (wat kersfees wel vier) behandel en deeglik te vergoed vir hulle jaar se werk. Ek dink dis meer belangrik hoe ek met hierdie mense te praat oor die werklike goeie nuus. Hoe ek hulle behandel wat wel kersbome het, of dalk nie een het nie of dalk nie een kan bekostig nie. Is dit nie beter om dalk wel geskenke te koop vir mense wat nie familie is nie - met 'n kaartjie waarop jy hulle die REDE VIR JESUS SE GEBOORTE verduidelik eerder as om jou menings (en protes) op hulle af te dwing. . .

So is ons van "Baalfees" na Christus fees - en ons huis lyk soos 'n lughawe se aanloopbaan . . die kinders is opgewonde, en ek hoop mense kom in my huis (vrolik versier) ek hoop ons drink koffie en praat oor die Here. Ek hoop so langs die kersboom met geskenke (uit genade) kan ek met iemand die Gospel deel as hy nie Jesus ken nie of dalk net perspektief gee oor WAAROM JESUS AARDE TOE KOM GEKOM HET.

Tog, wil ek julle wat anders kies, nie julle geweetes skade doen nie. . . so doen wat jou gewete jou van oortuig. . . maar hou dit vir jouself "and don't make a big deal out of it." Wees lief vir hulle wat anders kies . . .meeste mense buig nie voor hulle kersbome nie, meeste mense vir nie 'n "Baalfees" nie . . .maar vir meeste mense weet hulle daar is iets te make met 'n baba Jesus en Herders . . . kom ons help hulle verstaan eerder as om die Fees af teskaf.

PS: Vandag is ons gemeente uitgenooi om 'n kersprogram by die plaaslike Boediste tempel (Grootste in die area) te gaan aanbied -toemaar self ook uit die veld geslaan. So verseker ek jou my pastoor het die evangelie reguit en duidelik daar gepreek hy draai nie doekies om as dit my siele kom. Kom ek gestel ek protesteer teen kersfees -Wat sou ons vir daardie arme Boediste gese het "loop trap . . . ons gemeente maak ons nie deel aan "Baalfeeste" nie. . .sorry maar kom gerus terug Sondag vir ons ere-dienste"

Voorstel: Kom ons kloof hare oor die manier hoe Predikers / Gemeentes/ Teologiese skole met God se Woord werk (af te water /kritiseer/ twyfel) eerder as om hare te kloof oor 'n kersboom.
            Anton VS

Slegs beskawings wat hulle wortels skiet in die Christelike Geloof kan werklikwaar as beskawing bestempel word.

-- Abraham Kuyper --

www.collegia.blogspot.com

Comment

Anton, baie dankie vir hierdie wonderlike perspektief wat jy sopas hier gebring het. Dit was vir my werkilik wyse woorde.

Comment

Originally posted by Antonvs View Post
                Voorstel: Kom ons kloof hare oor die manier hoe Predikers / Gemeentes/ Teologiese skole met God se Woord werk (af te water /kritiseer/ twyfel) eerder as om hare te kloof oor 'n kersboom.
                Anton (vS)

Hierdie vers is vir my toepaslik hier:

Rom 14:6 Hy wat die dag waarneem, neem dit waar tot eer van die Here; en hy wat die dag nie waarneem nie, neem dit nie waar nie tot eer van die Here; en wie eet, eet tot eer van die Here, want hy dank God; en wie nie eet nie, eet nie tot eer van die Here, en hy dank God.

Ek oordeel nie die persone wat wel Kersfees hou nie, maar ek neem nie die dag waar nie - tot eer van die Here.

Groete,
                Anton (G)
                השייך לאלוהים דרך ישו

Comment

Anton
                  Natuurlik is jy reg. Die bedoeling is nooit om iemand te oordeel nie. Nie by een van die besprekings wat ons hier het nie. Vir my gaan dit daaroor om tradisies te identifiseer wat nie Bybelse krag agter dit het nie. Ek wil 'n fundamentele Bybelgelowige wees. My kerk is die Bybel en die God en Verlosser wat alleen daarin geopenbaar word.

Comment

Terwyl ons dan nou nie-Bybelse feeste onderhou, wil ek graag aan die hand doen dat ons van nou af Ramedan ook vier. Dink net, dan kan ons sommer van die ekstra spekkies wat ons oor kerstyd aangesit het verloor en dink net hoeveel mense sal ons sommer dan met die evangelie kan bereik.

OK, grappies op 'n stokkie. Ek doen nie Krismis nie. Kortom: dit maak my siek. Ek is baie dankbaar aan my ouers wat my nie grootgemaak het daarmee nie. Vier ek dit nie, omdat my ouers dit nie gevier het nie? Nee, ek vier dit nie, omdat dit nie in my Bybel te vinde is nie. Is ek verbitterd en veroordelend? TUFFIES! Geeneen van die suikerlagies wat enige iemand daaroor strooi het dit nog so ver vir my moontlik gemaak om dit in my keelgat af te kry of dit verteer te kry nie. Ek het eers die "Put Christ back into your Xmas" ding probeer, maar ook dit wou nie kleef nie. Nee wat, cheers Chukkie, gooi maar weg daai kerskaartjie wat jy vir my wou gepos het. Ek kan dit ongelukkig nie aanvaar in die gees waarmee dit gestuur is nie.

Hier is 'n artikel van Prof. J.S. Malan wat so bietjie lig werp op die herkoms van Kersfees.

Comment

Originally posted by Son of the South View Post
                      Ek doen nie Krismis nie. Kortom: dit maak my siek. Ek is baie dankbaar aan my ouers wat my nie grootgemaak het daarmee nie. Vier ek dit nie, omdat my ouers dit nie gevier het nie? Nee, ek vier dit nie, omdat dit nie in my Bybel te vinde is nie. Is ek verbitterd en veroordelend? TUFFIES! Geeneen van die suikerlagies wat enige iemand daaroor strooi het dit nog so ver vir my moontlik gemaak om dit in my keelgat af te kry of dit verteer te kry nie. Ek het eers die "Put Christ back into your Xmas" ding probeer, maar ook dit wou nie kleef nie. Nee wat, cheers Chukkie, gooi maar weg daai kerskaartjie wat jy vir my wou gepos het. Ek kan dit ongelukkig nie aanvaar in die gees waarmee dit gestuur is nie.

Hier is 'n artikel van Prof. J.S. Malan wat so bietjie lig werp op die herkoms van Kersfees.
                      SOS

Mag ek vra hoe bring jy en jou gesin die 25ste Desember deur? Jy se jy vier glad nie Kersfees nie, maar wat doen jy op die vakansiedag? Jy se ook jy vier dit nie omdat dit nie in die Bybel gevind kan word nie. Wat dan van hemelvaart, Goeie Vrydag, Opstandings Sondag ens? Om sulke dae te vier, word ook nie in die Bybel gevind nie. Sou jy se dis verkeerd om 'n dag af te sonder elke jaar om die geboorte van jou Heiland en Verlosser te herdenk?

Maar weet jy, in 'n mate wil ek saam met jou stem. "Krismis" en alles rondom dit, is nie 'n fees vir 'n christen nie. En om nie daaraan deel te neem nie, is ook my gevoel. Maar om Christus se geboorte te herdenk, en Hom op 'n spesiale manier te eer op daardie dag, maak tog ook sin. Ons vier tog mekaar se verjaardae, en gee geskenke en goeie wense. Waarom nie ook aan ons Here nie? Gebruik die dag om op Hom te konsentreer en aan Hom eer te bring, en om in die besonder te dink aan dit wat Hy 2000 jaar gelede vir ons kom doen het. Is dit verkeerd?

Comment

Originally posted by Gene View Post
                        SOS

Mag ek vra hoe bring jy en jou gesin die 25ste Desember deur? 1) Jy se jy vier glad nie Kersfees nie, maar wat doen jy op die vakansiedag? Jy se ook jy vier dit nie omdat dit nie in die Bybel gevind kan word nie. Wat dan van hemelvaart, Goeie Vrydag, Opstandings Sondag ens? Om sulke dae te vier, word ook nie in die Bybel gevind nie. Sou jy se dis verkeerd om 'n dag af te sonder elke jaar om die geboorte van jou Heiland en Verlosser te herdenk? 2)

Maar weet jy, in 'n mate wil ek saam met jou stem. "Krismis" en alles rondom dit, is nie 'n fees vir 'n christen nie. En om nie daaraan deel te neem nie, is ook my gevoel. Maar om Christus se geboorte te herdenk, en Hom op 'n spesiale manier te eer op daardie dag, maak tog ook sin. Ons vier tog mekaar se verjaardae, en gee geskenke en goeie wense. Waarom nie ook aan ons Here nie? Gebruik die dag om op Hom te konsentreer en aan Hom eer te bring, en om in die besonder te dink aan dit wat Hy 2000 jaar gelede vir ons kom doen het. Is dit verkeerd? 3)
                        Gene,

1) Dit is vir ons familietyd. Niks 'soeperspiritjil' nie. 'n Lekker ete, soos byvoorbeeld koue vleise en slaaie, is gewoonlik deel daarvan. Ek vermy gewoonlik die kerkdiens so ver ek kan sonder om aanstoot te gee. Iemand het op 'n keer vir my ges dat die idee van 'n kerkdiens is dat God moet opdaag. Ek sukkel om die teenwoordigheid van die Here te ervaar in sulke 'geleentheids' dieste soos die Kersdiens en middernagdiens. Hierdie voel vir my altyd soos 'n seremonie wat maar net waargeneem word. Die prediker bring nie (nog nooit waarvan ek kan onthou) 'n boodskap van God nie, maar gee altyd 'n preek so droog soos die stof wat hy daarvan afgeblaas het toe hy dit van sy rak af gehaal het.

Definitief geen Kersboom, geen Kersvader, geen nagemaakte sneeu en geen geskenke. Ek sing 'Stille Nag' uit volle bors saam want ek stem saam met die woorde, maar nie 'Jingle Bells' wat net 'n ydele herhaling van woorde is nie.

2) Ek vier beslis ook nie Halloween, Easter of Valentynsdag nie. (O ja, ook nie Ramedaan nie. ) Ek vier dit nie omdat dit heidens in herkoms is. Om 'n fundamentalis te wees beteken vir my om terug te keer na die basiese geestelike waarheid van elke ding. As mens die suikerlagies van tradisie klaar weggestroop het van hierdie geleenthede, dan bly daar geen geestelike basis oor nie. Terloops, my kinders weet 'paaseiers' is 'n vloekwoord in ons huis, maar smul tog alte graag aan malva-eiers.

Enige ander geleenthede wat ek kan vier met 'n skoon gewete en met opregtheid in my hart, sal ek.

3) Gene, ek haal een van die vorige plasings aan; ek self kon dit nie beter gestel het nie:
                        Originally posted by Tonton View Post
                        Hierdie vers is vir my toepaslik hier:

Rom 14:6 Hy wat die dag waarneem, neem dit waar tot eer van die Here; en hy wat die dag nie waarneem nie, neem dit nie waar nie tot eer van die Here; en wie eet, eet tot eer van die Here, want hy dank God; en wie nie eet nie, eet nie tot eer van die Here, en hy dank God.

Ek oordeel nie die persone wat wel Kersfees hou nie, maar ek neem nie die dag waar nie - tot eer van die Here.

Comment

SOS

Ek het jou aanvanklik verkeerd verstaan, maar ek is met jou, al die pad.

Groetnis!

Comment

Anton se siening is die enigste waarmee ek my op hier draad kan vereenselwig.

Julle - het julle al kinderogies sien blink as hulle 'n volle versierde kersboom sien met mooi opgemaakte persentjies daaronder? Wat is enigsens boos of heidens daaraan, veral as hulle van kleins af geleer word hoekom ons as gesin kersfees vier? Ek wil vir julle s dat kerstyd my gunsteling tyd van die hele jaar is. Ek voel sommer lekker as ek kersbome en versierings sien opskiet en oral kersmusiek soos Stille Nag en "Little drummer boy" hoor want dis vir my 'n sigbare herhinnering aan die wonderlikste gebeurtenis in ons mensdom se bestaan. So what, wat die wreld daarvan maak, ek weet wat dit vir ons beteken en waaraan dit ons herhinner!

Ek kan goed verstaan dat daar christene is wat weier om deel te neem aan die gekomersialiseerde tradisies wat met feesdae soos kersfees en paasfees gepaardgaan, maar ek voel ook dat hoewel hierdie feesdae erg gesekuleer geword het daar geen rede is hoekom ek en my gesin dit nie kan vier as die gedenkdag van Jesus se geboorte nie. Ek, as christen het meer om te vier op hierdie feesdae as enige iemand anders. Jesus is gebore om ons te bevry van ons sondelas en om ons verhouding met ons Vader te herstel Ek neem ook eerder ter wille van my kinders 'n gebalanseerde benadering tot kersfees en gebruik die geleentheid om die ware betekenis van kersfees vir ons as christene by hulle tuis te bring. Daar is baie maniere om dit te doen.... een van die pastore in ons gemeenskap laat byvoorbeeld sy kinders kos en speelgoed koop en neem dit vir minderbevoorregte kindertjies. Ek hou nogal van Mari se idee van die vrugte van die gees op versierings....

Ek weet baie van julle verskil van my, hierdie is sleg my beskeie siening. Ek glo nie dis 'n harekloof-issue wat enigsens vir ons Here belangrik is nie. Doen soos jy gelei voel.
                            The fallen human will is free the way a sky diver is free until he discovers he has no parachute. - John Piper

Comment

Lanie

Ek stem grotendeels saam met jou. Kersfees is 'n magiese tyd vir kinders. Self het ek so grootgeword en het ek my kind ook so grootgemaak - met 'n kersboom, liggies en geskenke. Maar hierdie goed kan en mag nooit die ware rede vir Kersfees oorskadu nie. En ongelukkig gaan Christus dikwels verlore tussen die liggies en geskenke. Vra maar jou kind waarvan hy/sy die heel meeste hou met Kersfees. Wat is vir hom/haar die belangrikste? Dit sal feitlik ALTYD die geskenke en die liggies wees. Al word hulle van kleins af geleer waaroor Kersfees gaan, en al ken hulle die Kersverhaal, is dit nie wat hulle regtig onthou, of waarna hulle uitsien nie. En vir my is dit die gevaar. Die klem is nie altyd op Christus nie. Maar dit sal afhang van gesin tot gesin, en van die wyse waarop Kersfees gevier en deurgebring word.

Die ander ding is natuurlik dat die kersboom en liggies 'n definitiewe heidense konnotasie het. Nou skryf Paulus in Romeine 14:14 Ek weet en is oortuig in die Here Jesus dat niks op sigself onrein is nie, maar hy wat reken dat iets onrein is, vir hom is dit onrein. Dus 'n besluit wat elke ou vir homself moet neem, solank 'n mens net vrede het daaroor. Persoonlik sien ek dit in dit in dieselfde lig as "christelike rock" musiek. Die feit dat 'n mens dit 'n christelike kleur gee deur christelike woorde daarvoor te skryf, maak dit nie vir my meer aanvaarbaar nie. Net so voel ek dat om 'n heidense voorwerp soos 'n kersboom christelik in te kleur, niks verander daaraan nie. Maar dit is en bly my persoonlike mening.

Nietemin, jy is heelteml reg as jy se dat dit nie 'n wesentlike kwessie is nie, en uiteindelik bly Romeine 14:6 wat hierbo ook genoem is, hier van krag: "Hy wat die dag waarneem, neem dit waar tot eer van die Here; en hy wat die dag nie waarneem nie, neem dit nie waar nie tot eer van die Here; en wie eet, eet tot eer van die Here, want hy dank God; en wie nie eet nie, eet nie tot eer van die Here, en hy dank God."

Comment

Working...
                              X