Announcement

Collapse
No announcement yet.

InseŽn van kinders

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

• InseŽn van kinders

Kan julle my asseblief help en verduidelik waar die gewoonte vandaan kom en of dit Bybels is?

Ek weet dat persone wat nie aan die verbondsdoop (kinderdoop) glo nie, hulle kinders laat inseŽn. My vraag is egter hoekom doen hulle dit. Hoekom wag hulle nie totdat die kind dan tot geloof kom en hom laat doop nie.

Groete

Kalahari

Re: InseŽn van kinders

Kalahari

Al wat ek kan sÍ is dat jy nie die enigste een is wat met hierdie vraag sit nie, ek kan ook nie hierdie gebruik verstaan nie en diegene van ons wat in die kinderdoop glo word baie vertel dat dit nie in die Bybel staan dat kinders gedoop is nie, al glo ons dit is 'n geimpliseerde/afgeleide waarheid aangesien huisgesinne gedoop is, maar dan gaan hierdie selfde mense dikwels en doen die kinder inseŽn ding, terwyl ek nie eers die inseŽn in enige mate, vir volwassene of kind in die Bybel raaksien nie.

So, ek vra ook, hoekom word dit dan gedoen?

Comment

Die "in-" in "inseŽn" is 'n geÔnstitusionaliseerde term. Persoonlik is ek nie 'n voorstander van die term "insŽen" nie. Ek glo wel mens kan jou kind seŽn en aan die Here opdra:

Mar 10:14-16 "Maar toe Jesus dit sien, het Hy hulle dit baie kwalik geneem en vir hulle gesÍ: Laat die kindertjies na My toe kom en verhinder hulle nie, want aan sulkes behoort die koninkryk van God. (15) Voorwaar Ek sÍ vir julle, elkeen wat die koninkryk van God nie soos ‘n kindjie ontvang nie, sal daar nooit ingaan nie. (16) En Hy het sy arms om hulle geslaan, sy hande op hulle gelÍ en hulle geseŽn."
      Joh 8:32 "And you shall know the truth, and the truth shall make you free."

Comment

Help my ook met die volgende. Ek het nie nou my woordeboek nie.

Wat beteken seŽn/om te seŽn. Wat beteken dit in die konteks van my eerste vraag.

Dankie

Kalahari

Comment

Om iemand te seŽn is nie om hom/haar "gered" te verklaar nie, maar is om die beste vir iemand te wens. In 'n Christelike konteks is dit om iemand aan die Here op te dra vir beskerming en guns by God. Daar is geen magiese krag aan 'n seŽn om iemand oor te bring van die koninkryk van die duisternis na die koninkryk van die lig nie. Slegs wedergeboorte kan dit doen.

Comment

Net 'n interessante vraag. Hoe oud was die kindertjies wat na Jesus gebring is? Weet ons of kan ons goeie afleidings maak.

Kalahari

Comment

Volgens Mk 10:13 en Luk 18:15 (parallelle gedeelte) het die ouers die kindertjies na Jesus gebring. So, dit kon teoreties babatjies insluit. Maar ons kan nie met sekerheid sÍ nie. Ek dink egter nie dit is so belangrik nie.

Comment

Sal dit dalk iets daarmee in toom hou?

The paternal blessing was the most valuable heritage that parents could bequeath to children. In recognition of all the good that he had enjoyed at Joseph's hands and of all the honors received during his sojourn in Egypt, Jacob bestowed a particular blessing upon Joseph's sons: "Bring them, I pray thee, unto me, and I will bless them" (Gen. xlviii. 9).

Read more: http://www.jewishencyclopedia.com/vi...#ixzz0v9izxZS6
                'Y'varekh'kha ADONAI v'yishmerekha.[May ADONAI bless you and keep you.]
                Ya'er ADONAI panav eleikha vichunekka.
                [May ADONAI make his face shine on you and show you his favor.]
                Yissa ADONAI panav eleikha v'yasem l'kha shalom.
                [May ADONAI lift up his face toward you and give you peace.]'

Bemidbar 6:24-26
                [Numbers 6:24-26]

Comment

O ja en as jy nie jou kinders seŽn nie (selfs nie elke dag nie), verstaan ek nie watter soort ouer jy is nie!

Comment

Originally posted by Francois Marais View Post
                    O ja en as jy nie jou kinders seŽn nie (selfs nie elke dag nie), verstaan ek nie watter soort ouer jy is nie!
                    Hierdie uitlating dring vir my in teen die beskikking en bepaling van God, wat wil ons deur sulke dade probeer bereik? SeŽning kom van God af, soos en hoe Hy wil, nie deur my opleg van hande of salwings of watookal nie. Bid elke dag vir julle kinders en vertrou op God se volmaakte soewereine wil.

Comment

Die botteltjie olie staan daar by ons kombuistafel. Ons seŽn en salf mekaar gereeld en dra mekaar aan die Here op, ook die kinders (5) en (3) vir pappa en mamma. Dis een van die kosbaarste dinge in ons huishouding wat ek vir niks sal verruil nie.

1 Pet 3:9 "Vergeld geen kwaad met kwaad of skeldwoorde met skeldwoorde nie, maar seŽn inteendeel, omdat julle weet dat julle hiertoe geroep is, sodat julle seŽn kan beŽrwe."

Comment

Originally posted by Phil Fourie View Post
                        Hierdie uitlating dring vir my in teen die beskikking en bepaling van God, wat wil ons deur sulke dade probeer bereik? SeŽning kom van God af, soos en hoe Hy wil, nie deur my opleg van hande of salwings of watookal nie. Bid elke dag vir julle kinders en vertrou op God se volmaakte soewereine wil.
                        Sjoe... Ek gaan nie eens reply op die een nie...

Comment

Met die terugvoer wat ek sover gekry het op die vraag blyk dit vir my dat daar geen opdrag is vir die gemeente om kinders te seŽn of inteseŽn nie. Ons sien egter dat kinders vir die Here belangrik was en dat Hy hulle geseŽn het. Hy wou dus die beste vir hulle hÍ deur hulle te seŽn.

Jesus het vir ons ook meegedeel dat kinders aan die koningkryk van God behoort en dat die wat dit nie glo en aanvaar soos 'n kind die koningkryk nie sal beŽrwe nie, m.a.w. ons moet dit onvoorwaardelik aanneem/aanvaar. Soos 'n geskenk en sonder enige verpligtinge of werke.

Deur hulle te seŽn wou die Here die beste vir hulle hÍ en wat kan beter wees as om die Here te ken en om Hom aan te neem, dus om wedergebore te word.

Dit sÍ vir my dieselfde as wat die kinderdoop onder andere simboliseer.

Comment

SeŽn was in die ou bedeling 'n fisiese ritueel wat gepaard gegaan het met fisiese beloftes wat oor mense uitgespreek is. Nadat die bedeling van die Gees ten volle begin het en die geestelike weldade van God wat alleen deur die geloof aanvaar kan word aan die orde is, kan geen fisiese ritueel enige betekenis meer hÍ nie. Dit is baie duidelik uit die sendbriewe dat die praktyk om iemand te seŽn soos in die ou bedeling, nie meer voorkom nie. Ek is nie instaat om enige iemand te seŽn nie. Wat ek wel kan en moet en sal doen, is om God se geestelike seŽninge in die hemel (Ef. 1:3) op mense af te bid. As sulks is ek heeltemal bereid om vir 'n babatjie wat kerk-toe gebring word ook te bid vir die geestelike seŽninge van God op sy/haar lewe. Om dit te kan doen het ek nie water nodig nie en ek het ook nie nodig om dit 'n inseŽning-seremonie te noem nie. Vir seremonies is daar, volgens my verstaan van ons bedeling, nie plek nie, maar wel vir baie geloof, gebed en toewyding aan Jesus Christus.

Comment

Originally posted by David2 View Post
                              SeŽn was in die ou bedeling 'n fisiese ritueel wat gepaard gegaan het met fisiese beloftes wat oor mense uitgespreek is. Nadat die bedeling van die Gees ten volle begin het en die geestelike weldade van God wat alleen deur die geloof aanvaar kan word aan die orde is, kan geen fisiese ritueel enige betekenis meer hÍ nie. Dit is baie duidelik uit die sendbriewe dat die praktyk om iemand te seŽn soos in die ou bedeling, nie meer voorkom nie. Ek is nie instaat om enige iemand te seŽn nie. Wat ek wel kan en moet en sal doen, is om God se geestelike seŽninge in die hemel (Ef. 1:3) op mense af te bid. As sulks is ek heeltemal bereid om vir 'n babatjie wat kerk-toe gebring word ook te bid vir die geestelike seŽninge van God op sy/haar lewe. Om dit te kan doen het ek nie water nodig nie en ek het ook nie nodig om dit 'n inseŽning-seremonie te noem nie. Vir seremonies is daar, volgens my verstaan van ons bedeling, nie plek nie, maar wel vir baie geloof, gebed en toewyding aan Jesus Christus.
                              David, hoe verreken jy hierdie Skrif in jou interpretasie?:

1 Pet 3:9 "Vergeld geen kwaad met kwaad of skeldwoorde met skeldwoorde nie, maar seŽn inteendeel, omdat julle weet dat julle hiertoe geroep is, sodat julle seŽn kan beŽrwe."

Comment

Working...
                              X