Page 1 of 6 123456 LastLast
Results 1 to 15 of 88

Thread: Vrye wil

Vrye wil

Hierdie is seker 'n onderwerp wat onder kontroverse dinge tuishoort, maar ek plaas dit eerder hier. Ek verstaan nie waarom daar gesÍ word dat ons nie 'n vrye wil het om te kies wat die dinge van God aan betref nie. Ek het tog die Woord gehoor en besluit om die Here "aan te neem." Ander het ook die Woord gehoor, maar besluit om Hom "nie aan te neem nie." Ander het dit ook gehoor en spandeer nou 'n groot deel van hulle tyd daaraan om te probeer bewys dis 'n lot bull. bv ons vrind in Oudtshoorn. Of is dit nou op Oudtshoorn? Waarom al die uiteenlopende reaksies op die evangelie? Vrye wil. Wat anders?

Ek kan besluit om vandag nie werk toe te gaan nie, maar dit het implikasies. Ek kan besluit om my vrou te verneuk, maar dit het implikasies. Ons almal het tog die vermoŽ om ons optrede en die gevolge daarvan te deurdink en 'n besluit te neem. Wat is dus die probleem? God roep almal deur die verkondiging van die evangelie, maar sommige kan hulle harte beter verhard as ander, of praat ek nou nonsies?

Henry,

Hier is so paar vrae wat jy mee kan worstel, daar is nog baie ander wat my werklik skepties laat, maar kom ons begin hier...

In die eerste plek, waar in die Bybel lees mens, dat die mens 'n attribuut, genaamd vry wil het?

Wat presies beteken vry wil?

Beteken dit die mens het 'n onbelemmerde determinasie?

Dink jy nie dat net God alleen werklik vry wil kan hÍ, want geen, soos in absoluut geen wet beperk Hom nie?

Wanneer ons keuses maak, 'wat' maak die keuse?

1. God wat in ons werk?
    2. Satan wat in ons werk?
    3. Vry wil wat in ons werk?

As dit vry wil is wat in ons werk en nie God of Satan persť nie, beteken dit dat vry wil 'n neutrale staat is?

Is dit werklik wat die Bybel leer, dat die mens vanuit 'n neutrale staat sonder die juk van slawerny, besluite kan neem?
    The Rapture

My dearest friends, Iím so sorryÖ so sorry
    but I must confess, donít worry
    the rapture is not before the Great Tribulation
    itís before Godís wrath!!!

Because His wrath is not meant for you
    itís for all the people in the zoo
    think about it and refreshÖ
    you will see thereís no way out of here, in the flesh

If you really believe, you will see
    the rapture is for you and me
    when we decide to leave from here
    that very day, oh! God adhereÖ

Ek verstaan nie wat determinasie beteken nie. Help eers daarmee toe?

Blog Entries
    1
    Henry ......

...... die tammeletjie le seker by hoe "vry" die mens se wil is ...

onse wyse dominee het 'n se ding gehad wat my aldag bybly : jy kan nie altyd kies wat met jou gebeur nie, maar jy kan besluit wat jy daarmee gaan maak ......

God se Wil is vanselfsprekend bo ons s'n, maar God het in sy Almag en Genadige awesome Liefde Sy Wil so beskik om ons mensekinders keuses te gee ..........
    dit is God se wil dat elkeen gered word,
    dit is ook God se wil om Liefde te wees ...
    God is regverdig...
    Dit is God se Wil om ons 'n keuse te gee om Sy wil te aanvaar/kies - Jesus self het ons so geleer Bid : " Laat U wil geskied " .....

Dis waarom Hy van ons verwag om te Bid en te vra ....
    Dis hoekom ons moet soek om te vind ...

dis wat geloof is - kies om te glo .....

Matt 7 :
    7 Bid, en vir julle sal gegee word; soek, en julle sal vind; klop, en vir julle sal oopgemaak word.
    8 Want elkeen wat bid, ontvang; en hy wat soek, vind; en vir hom wat klop, sal oopgemaak word.
    9 Of watter mens is daar onder julle wat, as sy seun hom brood vra, aan hom 'n klip sal gee;
    10 en as hy 'n vis vra, aan hom 'n slang sal gee?
    11 As julle wat sleg is, dan weet om goeie gawes aan julle kinders te gee, hoeveel te meer sal julle Vader wat in die hemele is, goeie dinge gee aan die wat Hom bid!
    12 Alles wat julle dan wil hÍ dat die mense aan julle moet doen, net so moet julle aan hulle ook doen; want dit is die wet en die profete.

..................................

'n interessante aspek van die mens se wil teenoor God s'n, is wanneer ons in ag neem hoekom gelowiges soveel swaar kry ....

meeste van ons struggels is oor of ons eie, of iemand anders se keuses .....

Jy kan nie kies wie jou pa is nie, maar jou pa kan kies om jou te mishandel .... en jy kan kies om in verbittering of vergifnis te reageer .....

Jy kan nie kies as 'n dronkie jou kind raakry nie, maar jy kan kies om op God te vertrou om alles ten goede te laat meewerk .....

Jy kan dalk nie kies om siek te word nie, maar wat jy daarmee maak is jou besluit ......

daar is soveel meer voorbeelde ......... genoeg vir eers...

..... m
    Ps 139 Klim ek op na die hemel, U is daar; en maak ek die doderyk my bed, kyk, U is daar! Neem ek die vleuels van die dageraad, gaan ek by die uiteinde van die see woon, ook daar sou u hand my lei en u regterhand my vashou.

Ps 139 If I ascend up into heaven, thou art there: if I make my bed in hell, behold, thou art there. If I take the wings of the morning, and dwell in the uttermost parts of the sea; Even there shall thy hand lead me, and thy right hand shall hold me.

Quote Originally Posted by Henry View Post
    Ek verstaan nie wat determinasie beteken nie. Help eers daarmee toe?
    Determinasie is die beslistheid waarmee dinge gebeur. Die mens se wil word volgens die leerstelling van vry wil, as bepaler van die uitkoms van dinge weergegee. Bepaal ons keuses werklik 100% van die tyd die uitkoms daarvan, sou mens die volgende teks van nader beskou?

Baie planne is in ‘n man se hart, maar die raad van die HERE, diť sal bestaan.
    (Spr 19:21 AOV)
    The Rapture

Blog Entries
    1
    Gal 4

22 Want daar is geskrywe dat Abraham twee seuns gehad het, een uit die slavin en een uit die vrye.

23 Maar die een uit die slavin is gebore na die vlees, en die ander een uit die vrye deur die belofte.

24 Dit is sinnebeelde, want diť vroue staan vir twee verbonde: een, van die berg Sinai afkomstig, wat vir die slawerny kinders baar--dit is Hagar;

25 want Hagar staan vir die berg Sinai in ArabiŽ en kom ooreen met die teenswoordige Jerusalem en is met haar kinders saam in slawerny.

26 Maar Jerusalem daarbo is vry; en dit is die moeder van ons almal.

27 Want daar is geskrywe: Verbly jou, onvrugbare wat nie baar nie; breek uit en roep, jy wat geen barensnood het nie, want die kinders van die eensame is meer as van haar wat 'n man het.

28 Maar ons, broeders, is soos Isak, kinders van die belofte;

29 maar soos destyds hy wat na die vlees gebore is, hom wat na die Gees was, vervolg het, so is dit nou ook.

30 Maar wat sÍ die Skrif? Werp die slavin en haar seun uit, want nooit mag die seun van die slavin saam met die seun van die vrye erwe nie.

31 Daarom, broeders, ons is nie kinders van die slavin nie, maar van die vrye.
    Ps 139 Klim ek op na die hemel, U is daar; en maak ek die doderyk my bed, kyk, U is daar! Neem ek die vleuels van die dageraad, gaan ek by die uiteinde van die see woon, ook daar sou u hand my lei en u regterhand my vashou.

Ps 139 If I ascend up into heaven, thou art there: if I make my bed in hell, behold, thou art there. If I take the wings of the morning, and dwell in the uttermost parts of the sea; Even there shall thy hand lead me, and thy right hand shall hold me.

Blog Entries
    1
    Quote Originally Posted by CFJ View Post
    Wanneer ons keuses maak, 'wat' maak die keuse?

1. God wat in ons werk?
    2. Satan wat in ons werk?
    3. Vry wil wat in ons werk?
    As dit vry wil is wat in ons werk en nie God of Satan persť nie, beteken dit dat vry wil 'n neutrale staat is?

Is dit werklik wat die Bybel leer, dat die mens vanuit 'n neutrale staat sonder die juk van slawerny, besluite kan neem?
    Ferdi .... God in sy genade gee ons die keuse wie se slaaf ons wil wees

..................

kan iemand met 'n beter verstaan van ons taalgebruik dalk help ? ::

Is daar 'n meer verstaanbare manier om "die lering van vry wil" ( en die verskillende idees daaromtrent ) te ONDERSKEI van 'n dood eenvoudige KEUSE ?

die keuse is nie die werk nie, slegs die keuse ...
    die keuse bewerkstellig self niks nie - soos die skakelaar nie die masjien opereer nie, maar slegs die krag deurlaat vir dit wat is, om te wees .....

... m

Die grootste probleem wat ek persoonlik met 'vry wil' het, is die terminologie hiervan, wat werklik arrogant voorkom en is dit meerendeels die verwronge beeld oor die feilbare, beperkte realiteit waarin ons leef, wat met 'n term soos 'vry wil' aanstoot gee, oor 'n skepping wat aan 'n almagtige Skepper behoort en nie die skepsels nie. Oor hierdie rede het Martin Luther teenoor Erasmus as volg gereageer in 'n debat hieroor...

"I could wish, indeed, that a better term was available for our discussion than the accepted one, necessity, which cannot accurately be used of either man's will or God's. Its meaning is too harsh, and foreign to the subject; for it suggests some sort of compulsion, and something that is against one's will, which is no part of the view under debate. This will, whether it be God's or man's does what it does, good or bad, under no compulsion, but just as it wants or pleases, as if totally free. Yet the will of God, which rules over our mutable will, is changeless and sure - as Boetius sings, Immovable Thyself, Thou movement giv'st to all; and our will, principally because of its corruption, can do no good of itself. The reader's understanding, therefore, must supply what the word itself fails to convey, from his knowledge of the intended signification - the immutable will of God on the one hand, and the impotence of our corrupt will on the other. Some have called it necessity of immutability, but the phrase is both grammatically and theologically defective."
    The Rapture

Quote Originally Posted by mari View Post
    Ferdi .... God in sy genade gee ons die keuse wie se slaaf ons wil wees
    Hi Mari,

Word ons in slawerny gebore, of moet ons eers so keuse maak, voor ons daarin of daaruit is? Dink jy ouers leer hulle kindertjies om te jok, of jok hulle outomaties?
    The Rapture

kan iemand met 'n beter verstaan van ons taalgebruik dalk help ? ::
    Vry agentskap of 'free agency', maak veel meer sin.

Is daar 'n meer verstaanbare manier om "die lering van vry wil" ( en die verskillende idees daaromtrent ) te ONDERSKEI van 'n dood eenvoudige KEUSE ?

die keuse is nie die werk nie, slegs die keuse ...
    die keuse bewerkstellig self niks nie - soos die skakelaar nie die masjien opereer nie, maar slegs die krag deurlaat vir dit wat is, om te wees .....
    Wie maak die keuse, vry wil, God wat werk of Satan wat werk? Dit kan net een van hierdie drie wees? Hier is 'n antwoord wat ek voorheen aan jou gegee het in 'n ander gesprek, wat mens miskien weer na kan kyk. Hierdie hele debat het twee kante en sekeres fokus meer op die een kant as die ander. Daar is die hemelse en die aardse, waarbinne ons almal begrip moet vind hiervoor. Dit is soos twee miere wat 'n mens se liggaam ondersoek. Die een begin bo by die kop van die mens, kom ons sÍ dit verteenwoordig die hemelse kant en die ander een by die voete of aardse kant. Hulle ontmoet mekaar by die naeltjie en nou stry hulle, oor hoe 'n mens lyk.

Ek is geneig om God se beheer (hemelse) veel hoŽr te ag as die mens se wilsbesluite (aardse), juis omdat ons eie wilsbesluite nie kan standhou, wanneer God soewerein werk nie. Net vir interessantheid, wie sou jy sÍ neem die wilsbesluit oor enige iets, in die volgende scenario?

Ek is met Christus gekruisig, en ťk leef nie meer nie, maar Christus leef in my. En wat ek nou in die vlees lewe, leef ek deur die geloof in die Seun van God wat my liefgehad het en Homself vir my oorgegee het.
    (Gal 2:20 AOV)

As ek nie meer leef nie, is dit ek wat die besluit neem? Hoekom die uitverkiesing vir myself meer sin maak as vry wil, is heel eerste omdat die uitverkiesing duidelik aangedui word in die Skrif, teenoor, mens lees op geen plek in die Skrif dat die mens 'n attribuut soos vry wil besit nie. Ek dink wat jy miskien moet verstaan, is dat mense wat in die uitverkiesing glo, let wel nie die ekstreme vorm daarvan nie, God in so mate vertrou dat hulle Hom oor niks bevraagteken, wat Hy doen, soos Hy wil en wanneer Hy wil nie, want hulle vertrou dat die Here presies weet wat Hy doen en dat Hy nooit onregverdig sal wees nie.

Ek is oortuig dat meeste mense wat 'n probleem met die uitverkiesing het, bloot nie wil aanvaar dat God, werklik God is nie. Ons moet Hom bloot vertrou, want ons kan nie alles 100% verstaan, in ons gebroke toestand nie...

Al waar vry wil en wilsbesluite vir my sin maak, is wanneer ek aan ongelowiges of heidene die Evangelie bring en hulle nie God wat werk kan verstaan nie, nie voordat die Gees in hulle opgestaan, gewederbaar en in hulle lewe nie. Jy sien miskien die mens se wilsbesluit, ek sien dit as God wat werk, na wedergeboorte, maar voor wedergeboorte, sal ek jou gelyk gee oor die mens se wilsbesluit...

Dit is eers as die mens terugkyk, dat hy/sy sien, dit was nie hulleself wat gehandel het nie, maar God wat gewerk het in hulle. Niemand kan sien dat God in hulle werk, as hulle nie die geestelike oŽ het om dit te sien nie. My sienswyse ontbreek sekerlik aan die volheid van hierdie prentjie wat ek probeer skets, maar dit bevredig my eie intellek meer as genoeg...
    The Rapture

Blog Entries
    1
    Hi Mari,

Word ons in slawerny gebore, of moet ons eers so keuse maak, voor ons daarin of daaruit is? Dink jy ouers leer hulle kindertjies om te jok, of jok hulle outomaties?

Kom ons gebruik 'n prentjie - een wat die Bybel ook gee ( soortvan ) :

stel jou voor daar is twee kamers ......

.... een is duisternis / verderf / dood / ongeregtigheid
    ..... die ander lig / lewe / geregtigheid / verlossing

en dan is daar 'n deur ........ in die vorm van 'n kruis .....

ons word gebore in die donker kamer ......
    daar syfer lig in om die deur en iemand klop .......
    en ons kan deur die Deur na die Lig gaan ......

ons het geen deel aan die kamers, die deur of waar ons gebore is nie .......
    al wat ons kan kies is om in donkerte te bly of om na die lig te gaan ..........

.......... m

Determinasie is die beslistheid waarmee dinge gebeur. Die mens se wil word volgens die leerstelling van vry wil, as bepaler van die uitkoms van dinge weergegee. Bepaal ons keuses werklik 100% van die tyd die uitkoms daarvan, sou mens die volgende teks van nader beskou?

Baie planne is in ‘n man se hart, maar die raad van die HERE, diť sal bestaan.
    (Spr 19:21 AOV)
    Beteken dit dat ons besluite die uitkoms bepaal? Ons neem net die besluit en sit so iets/Iemand in werking wat die uitkoms bepaal. Ek het nie 'n probleem daarmee nie, want dit maak sin.

Hi Mari

Ek hou van jou verduideliking. God het tog vir ons die keuse gegee om te kies...

Wie maak die keuse, vry wil, God wat werk of Satan wat werk?
    Al drie werk, maar aan wie "yield" vrye wil? Aan die Heilige Gees, aan die vlees of aan satan?

Quote Originally Posted by Henry View Post
    Al drie werk, maar aan wie "yield" vrye wil? Aan die Heilige Gees, aan die vlees of aan satan?
    Henry,

Ek glo persoonlik hierdie vraag is die kruks waarom dit draai. Ons vry wil is daar om satan of ons vlees te behaag. Die enigste keuse wat ons kan maak wat God behaag, is om te sterf, sodat Hy kan werk, want ons vry wil staan in Sy pad en belemmer Sy soewereine werking. Niemand het nog hierdie vraag aangespreek nie, maar wie maak die keuse in die Gal 2:20 situasie?
    The Rapture

Thread Information

Users Browsing this Thread

There are currently 1 users browsing this thread. (0 members and 1 guests)